Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MODIFICARE MOTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aleecss
Detin o dacia 1310 , motor 1.4 benzina [doar benzina]:
Am plecat cu masina pana la munte , pe drum , la intoarcere a inceput sa intrerupa , sa trepideze , sa se zgaltaie (trebuie inteles ca nu mai puteai sa stai in masina), din cauza bujiei din dreapta delcoului ... am tras pe dreapta si am cautat alta bujie prin masina , aveam 2 puse la capota pe "oala" de la amortizor dar au disparut .... intr-un final am decis sa scot bujia + fisa din delcou si sa merg cu ea asa :
inafara faptului ca se auzea "pacanitul" de la piston nu avea nici o problema , din contra , relati-ul statea la 900-1000 rpm in loc de 800 cat statea cand avea toate 4 bujiile bagate ... [am ajuns acasa , intreg , teafar si nevatamat ]

intrebarea mea este urmatoarea ... se poate anula un piston la un motor de dacie? adica sa o las in 3 pistoane ?
poate pare o intrebare prosteasca dar astept si eu pareri , sfaturi ... poate a incercat careva pana acum asta ....
plan "simplu" : demontez pistonul + biela ; demontez culbutorii "corespunzatori" astfel incat sa nu mai actioneze supapele [ nu ar mai fii nevoie] ; montez o bujie in chiuloasa la care nu conectez nici o fisa ; blochez/astup gaura din galeria de admisie / evacuare pentru pistonul anulat
MyKe89
Da, poti, dar ca sa nu mai obosesti, nu mai bine o vinzi si iti cumperi un Trabant?
krapcarasu
nu mai bine refaci sa mearga normal? cred ca ai problema la supape pe cilindrul ala
bucatzel
QUOTE(aleecss @ 8 Dec 2012, 00:09)
demontez pistonul + biela ...
*



... si dezechilibrezi axul.
krapcarasu
e aiurea dar daca se incapataneaza sa mearga pemanent in 3 scoate doar bujia si culbutorii pe cilindrul ala
adriano2br
teoretic vorbind...s-ar reduce consumul cu 25% ? sau va creste pentru ca celelalte pistoane vor "papa" mai mult ? Intreb doar de curiozitate..nu am de gand sa fac asa ceva la masina. Nu imi place sa las nimic la voia intamplarii...cum se defecteaza ceva, nu stiu cum sa fac , sa o rezolv mai repede..chiar daca e ceva minor. poate e din cauza faptului ca e prima mea masina.. biggrin.gif
Kanutza_77
Pentru inceput vei dezechilibra motorul, adica va trepida RAU, pistoanele alea sunt echilibrate si se anuleaza reciproc, fortele ce actioneaza asupra arborelui se vor mari, se va incalzi mai mult, puterea motorului scade, si pentru ca motorul va fi foarte slab va avea nevoie de benzina mai multa pentru a substitui lipsa de putere. Ceea ce cred ca vrei tu sa faci este ca la Volkswagen sistemul ACT, insa NU vei reusi decat sa omori motorul. Daca aduci motorul in parametrii vei scoate un consum bun (6%) la drum intins. Pe langa munca depusa nu vei constata decat ca nu este asa cum ai crezut ca va fi.

Daca era asa de simplu si consum mai bun nu credeti ca aveam deja motoarele astea?
maho
Nici o problema.... si motorul Ecoboost de 900 cmc al lu' Ford tot in 3 merge (dar 3 din 3, ce-i drept); inteleg ca problema-i la cilindrul 2. Ca sa nu dezechilibrezi arborele cotit, eu zic sa desfiintezi si pistonul cilindrului 3, si-ai scapat de-o grija.
Cre' ca se poate muta la "Imbunatatiri" blush.gif (sau in alta parte, ar fi pacat sa se piarda).
ct-03-tvy
e ca si cum ai lasa 3i cai frunosi ,sanatosi, sa traga un cal mort, dupa ei toata ziua radmasa.gif
aleecss
aici e problema ca nu vreau sa las 3 "cai" sa-l traga p-ala mort mereu ...
am zis daca se poate anula ... dar vad ca se strica mai rau ...
nu ma interesa consumul , nu ma interesa puterea , ca tot inainte si-napoi merge ...
pt o dacie am reusit sa ating 140 cu a 4 a [ cutie 5 trepte + motor 1.4 + carb 1.6] si mi-a trecut ... poate dar e prea riscant ....


daca scot bujia + culbutorii .... "pacane pistonu" daca pot sa zic asa cand motorul este pornit ... d-aia ziceam sa-l elimin
Kanutza_77
Eu chiar nu inteleg care e rationamentul la ce vrei tu sa faci atat timp cat spui ca nu consumul te deranjeaza? Care este problema defapt la motor?
nikuniku
Kanutza_77 vrea sa puna suspensie pneumatica si nu are compresor radmasa.gif
ORIJINAL21
QUOTE(aleecss @ 8 Dec 2012, 11:19)
aici e problema ca nu vreau sa las 3 "cai" sa-l traga p-ala mort mereu ...
am zis daca se poate anula ... dar vad ca se strica mai rau ...
nu ma interesa consumul , nu ma interesa puterea , ca tot inainte si-napoi merge ...
pt o dacie am reusit sa ating 140 cu a 4 a [ cutie 5 trepte + motor 1.4 + carb 1.6] si mi-a trecut ... poate dar e prea riscant ....
daca scot bujia + culbutorii .... "pacane pistonu" daca pot sa zic asa cand motorul este pornit ... d-aia ziceam sa-l elimin
*




ce-l mai simplu ar fi remedierea problemei (indocuiesti piesele uzate) pui ceva de calitate, motorul toarce, are o viata mai lunga, si nici nu vei sta cu grija ca te lasa cand iti v-a fi lumea mai draga....
Iuli
Ceva mai serios nu aveti ce discuta
cipri20
De mult nu s-a mai scris o asemenea prostie pe forum
Kanutza_77
Va rog nu il criticati, poate este la inceput si vrea sa invete...
Ov
QUOTE(MyKe89 @ 8 Dec 2012, 01:06)
Da, poti, dar ca sa nu mai obosesti, nu mai bine o vinzi si iti cumperi un Trabant?
*


treaba e ca trabantu' e in 2 pistoane, deci nu merge. Poate un wartburg, dar partea naspa e ca au cam crescut preturile la asa ceva icon_mrgreen.gif
cata50
Asta-i mai bun! Are si consum infim, il poti lua in casa cu tine, tot ce vrei. sleep.gif
bucatzel
QUOTE(Kanutza_77 @ 8 Dec 2012, 09:24)
Pentru inceput vei dezechilibra motorul, adica va trepida RAU, pistoanele alea sunt echilibrate si se anuleaza reciproc,
*


Bingo. Intr-un fel e aranjat arborele cotit pentru motare in 3 pistoane, altfel pentru 4.

QUOTE(Kanutza_77 @ 8 Dec 2012, 09:24)
Ceea ce cred ca vrei tu sa faci este ca la Volkswagen sistemul ACT, insa NU vei reusi decat sa omori motorul.
*



Nu poti face asa ceva pe o masina pe carburatie sau injectie monopunct. Daca ar fi sa lase acolo pistonul, ar trebui sa-i scoata bujia, sa scoata ambele supape, si sa aiba injectie multipunct, care s-o opreasca pe pistonul respectiv. Astfel, pistonul dezactivat ar intampina rezistenta minima la deplasare. Si si asa, ar trebui sa puna un filtru de aer pe gaura bujiei scoase, ca altfel se murdareste totul pe-acolo intr-o veselie, si in ceva timp uzura data de murdarie va ajunge in ulei.


Nu vad in ce context ar putea sa merite asemenea modificare. Macar sistemul ACT se activeaza/dezactiveaza in functie de sarcina, ceea ce nu poate fi cazul aici.
Kanutza_77
Absolut corect bucatzel...
MyKe89
QUOTE(Ov @ 11 Dec 2012, 23:23)
treaba e ca trabantu' e in 2 pistoane, deci nu merge. Poate un wartburg, dar partea naspa e ca au cam crescut preturile la asa ceva  icon_mrgreen.gif
*


Nu m-am gandit la cate pistoane sa aiba, ca altfel ii recomandam una mono-cilindru, macar nu avea ce sa-i mai scoata. radmasa.gif

Daca nu e multumit de Dacie, sa vada cu Trabantul cum e. Mai bine ar repara-o pe a lui si s-ar bucura ca nu trebuie sa alimenteze cu benzina pe la capota motorului (printre alte dezavantaje...).
aleecss
multumesc pt raspunsuri , nu aveam ideea sa modific consumul(sunt multumit atata timp cat cu 10 lei [ aprox 1.75l ] ma deplasez in jur de 20 km in oras , ci doar vroiam sa aflu daca e mai simpla operatiunea de eliminare farta de cea de remediere


oricum , pt inceput o sa verific semeringurile de la supapele pistonului respectiv , [ motorul are compresie 13 bar la rece / cald .... deci nu are cum sa fie setul [atata timp cat 13 bari raman acolo uleiul n-ar avea cum sa patrunda , ci din contra , sa fie "suflat" ]

Magnum_Baracuda
nu intelegi chiar daca in timpul compresiei ai 13 bari la eliberarea presiuni tot iti patrunde in interior ulei pe linga supapa :smile.gif)
aleecss
pai asta-i singura varianta la care am ajuns ....
Ov
ne-am lamurit cu anularea pistonului. Rezolva problema cu intreruperea ca e mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.