valy1233
3 Dec 2012, 21:26
salut,vreau sa imi pun pe masina cutie de r25,inafara de faptul ca se schimba vitezele ca la logan(extrem de usor pe langa o dacie 13xx)mai castig ceva?demaraj,viteza maxima,consum?
cutia este de pe un r25 diesel de 2.0,iar masina mea are 1.6 weber 32dir
freddybb
3 Dec 2012, 21:36
depinde de rapoartele de transformare, a vitezelor si de raportul transmisiei finale, dar asta nu e totul, puneti problema adaptari prinderii, a planetarelor si nu ultimul rand a reparari si a pieselor de schimb, e posibil sa ai ceva avantaje dar nu cred ca justifica efortul
bv-08-fgm
4 Dec 2012, 00:06
Mai bine mio vinzi mie
bucatzel
4 Dec 2012, 00:23
QUOTE(valy1233 @ 3 Dec 2012, 21:26)
se schimba vitezele ca la logan(extrem de usor pe langa o dacie 13xx)
E-te fleosc. Ca sa demontez ceva mituri p-aci, ca prea fuge lumea de p-aci de ingrijit cutii de viteze.
Cutia de viteze pe care am avut-o pe prima mea masina era un fel de strutocamila, cu piese combinate de cutie in 4, 5 si papuc. Nu cereti detalii, ca eram destul de junior p-atunci. Adunata de taica-miu si mine iarna, asa ca nici macar nu o ars cuiva sa stea sa se mocaie si sa pupe fiecare sincron pentru noroc. Si acum se pot schimba vitezele la ea cu varfurile a doua degete. Chiar si cu unul singur, daca insisti.
Deci de putut, se poate.
QUOTE(valy1233 @ 3 Dec 2012, 21:26)
mai castig ceva?demaraj,viteza maxima,consum?
cutia este de pe un r25 diesel de 2.0,
Pai rapoartele la cutiile de dacie le gasesti pe forum daca sapi un pic. Compara-le cu cele de la cutia pe care ai gasit-o, si-s ferm convins ca o sa afli singur raspunsul.
aditza579
4 Dec 2012, 08:10
Viteza maxima depinde de motor, deci chill, n-o sa obtii nimic in plus.
Consumul o sa fie mai mic doar pe treapta finala pentru ca pe restul, fiind mai lungi, motorul trage din greu sa ajunga la turatia necesara cuplului favorabil inaintarii, deci practic o sa-ti creasca consumul.
Cutia este foarte lunga, fiind de diesel, deci o sa te apuce somnul pana o sa schimbi treptele la condus sportiv si la mers normal va trebui tinut motorul in ture mai mari, pentru ca la schimbarea treptelor sa nu te trezesti ''ca-ti pica ralantiul in baie'' (vorba unui clasic).
Cat despre schimbarea lina, nu stii despre ce vorbesti. Sustin demontarea acestui mit prin faptul ca la tabla mea, din '78 cu multi km (cateva sute de mii) la activ, cutie originala Romaneasca in 4, schimbi treptele cu usurinta, mai ceva ca la unele straineze si nu exagerez. Deci inseamna ca daca ai afirmat ce ai afirmat, inseamna ca ai avut parte numai de ciururi de cutii.
valy1233
4 Dec 2012, 13:29
QUOTE(aditza579 @ 4 Dec 2012, 08:10)
Viteza maxima depinde de motor, deci chill, n-o sa obtii nimic in plus.
Consumul o sa fie mai mic doar pe treapta finala pentru ca pe restul, fiind mai lungi, motorul trage din greu sa ajunga la turatia necesara cuplului favorabil inaintarii, deci practic o sa-ti creasca consumul.
Cutia este foarte lunga, fiind de diesel, deci o sa te apuce somnul pana o sa schimbi treptele la condus sportiv si la mers normal va trebui tinut motorul in ture mai mari, pentru ca la schimbarea treptelor sa nu te trezesti ''ca-ti pica ralantiul in baie'' (vorba unui clasic).
Cat despre schimbarea lina, nu stii despre ce vorbesti. Sustin demontarea acestui mit prin faptul ca la tabla mea, din '78 cu multi km (cateva sute de mii) la activ, cutie originala Romaneasca in 4, schimbi treptele cu usurinta, mai ceva ca la unele straineze si nu exagerez. Deci inseamna ca daca ai afirmat ce ai afirmat, inseamna ca ai avut parte numai de ciururi de cutii.
fiind de diesel cutia are cuplu destul de jos zic eu in comparatie cu o cutie de dacie
astept in continuare pareri,de preferabil cei care si-au montat nu din auzite
bucatzel
4 Dec 2012, 13:40
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 13:29)
cutia are cuplu destul de jos zic eu in comparatie cu o cutie de dacie
valy1233
4 Dec 2012, 13:48
QUOTE(bucatzel @ 4 Dec 2012, 13:40)
Asa e, cutia fiind mai plana atunci cand o strangi cuplul folosit la suruburi poate fi mai mic. La cutia de dacie se foloste cuplu mai mare si la asta cuplu mai mic. Ce-i asa greu?
bv-08-fgm
4 Dec 2012, 14:30
Iti va merge mai rau cutia aia (fiind de pe diesel) comparativ cu asta de dacie,asta daca nu ai de gand sa pui si un motor care sa aiba mai multi caluti la baza.
valy1233
4 Dec 2012, 14:34
QUOTE(bv-08-fgm @ 4 Dec 2012, 14:30)
Iti va merge mai rau cutia aia (fiind de pe diesel) comparativ cu asta de dacie,asta daca nu ai de gand sa pui si un motor care sa aiba mai multi caluti la baza.
nu are cum sa mearga mai rau...si daca merge cat dureaza sa o pun pe cea de dacie iar
Cunosc pe cineva care a pus pe Audi 100 (benzina) CV de Audi 100 Diesel(motor 5 cil). A 5-a i-o dadea numai la vale iar la plecarea de pe loc folosea mai intens ambreiajul. Si este normal: diagramele turatie-cuplu difera mult.
Daca te pasioneaza munca de cercetare, iti urez succes. Da-ne de veste si noua ce ai obtinut.
bucatzel
4 Dec 2012, 18:52
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 13:29)
fiind de diesel
cutia are cuplu destul de jos zic eu in comparatie cu o cutie de dacie
Cum n-o facut-o nimeni inca, ma pun sa mai si explic, nu doar sa rad de ma cracanez de ce enormitate ti-am bold-uit eu acolo sus.
Cutia are doua lucruri: rapoarte si pierderi. Cuplu, niciodata. Ala face parte din atributiunile motorului. Daaaar, cutia este proiectata in functie de motorul pe care-l serveste. Asa ca o cutie de dizal pe un motor pe benzina poate fi o alegere foarte nefericita. Cum poti afla asta? Simplu, comparand rapoartele celor doua cutii.
Si acum, spor la documentat.
A, da.
Sa mai pomenesc ca subiectul mai e tratat pe cateva topic-uri pe aici?
QUOTE(SiloS @ 16 Dec 2005, 22:08)
valy1233
4 Dec 2012, 18:54
m-am exprimat gresit acolo...sper ca se intelege la ce ma refer
masina trage la turatii mai joase cu aceasta cutie zic eu...
AR-18-MOS
4 Dec 2012, 19:56
QUOTE(aditza579 @ 4 Dec 2012, 08:10)
Viteza maxima depinde de motor, deci chill, n-o sa obtii nimic in plus.
Altu'.
4 Dec 2012, 19:57:QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54)
masina trage la turatii mai joase cu aceasta cutie zic eu...
Si la turatii mari nu trage ca nu mai are cuplu in cutie, asa-i?
bucatzel
4 Dec 2012, 20:24
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54)
m-am exprimat gresit acolo...sper ca se intelege la ce ma refer
Nu se intelege.
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54)
masina trage la turatii mai joase cu aceasta cutie zic eu...
Ce poci sa mai zic, ai reformulat-o de-ai umplut-o de sange.
Asta ca sa nu mai zic si ca ai ignorat exemplul practic de mai sus.
Din cate am citit eu pe forum majoritatea celor care au schimbat cutia de viteze, au facut-o cu o cutie luata de pe o masina (Renault fuego) cu motor apropiat ca si capacitate cilindrica cu cel al Daciei. Si mai stiu ca, a mai fost aceasta discutie, in care nimeni nu a sustinut montarea unei cutii "de diesel" pe dacie. Poate totusi gasesti un fuego.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6254&hl=fuego
ct-03-tvy
4 Dec 2012, 20:39
alo neenea!, a piedut cineva timpul sa caute ce roti avea R25 D ? daca avea roti pe 14, si pe 13xx ai pe 13xx rotile mai mici, calculezi altfel treburile ,!ce grup are cutia etc!
conteaza si greutatile masinilor, daca dacia e mai usoara ca R25 ,e altceva!
eu personal recomand cutie de R21 am pe masina de 1 an
aditza579
5 Dec 2012, 12:37
QUOTE(AR-18-MOS @ 4 Dec 2012, 20:56)
Altu'.
Prietene cand montezi o cutia asa lunga, nu te avantajeaza cu nimic pentru ca motorul nu poate. Dupa cum stii (sau nu) viteza maxima depinde de motor de de alti factori. So, pe Dacie o cutie mai lunga cu acelasi motor egal cu 0.
cauta pe google
R25GTX UN1-03 3.36 2.05 1.38 1.04 0.82 mi 3.55 final 3.89
Dacie 365 3.81 2.23 1.47 0.97 0.86 mi 3.07 final 3.77 sau 4.2
Leo0608
5 Dec 2012, 16:16
QUOTE(aditza579 @ 5 Dec 2012, 12:37)
Prietene cand montezi o cutia asa lunga, nu te avantajeaza cu nimic pentru ca motorul nu poate. Dupa cum stii (sau nu) viteza maxima depinde de motor de de alti factori. So, pe Dacie o cutie mai lunga cu acelasi motor egal cu 0.
corect
CV lungi se renteaza cand ai motoare modificate gen turbo sau cu alte carburatoare si/sau cu alta axa cu came sau pur si simplu cilindree marita cu alte pistoane
ROBY 06-TFA
5 Dec 2012, 20:58
Avand in vedere faptul ca am avut cutie de R25 pe Dacia 1310 motor 1300 pe gaz,iti pot spune ca merita sa o montezi.Sunt mai multe +uri ,decat-uri.Asa ca se merita.
AR-18-MOS
5 Dec 2012, 22:20
QUOTE(aditza579 @ 5 Dec 2012, 12:37)
Dupa cum stii (sau nu) viteza maxima depinde de motor
Corect! Cine-s prostii aia care se chinuie sa obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun, ca se pare ca aceasta nu conteaza.
Ca sa intelegi si tu, Vmax nu depinde numai de motor, cum tot sustii tu aici.
aditza579
7 Dec 2012, 08:16
QUOTE(aditza579 @ 5 Dec 2012, 13:37)
Dupa cum stii (sau nu) viteza maxima depinde de motor de de alti factori.
De ce citezi doar ce-ti convine tie? Uite aici toata fraza, needitata. Asa am scris de la bun inceput. Crezi ca nu stiu cat influenteaza aerodinamicitatea, fortele de frecare cu solul si cu aerul, rezistenta la inaintare, rezistenta mecanica, pierderile mecanice etc.?
Exista pierderi in transmisie, o parte din energia cinetica se transforma in caldura si se degaja, exista frecari ale cauciucurilor cu solul care la fel, se trasnforma in caldura si se disipa. Cx-ul este cel mai important in eficienta unei masini, combinat cu masa scazuta. Ideal pentru consum este un motor mai mic, cu Cx mai mic si masa scazuta, decat motor mai mare, Cx mai mare si masa mai mare. De ce crezi ca Blue Motion de la VW au consum asa mic? Pentru ca au motoare mici? Nu, pentru ca folosesc jante ultra-usoare, au umblat la aerodinamicitate, adica au restilizat oglinzile, masca fata, bara fata, partea de dedesubt, ca masina sa fie cat mai "alunecoasa".
Nu conteaza doar motorul. Dar eu vorbeam strict despre doua Dacii, exact la fel la exterior,fix aceeasi masa, diferenta dintre ele fiind cutiile de viteze. Una avand cutie de Renault 21 sau 25 si alta avand cutia normalade Dashie. La asta s-a concluzionat ipoteza din primul post al meu pe acest topic.
Si exista enspe mii de variatiuni pe tema.
DannY_SmekeruL
7 Dec 2012, 10:13
valy pune cutia pe masina,vezi cum se comporta (daca iti place o pastrezi,daca nu o dai jos si o dai altuia care are nevoie de cutie mai lunga).atata vorba pentru nimic CONCRET.Eu am cutie de renault 25 TD legata la un F7P si da se cunoaste ca uneori trage mai greu, in special cand merg in oras si merg cu motorul aproape de limita de subturat,dar la drum lung e cea mai buna,nu imi mai urla motorul in cap si consumul e destul de redus.Deci sfatul meu in cazul in care vrei sa mergi la sigur si sa nu muncesti sa urci cutia si apoi sa o dai jos, cauta codul cutiei in lista care ti-am dat-o pe mess si vezi ce rapoarte are si raportul final,daca sunt cat de cat apropiate de cele ale cutiei de dacie, cauta suporti si ce iti mai trebuie si pune-o sus.
Si inca ceva nici o cutie de dacie nu intra in viteza ca o masina straina intretinuta,daca ati mers numai cu petarde aduse din afara cu sute de mii de km ,atunci se explica comparatia.
bucatzel
7 Dec 2012, 10:28
QUOTE(bucatzel @ 4 Dec 2012, 00:23)
Si acum se pot schimba vitezele la ea cu varfurile a doua degete. Chiar si cu unul singur, daca insisti.
Deci de putut, se poate.
QUOTE(DannY_SmekeruL @ 7 Dec 2012, 10:13)
Si inca ceva nici o cutie de dacie nu intra in viteza ca o masina straina intretinuta,daca ati mers numai cu petarde aduse din afara cu sute de mii de km ,atunci se explica comparatia.
Daca vrei, pot sa fac o lista cu masinile noi pe care le-am condus
. Singurul element de comoditate in plus la masinile mai noi e faptul ca e cursa mai scurta si nu te plimbi prin juma' de masina in timp ce schimbi.
Si nu zic ca nu-s destule care merg greu. Si cutia de pe dacia de-o am acum, merge mult mai greu decat cutia pomenita mai sus. Nu groaznic de greu, dar sensibil mai greu. Tre' sa-mi fac naibii timp sa le schimb intre ele...
DannY_SmekeruL
7 Dec 2012, 11:22
nu am zis cu rautate.Cand am zis ca nu intra in viteze ca o masina straina ,m-am referit atat la cursa mult mai mica a schimbatorului cat si la felul cum intra in viteze,degeaba intra usor in viteze,daca trebuie sa ma plimb vb ta prin jumatate de masina,e vb si de confortul soferului pana la urma.
bv-08-fgm
7 Dec 2012, 11:53
Si fa cum au incercat altii sa modifice schimbatorul si sa-l scurteze sa vezi dupaia ce usor va intra dacia in viteze
Vorba lu dany pune cutia sus si poti afla singur raspunsul.Pana la urma nai cine stie ce motor pe ea sa il dai greu jos
valy1233
27 Jan 2013, 12:47
revin..intre timp am pus cutia de r25...am observat ca nu difera cu nimic demarajul,e acelasi(am facut doar 50km)
treapta 5-a e lunga pentru consum gen pinionul de nova
in rest e ok...treapta de mers inapoi are o vlaga incredibila,in panta(mica) pot sa dau inapoi aproape la relanti
nu am testat inca viteza maxima...revin
aa eram sa uit,se schimba extrem de usor si vitezele sunt precise
ct-03-tvy
27 Jan 2013, 12:55
R25 parca are roti pe 14.
asteptam foaia cu rezultatele de max speed
mersu inapoi, asa ar fi trebuit sa fie si la cutia de dacia, dar la fabricare au impacat si capra si varza
valy1233
27 Jan 2013, 12:57
QUOTE(ct-03-tvy @ 27 Jan 2013, 12:55)
R25 parca are roti pe 14.
asteptam foaia cu rezultatele de max speed
pe 15 avea cel care am luat cutia,si eu astept rezultatul vitezei maxime
daca tot ai totata masina de ce nu ii schimbi si tunelul?
valy1233
19 Feb 2013, 18:10
QUOTE(hyena @ 19 Feb 2013, 18:08)
daca tot ai totata masina de ce nu ii schimbi si tunelul?
nu am toata masina,e la remat...si oricum am rezolvat si cu tunelul demult...
happy_m
12 Oct 2017, 23:44
QUOTE(cibi25 @ 4 Dec 2012, 23:01)
eu personal recomand cutie de R21 am pe masina de 1 an
Buna, a dori sa pun si eu o astfel de cutie pe un pick-up din 97. Te rog, poti da cateva detalii, eventual ce adaptari/modificari implica treaba asta? Multumesc frumos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.