mariusmoraru
28 Nov 2012, 22:12
cum se monteaza ceasurile astea din poza de mai jos?
as dori sa le montez pe o dacia pick-up 1.9 diesel
bygy007
28 Nov 2012, 23:31
ai cautat? informatia exista dar nu stiu daca pentru 1,9D dar in principiu iti trebuiesc sondele de la dacia
mariusmoraru
21 Feb 2013, 20:28
vreau sa stiu ce sonde imi trebuiesc si unde trebuiesc montate, la bordul de papuc diesel apa si uleiul sunt pe becuri, in cazul asta mai pot pune doua sonde, una de apa si una ulei?
Ai nevoie de niste T-uri adaptoare ca sa poti monta cele 2 sonde suplimentare, insa nu stiu cum e la motorul tau, daca iti permite spatiul. Daca nu, in locul sondelor actuale pt. martorii din bord poti monta noile sonde pt. ceasuri, asta daca au acelasi filet.
mariusmoraru
29 Aug 2013, 08:30
cum pot verifica daca ceasurile functioneaza corect?
bygy007
29 Aug 2013, 10:03
cu un termometru si un manometru , montate in locurile respective si compari indicatiile
mariusmoraru
29 Aug 2013, 14:59
eu vreau sa stiu cum pot afla daca ceasul mai este bun
cel de apa in special
bygy007
29 Aug 2013, 22:14
pui firul la masa de la sonda si trebuie sa indice maxim , sau scoti sonda (cu firul pe ea) , o atingi de masa si o incalzesti cu ceva o bricheta de ex
contactul trebuie sa fie pus
mariusmoraru
30 Aug 2013, 09:01
adica trebuie sa leg firul roz la +
firul negru la -
si firul de la sonda sa-l pul tot la minus? sau sonda cu firul conectat sa o pun la masa sau la - si dupa sa o incalzesc?
si atunci daca acul se duce spre maxim ceasul este bun,nu?
bygy007
30 Aug 2013, 09:36
deci , la ceas ai 3 fire + , - si sonda , alimentezi ceasu ci +si - , si firul de sonda il pui la minus , acul trebuie sa indice maxim
la firul de sonda montezi sonda , carcasa sondei o pui la minus , o incalzesti , trebuie sa urce acul
mariusmoraru
30 Aug 2013, 10:02
am facut ce mi-ai zis tu si totul a mers perfect, dar mai am o problema eu sonda de apa n-o voi monta in bloc/chiloasa pentru ca nu am cum ci pe un t-eu pe furtunul de la iesirea din chiuloasa, problema e ca nu trebuie sa-i dau masa si sondei? ca daca ea va fi pe furtun nu va avea de unde sa-si ia si dupa cum mi-ai spus tu sa fac ea fara masa nu mi-ar fi indicat, daca era montata in chiyloasa ca la dacia normala atunci avea masa dar asa cred ca trebuie sa-i dau eu,nu?
bygy007
30 Aug 2013, 14:21
exact , pui un fir la masa
mariusmoraru
14 Sep 2013, 15:04
mai am o problema, am montat ceasul si merge zic eu bine (acul sta intre 80 si 95)dar problema e alta, eu nu l-am alimentat direct de la baterie ci de la firul care era alimentat casetofonul crezand ca este legat la contact deoarece casetofonul mergea numai cu contactul pus si am legat ceasul la firul acela si cand pun contactul acul ceasului e la 0 si cand pornesc masina el incepe sa-mi arate temperatura normal dar cand opresc motorul si iau contactul acul nu ar trebui sa se duca la 0 si sa nu-mi mai indice? pentru ca el indica in continuare
val2011
14 Sep 2013, 16:27
Pai da, normal trebuie sa se opreasca. Cuta in alta parte, daca nu gasesti poti veni si cu un fir de pe + bobinei dar este "aiurea" ...
mariusmoraru
14 Sep 2013, 18:24
eu cand ii dau curent fie prin contact sau direct de la baterie acul revine la 0 dar normal daca nu ii mai dau curent nu ar trebui sa revina acul la 0? atunci cand nu ii mai dau curent acul nu se duce la o dar cand ii dau curent si pornesc masina acul e la 0 si incepe sa se ridice odata cu cresterea temperaturii apei, ce ar putea avea? ca atunci cand nu are curent si misti de ceas acul sare pe la jumate dar daca ii dau curent si incerc sa-l misc ramane la 0 deci eu cred ca ceasul e bun
vladut88
14 Sep 2013, 19:07
Asa sunt ceasurile facute , cand nu sunt alimentate , stau la jumatea cadranului , "asa fac toate" daca motorul e rece si contactu nu e pus ,si acul sta pe mijloc , si cand pui contactu vine la zero , acul urca dupa cum se incalzeste apa e totul in regula
val2011
14 Sep 2013, 19:11
gresit, ceasul daca nu mai este alimentat se duce jos asta chiar daca tem la apa este mare.
mariusmoraru
14 Sep 2013, 19:44
la mine daca nu este alimentat sau contactul luat sta acul pe la mijloc dar cum pun contactul imi arata temperatura, chiar in seara asta am facut o proba si am pornit masina si am lasat-o pornita pana a ajuns acul intre 40 si 80 de grade, am oprito si acul s-a dus pe la jumate, apoi am pus contactul si imi indica ca inainte sa opresc motorul, deci cum pun contactul ceasul functioneaza, cum iau contactul acul se duce la jumate
STORMTROOPER
14 Sep 2013, 19:47
Dragis mosului, pentru a incheia aceste discutii sterile va atasez o poza din care rezulta cum trebuie sa stea ceasurile atunci cind motorul este oprit si alimentarea este taiata. Succes.
mariusmoraru
14 Sep 2013, 19:51
asa sta si la mine cel de apa(cel de ulei nu l-am montat) deci sa inteleg ca totul e in regula,nu?
vladut88
14 Sep 2013, 20:01
QUOTE(val2011 @ 14 Sep 2013, 19:11)
gresit, ceasul daca nu mai este alimentat se duce jos asta chiar daca tem la apa este mare.
Mia trecut prin mana multe ceasuri de precizia sacele si tote se comporta exact cum am zis mai sus , eu zic sa te mai documentezi umpic
val2011
14 Sep 2013, 21:54
QUOTE(vladut88 @ 14 Sep 2013, 20:01)
Mia trecut prin mana multe ceasuri de precizia sacele si tote se comporta exact cum am zis mai sus , eu zic sa te mai documentezi umpic
scuze, dar eu am spus cum este la mine.
vladut88
14 Sep 2013, 23:25
Stai linistit , nu ai pt ce sa iti ceri scuze , e posibil sa ai ceas jaeger , nu seri jaeger ep , la alea din ce am vazut si cand iei contactu cad jos
PH-06-BOA
15 Sep 2013, 18:36
Nu va mai contraziceti, ca acele stau aiurea cand nu sunt conectate, datorita faptului ca nu au nimic in interior, care sa le aduca la zero. Nu au niciun arc sau altceva, decat campul elecromagnetic, care e numai atunci la conectare. Un ceas are doua bobine incrucisate, una da acul la zero, iar cealalta in functie de cum e sonda de fierbinta sau cea de presiune cum da la masa, o contrazice pe prima, si misca acul catre valoarea ce i-o dicteaza sonda. Deci, acul e dat la zero, de una din bobine. Fara contact, n-are cum sa stea la zero, ci sta acolo unde il aseaza echilibrul greutatii acului. Ori mult sub zero, ori pe jumatate sau chiar la maxim. Neconectat, daca bati in el, de fiecare data poate sa se aseze in alt loc. Deci, doua bobine incricisate, miezul magnetic de pe ac fiind in interiorul lor, se va deplasa catre centrul bobinei care are campul mai puternic. Fiind rece apa, una din ele nu e data la masa aproape deloc, deci nu e alimentata sau campul e foarte slab in ea, datorita sondei care nu-i face legatura la masa, face ca cealalta de aducere la zero, care e alimentata direct cu "+ "si "-" sa aiba campul puternic, si neinfluientat de cealalta, aducand acul la zero. Daca la punerea contactului, acul nu e la zero perfect, se poate regla prin deplasarea-rotirea uneia din bobine, pana acul e la zero. Acul sta in pozitia care vrea, si in functie de inclinatia ceasurilor (neconectate).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.