Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Soso
Sa incep cu un sfat: NU imprumutati masina la nimeni!
Eu asa am facut si acum regret. Acum vreo 2-3 zile am imprumutat masina la un unchi si cand am luat-o inapoi am observat cu stupoare ca nu mai intra in vit a III-a. Ideea e ca nu se intampla de fiecare data ci doar din cand in cand. Uneori face figuri si in a II-a. Am intrebat pe cineva si mi-a spus ca ar fi de la "sincron" (nu am idee ce e). Poate ma ajutati si pe mine cu ceva explicatii. Cat de greu se remediaza problema si cat la cat ar ajunge reparatiile? ca am inteles ca ar trebui data joc cutia. Se poate sa fie si de la discul de ambreiaj?
Si mai am o nelamurire: inainte sa dau masina cutia mergea bine - dar acum face figuri. E posibil ca problema sa fie mai veche si doar acuma sa se manifeste, sau i-a facut ceva unchiu' meu?

DodoBird
QUOTE(Soso @ 29 Aug 2005, 14:20)
Sa incep cu un sfat: NU imprumutati masina la nimeni!
Eu asa am facut si acum regret. Acum vreo 2-3 zile am imprumutat masina la un unchi si cand am luat-o inapoi am observat cu stupoare ca nu mai intra in vit a III-a. Ideea e ca nu se intampla de fiecare data ci doar din cand in cand. Uneori face figuri si in a II-a. Am intrebat pe cineva si mi-a spus ca ar fi de la "sincron" (nu am idee ce e). Poate ma ajutati si pe mine cu ceva explicatii. Cat de greu se remediaza problema si cat la cat ar ajunge reparatiile? ca am inteles ca ar trebui data joc cutia. Se poate sa fie si de la discul de ambreiaj?
Si mai am o nelamurire: inainte sa dau masina cutia mergea bine - dar acum face figuri. E posibil ca problema sa fie mai veche si doar acuma sa se manifeste, sau i-a facut ceva unchiu' meu?
*



urca masina pe o rampa si inspecteaza zona schimbatorului. Vezi bratul de cuplaj unde sar putea sa sa fie duse bucsile, vezi tablita de ghidonare (pe care calca shimbatorul) , vezi sa nu iti lipesasca arcul intinzator. Verifica si sistemul de prindere sa nu ai tampon rupt. In mod mormal nu trebuie sa existe jocuri acolo. E bine sa mergi cu cineva care cam stie ce trebuie sa fie acolo.
Sunt sanse mici sa fie din cutie ! Daca ai cutie cu 5 trepte , se intampla la multe sa intre mai greu in a 3a iar jocurile amplifica acest lucru !

Soso
Problema se agraveaza. Daca pana ieri reuseam sa bag in a 3a cu dubla debraiere, azi dimineata nu am mai reusit deloc. Ba mai rau, daca am scos-o din a 2a nu mai pot sa fac nimic - nu vrea sa intre nici a 3a si nici in a 2a nu mai intra, chiar daca am viteza corespunzatoare. Problema e si mai grava pt ca dupa ce am scos-o din a 2a si incerc sa iau piciorul de pe ambreiaj masina incepe sa tremure urat de tot (pur si simplu nu pot sa mai ridic piciorul de pe ambreiaj). Astazi am venit la servici numai cu a 2a, cu viteza melcului. Va rog, un sfat, un indiciu ceva sa stiu la cati bani sa ma astept sa scot din buzunar atunci cand o sa ma duc cu ea la service.
argon
Fa ce a zis Dodo inainte sa o duci la hotii din service, si eu zic ca e timoneria(cuplajul dintre maneta si cutie), si cand ai zis ca ai scoso din a doua si facea urat cred ca nu ai scoso, era tot in a doua.
mihaitacudacia
Nici mie nu imi intra in viteza a cincea. Am o Dacie din 1988, insa merg doar cu 4 viteze, desi are 5. Merg cu 100 la ora in viteza a patra la 3000 de turatii. Stie cineva ce o fi? Am dus-o la 2 mecanici pana acum care mi-au spus ca au reparat-o, dar...degeaba. unsure.gif
Soso
QUOTE(argon @ 30 Aug 2005, 11:45)
Fa ce a zis Dodo inainte sa o duci la hotii din service, si eu zic ca e timoneria(cuplajul dintre maneta si cutie), si cand ai zis ca ai scoso din a doua si facea urat cred ca nu ai scoso, era tot in a doua.
*



M-am bagat azi pe sub masina si am pus pe cineva sa miste de schimbator si sa schimbe vitezele. Cuplajul pare in regula (zic eu - dar nu ma prea pricep) dar mi s-a parut ciudat ca era plin de ulei in capatul cutiei, spre tija. Am incercat sa fac o tura cu masina si mi s-a blocat in viteza a II-a - parca s-a intepenit schimbatorul . Cred ca pana la urma o sa o duc la un service, asta in cazul in care reusesc sa ajung pana acolo sad.gif
gattoman
Sal.Daca mergi in service poti sa ne spui si noua ce avea si cam cat a ajuns reparatia(manopera si piese) caci aproximativ aceleasi simptome am si eu la cutia mea.Intra foarte greu un virezele 2 si 3.AM verificat toata timoneria si e buna. sad.gif
diaconuliviu
@Soso

Posibil "cautatorul cu bila" uzat-subtiat; cind dai sa scoti, aluneca printre tije, nu scoate complet din viteza, caz in care discul de blocare nu permite alta treapta.
Asta se vede demontind capacul cutiei.

@mihaitacudacia
Ai bieleta cu tampoane sau cu bucsa?
Cele cu tampoane au doua profile "U" care se unesc intre ele prin doua tampoane; acele tampoane se deformeaza sau se distrug, caz in care - daca e rupt cel de pe partea stinga privind in sensul de mers nu mai permite intrarea in a 5-a.
Daca e din cea cu bucsa (are o bucsa asemanatoare sau poate identica cu cea de cap cremaliera) e posibil sa fie uzata, timonerie strimba,dereglata, joc mare in bucsele de bronz....

Nu spun ca astea is singurele cauze, dar inainte de a demonta cutia, incearca acolo.
Soso
Va multumesc mult pentru sfaturi, si o sa va tin la curent cu problemele masinii. Cred ca pe Sambata fac o vizita la service, ca vreau sa stau si eu langa mecanic atunci cand o s-o desfaca.
Am observat ca imi lipseste arcul intinzator de la schimbator, dar ma gandesc ca nu e piesa atat de vitala, incat sa-mi faca asemenea figuri.
gattoman
Sal.Am avut si eu probleme cu cutia.Nu intra vitez a doua decat foarte greu.Am desfaut ieri cutia iar problema era sincronul de a 2-a.Piesa e cam 18lei.Azi pun la loc cutia si sper sa nu mai fie probleme. biggrin.gif Intradevar sunt unele probleme la cutie are apar din senin, se strica deodata fara stire.
rtulea
Observ ca nimeni n-a specificat absolut nimic despre nivelul uleiului in cutie. Verifica si nivelul iar daca ai constatat ca este mic (si sigur este asa) trebuie verificat daca nu cumva s-a acumulat span in cutie. Eu am patit asa cu vechea masina si a ramas blocata cutia intr-a III-a.
gattoman
Sal.Toata opratia m-a costat o suta de lei cu tot cu ulei si sincron si alte semeringuri.Daca nu ai ulei in cutie pe langa faptul ca intra greu in viteza dar se aud si sunete ciudate (fluierat sau huruit) si iti dai seama ca ceva nu e in regula.
Soso
Saptamana trecuta am schimbat uleiul la motor si cu ocazia asta l-am pus pe mecanic sa verifice si nivelul uleiului din cutie si era OK. Atunci m-am uitat si eu pe sub ea si nu am observat nimic ciudat (asta se intampla inainte sa apara problemele). Acum cateva zile m-am mai bagat odata sub masina si am observat ca a inceput sa-mi curga ulei de undeva de deasupra timonierei. Dina cate am inteles eu, e pe acolo un capac(dop??) de cauciuc menit sa mentina presiune uleiului in cutie, si de acolo curge.
Lauri
Io sunt incepator... inca nu am permis, iar masina mi-am luat-o de curand...
Am o nova 1999, care are cam aceeasi problema... intra greu in a 3-a si a 4-a... dar nu mereu...

Am inteles ca la nova problema asta este destul de des intalnita, si am inteles de la cineva care a avut aceeasi problema la nova ca ar fi doua bucse care daca sunt uzate permit un joc care face sa nu mai intre usor in viteza... dar din pacate nu ma pricep si inca nici nu am fost cu masina la un medic..
geti
pot exista 3 prob . 1 ulei in cutie lipsa 2 sarit din timonerie dar nu cred 3 sincronu de a 3 a
gattoman
Daca e sarita din timonerie cred ca orice incepator si-ar da seama iar daca nu mai are ulei cutia scoate un zgomot foarte ciudat.Tre sa fii prea nepasator sa nu bagi de seama ca se aude ceva ce nu ar trebui.La nova asa e.......sunt niste bucse la timonerie care daca sunt uzate apar probleme la bagatul in viteza.Mergi la un mecanic si sa schimbi acele bucse care parca sunt facut in teflon...nu mai stiu exact.Nu costa prea mult si nici operatiunea nu dureaza.Spor la lucru
Soso
Am fost sambata la mai multe service-uri dar nu am avut prea mult noroc pt ca toate erau super aglomerate. Abia astazi am reusit sa-mi fac programare la unul. Am reusit insa sa conving un mecanic sa-mi ridice masina si sa verifice timonieria si cuplajul dar erau OK. Problema este insa din cutia de viteze pt ca mi-a ramas blocata in vit a 5a. Astazi la ora 3 o sa ma duc la service sa-mi faca o operatie la cutie si atunci o sa aflu mai multe. O sa va tin la curent cu problema si costul reparatiei. urati-mi Bafta biggrin.gif.
Soso
OK. Tocmai am scos masina din service si tin sa va anunt ca m-au usurat de 6 milioane mad.gif (asta e, daca nu te pricepi)

Piesele schimbate si preturile, pentru cei interesati:
Manson sincron 1-2 - 56,70
Inel sincron 1-2 Uzina (2 buc.) - 32,00
Inel sincron 3-4 Uzina (3 buc.) - 36,60
Saiba canelata (4 buc.) - 8,80
Silicon garnituri X-Gasket - 4,50
Simering ax iesire - 2,30
Simering priza directa - 2,80
Simering planetara scurta plasa (2 buc.)- 8,80
Garnituri carter ambreiaj - 1,20
Garnitura capac CV - 0,80
Simering PM - 10,50
Ulei CV T90 1l (2 litri) - 9,80
Saiba tren fix - 3,60
Rulment biconic mic - 29,50
Rulment CV NRC3 - 32,50
Rulment presiune @200 Uzina - 23,10
Reparat disc ambreiaj prin inlocuirea placii ferodou - 19,04
Ferodou ambreiaj @200 - 35,40

Total de plata 630 RON (manopera a fost in jur de 3 mil)

Pentru cei in masura sa-mi raspunda, ce parere aveti de preturi si de manopera? Tin sa mentionez ca in Timisoara, la AutoEuropa numai manopera era de minim 4,5 milioane.
gattoman
Oauuuu......chiar unele dintre ele era necesar sa le schimbi.Chiar toate sincroanele erau duse?Ca ai spus ca ai probleme numai cu anumite viteze.Eu am schiabt sincron de a 2-a+toate semeringurile+garnituri+silicon+piulita pentru vitezometru(nu stiu exact cum ii spune)+rulment presiune+ulei transmisie = 1.5mil din care 800 manopera.Treaba nu in service ci in fata blocului cu meserias care lucreaza in service dar care lucreaza si acasa.Cu bani astia iti iei cutie in 5 trepte la mana a doua. Parerea mea biggrin.gif
vick
Eu cred ca ai luat tzeapa de proportii mari, Soso, dar... asta e service-ul romanesc.....
Eu cred ca aveai in primul rand probleme la ambreiaj si atunci s-a cunoscut uzura din cutie.... Oricum, in afara de un sincron doua si garniturile (poate si unele simeringuri), restul ti l-a schimbat preventiv...smile.gif). Bucura-te si tu ca macar jumate de cutie e noua.....
PS: Ma intreb oare ce au facut cu piesele pe care ti le-au schimbat.....
diaconuliviu
QUOTE(Soso @ 6 Sep 2005, 16:30)
[...]
Reparat disc ambreiaj prin inlocuirea placii ferodou - 19,04
Ferodou ambreiaj @200                    - 35,40

*


Pe linga ce spune VICK, ieri am vazut intr-un magazin de piese auto si nu din cele mai ieftine disc ambreiaj fi 180, e drept dar nici cel fi 200 nu poate sari departe la 265 0000 lei (26,5 RON) ori la tine numai garniturile is mai mult decit un disc nou. Ai dat pe un disc SH 550.000. Cred ca unul nou nu era mai mult sau pe aproape daca era de firma (zis "de uzina")
Ma rog, fapta e consumata, dar pe viitor vei sti.
vaally
Eu am probleme la intrat in I si aII-a, se duce schimbatorul prea mult in stinga si trebuie sa caut unde intra in I s-au a II-a. Odata intrat in I, in a II-a intra usor celelalte viteze merg OK. Cred ca este ceva la timonerie dar nu stiu cum sa o reglez. Poate cineva sa-mi spuna cum se rergleaza?
Soso
Știu că prețurile sunt destul de piperate, dar asta e. Chiar aveam nevoide de mașină și nu puteam să mai aștept. Singurul lucru care mă mai încântă e faptul că am garanție la cutie 18 luni smile.gif
flytoandy
Salut! Mai copii am si eu o mare problema cu cutia, de fiecare dat cand bag ulei in ea curge, problema e ca se scurge tot si asta se intampla cam in 1-2 sapt.SUnt disperat si bineinteles ca sunt si nevoit sa merg si fara ulei in cutie.Sparta nu cred ca este.Am schimbat semeringurile de la planetare(dealea cu pasla si cu o parte metalica,masina fiind din 97) si tot curge.Ce pot face m-a falimentat.(e foarte insetata)Help me!!!
Al Cap0nE
In primul rand sa descoperi pe unde anume curge. Poti sa folosesti, cel putin pt a incetini pierderea si pt a proteja cat de cat piesele un aditiv+un stop leak pt cutie.
Dreamer
in general cand nu intra in viteza si mai scoate si unele sunete ciudat e din cauza LIPSEI ULEIULUI !!! Acest fenomen se manifesta in general la vitezele care sunt folosite cel mai des ( anume vit II si vit III ). Inainte sa va apucati de timonerie, service sau altceva ... verificati uleiul ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.