m-am hotarat sa incerc (cel putin) sa tin si eu un jurnal de bord al masinii din dotare, solenza rapsodie, 1.4 mpi din 2003, alba (vreau sa o fac de ras )
cum masine dinainte (dacia 1300 din 1977) a stat in familie 13 ani imi doresc sa stea cel putin la fel de mult si solenza (si fara probleme )[attachmentid=1627847888]
si sa incep cu inceputul: suparat ca dacia 1300 mi-a facut belele la un drum de bucuresti m-am hotarat sa o schimb. solenza a fost luata din targ cu cateva zile inainte de craciun in 2008, 34.000 km, 3100 EUR. are servodirectie, inchidere centralizata, alarma.
NU are: geamuri electrice (m-am gandit ca nu strica putina miscare, mai sigur asa decat sa mai fie niste chestii in plus care se pot defecta), ceasuri logan (din cate am citit in afara de partea estetica - pentru cine nu este innebunit dupa ceasurile de solenza - chiar daca au CB nu indica totul, trebuie facute aproximari pentru ca difera capacitatea rezervorului de solenza fata de cel de logan), inele aeratoare argintii, eleroane, praguri, spoilere, inscriptionari, desene, butoane, instalatii audio, oglinzi electrice si degivrate (desi ar fi utile dezghetate iarna), jante aliaj mari etc etc etc
la fostul proprietar i-a fost schimbata bara fata (nu mai e vopsita), mi-a povestit omul ca unui vecin i-a explodat o butelie si a zburat moloz pe vreo 4 masini parcate in fata blocului, asa ca masina mea are niste punctulete pe plafon si capote (am dat cu niste vopsea pe unde erau probleme).
desi nu am facut nimic din ceea ce se poate citi la "prezentati solenzele voastre" m-am straduit sa o intretin cat mai bine si asta a costat ceva bani.
si o sa o iau cu inceputul:
-cand am cumparat-o avea o floricica pe parbriz (1 cm diametru), am citit pe undeva de reparat ciobituri si m-am dus la o firma specializata in parbrize, folii si reparatii, nu au garantat nimic pentru ca era veche ciobitura, dupa cateva luni s-a desprins siliconul si m-am intors de unde plecasem,
-dupa cateva luni de la achizitie (cand au inceput ploile) am vazut ca picura apa pe sub bord (nu prea multa dar cat sa imi strice ziua), m-am dus la o alta firma de parbrize care au schimbat chederul (venisem eu cu el in brate) si au dat cu silicon pe jumatate de cheder (ca pe cealalta jumatate dadusera cu vaselina desi le spusesem ca vreau sa imi dea peste tot cu silicon - si cu asta venisem in brate ca am bratele incapatoare si ei imi spusesera ca dau doar cu siliconul clientului - daca nu am si eu masina adevarata cu parbriz lipit... ) toata distractia cam scumpa dar nefolositoare - la prima ploaie apa si-a facut din nou aparitia, am mai dat eu cu niste silicon, intr-un final am schimbat parbriz, cheder, dat cu silicon la alta firma de parbrize, nu mai picura,
-am inlocuit alarma (isi daduse obstescul sfarsit), am montat o chestie de deschide portbagajul dintr-un buton de pe telecomanda alarmei, am montat un buzzer pentru uitat faruri aprinse dupa ce am descarcat bateria de vreo 3 ori, senzori de parcare cand si-a luat si nevasta-mea permis (desi nu ii prea foloseste ca nu conduce), toate la firma asta, am cumparat pana la urma si baterie,
-am cumparat 2 anvelope vara, m-am capatat cu un set de anvelope iarna si le-am si folosit pe cand nici nu se pomenea de lege pentru schimbat anvelope cand e zapada afara, de curand am luat un set de anvelope iarna si jante otel de la firma asta,
-la 10.000 schimb ulei castrol 10 W 40, filtre origine (ulei si aer),
-am inlocuit vreo doua semnalizatoare de langa far (unul l-am spart eu si unul un vecin), unul de pe aripa (intr-o iarna m-am pomenit fara plasticul de deasupra), un motoras de la inchiderea centralizata dintr-o usa (incepuse sa caraie), stergatoare, vreeo 3 relee semnalizare pana l-am nimerit pe ala bun, am inlocuit bujii, lichide, am montat o lampa in portbagaj trimisa de biker 17, am inlocuit toba medie, vreo doua intrerupatoare de la usi, burdufe planetare, pana la urma si o planetara, doua amortizoare spate, la 60.000 km am inlocuit distributia in reprezentanta (am un mester priceput si ar fi fost floare la ureche dar am zis sa am si garantie) - toate piesele si consumabilele au fost de origine,
-am reparat grila luneta (o linie intrerupta) cu puta de sticla, mini tehnicus mi-a reparat ansamblul stergatoare (stergatorul din stanga lovea cand in partea de jos a chederului, cand in laterala),
-am mai avut niste probleme acum vreo doua luni, imi mai dadea in nas si s-a si oprit de doua ori, nu am vrut sa o duc la reprezentanta (citisem de cineva din constanta care se dusese cu masina la reprezentanta -acum nu spune la care exact- cu aceleasi probleme, ii schimbasera corpul clapeta dupa care masina se comporta la fel) si nici la mester ca imi era ca ajung tot acolo, ma apucam sa schimb motorase pas cu pas, pompe benzina si tot asa, deci m-am apucat de unul singur sa curat motorasul pas cu pas, contacte, mufe si ce se mai face, s-a rezolvat dupa ce am schimbat setul de fise bujii,
-mesterul a mai dat cu ulei pe sub ea sa nu o ia rugina, pe la oale nu se vede nicio problema, a sudat pe la toba de esapament niste intarituri,
-la reprezentanta mi-au recomandat sa schimb parbrizul (ceea ce am si facut), planetara stanga (gresit, planetara dreapta avea probleme, dupa ce am schimbat-o e liniste, ma rog, cata liniste poate fi in solenza) si amortizoarele pe fata (intr-un viitor nu stiu cat de apropiat).
in concluzie pana acum pe langa cei 3100 EUR platiti la cumparare s-au mai adunat in 4 ani inca 8000 RON si am ajuns la frumoasa cifra de 81.000 km daca e mult sau putin decide fiecare[attachmentid=1627847889]