Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
den100
Salutare,

am si eu o problema la dacia mea si am hotarat sa va cer ajutorul vostru deoarece sunt convins ca o sa primesc raspunsuri folositoare!
De ceva vreme porneste foarte greu, am desfacut si curatat carburator, bujiile au culoare maro deschis, am schimbat platina, curatat delcou, dupa ce dau la automat 1 min si ceva scot bujiile si toate sunt uscate si nu da nici macar un rateu?!? daca ii pun cu seringa benzina in capul pistoanelor o ia imediat si dupa ce se incalzeste porneste bine(putin cam greu dar porneste).Ce poate sa fie?? Carburatie sau aprindere?

Multumesc.
Numai bine.
mitu2002
o problema asemanatoare o am si eu dar la mine e un pic diferit comportamentul
si anume ... pe benzina daca sta fara sa fie pornita mai mult de 24 de ore nu o ia nici cu slujbe desi am o baterie supra dimensionata 85A care invirte de o ia naiba tot nu porneste, toata tarasenia a inceput dupa ce s-a facut stringerea chiuloasei si reglarea culbutorilor la 500 km senzatia mea e ca nu ajunge benzina in pistoane exceptie facind pistonul 4 la care gasesc bujia uda dupa citeva pedale, daca inlocuiesc bujia de la 4 porneste dar foarte greu cu pedala apasata la fund si foarte neregulat in primele 10-20 sec
ce masuri am luat ..
1 schimbat fise si capac delcou, reglat avansul pe 0 inspectat bujiile , verificat stringere at11 cu senzor pe bobina, verificat curatat masa generala de pe aripa dreapta, verificat bobina .. scinteie ok albaatra
2 reglat nivel in carburator la baza pantei,schimbat ambele jigloare din cnc si ciocul , verificat , curatat jigleorul de benzina reglat amestec
urmatorul pas ar fi reglalea culbutorilor mai largi pentru ca se pare ca masina mea nu prefera reglajul standard, pina sa am problema cu garnitura am avut culbutori reglati la 20A si25 E si nu aveam probleme cu pornire nici pe gaz nici pe benzina
den100
confirm pornirea intrerupta in primele 10 sec, zilele astea o sa reglez tot carburatorul, schimb capac delcou, verificat mase si bobina si revin cu detalii

Multumesc pentru raspuns.
maho
Pompa de benzina (sau cel putin membrana) e pe ducã.
bygy007
daca zici ca ii pui benzina si pleaca imediat atunci nu ai benzina in carburator ori pompa e de vina ori jigleru ala cu bila, eventual incearca sa o amoesezi inainte daca ai coada la pompa si vezi daca pleaca , mai poate fi si corpul superior al pompei , supapele defecte
den100
Salutare, am umblat weekendul asta la ea: problema pornirei s-a rezolvat prin schimbarea pompei de benzina si reglarea carburatorului dar a intervenit alta buba mult mai grava: am blocu motor crapat sad.gif mad.gif si curge lichidul de racire pe acolo .. banuiesc ca de la frig ca alt cumva nu imi explic .. pe asta cum o mai rezolv? eu m-am gandit sa il sudez ca alta varianta nu prea am... decat sa il schimb ....asadar cum ar etansa mai bine sudat sau cu vreo solutie rezistenta la temperatura?
Am pus si niste poze sa exemplific mai bine.

Multumesc pentru raspunsuri.
Numai bine.
krapcarasu
crapatura e cam grava , nu se va mai putea strange bine chiulasa, a crapat la filetul surubului
dacia98
DEN100
Si a mea tot asa a fost crapat acum un an (si in fata si inspate)am sudat-o in fonta si nu mi-a crapat mai departe, dar am dat jos chiuloasa, si dupa sudura am curatat acolo sa fie drept.
De atunci n-am avut probleme la ea
Incearca sa-o sudezi.,...
Bafta
den100
Din ce am mai citit aici pe forum am hotarat sa incerc mai intai varianta cu poxipol ...credeti ca e suficient de rezistent sa tina?
Deci o sa procedez in felul urmator: polizat crapatura in forma de "V" dat gaura unde se termina, degresat si aplicat poxipol?
Si daca sudez trebuie neaparat data jos chiloasa? sunt sanse sa ard garnitura daca sudez asa?
Astept raspunsurile voastre fiindca in weekend o sa ma apuc de ea.

Multumesc frumos.
Numai bine.
nikuniku
den100 nu tine cu poxipol,(ala este bun pentru coada de lopata,ca in reclame)sunt diferente de temperatura,cand cald cand rece si se va dezlipi,singura solutie sudura blocului,sau altu din dezmembrari
ai PM cu sa-l faci
mitu2002
La mine s-a rezolvat in buna parte problema intr-un fel , la vro 2 zile dupa ce am postat a crapat electromotorul , nu mai vroia sa invirta deloc
l-am dat jos si am gasit firele de legatura de la perii aproape carbonizate,schimbat perii schimbat bucse uns bine axul doar in zona de contact cu bucsa si pus inapoi pe masina ,
Am rugat un vecin sa dea la cheie si am observat ca fura curent la borna de la starter , ce la care vine firul de la baterie , am bandajat borna respectiva cu jumatate de rola de scoci si s-a rezolvat deocamdata problema ,
asera dupa mai bine de 48 de ore a pornit la a doua cheie la -11 grade
chestia e ca am gasit niste scurgeri destul de semnificative de curent la fisele de urziceni care au o saptamina, probabil ca pe lumina nu se vede bine daca fura curent sau nu dar pe intuneric am ramas gura casca , doar o fisa din 5 nu prezenta problema asta retu toate aveau pierderi de scinteie mai ales daca treceau una pe linga alta sau pe linga ceva furtune sau metal , cel mai clar fura la fisa de la cil 4 de la capatu care intra in delcou la furtunu care vine de la aeroterma si de la mustiucul de izolare al bujiei la suportu alternatorului iar fisa centrala corenta de mai mare dragu
Pina la urma am pus o combinatie de fise de la vro 3 seturi si in sfirsit am si eu relantiul ok fara trepidatii si tuse
Trebuie neaparat sa caut un set de fise tesla ca cele rominesti sint de toata jena
Andyno
Am montat si eu GPL de 1 saptamana..sunt super multumit de consum si de cum merge masina. Merge mult mai bine pe GPL.
Ce nu mi place este ca si cu motorul cald porneste cam greutz pe gaz. Am ajuns ieri dimineata la birou si am uitat sa o dau pe benzina. Am incercat pe gaz dar nici o sansa..nici un svac nimic.
Cred ca sunt povesti aia care zic ca porneste la prima cheie si pe gaz iarna...nu prea are cum.
Pe benzina la -38 grade sus prin munti dupa doua pedale porneste la sfert...mai repede decat un logan pe bezina.
Pe benzina nu am nici o problema ....dar nu stiu care i treaba cu gazul si cu motorul cald...porneste cam greut.

bobina noua duceler, bujii noi sinterom, fise noi originale de pitesti (nu am mai vrut siliconate ca sunt varza) lulea noua, capac dercou duduco, platina noua duduco,baterigie noua, radiator nou, antigel nou...toate astea le am cumparat acum 1 saptamana,
val2011
QUOTE(Andyno @ 12 Dec 2012, 12:04)
bobina noua duceler, bujii noi sinterom, fise noi originale de pitesti (nu am mai vrut siliconate ca sunt varza) lulea noua, capac dercou duduco, platina noua duduco,baterigie noua, radiator nou, antigel nou...toate astea le am cumparat acum 1 saptamana,
*



Bujiile sinterom sunt varza. Cine ti-a spus ca fisele siliconate sunt varza?
mitu2002
Pina s se inpuste garnitura de chiuloasa si sa umblu la reglaje si alte cele a mea pornea la -5 grade pe gpl fara probleme , invirtea un pic mai mult dar in final o lua de la prima cheie
Acum nu pot sa ma mai laud cu asta pentru ca abia o ia pe benzina , probabil dupa sarbatori o sa dau jos filtrul si vaporizatorul sa le fac o curatire generala si eventual sa umblu la reglajul de la relantii pentru ca surubul e bont in virf(probabil virf rupt) si nu regleaza cum trebuie
O intrebarica am pentru cunoscatori
Fise in oras am gasit doar de urziceni sau tesla pt injectie , oare cele pentru injectie nu merg folosite si pe carburatie?
Andyno
Eu am schimbat in fiecare an fisele TESLA SILOCONATE ptr ca rugineau pe intrerior si erau vai de mama lor. Cand trageam de sa o scot de la bujie, practic se rupea fisa.

Bujiile sinterom nu sunt bune ? atunci de recomandati? ptr gaz..
krapcarasu
bujii brisk 15 yc sau ngk bp 6 hs,

nu sunt povesti, filmez daca vrei cum o ia pe gaz pe ger, nu trebuie dat drumul la cheie la primele explozii, o cheie mai lunga putin
pt mitu, pt injectie sunt doar 4 fise, centrala lipseste, dar o poti potrivi una care ai buna
urziceni nu-ti recomand, mai bine unele de cluj fara rezistenta
mitu2002
QUOTE
pt mitu, pt injectie sunt doar 4 fise, centrala lipseste, dar o poti potrivi una care ai buna
urziceni nu-ti recomand, mai bine unele de cluj fara rezistenta

Aia centrala e ok fara pierderi , ce ma nelamureste pe mine la cele pt injectie e tipul mufei care intra in capacul delcoului (ma refer la partea metalica ) care e jumatate ca si diametru fata de cele clasice
In ce priveste bujiile eu tot la sinterom am ajuns , in principal din cauza ca numai dastea gasesc local, sincer mi se par ok si nu am avut probleme cu ele pina acum
In ultimele 2 zile de cind am minarit fisele sa nu mai fure curent am pornirea la prima cheie pe benzina biggrin.gif
Andyno
krapcarasu -

am gaz de 1 saptamana...nu prea ma pricep la reglaje. Masina merge perfect si consuma super bine...a iesit noxe de injectie. Instalatia este reglata de ce i de la service.

problema este cand opresc undeva mai mult 10 minute nu vrea sa porneasca deloc pe gaz, nu inteleg dc. Am fost si la electrician si totul este ok pe partea de electrica.
Nu i vine gaz ? am pus cheia de 3 ori...cu motorul cald nu vrea sa porneaca pe gaz..

bobina duceler noua, fise, condesator, platina, sa schimb bujiile ?
ghitza
vezi sa nu ai debit mare de gaz,fa reglajele u mtoda de pe forum si nu o sa ai probleme
krapcarasu
nu cred sa nu-i vina , mai degraba e prea mult, porneste cu comutatorul pe mijloc , dai pe gaz cand vezi ca o ia
Andyno
o sa incerc azi si asa...

la voi pe gaz, scoate abur precum o locomotiva? Pe gaz scoate la abur de zici ca am motor pe abur biggrin.gif
la semafor seara daca o accelerez mai tare nu i mai vad pe pe ala din spate smile.gif))
ghitza
pregateste o garnitura de chiulasa ,iti spun din experienta ,asa era si la mine si am zis sa o desfac si intradevar garnitura era arsa destul de bine si de atunci nu mai am probleme
ionutz_87
QUOTE(ghitza @ 16 Dec 2012, 14:06)
pregateste o garnitura de chiulasa ,iti spun din experienta ,asa era si la mine si am zis sa o desfac si intradevar garnitura era arsa destul de bine si de atunci nu mai am probleme
*



ai dreptate.eu am luat papucul cu gaz pe ea dar fara revizie de cand a fost montat cred 3 ani si de curand am vazut ca am spuma pe capacul de la culbutori,doar ca nu se vede pierderi de antigel sau bule in vas.mai mult ca sigur garnitura(presupun).
mitu2002
Problema mea cu pornirea s-a mai indreptat , porneste ok acum dar dupa pornire am un mers foarte neregulat, o sa incerc sa ii fac un nou reglaj la culbutori , mai lejer , in trecut aveam 0,20 A cu 0,25 E si mergea masinuta bine
O alta chestie , am avut simbata sera de facut un drum si cum m-a prins viscolul am fost nevoit sa merg mai incet , max 60 chestia e ca in trepta a 4 la 60 facea ca toate cele motoru , dadea in nas de mai mare dragu si se bilbiia , la fel facea si in treapta 3 sub 50, daca ridicam un pic viteza peste 60 in tr 4 si peste 50 in tr 3 disparea fenomenul,cartonul pus la locul lui pe jumatate de radiator in dreptul carbului ca sa inlatur posibilitatea de jivraj,am sesizat ca am un mic fisit pe la jumatatea cursei cind calc frina , posibil sa fi cedat ceva pe la servo(membrana?)
krapcarasu
jivraj de gaz la carburator nu ai cum sa patesti daca e plamanul caldut cat de cat;daca ai aer tras pe la servo nu incerca sa reglezi nimic pana rezolvi
ghitza
Azi am observat ca urca apa pana la 90 si caldura ioc dupa care scade pe ceas si vine caldura ,sa fie termostatu sau garnitura de chiulasa?eu inclin catre termostat
Costy2000
QUOTE(ghitza @ 17 Dec 2012, 19:10)
Azi am observat ca urca apa pana la 90 si caldura ioc dupa care scade pe ceas si vine caldura ,sa fie termostatu sau garnitura de chiulasa?eu inclin catre termostat
*



vezi ca s-ar putea sa nu fie bine aerisita instalatia sau iti prinde aer. Incerca in felul urmator, scoti furtunul din vasul de expansiune si sufli pe el, daca in timp ce sufli se ''duce'' inseamna ca iti pierde pe undeva si prinde aer daca opune rezistenta e bine.
mitu2002
Da cred ca trage un pic de aer fals pe la servo , probabil membrana e fisurata .... ca si observatie cind calc frina pina la fund am o crestere a relantiului cu aprox 200 de ture si un mers un pic mai neregulat inafara de asta frina are un mic prag , pina pe la jumatatea cursei pedalei nu fisiie dar nici nu frineaza dupa ce trec de jumatatea cursei incepe sisiiala si tine binisor frina (acu nu prea pot sa testez bine ca oricum e cam patinuar pe jos)
Ce ma deranjeaza este neregularitatea relantiului atit pe gaz citsi pe benzina si faptul ca pe gaz cam tuseste cind merg sub 2000 de ture, mai ales in treptele 3 si 4 , face un pic si in tr a 2 a dar e aproape insesizabil
Pe gaz nu comut decit cind acul trece pe zona alba si probat cu mina pe vaporizator este caldut
Dupa sarbatori o sa incerc sa schimb si tulumba de la servo , am fost la un mecanic si i-am aratat cu fisiie cind calc pedala si zicea ceva de nus ce inel de cauciuc care etanseza pistonul de la pedala si ca sa o las asa ca si a lui tot asa face de 3 ani si alte dastea .....i-mi venea sa ii zic vro 2 dalea drepte
krapcarasu
porneste direct pe gaz , eu de exemplu nu am rezervor de benzina montat
Andyno
am rezolvat problema la pornire pe gaz fie cald motorul sau rece. Platina era lipita tongue.gif ...poreneste la sfert cand este cald motorul pe gaz...am ramas uimit. (pe benzina nu aveam nici un fel de problema cu pornirea )
alearga masinuta pe gaz acum de rupe...gata cu intreruperi sau alte probleme ..merge mult mai bine pe gaz decat pe benzina..ca o injectata biggrin.gif
sa caut prin magazin aprindere cu senzor gotronic sa vad cum se comporta.

in legatura cu aburul...: nu este de la garnitura ptr ca pe benzina scoate abur normal..foarte putin, dar pe gaz ca o locomotiva.
apa nu a fiert nici o data, in borcan nu face bule, lichid de racire nu pierd...
am mers in 3500 ture o ora si nu a crescut apa..mergea ok.
B17XGG
@Andino: Apa, ca produs al arderii combustibililor este in cantitate mai mare la arderea GPL-ului (compozitie in principal butan si propan) fata de arderea benzinei. De aici, mai multi aburi si posibile probleme la masinile euro cu catalizator la functionarea sub punctul de roua (deplasarea pe distante mici) cumulat cu temperaturi externe negative f. scazute (condensul ingheata).
mitu2002
Da si am mea face la fel pe gaz , scoate ceva mai mult abur decit pe benzina
Chestia cu datu in nas inca nu am depistato dar ieri am facut proba prin oras atit pe benzina cit si pe gas iar concluziile sint cam asa
1 pe benzina da in nas daca e inca rece motorul(aprox40gr) si socul e inpins de tot altfel daca trag un sfert socul treaba e ok se acelereza liniar fara intreruperi chestia e ca dupa ce ajunge motorul la temperatura optima daca imping socul de tot am niste mici poticniri cind acelerez , ca si cum ar avea un dop care treceprin jigleor si gituie pret de 1-2 sec fluxul de benzina daca trag socu un pic dispar poticnelile
2 pe gaz din start nu am treba cu socul , daca cunva e tras si 2 mm se opresti motorul, in mers se acelereza excelent iar la relanti e mult mai stabil fata de relantiul pe benzina ..... dar in momentul in care acelerez in treapta a 3 pina la 40-50 km /h si ma opresc acolo indiferent ca is 2000 de ture la motor sau 2500 da in nas destul de bine ceva in genul unor minifrine de motor face, am incercat in fel si chip sa gasesc un reglaj care sa rezolve situatia dar nu prea gasesc unul , sincer nu pricep de ce in momentul in care ajung la viteza dorita si la turatie cit de cit ok a motorului da in nas? o sa incerc sa o string de git pe de o parte sa vedem cum se comporta si deasemeni sa incerc sa depasesc cu robinetul de pe furtun puncul de acelerare liniara si sa ii dau drumu un pic mai tare la gaz sa vedem daca se remediaza
costihector
salutare am cumparat de curand o dacia papuc din 95 pe benzina si am o mica problema cu ea. nu sta la relanti decat cu socul tras ce sa-i fac?
pais_valenciano
QUOTE(costihector @ 21 Dec 2012, 16:23)
salutare am cumparat de curand o dacia papuc din 95 pe benzina si am o mica problema cu ea. nu sta la relanti decat cu socul tras ce sa-i fac?
*



Verifica jiclorul de ralanti (cel care se afla la exteriorul carburatorului, desurubat, suflat cu ..gura.. tongue.gif , vezi ca are 3 gauri sa nu fie opturate wacko.gif ) mai departe mai ai de reglat nivelu de benzina la ralanti ( cu motoru cald e acel surubel cu un arc, tot la exteriorul carburatorului). Prin insurubare desurubare modifici cantitatea de aer benzina la ralanti.
Prima data verifica jiclorul sa nu fie infundat. blush.gif
Andyno
cand motorul zvacneste(da in nas) pa gaz in accelerare sau mers subturat este de la platina. cel putin asta e problema la mine.

eu numai am nici un fel de zvacneli sau dat in nas pe gaz....merge ca o injectata.
den100
Salutare, au aparut alte probleme la dacia 1310 deh a stationat ceva timp... am rezolvat problema cu fisura in bloc(sper sa tina cat mai mult) iar acum imi fasaie servo frana mereu, cu motorul oprit daca apas pe pedala se aude un fasait iar cu motorul pornit mici diferente de turatie la relantiu cateodata.Nu pierd lichid de frana, pedala e moale dar franele tin bine.
Sa o mai aerisesc odata?
Multumesc .
Numai bine.
B17XGG
Aerisirea nu are legatura cu pierderile de vacuum la servo. Totusi fa-te inteles: fasaie in permanenta sau numai cand apesi pedala cu motorul oprit ?
Daca este prima, nu e bine. Daca e a doua, e bine si daca se repeta fasaitul de 3-4 ori pana pedala va incepe sa se apese mai greu este si mai bine.
den100
QUOTE(B17XGG @ 24 Dec 2012, 22:13)
Aerisirea nu are legatura cu pierderile de vacuum la servo. Totusi fa-te inteles: fasaie in permanenta sau numai cand apesi pedala cu motorul oprit ?
Daca este prima, nu e bine. Daca e a doua, e bine si daca se repeta fasaitul de 3-4 ori pana pedala va incepe sa se apese mai greu este si mai bine.
*



Da fasaitul apare doar cand apas pedala ... multumesc pentru raspuns.
pexan1970
domnilor am si eu o intrebare cum se masoara fisele si de ce am scanteia rosie la bujii?
val2011
QUOTE(pexan1970 @ 26 Dec 2012, 13:46)
domnilor am si eu o intrebare cum se masoara fisele si de ce am scanteia rosie la bujii?
*


Se masoara cu multimetru comutat pe rezistenta (100kohmi).
maho
QUOTE(pais_valenciano @ 21 Dec 2012, 16:38)
Verifica jiclorul de ralanti (cel care se afla la exteriorul carburatorului, ... , vezi ca are 3 gauri sa nu fie opturate  wacko.gif )
Prima data verifica jiclorul sa nu fie infundat.  blush.gif
*


Vezi ca nu-i ala jiclorul de ralanti, respectivul se afla sub "laba de urs".
bac.
QUOTE(mitu2002 @ 20 Dec 2012, 11:21)


mai deschide robinetul de gaz de pe furtun si nu iti mai da in nas nici la 3000- 3500 rtp
den100
salut, de curand am vrut sa schimb cablul la frana de mana si am constatat ca am rotile spate infranate, imi poate da si mie cineva o idee cum sa scot butucii ?

edit: cablul nu este tensionat, am incercat sa ii lovesc putin cu un ciocan dar degeaba..
catalinxx
ciocan mare, o ranga si da-i bataie fara mila. asta e singurul mod.operatiunea asta am fost nevoit s-o fac si eu intr-o parcare. ai putea sa mai incerci sa scoti arculetele in spate care tin sabotii, poate ies cu totul.
bundaionut
La multi ani, in primul rand....in al doilea rand sa va spun si eu problema mea: dimineata nu vrea sa plece masinuta decat la a treia cheie dupa cum urmeaza: primele doua da sa o ia apoi moare, la a treia pleaca. Ce poate fi? precizez ca am aprindere gotronic cu senzor, baterie, bujii, fise noi
m2z2
nu ai benzina
den100
Salutare, lamuriti-ma si pe mine va rog de ce porneste greu cand e calda. La rece porneste ok dar dupa 10 km dupa ce se incalzeste porneste greu.
Din ce am citit sa fie de la bobina?(nu se incinge), bujiile sunt ok.
MUltumesc
catalinxx
daca ai platinile si bobina ok, tre sa fie de la carburator. am auzit ca se fac vapori de benzina in camera de nivel. si eu am patit ca tine, dar am marit nivelul la benzina si si-a revenit.
Andyno
conteaza daca se incinge bobina sau nu? duceler a mea poti sa prazesti oua pe ea...dar merge perfect.
catalinxx
toate bobinele se incalzesc, dar nu ar trebui sa friga
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.