Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: directie...frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cata23
Salut, am si eu o problema care suna c-am asa: in viraj stanga sau dreapta, nu conteaza, masina merge infranta, se observa cel mai bine la viteze mici, de ex. cand vin in parcare si sunt nevoit sa virez maxim stanga se simte ca si cum as apasa frana .... la fel se vede si cand ies din parcare ca motorul trage mai "greu" vibreaza toata masina, mai ales schimbatorul, de zici ca "se rupe", pana in momentul in care intru pe drum drept.
emircea
Verifica urmatoarele:

- jocuri in rulmenti pe fata: misti de roata vertical apoi, ridicata pe cric, misti stanga-dreapta si cineva iti tine volanul pe loc

- verifica etrierele sa fie bine fixate, sa nu aibe joc.

Daca astea sunt ok, ar mai putea fi probleme pe la diferentialul din cutie, dar aici nu te pot ajuta. Nu-mi dau seama daca si la drum drept n-ar trebui sa-ti faca sictire daca ai probleme la el sau la planetare, mai ales ca tu vorbesti de trepidatii la viraje.

Ca sa elimini complet problema jocurilor in roti sau a franelor, trage frana de mana si ridica-ti puntea fata (cate un butuc sau caramizi mai solide, sa nu folosesti 2 cricuri), scoate masina din viteza si rotesti de roti, intai drept, apoi bracat stanga-dreapta si urmaresti ce se intampla.
argon
QUOTE(cata23 @ 28 Aug 2005, 21:24)
Salut, am si eu o problema care suna c-am asa: in viraj stanga sau dreapta, nu conteaza, masina merge infranta, se observa cel mai bine la viteze mici, de ex. cand vin in parcare si sunt nevoit sa virez maxim stanga se simte ca si cum as apasa frana .... la fel se vede si cand ies din parcare ca motorul trage mai "greu" vibreaza toata masina, mai ales schimbatorul, de zici ca "se rupe", pana in momentul in care intru pe drum drept.
*



Exact asa patesc si eu, dar nu se infraneaza , numai scartaie, si asta cand plec, vreo 5 km, cand se incalseste e OK.
Tot cauza spusa de Emircea sa fie?
to_the_limit
la mine scartaie la greu dar nu ma mai intereseaza cica e de la placutele ecologice..
cata23
QUOTE(emircea @ 29 Aug 2005, 07:59)
ar mai putea fi probleme pe la diferentialul din cutie, dar aici nu te pot ajuta. Nu-mi dau seama daca si la drum drept n-ar trebui sa-ti faca sictire daca ai probleme la el sau la planetare, mai ales ca tu vorbesti de trepidatii la viraje.
*



La rulmenti sa stii ca m-am gandit si eu, mai ales ca pe la 40-50 Km/h, pe drumuri bune se aude un zgomot care banuiesc ca e de la rulmentul de pe dreapta fata.

Dar daca ar fii de la diferential ar face si daca sunt pe liber ?
In viraje nu se simt acele vibratii, doar dimineata cand plec din parcare si trebuie sa virez maxim dreapta sau stanga (parchez cu spatele, perpedindicular pe axul drumului).
Doar aici se simt vibratiile, dupa aceea nimic, si automat se simte ca rotile sunt infranate si ca motorul trege mai greu.
emircea
cata23

Cumva la viraje iti si 'tropaie'? Zgomotul zici ca se manifesta numai la viraje?

Zgomotul a inceput brusc, sau e de mai de mult, dar era mai scazut ca intensitate si nu aveai asa probleme?

Ai apucat sa verifici jocurile in roti?
cata23
Nu am apucat sa verific jocurile la roti, dar acum vreo 2 luni am verificat si nu sunt, adica la mana nu se simte nimic.
Zgomot nu se aude decat pe drum drept si asta la 40-50 Km/h si pe drumuri bune, dar asta ti-am zis cred ca este de la rulment, adica e un huruit specific rulmentului uzat.
Nu topaie deloc la viraje si nici nu se simte nimic, singura problema este la viteze mici cand in momentul cand vin in parcare si trebuie sa virez max. stanga, pe liber, la vreo 10-15 Km/h, se simte cum masina se opreste ca si cum as folosi frana.
La fel se simte cand ies din parcare (si aici apar trepidatiile alea ciudate doar daca plec cu motorul sub 1500 rot/min, tot virat si dispar dupa ce intru in linie dreapta). Precizez ca dupa aceea numai trepideaza. Eu banuiesc ca asta este o alta problema a motorului (aprindere, alimentare) dar este amplificata de faptul ca masina este "infranata" atat timp cat este virata spre maxim dreapta sau stanga.
emircea
Cata23,

Raspunsurile ce ti le-am dat sau bazat pe urmatorul rationament:

1. motorul, pana in cutie, nu simte faptul ca tu iei viraje sau nu, in sensul ca daca tot restul angrenajelor este in regula, el nu isi modifica regimul de functionare;

2. in cutie ai un diferential care, in momentul in care tu iei un viraj, face ca roata din interiorul virajului sa se roteasca mai putin decat cea din exterior; nu stiu daca unul defect iti face sictire si la rulare in linie dreapta; in orice caz, ar trebui sa simti zgomote specifice, provenind din cutia de viteze;

3. din cutie spre roti mai ai planetarele, care la uzura iti pot face probleme; la drum drept nu prea le simti, dar in functie de gradul de uzura fac zgomote la curbe, ajungand pana la a iesi din articulatii; !!! planetarele se rotesc impreuna cu rotile si ceva angrenaje din cutie chiar daca masina e scoasa din viteza!!!

4. roata se 'sprijina' pe fuzeta prin rulmenti; atasat de ea este discul de frana care, in cazul jocurilor, ti-o poate infrana la viraje sau poti avea frana slaba, ca-ti distanteaza prea tare placutele de frana (apropos, orice rulment defect iti creaza jocuri pe fata; pe spate poti reduce jocurile, ca sunt conici, pur si simplu mai strangi de piulita);

5. roata poate sa-ti mai frece (daca ai modificat inaltime/ai schimbat cauciucuri - mai late sau mai inalte ca cele standard) si de caroserie cand virezi - iarasi este un zgomot specific;

Mai poti fi infranat si de un piston ramas blocat in etrier, dar asta se manifesta si la drum drept, si la viraje.

Sper ca cele de mai sus sa-ti fie de folos. Colegi forumisti, daca mai stiti cate ceva, ajutati-l pe om sa-si dea seama de ce problema are.

Noi putem sa ne tot dam cu parerea, dar pana nu verifici cele spuse, ai sanse sa nu te prinzi ce are de fapt.

Daca o rezolvi, nu uita sa ne tii la curent cu ce a fost de fapt...
cata23
ok Mircea o sa incerc sa verific cand am timp, ca zilele astea am fost foarte ocupat si nici bani de investii nu prea am.

La punctul 4 ma gandesc eu ca ar fi problema mea, dar nu sunt asa sigur si din cauza lipsei banilor, ma gandeam ca gasesc un raspuns sigur. Desi nu am modificat nimic (suspensii, cauciucurile sunt cele prescrise de producator) ma gandesc si la pct. 5, mai ales ca am o problema, pe care nu am rezolvat-o, cu roata din stanga spate care freaca pe caroserie.
In rest nu stiu ce sa zic, planetarele sunt ok, am si eu habar ca am avut destule prob. la berlina cu ele, astea nu "troncane" viraje, par a fi ok.
Daca ar fi din grup ma gandesc ca s-ar simtii si la viteze mai mari.
Defapt pe scurt problema mea este la iesire din parcare, dimineata doar, cand se simte ca motorul trage mai greu, pana indrept rotile, dupa aceea nimic, ca la vreo 50 m am intersectie cu STOP si nu mai este problema asta. Iar tot timpul la viteze mici, sub 20 km/h, si viraje maxime masina are o tendinta de infranare si aici banuiesc ca ese din cauza rulmentilor sau cum ai spus tu posibil sa frece cauciucul undeva.

Multumesc mult de raspunsuri si sper ca daca cineva a mai avut prob. din astea si le-a rezolvat sa i-mi spuna s. mie. Eu am mai auzit pe cineva care are un papuc cu 5 locuri (il detine de nou si numai el circula si nici nu s-a umblat la cutie, grup ...) dar nu a reusit nici el sa rezolve ac. prob.
Claudiu_Vcc
salutare !

am o dacie din `91 care a stat ceva timp.
cand am vrut sa plec cu ea am sesizat ca am rotile infranate, am schimbat garniturile la etrier si tot infranata este, plus de asta discul din dreapta fata imi atinge pe o portiune 6-7 cm de etrier.De la ce ar putea fi ?
M-a disperat masina nu mai stiu ce sa ii fac merge infranata spunetimi si mie ce sa ii fac pls, o idee macar cum as putea rezolva problema cu discul de frana ? wacko.gif
rtulea
QUOTE(Claudiu_Vcc @ 12 Sep 2005, 07:44)
... am schimbat garniturile la etrier si tot infranata este, plus de asta discul din dreapta fata imi atinge pe o portiune 6-7 cm de etrier.De la ce ar putea fi ?
*



Cum adica iti atinge discul pe etrier, asa ceva se poate doar daca nu ai placute defrana sau daca etrierul nu mai are pene de fixare.

Dupa ce ai scos garniturile vechi ai curatat pistonasul de rugina? Dupa montarea gartniturilor noi ai facut o aerisire a instalatiei de franare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.