Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornirea bestiei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daniel93
Vreau sa duc 1300-le in garaj (30 metri) si nu prea am chef de impins radmasa.gif

A stat pe dreapta toata iarna trecuta, pentru ca nu mai tragea motorul, se ineca si nu-si mai revenea, baga benzina in baie si orice i-as fi facut, tot asa mergea. La inceputul verii am pornit-o si am mers cu ea 10 km pana la curtea in care se afla acum. Am oprit-o si de atunci n-a mai vrut sa mearga absolut deloc, pornea, mergea cateva secunde, dadea rateuri si se oprea. Am schimbat jiglerele din carburator (surpriza, avea de 1.4) si tot asa a facut, ba chiar a inceput sa scoata foc din carburator (supapa blocata??).
Nu m-am mai atins de motor de atunci, am lucrat numai la tabla. Acum vreau s-o bag in garaj pentru iernat si as incerca s-o duc cu propriile ei puteri.
Am un carburator de pe o alta masina, ma gandesc sa pun in el jiglerele noi, si sa reglez avansul la rece.
Ce altceva ma sfatuiti sa mai fac?
1310CL
Ia frumos,cealalta dacie,tlx-u,si inca un amic si o tractezi fara stres si prea multe probleme biggrin.gif
daniel93
La TLX abia mai am ambreaj.. Nu o pun la din astea.. Plus ca n-am de unde lega 1300-le

7 Nov 2012, 15:29:
Nu imi dati atatea reply-uri, ca nu reusesc sa le citesc pe toate 10561582.gif

Daca intrebam de elementele frantuzesti ce au fost puse pe masina din uzina, avea cel putin 2-3 pagini topicul 168.gif

E o problema de mecanica usoara, voi cum ati proceda in cazul de fata?
ag02cws
Pai incearca cu celalalt carburator si vezi ce zice. Dar stii cauza pt care baga benzina in ulei?
daniel93
Cuiul pontou era uzat, si l-am schimbat inainte de acel drum de 10 km... Benzina in ulei este si acum, dar nu stiu daca de la ultimul drum..
Problema benzinei in ulei nu ma intereseaza atat de mult, oricum motorul va fi reconditionat, insa as vrea sa reusesc s-o fac sa se miste, ca e greu de lucrat asa la ea, imobilizata...
Cand am adus-o aici in curte a mers prost dar sigur.. Nu se tura, tragea doar la turatii mici. Cu greu m-am tinut de un prieten, care mergea constant cu 60 km/h, a mers doar inecat.
Mai am sanse sa fac motorul sa mearga rotund, sau o fi ceva dus din el?
Daca nu era pe lant distributia as fi zis ca e sarita de la punct...
tatabobu
30 de metri zici ca ai de facut? Fa-i pe demaror, daca nu-s la deal. In suturi de cate 5-10 metri, apoi oprit si asteptat cateva minute.
EDIT: vezi ca si distributia pe lant sare daca-i prea uzat intinzatorul.
daniel93
Am schimbat carburatorul, bujiile si am reglat aprinderea dupa o metoda mai primitiva, am bagat o surubelnita prin gaura pt bujie si reglat delco-ul sa inchida platina cand pistonul e in punctul maxim (sus), semn pe volanta n-am gasit.
Vesti bune: nu mai scuipa foc pe carburator
Vesti proaste: nu porneste, nici macar o explozie n-a facut.

Am sa dau un sărci sa invat cum se regleaza avansul cu motorul oprit, si am sa ma consult si cu 'nea Mondiru, sa vad ce zice de aprindere biggrin.gif

Imi poate spune cineva ce valori au jiglerele pentru motoare de 1397 cmc, respectiv 1289?
fullhouse
Verifica si starea platinei, reglajul ei. Curata sau schimba capacul delco, uita-te si la lulea, eu sunt patit. Daca toate astea le ai in regula, pompa baga benzina, cuiul poanto inchide, bujiile-s bune, culbutorii sunt reglati, avansul static e pus la punct, e imposibil sa nu porneasca, si daca merge mai rau la relanti tot trebuie sa porneasca, bafta
maho
Dupa detalii as zice ca ai avut (si mai ai) avansul / delcoul foarte dereglat; poate ai "pipa" pusa gresit. Oricum, dupa ce reusesti s-o pornesti (vezi ca pe ceața, ai sanse sa fie capacul delco si bujiile umede...), avansul tot cu motorul pornit trebuie sa-l potrivesti, prin tatonari stanga-dreapta de delco, pe care sa nu uiti sa-l strangi - piulita de 11 - cand termini; incalzesti cat de cat motorul, timp in care benzina din baie iti spala oarecum depunerile nedorite, apoi ar trebui sa-i schimbi uleiul, dupa ce ai rezolvat problema.
dizzy
verifica si bobina daca ersti pe acolo
kitzsteinhorn91
Verifica distanta la platini, vezi si bujiile in ce stare mai sunt, amestecul la carburator iar avansul se regleaza cand motorul este cald.
daniel93
Multumesc pentru raspunsuri, maine ma duc la masina si o iau de la capat.
Am uitat sa precizez, masina are aprindere electronica fara senzor.
ORIJINAL21
QUOTE(daniel93 @ 22 Nov 2012, 00:26)
Multumesc pentru raspunsuri, maine ma duc la masina si o iau de la capat.
Am uitat sa precizez, masina are aprindere electronica fara senzor.
*



nu am stat sa citesc tot ce s-a scris pe aici am vazut doar ultimul post..
un sfat:
pune-ti aprindere cu senzor ca face toti banii!
uiti de diminetile in care se impusca platina...
daniel93
Nu cred ca mai poate pusca platina atat timp cat am Gotronicu' pe masina, trece un curent mai "slab" prin platina din cate am inteles.
ORIJINAL21
QUOTE(daniel93 @ 6 Nov 2012, 19:49)

Am un carburator de pe o alta masina, ma gandesc sa pun in el jiglerele noi, si sa reglez avansul la rece.
Ce altceva ma sfatuiti sa mai fac?
*




reglajele pt relanti, se fac F. bine, cand acesta ajunge la o temperatura de 60 grade.

Reglajele nu se fac cand motorul este rece.
sebymesteru
Daniel,vezi ca sunt doua tipuri de Gotronic,AT01 si AT011. Prima mai are prostul obicei sa puste platina,mai ales cand e rece si umezeala afara. Daca ai de-aia,ar fi bine fie sa o schimbi,fie sa cauti niste platine mai de calitate,alea de metalplast sau cum ii zice la firma nu-s prea grozave si daca mai calca si stramb,te-ai scos.
daniel93
Am schimbat bobina, am pus capacul delco+fisele de pe 1310, am reglat avansul dupa semnul de pe volanta (data trecuta nu-l gasisem) si tot nu am reusit s-o pornesc.
Scanteie are, am verificat si la fisa centrala si la bujii, insa uda bujiile si nu da nici un semn de pornire.
Mai mult n-am ce sa-i fac, decat sa dau jos motorul si sa adun piese...
sebymesteru
Daca uda bujiile ai scanteia slaba,sau iti baga prea multa benzina si ti-l ineaca. Ai verificat nivelul in carburator,nu-i prea mare? Sau plutitorul spart?
daniel93
Nivelul era ok.
Oricum nu mai are rost sa ma chinui cu el, imping masina si gata.
Cred ca e compresia prea slaba...
dacia98
Mai sus ai scris ca platina era inchisa atunci cand pistonul era sus (PMI). Insa atunci trebuie sa fie deschisa. AI grija si la chestia asta...
daniel93
QUOTE(dacia98 @ 23 Nov 2012, 19:27)
Mai sus ai scris ca platina era inchisa atunci cand pistonul era sus (PMI). Insa atunci trebuie sa fie deschisa. AI grija si la chestia asta...
*



Deschisa? huh.gif
Eu stiam ca atunci ar trebui sa-i dea scanteia blink.gif

Oricum, astazi a venit tata, a scos bujiile si le-a curatat inca odata, i-a dat o cheie si a pornit radmasa.gif
Eu am ramas masca wacko.gif
Reglajele mele se pare ca au fost bune, insa nu i-am respectat ritualul pornirii la rece, pe care tata il are deja in sange pentru aceasta masina.
Concluzia: Cine n-are batrani, sa-si cumpere rolleyes.gif


Masina e la adapost acum, se poate inchide.

user posted image
maho
QUOTE(daniel93 @ 24 Nov 2012, 20:22)
nu i-am respectat ritualul pornirii la rece, pe care tata il are deja in sange pentru aceasta masina.
Concluzia: Cine n-are batrani, sa-si cumpere  rolleyes.gif
*


doh.gif
Si inca o concluzie: intrebati-i pe "batrani" ce parere au de modul in care "tinerii" (nu) citesc Manualul de utilizare a autoturismului Dacia, inainte de a se sui la volan....sau despre benzina din ulei.
daniel93
QUOTE(maho @ 25 Nov 2012, 10:32)
doh.gif
Si inca o concluzie: intrebati-i pe "batrani" ce parere au de modul in care "tinerii" (nu) citesc Manualul de utilizare a autoturismului Dacia, inainte de a se sui la volan....sau despre benzina din ulei.
*



L-am citit, stai calm, insa cu vechiul carburator nu trageam socul nici macar la -20 de grade, iar cu asta, pana nu l-am tras la jumatate, n-am putut pleca de pe loc.
Iar cealalta (1310) da in nas si nu trage fara soc, pana nu ajunge apa la 85 de grade, insa la pornire, mai mult de jumatate din soc nu pot folosi, ca se ineaca si merge in 3 pana se incalzeste.
Am vazut si dacii care porneau cel mai bine dupa metoda din manual, insa nu era cazul la ale mele.
vladut88
eu la daciile care leam avut si aro 10 cu motor de dacia reglam in asa fel socu sa il pot trage la maxim si motoru sa mearga rotund reglaju consta in intinderea arculetului de la clapeta de sos ,si pornirea si la -20 grade era la sfert si motoru mergea perfect rotund tineam socu tras la maxim cam 1 km sau 3 4 minute si nu aveam treaba
maho
QUOTE(daniel93 @ 25 Nov 2012, 12:52)
L-am citit, stai calm, insa cu vechiul carburator nu trageam socul nici macar la -20 de grade, iar cu asta, pana nu l-am tras la jumatate, n-am putut pleca de pe loc.
Iar cealalta (1310) da in nas si nu trage fara soc, pana nu ajunge apa la 85 de grade, insa la pornire, mai mult de jumatate din soc nu pot folosi, ca se ineaca si merge in 3 pana se incalzeste.
Am vazut si dacii care porneau cel mai bine dupa metoda din manual, insa nu era cazul la ale mele.
*


Eu stau foarte calm, smile.gif se pare ca reglajele carburatoarelor tale asigurau din "start" un amestec bogat (cu un consum pe masura icon_mrgreen.gif + afumatul bujiilor), daca nu mai era nevoie sa tragi socul. (Posibil la fel la 1310, daca zici ca se inneaca cand tragi socul peste 1/2). Un motor nepornit e "rece" si cand afara sunt - 20 de grade, si cand sunt + 20. Cu niste reglaje corecte, socul se trage la maxim doar la pornirea la rece, dupa care se impinge imediat la jumate (sau pe-acolo), pana se mai incalzeste putin motorul, apoi de tot.
daniel93
QUOTE(maho @ 25 Nov 2012, 14:41)
Eu stau foarte calm,  smile.gif se pare ca reglajele carburatoarelor tale asigurau din "start" un amestec bogat (cu un consum pe masura icon_mrgreen.gif + afumatul bujiilor), daca nu mai era nevoie sa tragi socul. (Posibil la fel la 1310, daca zici ca se inneaca cand tragi socul peste 1/2). Un motor nepornit e "rece" si cand afara sunt - 20 de grade, si cand sunt + 20. Cu niste reglaje corecte, socul se trage la maxim doar la pornirea la rece, dupa care se impinge imediat la jumate (sau pe-acolo), pana se mai incalzeste putin motorul, apoi de tot.
*




De acord cu tine.
Teoria e usoara rolleyes.gif

L.E.: La 1310, consumul e sub 6 la drum, iar faptul ca da in nas fara soc, nu prea l-as numi amestec bogat
maho
Bine ca ti-ai rezolvat problema (cu sau fara teorie).
maho
QUOTE(daniel93 @ 25 Nov 2012, 12:52)
.. la pornire, mai mult de jumatate din soc nu pot folosi, ca se ineaca ...
*



QUOTE(daniel93 @ 25 Nov 2012, 15:32)
faptul ca da in nas fara soc, nu prea l-as numi amestec bogat
*


Omul se cam contrazice, dar ce conteaza...
catalinSV
QUOTE(Wu-Tang @ 27 Nov 2012, 23:25)
L-a ajutat batranu,fara el era mancat  radmasa.gif  Sa urci si filmuletul sa vedem si noi cum munceste power plantul
*



Filmuletul ala nu permite postarea aici ca e inertia mare icon_mrgreen.gif
daniel93
QUOTE(maho @ 28 Nov 2012, 09:06)
Omul se cam contrazice, dar ce conteaza...
*



Ma contrazic? blink.gif
La PORNIRE se ineaca daca trag socul la maxim cum scrie in carte, iar la MERS da in nas daca nu tin socul putin tras. Sunt doua situatii diferite, care contrazic afirmatia ta, nicidecum spusele mele.
Daca problema mea depaseste cartile dumitale, nu inseamna ca ma contrazic singur

<span class='edit'>29 Nov 2012, 19:04:</span>
QUOTE(Wu-Tang @ 27 Nov 2012, 22:25)
L-a ajutat batranu,fara el era mancat  radmasa.gif  Sa urci si filmuletul sa vedem si noi cum munceste power plantul
*



Tu ai vazut filmuletul, dar poti sa mai dai vreo 2 reply-uri pe aici, ca stiu ca ai nevoie ca sa dai PM radmasa.gif
daniel93
Bun.. Porneste, dar nu reusesc sa o reglez sa mearga "omeneste" mellow.gif
Daca reglez avansul cu motorul oprit, cu ajutorul LED-ului de pe aprinderea electronica si semnul de pe volanta, nu mai porneste deloc blink.gif
Invart de delco mult ca sa porneasca, si nu mai corespunde semnul de pe volanta, cu semnalul luminos de la gotronic. Sa fie de la avansul vacuumatic? (mi-a umblat un mecanic la el, pe cand circulam cu masina si a aparut problema inecatului).

Daca reglez avansul in mers, merge rotund cateva secunde, dupa care incepe sa "tuseasca", iar merge rotund.. si tot asa.
Compresie pare sa aiba, si chiar buna, abia invart motorul.
Platina noua, capac delco nou, fise bune, bobina buna, bujii bune (am schimbat vreo 3 seturi), set de jigloare noi (merge putin mai ok cu ele).

Astept sa imi vina mecanicul din concediu, poate facem un reglaj al tachetilor, verificam daca nu e sarit de la punct.. Insa pana atunci m-as mai juca si eu cu ea, asadar, daca mai are cineva idei le citesc cu placere.
neacsugabrie
Ca sa-ti dai seama daca e din avansul vacumatic,porneste motorul si scoate furtunul avansului vacumatic .Daca nu mai oscileaza,inseamna ca ala e de vina.
daniel93
QUOTE(neacsugabrie @ 14 Aug 2013, 19:10)
Ca sa-ti dai seama daca e din avansul vacumatic,porneste motorul si scoate furtunul avansului vacumatic .Daca nu mai oscileaza,inseamna ca ala e de vina.
*



Functioneaza, se simte imediat daca scot furtunul.
Daca scot furtunul si reglez avansul fara el, cand il pun la loc se strica mersul motorului.. E normal?
val2011
QUOTE(daniel93 @ 14 Aug 2013, 20:07)
Functioneaza, se simte imediat daca scot furtunul.
Daca scot furtunul si reglez avansul fara el, cand il pun la loc se strica mersul motorului.. E normal?
*


pai da, dar reglajul trebuie sa fie invers
daniel93
Am inteles blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.