Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: S-a pierdut TOT lichidul de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Buna dimineata tuturor...


Sa va povestesc patania mea... si poate cineva imi spune daca cei de la service au avut dreptate sau nu. In primul rand este vorba despre o berlina 1998, pompa de frana dubla.

Sambata pe la pranz am avut treaba cu masina si totul a fost OK cu franele... Nu stiu ce era in borcanelul de lichid... Dar ea a franat bine cum o facea de obicei.

Astazi de dimineata cand nu am mai avut deloc frane, masina incetinea exagerat de putin... iar pedala se apasa exagerat de usor... insa atunci cand o apasai pana la capat ramanea parca putin lipita acolo apoi isi revenea.

Deschid capota la motor si vad ca in butelcuta cu lichid de frana... nu mai era absolut nimic... Dar nimic!... furtunele de frana de pe la roti nu erau nici alea murdare...

Ma duc la service aproape de mine cu frana de mana (e sport extrem!), acolo o ridica mecanicii pe elevator... se uita la furtune si nu vad nicio problema... (am fost tot timpul pe langa ei). Apoi o coboara, se uita la pompa de frana si spun ei ca pe acolo s-a pierdut, pe la garniturile de la pompa.

Ma duc la magazin, cumpar un set de garnituri de 3 lei... demonteaza ei pompa si schimba garniturile (la 2 chestii argintii cilindrice... cred ca pistonase sunt alea nu stiu exact...), apoi o monteaza la loc, fac aerisirea la pompa (pe la tevile de la pompa a facut aerisirea)... baga lichid (cam 2 sticlute mici au intrat)... si aia a fost...

Vin eu si va intreb... chiar doar aia sa fi fost problema?

sau sa mai verific eu personal pe undeva? nu prea ma simt bine dupa faza asta cu franele... va dati si voi seama ca este nasol sa pui frana si nu franeze... noroc ca e frana de mana foarte buna.


Multumesc!
ydaniel
3lei ai dat,3 lei o sa te tina.
Alexio
Nu asta intrebam smile.gif. Nu exista altele mai bune, alea sunt cele mai bune. Daca exista mai bune, vreau sa stiu marca si magazinul si pretul, acum merg sa le iau si le schimb singur, abia ce am invatat.
adriano2br
eu cand am luat masina imi curgea lichid pe la limitatorul de frana , este situat undeva in zona puntii spate. Am pus de asam..ca de asta am gasit ..vreo 40 ron parca, dar inca tine, nu curge deloc..are vreo 6 luni cred de cand l-am schimbat. Oricum , se vede sub masina daca iti curge pe undeva.
Alexio
Sub masina in spate nimic, insa in fata pe la mijlocul masinii am vazut dimineata niste picaturi... cred ca a curs in scut pe la garniturile de la pompa si din scut s-a prelins pe la mijloc pe la gaura de la scurs uleiul...


Insa ei nu au facut si aerisirea la roti... doar pe aia de la pompa... trebuie sa ii fac eu si aerisirea de la roti?
nikuniku
Alexio verifica singurel starea cilindrilor de frana de pe spate,si trebuie sa aerisesti toata instalatia de frana,sunt toricuri deschise
Alexio
CIlindrii sunt aia din interiorul tamburului?
CGDBZ
Da, eu i-am schimbat. Cu pompa nu stiu ce sa zic, asa am patit la vechea dacie si cum nu avea servo-frana tot lichidul era sub covorasul de la sofer. La fel am schimbat garniturile si pistonasu dar dupa o luna a inceput sa tina frana mai slab asa ca am schimbat pompa cu totul si frana a tinut bine (am dat masina la Remat).
Alexio


QUOTE(CGDBZ @ 19 Nov 2012, 13:01)
Da, eu i-am schimbat. Cu pompa nu stiu ce sa zic, asa am patit la vechea dacie si cum nu avea servo-frana tot lichidul era sub covorasul de la sofer. La fel am schimbat garniturile si pistonasu dar dupa o luna a inceput sa tina frana mai slab asa ca am schimbat pompa cu totul si frana a tinut bine (am dat masina la Remat).
*




Inteleg... masina asta este damblaua mea de aia o mai tin si acum... e prima masina pe care am condus-o dupa ce mi-am luat carnetul... si au trecut ceva ani de atunci...

Poate ca ar fi timpul sa o dau la remat...
maho
QUOTE(Alexio @ 19 Nov 2012, 13:16)
masina asta este damblaua mea de aia o mai tin si acum...
*


Same here...dar doar pt. o pompa (sau un cilindru de frana), nu e cazul de remat, se mai pot gasi piese bune, daca cauti.
Fa niste probe pe un camp, sa vezi daca problemele reapar; daca nu, nu te complica; verifica mai des pe sub masina, pe la roti, nivelul din borcan...
Alexio
QUOTE(maho @ 19 Nov 2012, 13:28)
Same here...dar doar pt. o pompa (sau un cilindru de frana), nu e cazul de remat, se mai pot gasi piese bune, daca cauti.
Fa niste probe pe un camp, sa vezi daca problemele reapar; daca nu, nu te complica; verifica mai des pe sub masina, pe la roti, nivelul din borcan...
*



Ma tot gandesc ca la vara sa o bag in renovare capitala... chiar daca nu o sa merg cu ea zi de zi... sa o tin in garaj, imi e mila de un motor de 71000 km...

vad ca momentan nu curge nimic din pompa... sper sa fie ok acum... ma uitasem in borcan acum 2 saptamani si am mai completat destul... mi se parea mie suspect...

pe covor sau sub, sau in masina nu era lichid de frana... cred ca a picurat in scut...
ct-03-tvy
seinsa autofren, la comanda, cauti dupa diametru la pompa, ai vrut numele producatorului, la unix aduc la comanda wink.gif, defapt sunt o gramada de topicuri facute, dar cine sa le citeasca!
Alexio
La 8 dimineata cand am ramas fara frane... crezi ca stateam sa caut pe forum? Am aflat acum, mersi, nu stiam despre ele pt ca masina asta nu prea a avut probleme incat sa caut toate cele... O sa fac comanda si le schimb.
dizzy
Daca s-a ovalizat cilindrul poti sa il arunci direct la gunoi.
La mine s-a rezolvat cu alta pompa pe vremea lui 1310.
mecanick_maverick
QUOTE(Alexio @ 19 Nov 2012, 12:48)
...

vad ca momentan nu curge nimic din pompa... sper sa fie ok acum... ma uitasem in borcan acum 2 saptamani si am mai completat destul... mi se parea mie suspect...

pe covor sau sub, sau in masina nu era lichid de frana... cred ca a picurat in scut...
*



Lichidul tau din pompa se afla in tulumba de servo - sigur . Si membranei din tulumba nu-i place deloc convietuirea cu acest lichid (nu a fost proiectata pentru asta ...) asa ca vezi cum faci si scoate-l de acolo inainte de a face ravagii . Cu ocazia asta poti schimba si simeringul de pe axul servo care actioneaza pompa ...
Alexio
QUOTE(mecanick_maverick @ 19 Nov 2012, 23:04)
Lichidul tau din pompa se afla in tulumba de servo - sigur . Si membranei din tulumba nu-i place deloc convietuirea cu acest lichid (nu a fost proiectata pentru asta ...) asa ca vezi cum faci si scoate-l de acolo inainte de a face ravagii . Cu ocazia asta poti schimba si simeringul de pe axul servo care actioneaza pompa ...
*




Daca scot suruburile de la pompa de frana de pe servo... pot sa scot servo de acolo fara sa demontez pompa? sa ii scot conductele si tot de pe ea? ...

20 Nov 2012, 02:31:
si... PS: cand o turez si iau piciorul de pe acceleratie zici ca am blow of valve BOV de turbo... se aude UN FFFFFFFSSSSSSHHHHHHHHHHHH... baietii de la service ziceau ca de la servo...

Intrebarea cu deontatul pompei fara sa scot lichidul si sa ii fac aerisire si... Cam ce trebuie sa cumpar sa inlocuiesc in servo, cat costa si cam cum o decapsulez si o recapsulez?

Multumesc!

20 Nov 2012, 19:08:
QUOTE(mecanick_maverick @ 19 Nov 2012, 23:04)
Lichidul tau din pompa se afla in tulumba de servo - sigur . Si membranei din tulumba nu-i place deloc convietuirea cu acest lichid (nu a fost proiectata pentru asta ...) asa ca vezi cum faci si scoate-l de acolo inainte de a face ravagii . Cu ocazia asta poti schimba si simeringul de pe axul servo care actioneaza pompa ...
*




Asta e kitul?

[attachmentid=1627851630]

Numai ca pe hartiuta sunt trecute 4 repere...

- garnitura etansare
- inel
- membrana servofrana
- garnitura servofrana

in pungi erau doar 3... sau aia mare contine 2?

mersi!
B17XGG
Mai mult ca sigur este "dusa" garnitura din coltul dr, jos (poza). Ea trebuie sa etanseze camera de vacuum si sa nu permita lichidului din pompa defecta sa se scurga in tulumba ci spre exterior (fata de asezare a flansei pompei are un sant in partea de jos care, daca nu este infundat, faciliteaza acest lucru).
Se poate scoate tulumba de servo si fara a demonta conductele (se trage - cu grija - intr-o parte). Nu intotdeauna este necesara inlocuirea diafragmei (depinde de ce calitate a fost). Daca nu s-a deteriorat, se goleste lichidul, se spala interiorul cu apa si apoi alcool, se unge cu vaselina SILICONICA tija impingatoare, se monteaza garnitura mentionata mai sus, se probeaza la vacuum pentru verificarea etanseitatii. Mentionez ca diafragma se schimba cu ceva mai mult efort.
payty
dar in lonjeron, cel de sub pompa te-ai uitat?

la mine din cauza frigului s-au intarit garniturile alea de la baza rezervorului de lichid si a curs tot in lonjeron. daca s-a intamplat asta, in primul rand ia apa multa si toarna acolo sa il speli ca iti corodeaza tot.


iar legat de garniturile Autofren, eu am constatat ca sunt niste porcarii. La mine s-au topit in jumatate de an. Am folosit lichid Dot3 si l-am si schimbat.

Alexio
Multumesc... sunt singurele garnituri pe care le-am gasit, ma refer ca si producator...

Or fi si altele nu stiu... nu am timp sa caut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.