Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme motor ceva dubios
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stanciu_scm
salut ma scuzati ca deschid alt topic dar am si eu o problema cu dacioara mea... ieri dimineata am pornito mergea frumos, a luato la sfert nu a fost nimic. aseara cand am vrut sa o pornesc stupoare nu a pornit nici moarta am impinso am traso nimic, azi dupa mult chin am reusit sa o pornesc dar zici ca este tractor ralantiul fluctueaza enorm la un moment dat se opreste ce poate sa aiba
nikuniku
stanciu_scm ai facut ceva sa remediezi problema?ia vezi capacu de delco cate fisuri are pe interioru lui,
valy1233
verifica jiglerele sa nu fie infundate
stanciu_scm
QUOTE(nikuniku @ 26 Nov 2012, 22:06)
stanciu_scm ai facut ceva sa remediezi problema?ia vezi capacu de delco cate fisuri are pe interioru lui,
*


de remediat nu am reusit capacul de delcou este din acela bosh nu are fisuri ca lam verificat tin sa precizes ca, cand slabesc jiglorul de ralanti merge mai bn un pic dar tot se aud rateuri la toba

am verificat si jigloarele am curatat carburatorul degeaba
valy1233
QUOTE(stanciu_scm @ 26 Nov 2012, 22:12)
de remediat nu am reusit capacul de delcou este din acela bosh nu are fisuri ca lam verificat tin sa precizes ca, cand slabesc jiglorul de ralanti merge mai bn un pic dar tot se aud rateuri la toba
*


clar,carburator infundat
stanciu_scm
ce sa fie infundat ca lam curatat am curatat si jigloare nu aveau nici un pic de mizerie
valy1233
QUOTE(stanciu_scm @ 26 Nov 2012, 22:15)
ce sa fie infundat ca lam curatat am curatat si jigloare nu aveau nici un pic de mizerie
*


cel de relanti
stanciu_scm
o sa incerc sa mai curat poate reusesc ceva nu am patit asa ceva pana acuma
Costy2000
dar cand o accelerezi ce simtome da ? da sa se opreasca sau merge balbait ?
poate sa fie si carburatorul dar si bujiile, incearca sa verfici bujiile sa scoti fisile pe rand in timp ce motorul ce merge si vezi daca se schimba ceva.De ce zic treaba cu bujiile sa le verifici, pentru asa am patit eu astazi, totul a mers aseara si astazi supriza a pornti greu si merge prost rau de tot si zic sa scot eu toate bujiile si sa le inlocuiesc si cand l-am inlocuit si i-am dat o cheie a pornit imediat si merge bine. Spor la mesterit biggrin.gif
stanciu_scm
la accelerare nu se simte nimic numai la ralanti e problema
Costy2000
aha, curata jiglorul de ralanti cum zice cineva mai sus, ca el s-ar putea fi de vina, sa fie infundat ca o paranteza poti sa ii faci o splare calume la carburator cu decarbusol si dupa aia suflat la compresor
stanciu_scm
o sa incerc si asta poate isi revine doar e dacie mam obisnuit cu ea biggrin.gif

am uitat sa zic ca daca o pornesc si accelerez o ia la sfert fara probleme decat ca la ralanti zici ca am tractor
Costy2000
ai carburatorul infundat, mai precis gaurile de progresiune fa ce am zis eu, bagal carburatorul in decarbusol lasa acolo 2-3 ore chiar mai mult si dupa aia suflal la aer comprimat la cineva care are un compresor si dupa aia ar trebui sa fie ca nou
val2011
Vezi ca s-a dus platina, si regleaza avansul sa nu mai dea rateuri.
aliceman
faza cu jiglorul de relanti am patito si eu , cand il slabeam mergea bine , cand il strangeam se oprea motorul.
eu asa am procedat; baga pe jiglor o saiba , un fel de distantier[ eu am bagat o saiba de la platina ] si o sa iti mearga mult si bine , eu asa am umblat ani de zile. cool.gif
stanciu_scm
am reusit intrun final am pornito nu stiu ce a avut... din cand in cand mai da rateuri in toba la ralanti
BennyORWO
Vin si eu cu o problema.
Acum 2 zile,am facut schimbul de ulei,pentru ca il mancase(cu toate ca am set nou,maxim 20k).Inainte pusesem Shell Helix 20w50,iar alalteieri am cumparat Aral Basic 20w50.
Buuun,toate bune si frumoase.Urc masina pe rampa,las sa se scurga uleiul,dupa care bag vreo 2 litri de motorina in motor,las masina 10 secunde pornita.Scurg si motorina aia,dupa care bag uleiul nou,Aralu.
Dupa ce am bagat uleiul,dau sa pornesc,surpriza,nu vroia sa porneasca.Si cand i-am dat prima cheie,cum invartea motorul,pac sa blocat instantaneu.Cum necum am reusit sa o pornesc:am invartit de delcou,etc.
Si acum in fiecare zi am probleme cu pornirea,face mereu exact ca atunci cand era pe rampa.
Carburatorul e curatat,pompa de benzina face presiune,totul functioneaza normal.
Aaa,am uitat sa precizez,in fiecare dimineata se uda cate o bujie,cu toate ca pornesc masina fara soc,si nici nu apas pe acceleratie ca inecatu.
Care pot fi cauzele?ca am bagat motorina in motor,sau e uleiul prea gros?
val2011
Acel ulei este gros pentru iarna. O sa strici electromotorul pentru ca o sa invarta greu, un 10w40 era perfect.
cata_unu1
Uleiul e cam gros pentru iarna.
Iti trebuia un 10 sau 15w40.
Asta este cea mai proasta idee cu spalatul motorului cu motorina.Cuzinetii nu sunt foarte fericiti. Dupaia veniti aici si ziceti ca nu aveti presiune la ulei. Eh.. exista foaie de indigo si anunturi pentru vanzare.
Problema ta este la aprindere, ai umblat la avans si carburatorul nu l-ai mai reglat dupa el.

*inainte sa pornesti masina dimineata, invarte motorul la mana 3-4 ture, se mai rupe din ulei.
4x4
QUOTE(BennyORWO @ 1 Dec 2012, 10:46)
las sa se scurga uleiul ,las masina 10 secunde pornita
*



Felicitari, ti-ai distrus motorul.

Cum plm sa nu se gripeze cand tu folosesti motorina pe post de lubrifiere.
nikuniku
din ciclu---daca merge bine hai so desfac sa vad de ce merge bine---daca nu ar fi ,,,ingineri,,,care fac tot timpu experimente pe motoare care merg bine,mecanicii ar muri de foame
dupa ce schimbi cuzinetii incearca si cu nisip ca ala curata si mai bine motoru DE TOT
Dacia-Berlina1997
O prostie mare am facut si eu ieri bash.gif . M-am dus sa pornesc masina , am dat la pompa de benzina de vreo 8 ori ca am zis sa-i mai vina benzina in carburator . [ masina nu mai fusese pornita de vreo 10 zile ] Nu a mai pornit , motorul se invartea 2-3 ture dar probabil ca am inecat toata treaba pe acolo smile.gif . Dupa vreo 4 ore a pornit normal .

Problema care ma ingrijoreaza acum este ca am vazut cum iese fum din firul care vine de + plusul bateriei la electromotor . Manunchiul acela format din mai multe fire este indoit in zona de langa electromotor . A iesit fum doar cand dadeam la automat vreo 4-5 secunde incontinuare .
nikuniku
Dacia-Berlina1997 la tine este simplu de remediat,cumperi alte borne le inlocuiesti pe cele vechi,cureti bornele de la baterie cu smirghel fin,si firu de plus si cel de minus le desfaci de pe electromotor si cureti papuci tot cu smirghel,un contact imperfect se incalzeste si poate arde firu de la baterie(topeste izolatia)
BennyORWO
Am facut niste curse astazi,masina merge bine,porneste la sfert,am reglat-o cum era inainte.
Problema nu cred ca este ca am spalat motorul cu motorina,pentru ca am tinut foarte putin motorul pornit.Cred ca este din cauza uleiului,care este prea gros.Ce avusesem eu inainte,se facuse pipi,nu mai facea pic de lubrifiere,si nu aveam presiune deloc.Acum dupa ce am pus Aral,si cand este motorul cald,la relanti am presiune 4-5.
Nu cred ca s-a ftut motorul asa de repede.Pai chiar ma gandeam,uleiul care era inainte avea aceeasi vascozitate ca motorina care am bagat-o in motor.
cata_unu1
De ce nu bagi in loc de motorina ulei din motorul de dacie?(vorbesc de motoarele diesel) dupa teoria ta, tot aia este.
ct-03-tvy
la motor bun ii bagi si 5w40 si mananca putin, daramite sa pui 20W50 iarna,.. radmasa.gif , nu trebuie sa pui altceva in loc de ulei in motor,ca sa il cureti, i dai uleiu jos ala vechi, ii dai si filtru pui putin ulei in el nou , il montezzi.. pui alt ulei nou in motor, si gata.. daca pui motorina in motor, fi sigur ca nu iese toata motorina,. si cand pui uleiu nou il diluezi, nene tu gandesti ce faci cand executi chestii de genu asta?proceedele astea sunt scornite de habarnisti,.. daca faceai chestia asta in cutia de viteze mai ziceam ,da in motor nu trebuie!
filtru de ulei filtreaza uleiu , de aceeaia e foarte important sa montati filtru de calitate!..

filtru de ulei,are circuit de bypas, canad uleiu nu mai trece prin hartie, din N motive,..se deschide supapa din filtru,si tot uleiu din baie,..cu ce ai in baie,..se duce la cuzineti si ce mai e,..! daca pui ulei gros iarna la -20 de grade,. supapa aia o sa se deschida,.uleiu fiind gros nu cred ca trece prin hartie! radmasa.gif
BennyORWO
Asta e nene,omu din greseli invata.Sa nu spuneti ca voi nu ati facut nicio gafa intr-ale mecanicii,stiti vorba aia,nimeni nu s-a nascut invatat.Am comis-o acum,asta e.
Si stiti ceva,iarna trecuta tot 20w50 am avut in masina,si pe gerul ala la 7 dimineata cand era -25grade,pornea la a 2a cheie.
Daca nu e bine cu motorina,atunci explicati-mi si mie cum e cu solutie speciala de curatat motorul?cum se procedeaza cu ea?
nikuniku
BennyORWO ---motoarele se spala ininterior cu ENGINE FLUSH .motoru la temperatura de lucru(80-90 grade)se pune solutia se porneste motoru si se lasa la RELANTI circa 10-15 minute,se inlocuieste uleiu plus filtru si se pune ENGINE TREATMENT facut de aceeasi firma care a facut si engine flush,tratamentu se pune primu si apoi uleiu,pana la max,se porneste motoru si se lasa la RELANTI 2-3 minute si apoi se poate accelera
asta este operatia de curatare-intretinere a unui motor
fieru meu a avut parte de 3 spalari si la 150 mii/km motoru era curat in interior
BennyORWO
Multumesc niku.O sa imi fie invatare de minte chestia cu motorina.Mecanicul meu cand a auzit de asa ceva ii venea sa imi dea cu ceva in cap smile.gif
tynn
Parerea mea este ca aceste solutii de splalat motorul sunt niste frectii... Daca folosesti ulei de calitate si il schimbi la timp, motorul nu are voie sa faca depuneri in interior. Daca faci economie la cateva zeci de lei si pui "namol" romanesc gen M20w40, poti sa speli cu vrei tu motorul ca nu mai scapi de mizerie.
Iar cu spalatul cu motorina ai comis-o rau oricum, nu stiu cine ti-a dat asemenea idei.. era greu sa intrebi inainte pe forum ?
nikuniku
tynn parerea ta ce engine flush este frectie,daia este obligatorie la motoarele de mitsubishi evo,la 2 schimburi a treia este o ,,,spalare,,,nota tehnica data de ,,,fraierii,,,de japonezi
ma rog fiecare are grija de motor asa cum al taie capu
tynn
Eu n-am auzit ca niciun constructor sa recomande aditivi de ulei sau spalari interne ale motorului cu tot felul de maclavaisuri, dar in fine, cum ai spus si tu, fiecare face cum il duce capu'...
Si iti pot da un argument care sa sustina cele spuse de mine: motorul de la Renault-ul 19 care il mai am, face 19 ani in curand si are 236.000 km. Si nu am folosit niciodata aditivi si solutii minune de spalat motoru', doar i-am dat ulei de calitate si l-am schimbat cel tarziu la 15.000 km. Si daca scoti capacul de umplere al uleiului este bec inauntru, fara nicio depunere. La fel se prezinta si motorul de la Logan-ul lui frate-meu de 8 ani si 140.000 km. Deci, care-i rostul sa bagi toate tampenile in motor? Parca si tu ziceai, daca merge bine masina, nu-i pacat sa-ti bagi nasul sa vezi de ce merge ? smile.gif
nikuniku
tynn la ce turatie merge motoru de renault si la ce turatie merge motoru de mitsu,la ala se face revizia la 6 luni sau 7500 de km daia da constructoru spalari de motoare,tias dori sa mergi cu un EVO cativa kilometri,dar sa nu fii satul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.