Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepte aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alexxbossu
Buna seara tuturor.

Am o aeroterma fara trepte si vreau sa ii pun o rezistenta cu 3 trepte de pe o dacia nova dar nu stiu cum sa o leg.

Am desenat eu o schema a rezistentei si ce fire are nu stiu daca o sa apara poza asa ca incerc sa descriu cum ma pricep.

Incep de la buton, imi iasa din mufa urmatoarele fire: verde, galben, albastru, negru si doua albe mai subtiri din acelasi loc.
Firele: verde, albastru, galben merg la rezistenta.
Din rezistenta imi iese un fir negru care merge la aerotema.
Mar interesea unde merge firul negru si cele doua fire albe si ce mai trebuie sa fac ca sa pun aeroterma in functiune.

Multumesc anticipat[attachmentid=1627850241]
bygy007
daca nu ai bord CN degeaba pui o sa vezi
nikuniku
bygy007 nu cumva este invers,minus pe rezistente si plus pe motoras?la masina mea (fosta)asa era,minus prin comutator,plus pe motoras
deceneu32
QUOTE(bygy007 @ 14 Nov 2012, 18:31)
daca nu ai bord CN degeaba pui o sa vezi

De ce?Are turatia prea mare si debitul de aer cald care vine de la calorifer prea mic?
mecanick_maverick
QUOTE(deceneu32 @ 14 Nov 2012, 19:26)
De ce?Are turatia prea mare si debitul de aer cald care vine de la calorifer prea mic?
*


... haide mai deceneu , eu stiu ca la Oltcit e antigelul mai fierbinte si poti merge doar cu maieul pus radmasa.gif , dar daca nu poti dirija aerul cald pe parbriz prin canalele originale tot cu ziarul sau buretele imbracat in piele de caprioara stergi condensul ca sa poti vedea ceva inainte .

Firul alb la pozitii , rosu trecut prin motor la + contact iar negru masa .
alexxbossu
Multumesc de informatii.
Vreau sa-i pun trepte ca sa nu mai consume asa mult bateria ca nu am tot tipu nevoie de ea la maxim.
De ce credeti ca nu ar face fata? Eu oricum tin doar pe parbriz.
bygy007
bucata aia de rezistente merge pusa si pe + si pe minus , da asa este la multe masini este pusa pe ramura negativa
mecanick_maverick
QUOTE(alexxbossu @ 14 Nov 2012, 22:57)
...
De ce credeti ca nu ar face fata? Eu oricum tin doar pe parbriz.
*



Mda , nu e vorba ca nu ar face fata - eu credeam ( si bygy007 cred ca se refera la aceeasi faza ) ca vrei sa pui sub bord modelul asta de aeroterma , care e dificil de adaptat daca nu ai bord CN. Daca te referi la motorul original caruia doar vrei sa-i pui trepte merge fara probleme .
alexxbossu
mai revin cu cateva intrebari. inainte de a monta treptele la aeroterma vreau sa o demontez si sa o curat. Stiti cumva cu ce o pot curata sau cum se da jos motorasul (nu stiu decat sa o desfac de pe caroserie) are vrun secret?

Si daca tot umblu pe sub bord cum mai pot curata si pe acolo pe unde se duce aeru spre parbris sau la picioare, miroase ingrozitor a sosete umede cand dau drumu la aeroterma din caza mizeriei de acolo.

multumesc anticipat
sebymesteru
Pai dupa ce dai aeroterma jos,ai sa iti dai singur seama cum se desface. In fundul carcasei are 2 surubele care tin motorul fixat de carcasa;le desfaci si motorul iese afara. Turbina e bagata presat pe ax si asigurata cu o piulita si (parca) cu o tablita indoita ca sa nu se desfaca piulita. Indoi tablita(daca o are) si desfaci piulita. Acuma depinde turbina cat e de presata,daca e intepenita bine,ar fi mai bine sa o lasi asa,sa nu o scoti pentru ca iese destul de greu. Poti curata pe langa ea si unge axul motorului cu niste vaselina grafitata. La colector e mai simplu,depinde ce tip de motor ai,am gasit motor cu nituri dar si cu suruburi care se puteau desface pentru a scoate suportii cu lagarele in care se invarte axul. Daca ai de-asta,il poti desface si curata ca lumea,inclusiv la colector,daca e cazul poti sa-i schimbi si periile iar lagarul il ungi tot cu vaselina grafitata. Compartimentul caloriferului nu-l prea poti curata foarte bine daca nu dai caloriferul jos. Mare grija daca e din aluminiu cu plastic la capete,sunt foarte sensibile si daca tragi cumva mai tare de el sau il lovesti accidental la capete e foarte posibil sa curga mai apoi. Daca reusesti totusi sa-l dai jos,spala-l cu jet de apa,ai sa te crucesti de ce iese dintre aripioarele alea. Odata dat jos e usor de curatat si compartimentul lui.
bygy007
din ce imi aduc aminte gaura de la aeroterma (la bordul scoica) este mai mica decit elicea si nu merge sa o scoti decit prin interior cu totul
alexxbossu
am rezolvat cu compartimentul radiatorului. nu mai dadui radiatoru jos suflai cu compresoru bagai apa cu presiune putin degresant profesional si e ca nou biggrin.gif

maine daca e vremea tot asa frumoasa ca azi ma apuc si de aeroterma.

facui si proba la rezistenta pentru trepte merge foarte bine, dar mai am o problema nu am unde sa pun comutatoru. nu pot sa desfac rotita aia de regleaza faruiri ca la-ai fi pus acolo. aveti cumva vreo idee unde il pot pune?
bygy007
se desface tragi butonu si ai 2 suruburi acolo
alexxbossu
trasei cu patentu si nu merge sad.gif

vazui ca are doua surubele si ma gandi eu ca asa ar trebui sa iasa tragand de el, da nimic
bygy007
trebuie impins in spate
alexxbossu
cum sa imping? poate sa dau cu ciocanul ca sal sparg. astept sa se mai incalzeasca putin afara si ma duc sa incerc iar.
bygy007
banuiesc ca te-ai gindit intii sa scoti cablurile?
alexxbossu
nu le-am scos biggrin.gif
o sa incerc maine si cu cablurile scoase
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.