Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Resoftare Supernova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
turturel
Buna seara tuturor. Sa ma ierte Maskatu dar am cautat si nu am gasit un topic strict despre asa ceva. in cazul in care exista..rog trimiterea catre el sau unirea lui cu respectivul.

Asadar, de ceva vreme..ma bate gandul sa ii fac o resoftare la Dl Doc. am vazut ca are o oferta destul de buna pentru supersonica si ma gandeam sa fac aceasta treaba. Il stiu dupa mai multe forumuri, adica nu personal..dar am vazut ca este foarte serios si ofera foarte multe detalii, eu considerandu-l un profesionist.
eu am intrat pe site-ul respectiv si am vazut ca aceasta resoftare ar implica o crestere de putere de cca 10%..atat cp cat si cuplul:
-de la 75 cp la 82-83 cp
-de la 112 Nm la 123 Nm(aproape de cel de 1.6 - 128Nm)

As dori sa ii intreb pe cei care au facut treaba asta la masina lor, banuiesc ca or fi 1-2-3 persoane, se merita aceasta resoftare?
Mentionez ca merg cat se poate de linistit cu masina, maxim 110-120 exterior si schimbat intre 2500 si 3500. Ma gandesc ca daca ar fi reala aceasta schimbare..s-ar simtit ceva acolo..macar din punct de vedere al acceleratiei..un usor upgrade...sau atunci cand masina este incarcata cu 4 persoane si bagaje.
La fel as dori sa intreb..de efectele negative..si asta la un mers normal. De intretinere nu mai vorbesc.schimb tot ce trebuie inainte de termen si aleg atat dupa buzunar cat si dupa marca. Zic eu ca am facut bine pana acum si masina este ok d.p.d.v mecanic.
Am observat ca posesorii de logan si solenza sunt foarte multumiti de aceasta schimbare. Am vb si fata in fata cu cativa si chiar sunt multumiti oamenii, fiind amici nu aveau motiv sa ma minta cu ceva.

Va multumesc si astept cu interes parerile voastre!
and_rei
O sa se simta ,daca o sa se simta, la turatii joase.O sa ai un demaraj mai puternic dar 8 cp in plus nu cred ca o sa i simti.Mai bine vorba lui maskatu iei un ulei bun biggrin.gif
turturel
de intretinere nu se pune problema. e peste ce recomanda fabricantul. mai putin la pivoti si bucsaraie pe care oricum le iau de origine.
bujii am ngk-urile modelul cu electrod in "V",
uleiul este sintetic si este schimbat de regula pana in 9 mii de km,
filtru de aer il schimb de 2 ori in intervalul unui schimb de ulei,
cel de benzina in loc sa il schimb la 20 mii il dau jos dupa 7-8 mii, s.a.m.d,
pe mine ma intereseaza cand am ceva in masina sau cand urc o panta..chestii de genul asta. nu e pentru liniute la semafor.

astept pareri in continuare de la posesori. in cazul in care nu sunt multe supernove cu asa ceva..probabil ca voi ruga mutarea topicului intr-o arie mai vizibila astfel incat si colegii cu slz sau logan sa isi spuna parerea..stiu ca loganuri sunt cu aceasta modificare.
Maskatu
NU am resoftare dar din cate am citit, vazut si auzit, efectul este mai simtit daca montezi o admisie+evacuare sport. Asta ar insemna inca cativa ponei.

Consider ca fara cele anterior mentionate, surplusul de 6 cai nu se face simtit in totalitate. Problema este ca dupa resoftarea asta vei fi tentat sa o calci mai tare si o sa zici mama ce trage acuma, rupe asfaltu. Insa in mare parte ea va trage la fel, diferenta fiind ca o sa arzi mai repede chenzenu.
fuzzzy
QUOTE(Maskatu @ 2 Dec 2012, 21:09)
6 cai
*



..frumosi rau de tot, dar pana la dovada pe dyno raman doar cai de marketing... ca or fi 8, ca 6, ca 15 cum am mai auzit pe plaiuri mioritice, ramane de vazut; cuplul conteaza cum e dispus pe plaja de turatii si cum e folosit dupa remapare.

L.E.: si evacuarea fara admisie e ca o cana de apa rece fara... apa!
Maskatu
Pai asa am scris si eu, evacuare PLUS admisie. smile.gif
fuzzzy
QUOTE(Maskatu @ 2 Dec 2012, 21:09)
NU am resoftare dar din cate am citit, vazut si auzit, efectul este mai simtit daca montezi o admisie+evacuare sport.
*




QUOTE(Maskatu @ 3 Dec 2012, 15:06)
Pai asa am scris si eu, evacuare PLUS admisie. smile.gif
*



Corect, m-am grabit si nu am vazut bine.




turturel
legat de admisie..ma gandeam la un kid dedicat k&n. la evacuare..cand o vi cazul ca tobele au 1 an de zile. ca planuri de viitor ar fi serpisori si traseu de inox. nu garantez ca asa voi face dar ideea ramane in picioare.
fuzzzy a fost amabil si mi-a raspuns prin pm..spunandu-mi ca el a fost multumit de schimbare.
prima data sa vedem ce facem pe 21...apoi continuam cu planurile.
fuzzzy
Vezi ca poti sa lasi si filtrul de aer original... eu cand am zis de admisie m-am referit la un corp clapeta marit, cam cum au colegii cu logane.. un filtru de aer sport iti iei pentru sunet mai mult, nu pentru performante.

Revenind la subiect, doar remaparea in sine ar trebui sa se simta. Nu mult, dar cat sa faca o diferenta.
CT-03-JTR
Doar resoftare pe motor stock nu vei simti mare diferente decat in ture mari nu joasa cum s-a zis mai sus,Dupa 3000 de ture vei simti ca trage mai bine si mai repede si nu se mai limiteaza la 6000 ci undeva la 6500-7000.Consumul va scadea putin.Chestia cu corp clapeta marit e mit,corpul clapeta la motorul logan 1.6 este acelasi ca la 1.4 SN.Singura modificare pentru admisie este inlocuirea ei cu una de megane 1 1.6.Ca sa simti putere si cuplu calumea,inaintea de resoftare se fac absolut toate modificarile iar resoftarea ramane ULTIMA ! Sa iti traga bine in ture joase trebuie sa faci urmatoarele:
CATALIZATOR SCOS , scoasa toba mediana eventual si finala inlocuita cu una "sport" , filtru "sport" in nici un caz sa faci softarea cu filtrul ei original,gatuie mult, niste bujii decente, fise la fel, ulei recomandat pentru trompete 5w30 de la metabond care e cam scumpisor sau castrol 5w40, si daca poti admisia de megane 1 1.6 8v cu tot cu corp clapeta.Poti face dinainte si evacuarea inox dar sa nu bagi diametru mai mic de 45 si sa pleci cu ea de unde se unesc tevile de la galeria de evacuare (va trebui sa renunti la scut). Si daca tot dai admisia si evacuarea jos o lustruire frumoasa la canale.Iti garantez ca nu iti vei mai recunoaste masina,consumul nu creste peste 9% chiar in trompete,rotile vor scartai calumea si in a 3-a.

Sa nu aud comentarii de genu ca se duce fiabilitatea motorului in cateva sute sau mii de km.Daca ai un ulei bun si nu pleci de pe loc imediat de pornesti masina ci astepti sa urce ulei la rampa adica respecti regulile de baza pentru a proteja motorul te va tine MULT SI BINE !

Nu vorbesc din auzite,asta am facut eu la a mea si putin imi pasa daca ma crede cineva sau nu, eu am dat un raspuns aflat pe pielea si buzunarul meu.
urdavid
CAND AI POST DE 4 KM SI ESTE SI IMEDIAT ANTERIOR, NU IL MAI CITA !!!!!!!

9 litri benzina sau Gpl
CT-03-JTR
QUOTE(urdavid @ 4 Dec 2012, 16:41)
CAND AI POST DE 4 KM SI ESTE SI IMEDIAT ANTERIOR, NU IL MAI CITA !!!!!!!

9 litri benzina sau Gpl
*



Benzina pentru ca la asta ne referim.
urdavid
stiu stiu, din reflex, scuze biggrin.gif
Maskatu
Pariu ca dupa tot ce s-a spus, renunta la idee? sleep.gif
turturel
sincer..nu renunt la idee. acum ma uitam dupa un kit dedicat. am gasit la k&n. as vrea sa vad poate gasesc si la alte firme. traseul..vreau sa il fac dar cand s-or duce tobele. legat de catalizator..mi-a facut un coleg o oferta...pentru unul sport universal. in cazul in care nu iau..scot tot din cel vechi. ma mai documentez. cred ca topicul ar trebui lasat deschis si pentru alti colegi..sper sa nu fiu singurul. va multumesc
CT-03-JTR
o socoteala rapida si sigur renunta,doar daca le face in timp si nu simte asa tare gaura in buget...:

eliminat catalizator 100 ron
Refacut traseu cu teava galvanizata sa nu zicem inox ca rupe buzunaru 400 ron
admisie megane 100 ron intr-un caz foarte fericit
filtru sport 40 lei merge si panarama deaia ieftinache
ulei 4 L castrol 5w40 la oferta la auchan 130 ron
filtru ulei 15 ron MANN
bujii si fise mai decente rotunjim la 200 ron

total aproximativ 1000 ron pentru aproximativ 110 caluti dar vii toti smile.gif))
Maskatu
Da ce ti-a venit de vrei tu cipuieli si evacuari dastea? Ca erai baiat cuminte... sad.gif
melomanuu
daca s-ar scoate caii astia asa usor....
fuzzzy
QUOTE(CT-03-JTR @ 4 Dec 2012, 22:01)
o socoteala rapida si sigur renunta,doar daca le face in timp si nu simte asa tare gaura in buget...:

eliminat catalizator 100 ron
Refacut traseu cu teava galvanizata sa nu zicem inox ca rupe buzunaru 400 ron - p-acolo duce dar preferabil traseu cu tot cu serpisori si asta duce in mai multi bani
admisie megane 100 ron intr-un caz foarte fericit - caz rar si fericit, desi poate incerca sa ia un corp clapeta de la dezmembrari si sa mareasca clapeta.
filtru sport 40 lei merge si panarama deaia ieftinache - macar de sunet.. smile.gif)
ulei 4 L castrol 5w40 la oferta la auchan 130 ron
filtru ulei 15 ron MANN
bujii si fise mai decente rotunjim la 200 ron - bujii ngk iridium si fisele de origine macar.. desi doar bujiile sar de 200, macar fisele de origine sa fie, ca un minim.

total aproximativ 1000 ron pentru aproximativ 110 caluti dar vii toti smile.gif)) - sincer nu cred ca ajunge acolo cu astea.. sa fie fericit daca ajunge la 90, peste 100 ii trebuie axa sport, dar aia fara 300 de coco nu pupa..
*

CT-03-JTR
Stiam ca am uitat ceva...axa... merge si axa de 1.6 logan 8v nu are cu multe grade mai mult nu mai stiu exact cat avea aia d elogan 265 sau 285....dar este ceva in +. Axa sport de la catcams gasisem de vanzare noua undeva la 12 mil...si nu am trecut la adunare nici resoftarea.

Ceea ce am enumerat eu mai sus e minimul de "cerinte" pentru a mari puterea motorului.

Sa faci resoftare pe motorul stok e ca si cum ai baga un filtru sport din obor si benzina carerra 100....
Maskatu
@ct 03 jtr: Nu stiu daca ce spui tu acolo este corect sau nu, asta pentru ca nu ma pasioneaza astfel de modiicari dar din ce inteleg eu, pentru asa ceva ai nevoie de niste oameni priceputi, pentru ca daca mergi la vreun gigel care iti promite marea cu sarea, si te trezesti ca iti ph00te motorul, iar nu-i bine.

Cred ca pentru a face tot ce ai scris tu acolo, ai nevoie de cel putin 500-1000 de euro... asta in functie si de ce traseu folosesti pentru evacuare.

hai cius.
mafiozzo
admisie da, evacuare nu. de ce? pierzi cuplu.
fuzzzy
QUOTE(CT-03-JTR @ 5 Dec 2012, 01:36)
Stiam ca am uitat ceva...axa... merge si axa de 1.6 logan 8v nu are cu multe grade mai mult nu mai stiu exact cat avea aia d elogan 265 sau 285....dar este ceva in +. Axa sport de la catcams gasisem de vanzare noua undeva la 12 mil...si nu am trecut la adunare nici resoftarea.

Ceea ce am enumerat eu mai sus e minimul de "cerinte" pentru a mari puterea motorului.

Sa faci resoftare pe motorul stok e ca si cum ai baga un filtru sport din obor si benzina carerra 100....
*



Sa nu exageram, depinzand de ce isi doreste proprietarul, e posibil sa fie de ajuns si resoftarea. Mai ales daca e facuta la cineva ok.
quick
la sistemu de franare mai plusam putin? sa nu fuga caluti prea repede in primul sant sau pom.
fuzzzy
Subiectul topicului era resoftarea, cred ca deja s-a dus in balarii topicul...
CT-03-JTR
Tot ce s-a discutat mai sus are legatura cu resoftarea, maskatu nu ajunge 1000 euro,franele tin destule de bine si pentru 100 de ponei.

Strict legat de intrebarea pusa in primul post doar o simpla resoftare nu te va ajuta sa pleci ma repede de pe loc cu masina incarcata,resoftarea creste cantitatea de benzina pulverizata si aerul,cam atat ceea ce va rezulta ca plecatul de pe loc va ramane aproximativ la fel la plecare relativ lenta,dar in ture ridicate lucrurile se schimba adica va fi mai rapida si mai agresiva.Diferenta se va simti oricum,eu am zis ca aditional la resoftare sa mai imbunatatesti unele lucruri pentru a castiga mai mult cuplu si putere.

Pentru cei ce nu stiu sau nu cred in genul de modificari al motorului din motoarele de 1.3 de dacie 1300 se scoteau si 130-140 caluti.

Mai exista o modificare pe care o poti face nu foarte costisitoare si care va schimba radical puterea motorului adica planarea chiulasei.Chiar si 0.5 mm frezat iti mareste destul de mult compresia motorului de unde rezulta putere mai mare la turatii joase.Dar apare riscul ciupirii garniturii.
melomanuu
Dintr-o evacoare sport "a la romania", adica iei flexu si tai tot ce apuci si pui teava in loc nu vei castiga mere lucru. Serpisorii se calculeaza din cate stiue eu. Cuplu sau turatie. Scotand toate tobele si catalizatorul si asa mai departe vei pierde cuplu. Plus ca la SN traseul de evacoare este foarte intortochiat iar un cot la 90 de grade ii echivalentul a 4 m de teava.

Facand asta, punandu-i un filtru sport, bagandu-i ulei 5w40, punandu-i bujii si benzina de 100 tot nu vei ajunge la 100 hp.

Cu o axa sport si cu alte arcuri la supape, facut un plan la chiuloasa, injectoare de logan, rescris softul, o evacoare putin gandita, poate vei ajunge la 100 cp.

Teoretic pare usor, practic nu e chiar asa, nu fizic cat financiar smile.gif
turturel
va salut. nu vreau sa ma apuc de modificat masina radical sau pentru performanta ca nu merg cu ea la linii sau alte treburi unde as avea nevoie de putere mai mare..adica peste suta de cai.
m-am gandit la resoftare pentru ca este o varianta mai economica..de a imbunatati..daca pot spune asta..performantele masinii. practic..eu as vrea sa am ceva mai mult cuplu...sa accelereze ceva mai bine cand e incarcata. de viteza..un 120-130 imi e suficient..asta in conditii de autostrada. pe un drum normal..nu sar de 100-110.
treaba cu traseul de inox..l-as face si pentru faptul ca nu il mai schimbi. pe langa asta..ma gandeam la o varianta fara a mai avea acel cot la 90 de grade. nu stiu cat de zgomotoasa ar fi fara intermediara. ma gandisem la un diametru de 50 sau 55.
la filtru sport la fel..as lua ceva in carcasa originala sau vreun kit dedicat...de la o firma buna.
fise..la fel..ceva mai bun..am vazut ngk sau beru. bujiile le am deja ok.
la asta m-am cam gandit eu..si binenteles facute in timp.
probabil..la primavara..am sa fac o resoftare..sa vad cum e..si daca e suficient..bine daca nu..vad apoi ce fac. nu vreau sa ma apuc de modificari serioase din prima..pentru ca nu am bani de asa ceva.
tot ce as baga in ea..as vrea sa fie luat de nou.
spunea un coleg..de frane. are discuri si placute noi si la primavara as vrea sa ma ocup si de spate. de felul meu..folosesc frana de motor cat pot de mult. si-a dovedit eficacitatea si pe langa asta..si economia de bani. am schimbat anul asta discurile originale. placutele le-am schimbat acum 4 ani si nu erau uzate peste masura..cam la jumatate. asta in 50.000 km de mers normal cu masina..in oras 70% si extern cam 30%.
sunt de parere ca aceste informatii vor mai ajuta cuiva nedumerit in privinta aceasta..de aceea l-as ruga pe dl mod masky sa il lase deschis si sa il linistesc ca tot cuminte sunt.
Fytze
sincer motoru meu atins 170maxim anu asta
fuzzzy
Pai prinde mai mult... nu i-ai dat pedala sau ce??
Fytze
a prins acum un an cand am cuparato 180 acum nu mai ajunge maxim 170-175
klausu25
Salut baieti,

cateva punctari pe tema discutiei:

@fuzzzy, dyno pt cativa caluti, costa mai mult testul decat investita; evacuarea rapida creste puterea motorului fara sa mai umbli la admisie.... oricum, pe parte de admisie la motorul asta nu prea ai ce sa-i faci... nu de aici castigi putere. Atat in teorie, cat si in practica, e necesara redimensionarea franelor cand umblam la puterea motorului, e drept, nu e cazul aici, ca nu-l sarim de 20 Cp.

@CT-03-JTR, respect pt ce ai facut pt masina ta. Totusi sunt si altii care ar face acelasi lucru sau mai mult.... Nu descuraja initiativa! Oricum am observat ca ai fost singurul care a adus in discutie si consumul de combustibil... ai uitat sa spui ca ai schimbat si injectoarele... eu unul, le-am schimbat odata cu resoftarea.... consumul a scazut, nu foarte mult, e drept...

Masina mea a stat pe dreapta 2 ani, (se observa asta prin lipsa mea de pe forum), insa cand i-a fost facut ITP-ul acum 2 saptamani, baietii au ramas masca, afirmand ca a iesit la gaze de E5!

Spor!

fuzzzy
QUOTE(Fytze @ 9 Dec 2012, 01:59)
a prins acum un an cand am cuparato 180 acum nu mai ajunge maxim 170-175
*



eram ironic..

QUOTE(klausu25 @ 9 Dec 2012, 03:04)
Salut baieti,

cateva punctari pe tema discutiei:

@fuzzzy, dyno pt cativa caluti, costa mai mult testul decat investita; evacuarea rapida creste puterea motorului fara sa mai umbli la admisie.... oricum, pe parte de admisie la motorul asta nu prea ai ce sa-i faci... nu de aici castigi putere. Atat in teorie, cat si in practica, e necesara redimensionarea franelor cand umblam la puterea motorului, e drept, nu e cazul aici, ca nu-l sarim de 20 Cp.

*



Am spus de dyno pentru ca la noi in tara se face cip-cirip-tuning la orice colt de bloc iar pentru curba de cuplu doar putin modificata se iau mult prea multi bani, fara o proba relativ evidenta. Nu mai zic de efectul placebo..

La admisie ai ce sa ii faci, ii bagi mai mult aer printr-un corp clapeta marit. De frane chiar uitasem, cu scuze..

Per total, eu am zis mai devreme ca initiatorul a intrebat doar de remapare/cip tuning, nu de o intreaga investitie in tuning. Intotdeauna va prima posibilitatea financiara, mai departe "the sky is the limit"..
turturel
salut. klaus - vad ca esti din braila. tu ai resoftare la a ta? daca ai timp..hai sa ne intalnim 2 min intr-un weekend sa mai schimbam cateva pareri. eu am lasat treaba asta pentru la primavara sa o fac la bucuresti..direct la sediu nu la dealer. poate pana atunci..incep sa procur si alte piese gen corp clapeta si injectoare.
klausu25
Salut, momentan locuiesc in Bucuresti iar pe la Br vin destul de rar.

Masina am resoftat-o in 2006, 2007, nu mai stiu.

Erau niste baieti care veneau de la Pitesti si pe langa calculator, mi-au schimbat si injectoarele; (nu mai stiu ce injectoare sunt, dar stiu ca au 4 gaurele si de atunci nu am mai avut nici o problema cu infundat-ul lor).

Merge brici si acum, la ITP flacaul a ramas mut ca a iesit la gaze de Euro 5, consumul stiu ca scazuse un pic. Imbunatatiri au fost, sa stii, a meritat.

Vorbesc la trecut, pt ca nu am mai mers cu ea din 2010. De curand i-am imprumutat-o unui prieten sa se miste cu ea, ca de 2 ani n-o mai miscase nimeni din loc.
Joey4u
sal baieti smile.gif eu cu jantele de aliaj de 13 et 28 mai mult de 170 nu urca smile.gif sambata de dim pe la 9 m-am dus la tara si i-am dat acul peste 180 pe a1 ! cu jantele de tabla (anvelope iarna) am ramas asa cand am vazut cu ochii mei ! si am decat o toba finala cu 2 iesiri !
melomanuu
Si eu cand aveam ceasurile de SN trecea acul de 180, dar pe gps se cam schimba situatia. Acolo aveam o eroare cam de 10 %, poate putin mai mult, de cand am ceasurile de logan nu prea mai ajung la viteze astronomice. La 100 km/h pe ceasuri aveam 98km/h pe gps
Doc
Daca nu vrei sa cheltui prea multi bani cu masina asta, mergi sigur pe resoftare cu o crestere de putere si cuplu. Are cel mai bun raport pret/performanta dintre toate modificarile care ti-ar putea aduce un castig de putere. Valorile de putere si cuplu dupa chiptuning se maresc cu aproximativ 8-10% din cele initiale. Dovez cu modificari de soft pe dyno au fost dar putini sunt cei care stiu sa citeasca un astfel de grafic.
Dupa resoftarea motorului Dacia de 1.4i 75cp, cresterile le vei simti mai mult in ture mici si medii si mai putin in ture mari unde daca nu umbli la axa, evacuare si admisie nici nu prea ai cum sa le simti.
Intotdeauna la motorizari benzina aspirate, plaja pe care se simte o modificare de soft este cea medie pentru ca acolo ai de fapt cresterea de cuplu. Pe dyno daca masori un motor aspirat resoftat fara alte modificari, nu vei avea un rezultat al puterii foarte mare. Valoarea puterii la turatii mari ramane aproape neschimbata (2-3cp), in schimb pe zona medie se castiga acei 8-10%.
Sunt motoare aspirate care castiga in zona medie de putere cate 20-25CP si la valoarea maxima nu mai mult de 3-4CP.

Sfatul meu este sa mergi pe o resoftare la costuri minime si sa uiti de evacuari sau admisii daca este o masina de zi cu zi.

Cine spune ca se simte doar la turatii mari, inseamna ca este praf softul modificat si trebuie sa schimbe tunerul. La fel, noxe de euro5 nu o sa iasa niciodata la o masina care nu are catalizator de Euro 5 si generatie noua de injectie. Este o aberatie sa afirmi asa ceva la un motor de conceptie EURO 1 sau 2 cum este cel de pe Dacia DSN. Daca a obtinut la testul ITP un rezultat cu noxe mici, ori amestecul este foarte sarac (desi ma indoiesc sa iasa norma mai buna la motorul asta din cauza asta) ori mecanicul este idiot.
urdavid
Salut Doc. Am o solenza 1.4 mpi si ma bate gandu sa ii fac o remapare la tine, dupa sarbatori, dar am unele nelamuriri. dupa cum am inteles aci pe forum resoftarea se face dupa ce aduc unele modificari la motor (admisie, evacuare, etc), remaparea ii acelas lucru, daca ii fac acuma remapare si apoi schimb evacuarea si admsia are ceva, sau ii indicat dupa ce aduc aceste modificari masini sa fac remaparea sau ajunge numa remaparea asta facuta de tine.(am citit si pe site Dimsport, da tot nu mis clare) Apoi masina mea ii si pe Gpl si are ~ 203.000 de km, o sa afecteze in sens negativ. Poate intreb prostii, nu stiu, te rog sa ma scuzi, da intreb din cauza de necunostinta, am intrebat si pe mai multe forumuri, dar parerile sunt impartite. Multumesc
Doc
Simplu. Daca vrei o masina de zi cu zi, fara batai de cap si zgomote inutile atunci varianta unei resoftari este cea mai buna. Daca insa ai pitici pe creieri si vrei sa faci din DSN o "racheta", atunci poti incerca si variante de tuning precum: evacuare completa, sistem de admisie, axa cu came, marit compresie, volanta usurata, roti usoare, suspensie etc. Toate astea posibil sa iti lase in buzunar o gaura destul de mare, dar un plus de 20-25CP.

Daca te afli in prima categorie, mergi fara ezitare pe resoftare. Mai tarziu poti face si restul, daca nu esti multumit.
CT-03-JTR
QUOTE(fuzzzy @ 9 Dec 2012, 21:47)
eram ironic..
Am spus de dyno pentru ca la noi in tara se face cip-cirip-tuning la orice colt de bloc iar pentru curba de cuplu doar putin modificata se iau mult prea multi bani, fara o proba relativ evidenta. Nu mai zic de efectul placebo..

La admisie ai ce sa ii faci, ii bagi mai mult aer printr-un corp clapeta marit. De frane chiar uitasem, cu scuze..

Per total, eu am zis mai devreme ca initiatorul a intrebat doar de remapare/cip tuning, nu de o intreaga investitie in tuning. Intotdeauna va prima posibilitatea financiara, mai departe "the sky is the limit"..
*



Lamureste-ma te rog ce corp clapeta mai mare sa pui ?

QUOTE(klausu25 @ 10 Dec 2012, 14:47)
Salut,  momentan locuiesc in Bucuresti iar pe la Br vin destul de rar.

Masina am resoftat-o in 2006, 2007, nu mai stiu. 

Erau niste baieti care veneau de la Pitesti si pe langa calculator, mi-au schimbat si injectoarele; (nu mai stiu ce injectoare sunt, dar stiu ca au 4 gaurele si de atunci nu am mai avut nici o problema cu infundat-ul lor).

Merge brici si acum, la ITP flacaul a ramas mut ca a iesit la gaze de Euro 5, consumul stiu ca scazuse un pic.  Imbunatatiri au fost, sa stii, a meritat.

Vorbesc la trecut, pt ca nu am mai mers cu ea din 2010. De curand i-am imprumutat-o unui prieten sa se miste cu ea, ca de 2 ani n-o mai miscase nimeni din loc.
*



Injectoarele cu 4 gaurele si mult mai subtiri ca cele de SN sunt cele de logan 1.6,care fara soft la 5000 ture plafoneaza.

QUOTE(Doc @ 12 Dec 2012, 10:45)
Daca nu vrei sa cheltui prea multi bani cu masina asta, mergi sigur pe resoftare cu o crestere de putere si cuplu. Are cel mai bun raport pret/performanta dintre toate modificarile care ti-ar putea aduce un castig de putere. Valorile de putere si cuplu dupa chiptuning se maresc cu aproximativ 8-10% din cele initiale. Dovez cu modificari de soft pe dyno au fost dar putini sunt cei care stiu sa citeasca un astfel de grafic.
Dupa resoftarea motorului Dacia de 1.4i 75cp, cresterile le vei simti mai mult in ture mici si medii si mai putin in ture mari unde daca nu umbli la axa, evacuare si admisie nici nu prea ai cum sa le simti.
Intotdeauna la motorizari benzina aspirate, plaja pe care se simte o modificare de soft este cea medie pentru ca acolo ai de fapt cresterea de cuplu. Pe dyno daca masori un motor aspirat resoftat fara alte modificari, nu vei avea un rezultat al puterii foarte mare. Valoarea puterii la turatii mari ramane aproape neschimbata (2-3cp), in schimb pe zona medie se castiga acei 8-10%.
Sunt motoare aspirate care castiga in zona medie de putere cate 20-25CP si la valoarea maxima nu mai mult de 3-4CP.

Sfatul meu este sa mergi pe o resoftare la costuri minime si sa uiti de evacuari sau admisii daca este o masina de zi cu zi.

Cine spune ca se simte doar la turatii mari, inseamna ca este praf softul modificat si trebuie sa schimbe tunerul. La fel, noxe de euro5 nu o sa iasa niciodata la o masina care nu are catalizator de Euro 5 si generatie noua de injectie. Este o aberatie sa afirmi asa ceva la un motor de conceptie EURO 1 sau 2 cum este cel de pe Dacia DSN. Daca a obtinut la testul ITP un rezultat cu noxe mici, ori amestecul este foarte sarac (desi ma indoiesc sa iasa norma mai buna la motorul asta din cauza asta) ori mecanicul este idiot.
*



Legat de soft te contrazic si asta pentru ca am incercat pe caruta mea,softul unei masini nu se face cu un laptop in brate si conectat la mufa OBD,cine va face asa soft tocmai v-a usurat de 200 lei si un mare efect placebo,softul se face in felul urmator: se da calculatorul masinii jos se da cipul unde sunt stocate datele injectoarelor curbelor de avans si etc si se rescrie pe un aparat special sau se schimba cu un cip deja scris apoi dupa montatea calculatorului inapoi pe masina se verifica perimetrii cu ajutorul laptopului conectat la mufa OBD.Softurile difera poti opta pentru putere la turatie mica sau putere la turatie mare (ceea ce am optat eu pentru moped-u meu) In functie de alegerea facuta se scrie sau se personalizeaza softul.

Si legat de noxe si aici te contrazic poti face mult mai multe lucruri sa micsorezi gazele sa pacalesti cenzuratu ala de aparat wink.gif Poti folosi un ulei de calitate un aditiv bun care chiar functioneaza, semeringuri noi supape o benzina de calitate si un catalizator curatat si care nu este spart, tobe cu site groase si mult mai multe lucruri, inclusiv bujii inclusiv curba de aprindere.
lucik002
Eoo am resoftato si se simtea diferenta , nu stiu de ce nu credeti ...
florinakee
as vrea sa imi fac si eu o resoftare ....dar nu pot sa inteleg ce imi modifica de trage mai tare masina ? imi poate explica cineva biggrin.gif /
fuzzzy
Iti modifica parametrii hartii de injectie...
florinakee
pai bun si cum multa lume spune ca fuge mai tare si consuma mai putin ? ca nu inteleg sad.gif....
fuzzzy
Fiindca avand senzatia ca trage mai bine de la ture mai joase, schimbi treapta mai jos si nu mai apesi asa tare pedala de acceleratie. Daca mergi mai turat decat deobicei dupa resoftare, va consuma mai mult..
Iulikk
QUOTE(florinakee @ 8 Feb 2013, 00:09)
as vrea sa imi fac si eu o resoftare ....dar nu pot sa inteleg ce imi modifica de trage mai tare masina ? imi poate explica cineva biggrin.gif /
*



Iti indeasa in carcasa filtrului de aer ceva caluti in plus blush.gif .
florinakee
QUOTE(Iulikk @ 8 Feb 2013, 00:35)
Iti indeasa in carcasa filtrului de aer ceva caluti in plus blush.gif .
*


esti tare amuzant cum te suporti ? intreb pentru ca nu stiu
puiu82
Fratele meu supernovist,daca faci o remapare,resoftare,cipuiala sau cum mama ciorilor se mai numeste........castigi ceva caluti si ceva cuplu......adica +2-7 cai si cam 15nm.
Nimeni nu o sa stie exact cati,decat daca o pui pe dyno inainte si dupa.
Eu am de cativa ani remaparea si sunt multumit.....constient fiind ca nu e racheta.
Consumul nu o sa scada,ba dimpotriva o sa te dai la ea,insa nu o sa rupi bmw-uri intre 2 semafoare.
Cum spunea un domn de pe acest forum,pe care nu il cunosc personal,dar sfaturile lui m-au ajutat.......MERITA,dar ai grija unde faci si cat platesti pt.asta.
Parerea mea e sa-l cauti la bursa pe 'Doctorasul'.......eu si cativa baieti de pe aici la el am rezolvat(unii sunt la a 2-a masina).
Bafta!
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.