Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia mea
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
claudiucondrea
m-am hotarat sa incerc (cel putin) sa tin si eu un jurnal de bord al masinii din dotare, solenza rapsodie, 1.4 mpi din 2003, alba (vreau sa o fac de ras radmasa.gif )
cum masine dinainte (dacia 1300 din 1977) a stat in familie 13 ani imi doresc sa stea cel putin la fel de mult si solenza (si fara probleme icon_mrgreen.gif )[attachmentid=1627847888]
si sa incep cu inceputul: suparat ca dacia 1300 mi-a facut belele la un drum de bucuresti m-am hotarat sa o schimb. solenza a fost luata din targ cu cateva zile inainte de craciun in 2008, 34.000 km, 3100 EUR. are servodirectie, inchidere centralizata, alarma.
NU are: geamuri electrice (m-am gandit ca nu strica putina miscare, mai sigur asa decat sa mai fie niste chestii in plus care se pot defecta), ceasuri logan (din cate am citit in afara de partea estetica - pentru cine nu este innebunit dupa ceasurile de solenza - chiar daca au CB nu indica totul, trebuie facute aproximari pentru ca difera capacitatea rezervorului de solenza fata de cel de logan), inele aeratoare argintii, eleroane, praguri, spoilere, inscriptionari, desene, butoane, instalatii audio, oglinzi electrice si degivrate (desi ar fi utile dezghetate iarna), jante aliaj mari etc etc etc
la fostul proprietar i-a fost schimbata bara fata (nu mai e vopsita), mi-a povestit omul ca unui vecin i-a explodat o butelie si a zburat moloz pe vreo 4 masini parcate in fata blocului, asa ca masina mea are niste punctulete pe plafon si capote (am dat cu niste vopsea pe unde erau probleme).
desi nu am facut nimic din ceea ce se poate citi la "prezentati solenzele voastre" m-am straduit sa o intretin cat mai bine si asta a costat ceva bani.
si o sa o iau cu inceputul:
-cand am cumparat-o avea o floricica pe parbriz (1 cm diametru), am citit pe undeva de reparat ciobituri si m-am dus la o firma specializata in parbrize, folii si reparatii, nu au garantat nimic pentru ca era veche ciobitura, dupa cateva luni s-a desprins siliconul si m-am intors de unde plecasem,
-dupa cateva luni de la achizitie (cand au inceput ploile) am vazut ca picura apa pe sub bord (nu prea multa dar cat sa imi strice ziua), m-am dus la o alta firma de parbrize care au schimbat chederul (venisem eu cu el in brate) si au dat cu silicon pe jumatate de cheder (ca pe cealalta jumatate dadusera cu vaselina desi le spusesem ca vreau sa imi dea peste tot cu silicon - si cu asta venisem in brate ca am bratele incapatoare si ei imi spusesera ca dau doar cu siliconul clientului - daca nu am si eu masina adevarata cu parbriz lipit... wacko.gif ) toata distractia cam scumpa dar nefolositoare - la prima ploaie apa si-a facut din nou aparitia, am mai dat eu cu niste silicon, intr-un final am schimbat parbriz, cheder, dat cu silicon la alta firma de parbrize, nu mai picura,
-am inlocuit alarma (isi daduse obstescul sfarsit), am montat o chestie de deschide portbagajul dintr-un buton de pe telecomanda alarmei, am montat un buzzer pentru uitat faruri aprinse dupa ce am descarcat bateria de vreo 3 ori, senzori de parcare cand si-a luat si nevasta-mea permis (desi nu ii prea foloseste ca nu conduce), toate la firma asta, am cumparat pana la urma si baterie,
-am cumparat 2 anvelope vara, m-am capatat cu un set de anvelope iarna si le-am si folosit pe cand nici nu se pomenea de lege pentru schimbat anvelope cand e zapada afara, de curand am luat un set de anvelope iarna si jante otel de la firma asta,
-la 10.000 schimb ulei castrol 10 W 40, filtre origine (ulei si aer),
-am inlocuit vreo doua semnalizatoare de langa far (unul l-am spart eu si unul un vecin), unul de pe aripa (intr-o iarna m-am pomenit fara plasticul de deasupra), un motoras de la inchiderea centralizata dintr-o usa (incepuse sa caraie), stergatoare, vreeo 3 relee semnalizare pana l-am nimerit pe ala bun, am inlocuit bujii, lichide, am montat o lampa in portbagaj trimisa de biker 17, am inlocuit toba medie, vreo doua intrerupatoare de la usi, burdufe planetare, pana la urma si o planetara, doua amortizoare spate, la 60.000 km am inlocuit distributia in reprezentanta (am un mester priceput si ar fi fost floare la ureche dar am zis sa am si garantie) - toate piesele si consumabilele au fost de origine,
-am reparat grila luneta (o linie intrerupta) cu puta de sticla, mini tehnicus mi-a reparat ansamblul stergatoare (stergatorul din stanga lovea cand in partea de jos a chederului, cand in laterala),
-am mai avut niste probleme acum vreo doua luni, imi mai dadea in nas si s-a si oprit de doua ori, nu am vrut sa o duc la reprezentanta (citisem de cineva din constanta care se dusese cu masina la reprezentanta -acum nu spune la care exact- cu aceleasi probleme, ii schimbasera corpul clapeta dupa care masina se comporta la fel) si nici la mester ca imi era ca ajung tot acolo, ma apucam sa schimb motorase pas cu pas, pompe benzina si tot asa, deci m-am apucat de unul singur sa curat motorasul pas cu pas, contacte, mufe si ce se mai face, s-a rezolvat dupa ce am schimbat setul de fise bujii,
-mesterul a mai dat cu ulei pe sub ea sa nu o ia rugina, pe la oale nu se vede nicio problema, a sudat pe la toba de esapament niste intarituri,
-la reprezentanta mi-au recomandat sa schimb parbrizul (ceea ce am si facut), planetara stanga (gresit, planetara dreapta avea probleme, dupa ce am schimbat-o e liniste, ma rog, cata liniste poate fi in solenza) si amortizoarele pe fata (intr-un viitor nu stiu cat de apropiat).
in concluzie pana acum pe langa cei 3100 EUR platiti la cumparare s-au mai adunat in 4 ani inca 8000 RON si am ajuns la frumoasa cifra de 81.000 km rolleyes.gif daca e mult sau putin decide fiecare[attachmentid=1627847889]
luci_bce
Felicitari! S-o stapanesti sanatos si multi kmp! Pune cateva poze biggrin.gif
Iulikk
QUOTE(claudiucondrea @ 3 Nov 2012, 10:47)
(citisem de cineva din constanta care se dusese cu masina la reprezentanta -acum nu spune la care exact- cu aceleasi probleme, ii schimbasera corpul clapeta dupa care masina se comporta la fel)
*



Mai sincer... eu cand am fost cu masina la reprezentanta, aia au montat mai intai piesele LOR pe masina, dupa care au facut "teste" cu ea pe sosea, dupa ce s-au asigurat ca de acolo este problema au venit la mine (ma rog, la taica-miu, ca el e cu banii) si au zis: "Trebuie schimbat asta, asta si asta. Va costa atat. Ce facem, montam sau nu?".

Vorbesc despre Rent Car Service din Bratianu, iesirea spre Valu lu Traian Basescu.
claudiucondrea
aha!
stiam eu ca nu sunt (chiar) nebun!!! wacko.gif
am cautat o zi intreaga dar am gasit topicul
QUOTE
Am schimbat corp clapeta injector solenza ce cuprinde si motorasul pas cu pas ORIGINAL, direct de la reprezentanta Dacia, am dat pe el 975RON, l-am schimbat si la fel imi facea.
claudiucondrea
am cumparat pentru dacia mea indragita urmatoarele:
330 2 amortizoare monroe fata 11036
105 ulei motor 4 l castrol 10 w 40
64 2 filtre aer mann
36 2 filtre ulei mann
38 set placute frana ferodo fsl 114
240 set discuri frana ferodo ddf 1521
o parte pentru schimbul de ulei ce va veni in curand restul pentru la anul (si la multi ani!).
am facut si asigurari la allianz tiriac:
rca 309 lei 12 luni
casco 455 o singura rata cu fransiza 670 lei

PS daca este cineva care cunoaste codul amortizoarelor spate monroe pt solenza va rog sa mi-l spuneti si mie (am postat si pe topicurile de piese auto dar pana acum nimic).
Iulikk
RCA la cine? Carpatica sau Euroins?
tr04www
Scrie mai sus: Allianz Tiriac.
Iulikk
Mda... my bad. In cazul asta: up.gif .
claudiucondrea
am facut si schimbul de ulei pe la 83.000 km.
pentru ca un amortizor spate bilstein incepuse sa bata (marca nemteasca produsa in romania) la o jumatate de an si 10.000 km de la montare, am cumparat doua amortizoare spate monroe in cutie de orgine (le-am gasit dupa codul de origine pana la urma).
deocamdata atat, cred ca inspre vara inainte de ITP ajunge si pe la mester sa schimbam amortizoarele (toate 4), daca o sa fie cazul ulei + filtre + discuri + placute + ce-o mai fi wacko.gif
Tzutzi
Cat au fost amortizoarele spate Claudiu? Se simt mai bine decat Bilstein?
claudiucondrea
au costat 140*2 + 65 curierul, inca nu le-am montat dar in momentul asta orice ar fi peste bilstein (bate un amortizor parca direct in creierul meu mic mad.gif )
claudiucondrea
am luat geamuri pentru oglinzi cu incalzire, le-au montat baietii astia, de astazi am oglinzi cu degivrare.
am mai cumparat niste rulmenti pentru amortizoare pentru cand voi face "marea reparatie" si un releu semnalizare (nu am mai tinut socoteala dar cred ca am schimbat vreo patru pana acum, insista sa se tot strice).
claudiucondrea
in toamna am cumparat 4 anvelope debica frigo directional (161 RON/buc), 4 jante tabla (99 RON/buc), in primavara am cumparat 5 anvelope debica passio 2 (134 RON/buc), toate de aici.
cum spunea cineva pe undeva pe aici daca mergi linistit merg si anvelopele ieftine. cum doua din anvelopele de vara de pe masina + rezerva erau din 2003 (de cand s-a inventat masina), marca matador, am zis ca or sa mearga si debica astea.
MyKe89
Frumoasa! smile.gif

De unde ai cumparat amortizoarele Monroe? Mai stii codul lor?
claudiucondrea
amortizoare fata de la adilau 165*2 cod monroe 11036
amortizoare spate de la chroma 140*2+65 curier cod de origine, inscriptionat pe amortizor 6001546205 e1002001k07c10

mai multe aici
MyKe89
Chroma asta e vreun magazin de prin Constanta? Ca pe net nu am gasit nimic. smile.gif
claudiucondrea
este un coleg de pe forum vezi anunt
MyKe89
Multumesc!
claudiucondrea
daca tot nu am mai scris de mult timp am zis sa va mai povestesc despre pataniile mele.
am avut o problema cu mersul general al masinii (mai multe detalii aici). acum nu imi mai dau sincer seama de diferente dar am observat ca ambreiajul patineaza cateodata, am cumparat un set ambreiaj sachs de la adilau, inca nu l-am schimbat. ar fi posibil sa se traga de la ambreiaj problema mea?
am mai avut o problema cu pompa de frana - aici rezolvarea.
am schimbat toate amortizoarele cu cele monroe cumparate mai demult.
am mai intervenit si asupra punctelor de rugina, am curatat, am dat cu o solutie contra ruginei de la nigrin, cu un betisor cu vata am dat cu crom dintr-un spray, tot cu betisorul am dat cu vopsea, sper ca cel putin la anul sa nu infloreasca iar rugina.
am mai reparat odata grila luneta, am lasat parasolarul pe luneta, intr-o seara s-a aburit luneta si am pornit dezaburirea, cand am dat jos parasolarul s-a intrerupt traseul in doua locuri.
la 93.000 km am facut schimbul de ulei si filtre (ca de fiecare data am folosit ulei monroe 10 w 40).
pentru urmatoarea revizie am cumparate discurile frana, placutele, filtrele (mann) si bujiile.
claudiucondrea
am sperat eu dar degeaba, rugina a aparut in jumatate din punctele reparate.
am facut asigurari la alianz tiriac, rca 309 lei, casco 506 lei cu fransiza 450 lei.
am fost cu masina la mester ca franele incepusera sa haraie, doua placute nu mai aveau deloc ferodou pe ele, am schimbat si discurile, mesterul a zis ca erau cu un milimetru sub uzura admisa.
am discutat cu mesterul despre ambreiaj, patina doar cateodata intr-a treia, s-a uita mesterul la cablu, la pedala, cum debraiaza, pedala tare... hai sa-l schimbam. dupa ce a demontat a spus ca discul de ambreiaj era uzat cu un milimetru sub uzura admisa, mi-a aratat niste nituri lustruite. a demontat cadrul motor si a dat jos cutia, eu i-am zis ca altii doar cracaneaza putin acolo dar a spus ca el nu face asa ceva.
am mai schimbat burdufe caseta directie, unul era gaurit si celalat nu mai avea mult - in prima faza am luat de dacie 1310, mesterul m-a trimis inapoi cu burduful spart sa il am de model, m-am uitat la cele de logan aveau deschiderea prea mare, am gasit unele nemtesti, cam mici in diametru dar cu deschiderile in regula, material mai bun.
am schimbat si niste bucse si tampoane esapament, mesterul mi-a zis ca data viitoare o sa umblam si la reglatul culbutorilor, daca o sa fie cazul schimbat bujiile.
deocamdata nu am prea mers cu masina, dar prima impresie - pedala ambreiaj moale, intra bine in viteze, nu mai trepideaza la plecarea de pe loc, mai legata parca de la bucsele noi.
claudiucondrea
si daca saptamana trecuta am reparat la masina saptamana asta am reparat iar la masina.
s-a blocat contactul, nu mai mergea decat pana la prima pozitie. intrucat mai avea si o problema electrica (dadeam la automat iar cand revenea cateodata nu porneau accesoriile, trebuia sa mai dau un milimetru inapoi) am hotarat sa il schimb (am vorbit si cu un lacatus care mi-a spus "mizeriile alea nu se repara"). am luat toata colectia de yale ca sa nu umblu cu doua chei, am desfacut cochilia volan, am dat jos un surub de pe contact, am invartit de cheie, am apasat un tamburus si nimic. m-am chinuit vreo cinci minute dupa care am sunat la lacatus. a venit, nu am vazut ce a facut ca eu cautam loc de parcare dar l-am gasit cu o bormasina langa el, a pornit masina, a pus totul la loc. si uite asa s-a dus vacanta mea la munte wacko.gif
Bicicleta galbena
cat te-a costat toata dixtractia (contact, butuci, manopera etc)? Eu am schimbat doar contactul - 50 lei si manopera - cam tot atat. Merg cu doua chei - una de contact si alta pt portbagaj si buson benzina.
claudiucondrea
am sunat la reprezentanta dacia din constanta si mi-au spus ca nu au yale de solenza si nici nu se gasesc pentru ca mai intrebase cineva. am sunat la magazinul de la casa de cultura si mi-au spus ca pe comanda 265 lei. am umblat pe poporului si am gasit la un magazin cu 290 lei. am luat toata colectia ca sa nu umblu cu doua chei. pentru ca nu am reusit sa schimb contactul am apelat la lacatus care m-a taxat 100 lei pentru contact. sambata o sa incerc sa schimb incuietoarea la usa si portbagaj, daca nu reusesc ma asteapta lacatusul din nou cu inca 100 lei mad.gif
claudiucondrea
astazi am schimbat si incuietorile, cel mai simplu a fost cu busonul de la rezervor, se da jos cel vechi si se pune cel nou cu totul. la incuietori se scoate o siguranta, se decupleaza din tije, se scoate incuietoarea veche si apoi in ordine inversa cu incuietoarea noua. pana acum incuietoarea de la usa nu functiona (foloseam telecomanda alarmei sau butonul de pe cheie), cand am desfacut am vazut ca nu era cuplata cu tija, cred ca fostului propietar ii era frica de hoti. asa ca astazi pot sa spun ca am facut economie wacko.gif
claudiucondrea
intr-o buna unsure.gif zi s-a aprins in mers martorul de la ulei. am studiat fenomenul, se aprindea dupa un timp de la plecare cand se incalzea motorul. am incercat sa scot mufa din senzorul de presiune ulei dar nu am reusit, am desfacut senzorul cu totul, am desfacut mufa intr-un final, am dat cu niste spray de contacte si degeaba. ca sa nu dau banii pe senzor si sa fie altceva m-am dus la reprezentanta dacia, in doi timpi si trei miscari au schimbat senzorul, de acolo era. toata distractia 91 lei. dupa vreo 12 ore plec cu masina, ce sa vezi. imi intrerupe de cateva ori, se opreste motorul, distractie nu jucarie. am luat surubelnitele si m-am apucat de treaba, am demontat filtrul de aer, am curatat corpul clapeta si motorasul pas cu pas (nu erau prea murdare), am tras/impins de fise, am demontat bobina, are niste fisuri pe colturi. am dat sa pornesc nu pornea, am mai umblat pe la fise/mufe si a pornit si de doua zile nu am mai avut probleme, sper nici sa nu mai apara, o sa dau cu niste spray de contacte pe la mufe cand o sa am niste timp liber.
claudiucondrea
in vara asta am incercat alta rezolvare pentru problema cu punctele de rugina, am cumparat inhibitor rugina la numai 35 lei, am curatat punctele, am dat cu inhibitorul rugina, am dat de mai multe ori cu vopsea cu betisorul de urechi. la fel astept sa vad rezultatele, daca vara viitoare o sa fie mai putine puncte de rugina ma declar multumit.
am mai schimbat un geam oglinda ca nu mai mergea grila dezaburire.
probleme cu pornirea nu am mai avut (sper sa nu o deochi), in schimb la ultima ploaie de acum cateva zile am cam avut apa prin interior (nu multa, cat sa se umezeasca putin mocheta), cred ca a intrat putina pe la cheder parbriz (a fost siliconat acum catva timp dar probabil intre timp o fi mai lucrat), putina prin usi pe la firele de la boxe, putina pe la chederul portbagaj.
vara calduroasa, in masina si mai cald, ce n-ar da altii sa poata face sauna in fiecare zi ?! radmasa.gif
ambreiajul merge bine, nu am mai avut probleme dupa schimbare, pedala parca tot cam tare este totusi.
inca nu am reglat culbutorii, mai am cateva sute de km pana la schimbul de ulei, poate atunci o duc la mester sa se ocupe si de culbutori.
claudiucondrea
dupa mai multi ani de incercari si esecuri pot sa spun ca am gasit solutia salvatoare impotriva punctelor de rugina. daca pana acum am incercat diverse produse / combinatii produsul asta a fost declarat castigator, am aplicat anul trecut pe punctele de rugina (si nu au fost putine) dupa ce am curatat rugina, iar pana anul asta intr-un singur punct a aparut rugina din nou.
am facut si itp, in ultima vreme nu am mai ajuns pe la mester sa mai arunce o privire pe la masina dar nu am avut nicio problema la itp.
am avut o problema cu vitezometrul/kilometrajul, dadeam intr-o groapa nu mai functiona niciunul, dadeam in alta groapa isi reveneau amandoua. am dat cu spray contacte pe la releele de sub capota, pe la senzor, m-am mai uitat pe la sigurante, nimic. aseara am scos senzorul, l-am desfacut, am dat cu pistolul de lipit pe la lipituri, am lipit inapoi, l-am lasat sa se usuce, dimineata l-am montat, vad ca deocamdata merg, sa vedem daca se mai amesteca gandurile atunci cand dau in gropi.
am avut o problema cu inchiderea centralizata, nu functiona tot timpul. am fost la electrician, a scos o cutie neagra cu o mufa albastra de sub bord si a refacut lipituri pe placa alectronica, s-a rezolvat si pana acum nu am mai avut probleme.
in timp ce investiga problema a scos soclul de relee de sub bord, pe releul flash se vedea cum a curs apa (inainte nu clipeau avariile cand foloseam inchiderea din cheie). am luat un alt releu, de la magazin mi-au zis ca e acelasi, se potriveste la dimensiune si picioruse. am pus releul nou, am apasat pe butonul de pe cheie, toate bune, clipeau semnalizarile, daaaaaar... au ramas semnalizarile pe dreapta aprinse. am incercat si un alt releu nou, l-am pus si pe ala, semnalizarea la fel. am scos pe rand mufele din semnalizarea fata si tripla spate, celelalte doua becuri si semnalul din bord aprinse. am scos releul pana vine cineva cu o idee / solutie. in rest nicio alta problema, se aprind toate cand trebuie/cum trebuie.
in iarna am schimbat si toba finala ca se retezase teava din corpul tobei si corpul mai era si gaurit, cand am mai fost pe la electrician cu probleme am schimbat si un difuzor din usa care nu mai functiona (probabil din cauza apei care ajunsese pe la el), electricianul "ce n-ai cumparat o pereche de boxe ca lumea" i-am spus ca nu imi folosesc, daca as vrea sonorizare trebuie sa schimb totul si nu este cazul, ceva care sa acopere cat de cat zgomotele este de ajuns.
claudiucondrea
110.000 km. si pentru ca incepusera sa haraie placutele de frana m-am gandit sa le schimb. am cautat ferodo fsl 114 si nu am gasit nicaieri. am cumparat fermit. baietii care le-au schimbat: astea vechi mai mergeau, eu nu, sa le schimbam daca tot ne-am adunat. astea noi bineinteles ca scartaie. au descoperit si un burduf la planetara spart asa ca a trebuit sa il vizitez si pe mester. am schimbat burduful planetara, un rulment la roata pe spate, un cilindru frana pe spate. a mai strans senzorul de ulei ca umezea pe acolo, a reglat putin ambreiajul ca incepuse sa patineze, a mai dat cu ulei ars + vaselina pe unde aparuse rugina (teava esapament, vreo 4 imbinari de table, niste gauri pentru suruburi). apa picura pe la maneta de deschidere capota, in rest benzina sa fie tongue.gif
claudiucondrea
si daca saptamana trecuta am reparat saptamana asta ce sa vedeti? iar am reparat. m-am urcat in masina, dau sa pornesc... poc! si pedala ambreiaj la podea. cobor, ma uit, cablul ambreiaj rupt. duminica la prima ora eram la un magazin in celalalt capat al orasului sa iau cablu. il iau, vin acasa, il demontez pe cel vechi, imi dau seama ca ce luasem nu era bun, era mai scurt. in mintea mea a fost sa nu ma murdaresc de doua ori, vin cu cablul nou, il scot pe cel vechi si il montez pe cel nou, ca altfel l-as fi luat de model, ma gandeam ca or sti cei de la piese auto ce trebuie. asa ca m-am dus pe poporului unde sunt mai multe magazine, am gasit cablu (acum eram cu cel vechi in mana), m-am intors la masina. si a inceput chinul. baga-te pe sub pedale sa vezi ce e acolo, baga-ti scoabele pe la motor sa aranjezi cablul, de unul singur mi-a luat cred ca o ora sa bag cablul dinspre motor in habitaclu la pedale, am incercat tot felul de trasuri degeaba. am bagat cablul, l-am fixat pe pedala, m-am chinuit sa bag garnitura de pe tabla dintre motor si habitaclu, nu ajungeam. am pus cablul pe pozitie, am bagat in prima furca, cand sa bag si in a doua nu puteam, ce naiba are? m-am uitat la cel vechi, era la partea filetata pilit pe doua parti, filet pe doua parti. ma uit la cel nou, filet intreg. ma apucase disperarea, vroiam sa fac un mangealac sa leg cablul cu sarma de furca macar sa ajung cu masina la mester, auzisem eu de mers cu masina fara ambreiaj dar practica te omoara, nu am reusit nici sa o pornesc. il sun pe mester: ce sa pilesc, cablul sau furca? el zice vino cu cablurile la mine. ma apuc sa demontez cablul, trag de el, nimic, ce naiba are? intre timp intrase si garnitura aia in tabla, a trebuit sa iau un patent sa o strang din interior ca sa iasa. ma duc si in timp ce ii povesteam imi dau seama ce prost sunt (da' prost, nu asa) furca avea o taietura, crapatura pe lateral dar in mijloc era o gaura mai mare rotunda, daca desfaceam piulitele si saiba cu cauciuc puteam sa bag cablul direct prin gaura rotunda si nu din lateral. zicea bine unul odata: daca nu iese da-te in spate, respira, gandeste-te la altceva, fumeaza o tigara si intoarce-te dupa un timp. asta e daca nu fumez. a pilit mesterul cablul daca tot m-am dus pana la el, m-am intors la masina, am montat cablul intr-un timp record (cine doreste sa schimbe cablul ambreiaj la solenza sa apeleze cu incredere, la cat m-am chinuit sa invat o sa-l pun sa plateasca in aur smile.gif)
si uite asa in sfanta zi de duminica si cand mai juca si halep eu am iesit din casa la 08.30 si am intrat la 16.00, azi dimineata am fost din nou la primul magazin sa le dau cablul si sa imi iau banii inapoi, toate pentru un cablu de ambreiaj. daca le-ar merge tuturor asa sa vezi ce conditie fizica am avea, am merge numai pe jos radmasa.gif
si o parte buna daca se mai poate spune asa ceva: cablul nou are toata partea metalica, aia cu multe fire, imbracata intr-o camasa de plastic, cel vechi avea la capete doar cablu metalic, pe asta nou acum l-am si uns putin, merge asa usor de te unge pe inima, fata de cel vechi unde faceai conditie fizica e parfum.
caspa1
Salut!
Am si eu o Solenza Scala din 2003 1.4MPi. Cea din avatar. Am achizitionat-o in 2012 pentru sotie. Am facut recent accident si am schimbat tot botul (capota, aripi, bara, faruri, proiectoare, tragar, ranforsare, masca, lonjeroane, cadru motor, ambele radiatoare, electro-ventilator, ceva conducte din aluminiu, etc.).
Am rezolvat tot, inafara de una... Nu merg semnalizarile si avariile. Am fost la un electrician care mi-a spus ca releul este busit. Cand am pus altul nou, s-au aprins semnalizarile doar pe partea dreapta si fara flash-uri. Cand am apasat butonul de avarii, s-au aprins toate, dar la fel, fara flash. Mentionez ca releul cel nou este de care trebuie (fara indoiala).
Dupa care a vazut-o un electrician Renault si mi-a spus ca ii lipseste cu desavarsire modulul care citeste chip-ul din cheie (care este de altfel responsabil si cu semnalizarea si avariile). Dar eu merg cu ea din 2012 fara probleme...plus ca nici nu ar fi pornit nu? Dar...omul mi-a aratat firele taiate si mufa libera (de la acel modul). S-o fi facut vreun by-pass la ea inainte de a o cumpara eu... Dar oricum, mergea totul perfect inainte de accident.
Vreo idee ceva, va rog?
claudiucondrea
daca lipseste modulul ala nu ar fi pornit. daca porneste inseamna ca a fost eliminat de cineva (ca sa nu mai ai probleme cu ledul rosu din bord, sincronizare chei samd). avariile trebuie sa functioneze si fara cheie. ori este releul (chiar si de nou) defect (mi s-a intamplat si mie tot cu releul de semnalizare, semnaliza de doua ori dupa care ingheta - releu luat din magazin, nou-nout, am mai cumparat unul la insistentele colegilor de pe forum si s-a rezolvat problema) ori o fi ceva cu soclul ma gandesc (poate nu face contact cum trebuie).
claudiucondrea
si sa va mai spun: saptamana trecuta usa dreapta fata blocata. ia sa vedem, din interior se deschide? se deschide. hai sa desfacem usa sa ne uitam la actuator. am desfacut, m-am uitat, nu lucra. am dat cu wd40, lucra. hai c-am rezolvat. pun la loc, fac probe, dupa care ma gandesc sa vad daca usa ramanea inchisa cand trebuia. inchid usa din alarma, trag de manerul exterior, se deschide usa si incepe alarma sa urle. sun la magazinul de la casa de cultura, nu avem actuatoare de solenza ca nu se mai fabrica. sun la zavate avem. ma duc la zavate cu actuatorul vechi in brate ca model, cumpar unul nou, il montez, lucra, imi dau seama ca nu pot sa trag de maneta exterioara a usii, demontez iar toata incuietoarea, asez matele cum trebuie, montez la loc, problema rezolvata.
saptamana asta alta: nu mai mergea ventilatorul (ala de baga aer in habitaclu). haha, siguranta de 15a zic eu. scot siguranta, buna, pun cheia in contact sa vad daca porneste radioul, porneste, deci nu e asta. ma uit pe capacul de la sigurante, mai era una de 30a. o scot, buna, o inlocuiesc, nimic. deschid forumul, o gramada de explicatii, electronice, 3.5 lei, 85 lei, 200 lei, am incurcat-o. ma intorc la masina, gasesc o mufa cu doua fire la aeroterma, o scot, dau cu spray contacte, nimic. demontez aeroterma, ajung la o mufa cu vreo sase fire, o scot, dau cu spray, o pun la loc, fac proba, merge. am montat aeroterma la loc si aia a fost.
acum ceva timp am luat si un semnalizator de langa far, cel vechi se matuise de nu mai stiai daca e becul aprins sau nu, de data asta am cautat de elba, 35 lei tot la zavate.
zilele astea trebuie sa sun la mester sa ma programeze la schimbat distributia, am luat toate piesele dar despre toate acestea in numarul viitor wacko.gif
Iulikk
Cine-i "zavate"?
claudiucondrea
un magazin de pe poporului "la zavate"
claudiucondrea
si daca tot am luat toate piesele am schimbat si distributia la 120.000 km: ulei castrol magnatec 10w40, filtru ulei mann, filtru aer mann, curea distributie gates + rola koyo, pompa apa hepu, curea alternator hutchinson, curea servo contitech, lichid frana ferodo, placute frana fermit, toba medie stelco, acumulator rombat premier. intrucat nu mai clipeau semnalizarile cand inchideam masina din cheie am cercetat si am gasit releul flash cu apa in el, nu am reusit sa gasesc releul decat la doctorasul de pe acest forum.
claudiucondrea
cum nu am mai ajuns la mecanic sa se uite (si sa repare) pe sub ea de vreo doi ani m-am dus la un mester (altul decat de obicei) care mi-a spus ca trebuie schimbate: bielete directie, cap bara, bucsi bara stabilizatoare, suport motor antibalans, am dat comanda de piese. dupa cateva zile fierbe apa, schimb termostatul, disparea apa, duc masina la mester, schimba garnitura chiulasa, toate piesele de mai sus + burduf bielete, bujii, regleaza culbutorii, schimb antigel, ulei, prinde bara din fata (o agatasem de o bordura). ma duc sa reglez unghiul de fuga, gaseste bucsele la o bascula. schimb bucsele la un alt mester, ma duc la unghiul de fuga, gaseste capul de bara (cel nou), il schimb la alt mester, ma duc la unghi de fuga, ok. am facut si itp, ok. am luat stingator (expirat de cativa ani) si trusa. de ceva timp la ploaie imi intra putina apa prin spatele panoului de sigurante, am cumparat cheder nou si l-au montat la un centru de parbrize cu silicon, la ploaia de ieri nu a mai intrat pic de apa. ultimul mester zicea ca nu prea mai are nici placute de frana, am cumparat, astept sa inceapa sa haraie astea de pe masina.
si uite asa de vreo luna si jumatate nu ma plang de lipsa de activitate, am dat kilometrajul peste cap cu mersul pe jos, am contribuit la bugetul ratc, am invatat toate traseele de maxi taxi sad.gif
Bicicleta galbena
cati km si din ce an e? cu rugina cum stai?

claudiucondrea
km 138.000, din 2003, rugina are cate ceva, nu este nimic gaurit din cate am vazut, punctulete pe capota si plafon, cate cava pe la praguri, putina la oale, cat sa nu ii duc lipsa.
Bicicleta galbena
Cam asa sta si a mea, la 145000.
Inca n-o dau, sunt multumit de prestatie vs cheltuieli. Singurul lucru care ma ingrijoreaza e siguranta in caz de doamne fereste...


claudiucondrea
Si daca ai dacie nu poti sa te plangi de lipsa de activitate: acum vre-un an mi se tot desfacea furtunul care duce aerul din fata masinii pana la carcasa filtrului de aer, am pus mana pe niste banda power tape si l-am bandajat de nu s-a vazut. De ceva timp tot gaseam furtunul sprijinit pe ventilator pana intr-o zi cand imi urca apa mai sus decat normal, ridic capota, ventilatorul nu functiona, siguranta dim cutia neagra din compartimentul motor arsa, o schimb, ajunge iar la temperatura la care ar trebui sa porneasca ventilatorul, se arde iar siguranta, invart ventilatorul cu mana, nu prea mergea. Iau imagazinele la rand, intr-unul imi aduceau pe comanda, 168 lei, in altul aveau breckner, 210 lei, in toate celelalte magazine radeau de mine: solenza? Nu se mai fabrica dom'le piese. Am luat de la dezmbrari, 100 lei, valeo, ventilatorul avea o eticheta (pusa de cei de la dezmembrari) pe care scria clio. Merge bine. Am aruncat furtunul aer, am pastrat capetele, am cumparat furtun aluminiu gofrat, 1 metru, banda adeziva textila, am fixat capetele vechi (+ "capsat" cu o agrafa), matisat cu banda adeziva, arata bine. Am copiat ce au facut altii pe acest forum (multumesc), cost 24 lei banda + 46 furtunul, cam scump dar m-am gandit ca unul de la dezmembrari s-ar fi desfacut la fel iar unul nou... (din cate am citit 200 lei 😨).
claudiucondrea
Si cum in ultimul timp m-am tot invartit pe langa masina am zis sa va povestesc. Pana acum nu am schimbat placutele frana decat la mester, pentru ca finantele sunt cum sunt si un vecin s-a hotarat sa ma ajute am cumparat placute ferodo (cam 100 lei), le-am schimbat, am observat si ca burduful din capatul pistonului era copt. Am cumparat si garniturile pistonase si am tot asteptat sa se pasuiasca placutele. Dupa cateva zile franele mele tot nu tineau cum trebuia. Am desfacut si ce sa vezi? O placuta stramba, nu fusese pusa in lacas si cand a actionat pistonasul a strambat-o. Asa ca alt set placute, alta suta lei. Am curatat si pistonasele (pe pozitie) cu spray pentru frane, am inlocuit burdufurile, am dat cu vaselina pe unde culiseaza placutele, am pus sigurantele alea in partea de sus a placutelor sa nu zdrangane, am inlocuit lichidul de frana, inca nu sunt ferm convins ca am facut aerisirea cum trebuie. Toate astea in multe zile ca nu ma pricep si mai aveam si altele de facut.
Am luat spray ceara pentru cavitati, am dat la oale intre cele doua table buclucase, am dat pe la pasajele de la roti, in praguri, in haion. Am cusut cu sarma si lipit carenajele din plastic de la roti. Am dat cu glicerina pe chedere. Am dat cu niste silicon pe la cheder luneta, am mai dat cu solutie pentru reparat circuite electronice pe grila luneta si am mai reparat o linie (mai am una careia nu ii dau de cap). La broaste am dat cu wd40 dupa care cu un spray cu vaselina si acum am o problema: cand se inchide usa mai tare sare la prima pozitie, cand se inchide mai incet ramane blocata normal la cea de-a doua pozitie. Intrerupatoarele de la usa soferului si portbagaj nu prea isi faceau treaba, l-am inlocuit pe cel de la usa, la fel. Am curatat putin papucul si am dat cu spray de contacte, vad ca merge.
In concluzie cam asa ma distrez eu de ceva timp. blink.gif
claudiucondrea
acestea fiind zise, concluzia: am vandut solenza. am luat o masina straina, acum cine are ceafa rosie de pumni? eu, ca nevasta-mea nu a apreciat gestul "ai dat masinuta mea, ca eu ma obisnuisem cu ea, ca ma ducea si ma aducea..."
Bicicleta galbena
smile.gif
Sa fie cu noroc. Si nevasta-mea a facut bot ca am dat Fetita, noroc ca-i place Peugeotul.
Ce ai luat?


claudiucondrea
nrvasta-mea voia ceva mai micut, gen corsa. am luat astra g 1.4 din 2006, si asta cu bani imprumutati 😵
Iulikk
Hai cu jurnalu. Lasa vrajeala 😁 .

Poze, detalii, etc.
claudiucondrea
poze o sa fac, nu am deocamdata. astra g, 1.4 benzina, 90 cp, 115.000 km, 2006. nu arata prea bine, am luat-o din bucuresti, dupa 12 ani pe la exterior isi cam arata varsta. cand am cumparat-o am fost cu ea in reprezentanta, nu avea nicio eroare, pe partea mecanica mi-au facut o lista, am dat 2250 eur pe masina, vreo 300 vizita in reprezentanta, 2150 piese, 650 manopera, am fost la un mester local, sper sa nu am probleme cu ea ca imi cumpar solenza. i-am spart geamul oglinda, am luat altul, la montaj l-am spart, am luat altul pe care l-am nimerit cum trebuie. toti au spus ca au fost dati inapoi kilometrii, la itp-ul pe care l-am facut acum cateva zile mi-au spus ca acum doi ani ar fi avut 106.000 km, a fost un singur proprietar. la itp mi-au blocat masina si a venit si rar, nu au avut de comentat decat ca e ruginita o serie si sa curat putin si sa dau cu lac. cam lesinata masinuta dar aia e.
Iulikk
Pai Poloul visiniu tot masina de bucuresti estei. Doar ai vazut cat e de bubuit pe la toate colturile... asta e. Tabla se face.
claudiucondrea
cat timp nu fac aia de la itp scandal nici nu imi bat capul. dai 1000 eur si o gasesti turtita in parcare. am masina de vreo trei luni si deja pe o parte am gasit o dunga. am luat niste benzina, am sters, am plecat mai departe wacko.gif
marksman
De aia sunt reticent sa-mi iau masina noua. In eterna si fascinanta Romanie o gasesti lovita urgent.

Ieri am avut o treaba la gara din Temesvar. Doi cetateni, ca o coincidenta ambii posesori de pemfeu (X3, respectiv seria 1) injurau de mama focului pe ala sau aia care le infundase ambelor masini portierele incercand sa parcheze intre ele. Niciuna dintre masini nu scapase neatinsa din bara-n bara. Evident, cine facuse treaba plecase. Cativa cetateni dadeau diverse sugestii pentru a afla faptasul. Unul insa i-a strigat de la etaj si le-a zis sa sune la interfon, ca a vazut totul si, daca am inteles bine, a filmat cu telefonul.
claudiucondrea
si iata ca dupa 5 ani scriu din nou in acest topic biggrin.gif . noutati? am gasit solenza mea smile.gif . unde? intr-un parc de dezmembrari unsure.gif . asa se termina povestea.
cumparata in 2008 cu 3100 eur, cheltuit in 10 ani 18600 lei, vanduta in 2018 cu 3300 lei. se pare ca ma pricepa afaceri radmasa.gif . am avut dacia 1300, am vandut-o pe cateva milioane, dupa cateva luni a aparut programul rabla, daca o dadeam acolo valora dublu. am dat solenza cu 3300 lei, dupa 4 ani o dai la remat si iei 3000 lei doar ca sa o radiezi. in concluzie rugina i-a venit de hac adiiiiiiio, visul frumos s-a terminat tongue.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.