Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema, caldura dacie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tiristu'
Salut, dacia mea din 97, berilna 1.4 are probleme. NU baga caldura. Fenomenul este in felul urmator. Am schimbat ieri antigelul (problema era dinainte) , am incercat aerisire , etc....insa la al doilea surubel unde trebuie sa faci aerisirea, cel de la iesirea apei din "calorifer", cel de sus de langa coltul drept al capotei, curge apa doar cand accelerez motorul, si ii dau drumu la accelratie, atunci "scuipa lichid", in rest nimic. Nu stiu ce sa ii mai fac....am fost de la CT pana la cernavoda , era mai frig in masina c afara cu 2 cartoane in nas...nu se ridica apa mai sus de prima liniuta. help please:(


si P.S : mi a rupt cineva cheia in butucul de la usa stanga, vreo sugestie cum o scot afara?
deceneu32
Schimba termostatul.

Ca sa eliberezi cheia rupta in butuc,trebuie sa demontezi butucul de yala.
libarca
Ai facut fix invers, nu aerisire! Pai daca ala e cel mai inalt punct al instalatiei, ce sa mai curga?
Ia ridica bidonul cat de sus iti permite furtunasul, si vezi, se schimba treaba?Fa treaba asta pana nu mai curge nici pic de aer, si jetul de apa este cilindric si continuu, si sa vezi ce caldura face domnisoara.
Daca ti-e de antigel, recupereaza-l intr-o sticla de 2l taiata.
Tiristu'
QUOTE(libarca @ 13 Dec 2012, 11:53)
Ai facut fix invers, nu aerisire! Pai daca ala e cel mai inalt punct al instalatiei, ce sa mai curga?
Ia ridica bidonul cat de sus iti permite furtunasul, si vezi, se schimba treaba?Fa treaba asta pana nu mai curge nici pic de aer, si jetul de apa este cilindric si continuu, si sa vezi ce caldura face domnisoara.
Daca ti-e de antigel, recupereaza-l intr-o sticla de 2l taiata.
*




multumesc pentrul raspunsul prompt, dar din pacate am facut si treaba cu vasul de expansiune , tinut cat de sus am putut, cu capul in jos chiar, fara furtunul din vas....am sugrumat furtunul, cand am scos/pus la loc furtunul din vas....nu m-a ajutat cu nimic. sad.gif
Black%Snake
ai gresit ceva la schimbarea antigelului si ai aer pe instalatie si de aia nu ai caldura, citeste in carte cum se face exact sau mergi la un mecanic sa iti faca el sau sa te ajute. Mergi cu masina 2-3 km opresti, mai aerisesti putin... iar mai mergi cu ea si faci acelasi lucru.Maneta de la caldura sa fie deschisa la maxim in acest timp sa treaca apa.
libarca
Ma crezi ca n-am inteles nimic?Cum sa-l pui cu capul in jos,si fara furtun?Sper ca n-ai avut capacul pus la el...
Deci idea este asta : Bidonul fara dop ridicat peste aerisitorul de la calorifer, plin cu antigel cel putin pana unde scrie Max. Incepi aerisirea de la cel de langa pompa de apa.Cand pe acolo vine continuu fara bule, inchidem si merem la cel de pe furtun. Cu motorul la ralanti, slabim si asteptam sa curga apa pe acolo.Vezi sa nu fie ceva infundat pe la bidon sau furtun sau poti conecta ceva cu un debit mai mare,cum se foloseste normal o palnie adaptata la intrarea din radiator.Principiul vaselor comunicante nu prea are cum sa dea gres, deci ceva tot nu se face cum trebuie...
Si daca inainte nu ai avut probleme, se exclud si eventuale trasee infundate prin motor.

A,da vorba lui black snake, sa fie deschis pe maxim robinetul de la caldura!
nikuniku
Tiristu' probabil ca are vas de sticla
libarca
Eee, acum ca ai zis, asta explica totul.N-are decat sa racordeze la radiator o palnie si sa faca aerisirea.Sau sa-si procure un vas de plastic cu furtunul in fund, e mai simplu construit si mult mai eficient.Ciudat ca are de sticla,anul lui n-ar trebui sa aibe...
dacia98
QUOTE(libarca @ 13 Dec 2012, 11:53)
Ai facut fix invers, nu aerisire! Pai daca ala e cel mai inalt punct al instalatiei, ce sa mai curga?
Ia ridica bidonul cat de sus iti permite furtunasul, si vezi, se schimba treaba?Fa treaba asta pana nu mai curge nici pic de aer, si jetul de apa este cilindric si continuu, si sa vezi ce caldura face domnisoara.
Daca ti-e de antigel, recupereaza-l intr-o sticla de 2l taiata.
*


Confirm cele spuse. Cu metoda asta am facut eu aerisirea de multe ori si mereu am reusit.
Asa se face corect.
Tiristu'
Multumesc pentru raspunsuri. da, am borcan de sticla.... asa e din fabrica, o am de noua masina... maine refac procedeul.

Chestia este ca , la aerisitorul nr. 2, ala la iesirea din calorifer, curge apa doar daca turez, si cand dau drumu acceleratiei, scuipa lichid, dupa...nimic... si tot asa...

si la mine temperatura apei, pe indicator este mereu la prima liniuta. vara iarna... o singura data s-a dus pana sus de tot, cand a fost putin mai cald afara si s-a dus aproape de sus...intra cladura super bine inauntru, apoi am scos cartonul si s-a dus iar la prima liniuta de jos. acuma, am mascat aproape tot radiatorul, tot degaba nu creste temperatura.
Tiristu'
Da, revin dupa ceva timp, scuze ca nu am putut scrie pana acum. am repetat procedeele, ba chiar au incercat si altii sa o aeriseasca, degeaba , masina inca refuza sa bage caldura. am mascat toata grila fata, acum am temperatura la apa, in bord, furtunele sunt calde, insa la porja de aerisire de la iesirea din calorifer, tot nu curge apa decat cand turez foarte tare si , iau bursc mana de pe acceleratie....ca si cum...scuipa odata si atat...porja respectiva e cam distrus filetul la ea, sa fie asta o cauza?
B17XGG
Pai daca dopul nu mai inchide bine nici nu vei scapa de aer (ca urmare nici de frig in masina), acesta fiind punctul cel mai inalt din circuit.
mecanick_maverick
QUOTE(Tiristu' @ 24 Dec 2012, 15:23)
... furtunele sunt calde, insa la purja de aerisire de la iesirea din calorifer, tot nu curge apa decat cand turez foarte tare si , iau bursc mana de pe acceleratie....ca si cum...scuipa odata si atat...purja respectiva are distrus filetul , sa fie asta o cauza?
*


Aerisirea corecta se face cu motorul oprit si sistemul etans ( orice pierdere de lichid-aer se transforma incet dar sigur īn probleme cu mentinerea temperaturii sub control ajungindu-se chiar la griparea motorului ) . Sistemul de racire este presurizat , aceasta presiune este controlatä de cätre supapele din capacul vasului de expansiune . Prin presurizare se ridicä punctul de fierbere a apei la aprox. 115 grade C .

Deci , in primul rind se verifica lipsa pierderilor de presiune īn instalatie - se pune garnitura la capac daca lipseste , se schimbä purjorul cu filet stricat si se strīnge cu teava de purjare īn sus ( nu am zis vertical ci mai sus cu 15 - 25 grade de la orizontala ) , capacul pompei nu trebuie sä aibä pierderi de lichid ...

Cum aerul se acumuleaza totdeauna īn zonele cele mai īnalte , va fi aproape imposibil eliminarea lui de deasupra termostatului ( dar de treaba aceasta se va ocupa vasul de expansiune ) totusi este foarte importanta eliminarea aerului de sub termostat si pentru asta recomand executarea unei gäuri de 0,8 - 1 mm īn talerul termostatului , care sa permita trecerea aerului deasupra . Īn nici un caz nu este indicat un termostat perfect etans cum se dadeau sfaturi pe aici .

La modelul cu borcan de sticlä ( cazul de fata ) se scoate capacul borcanului , se verifica sa nu iasa usor furtunul de pe stutzul interior - in caz de nevoie se fixeaza cu un colier . Se introduce o pīlnie in capätul furtunului care ar trebui sa stea normal pe fundul borcanului si se agata pilnia de partea superioara a capotei deschise .
Se umple pilnia cu antigel sau apa ( dupa preferinte ) si se deschide purja No. 1 - cea de līnga carburator la 1310 - pīnä la iesirea completa a aerului din acea zonä . Se īnchide purja si se stringe de cīteva ori furtunul deasupra termostatului pīnä nu mai ies bule de aer īn pīlnie ( completarea cu apä īn pīlnie se face tinīnd cont de volumul care va creste la strīngerea furtunului , sä nu dea pe afarä ).
Cīnd ne-am asigurat ca nu mai ies bule de aer īn pīlnie , se umple si se deschide purja No. 2 ( returul instalatiei de īncälzire ) cu robinetul deschis complet .
Dupä eliminarea completa a aerului si de aici , se īnchide si aceasta purja , se gītuie furtunul dintre radiator si capacul borcanului , se scoate pīlnia pe care am golit-o īn prealabil si se bagä la loc furtunul īn borcan färä a uita sä punem garnitura sub capacul cu supape . Borcanul trebuie sa aibä deja antigel - nu apä - la nivel Max. .
Se repeta strīngerea furtunului gros de cīteva ori farä a strīnge complet capacul borcanului pentru eliminarea completä a aerului din radiator , se strīnge capacul si se īnchide robinetul de caldura .

Toate aceste operatiuni cu motorul oprit si de preferinta rece .

Acum se porneste motorul si nu se deschide robinetul īnainte de ajungerea motorului la temperatura de regim . Dacä totul este ok. ( nu exista scäpäri de lichid , radiatoarele curate si termostatul functional ) vei avea cäldurä ca-n baie biggrin.gif

Īn nici un caz nu se deschide capacul borcanului cu motorul cald , completarea cu antigel īn borcan se face cu motorul rece. Nici purjele nu se deschid cu motorul pornit - īn special No. 2 - cä ai lucrat īn zadar .

Fä aerisire cu aceastä metodä si pe urma poti trimite aici poza la maieu īn masinä cu -15 afarä . rolleyes.gif
deceneu32
Interesant! smile.gif
Asteptam rezultate!
Tiristu'
Multumesc din suflet pentru indicatiile pretioase. acum am ajuns acasa, maine fiind duminica, nu stiu daca gasesc sa inlocuiesc Purja aceea. Insa luni dimineata merg si achizitionez una, o inlocuiesc dupa care , incerc prin procedeul descris de tine. revin apoi cu detalii
PH-06-BOA
Totul este corect spus, mai putin cea cu palnia, care e prea costisitoare, complicata.
Mai simplu, fiind si vas de sticla, adica iesirea pe deasupra, ti vasul ridicat cat permite furtunul, cu mana dreapta ( capacul sa fie slabit sau chiar desfacut sa poti completa culichid aflat la indemana, daca se va goli), iar cu stanga strangi de furtunul gros pe care e termostatul, pentru a amorsa curgerea lichidului, deci pentru a porni caderea din borcan. Strangand se furtun, aerul e impins in vas, iar furtunul cand isi revine, absoarbe apa din vas, curgand in radiator. Imediat deschizi aerisitorul de la motor, astepti iesirea fara bule, inchizi si deschizi pe cel de la calorifer si astepri iesirea fara bule. Daca nu curge, inchizi si repeti faza cu stransul de furtun , dupa care iar deschizi. Asa se completeaza si golul de langa termostat, in mare masura.
Faptul ca la tine iese cand se reduce turatia, e din contractarea furtuneleor, care revin dupa ce pompa la turatie, reuseste sa le dilate putin. Pompa impinge intr-un sens, umfla putin furtunele (pentru ca e blocat cumva traseul de la caldura, chiar si de robinet inchis), si la reducerea turatiei, furtunele imping (atat cat sa revina la normal) lichidul, catre purja. Desfa furtunul si sufla pe el, sa vezi daca e trecere libera prin robinet, cand e deschis (cu parghia catre una din ramificatii, deci impinsa de acea sarma, nu trasa).
Tiristu'
QUOTE(PH-06-BOA @ 17 Feb 2013, 21:28)
Totul este corect spus, mai putin cea cu palnia, care e prea costisitoare, complicata.
Mai simplu, fiind si vas de sticla, adica iesirea pe deasupra, ti vasul ridicat cat permite furtunul, cu mana dreapta ( capacul sa fie slabit sau chiar desfacut sa poti completa culichid aflat la indemana, daca se va goli), iar cu stanga strangi de furtunul gros pe care e termostatul, pentru a amorsa curgerea lichidului, deci pentru a porni caderea din borcan. Strangand se furtun, aerul e impins in vas, iar furtunul cand isi revine, absoarbe apa din vas, curgand in radiator. Imediat deschizi aerisitorul de la motor, astepti iesirea fara bule, inchizi si deschizi pe cel de la calorifer si astepri iesirea fara bule. Daca nu curge, inchizi si repeti faza cu stransul de furtun , dupa care iar deschizi. Asa se completeaza si golul de langa termostat, in mare masura.
Faptul ca la tine iese cand se reduce turatia, e din contractarea furtuneleor, care revin dupa ce pompa la turatie, reuseste sa le dilate putin. Pompa impinge intr-un sens, umfla putin furtunele (pentru ca e blocat cumva traseul de la caldura, chiar si de robinet inchis), si la reducerea turatiei, furtunele imping (atat cat sa revina la normal) lichidul, catre purja. Desfa furtunul si sufla pe el, sa vezi daca e trecere libera prin robinet, cand e deschis (cu parghia catre una din ramificatii, deci impinsa de acea sarma, nu trasa).
*



Domnule PH 06 BOA, astazi m-am apucat de treaba, din varii motive, metoda direct din borcan, nu a dat rezultate.

Insa am gasit in garaj un capac cu o forma mai deosebita ce spre norocul meu se potrivea exact cu furtunul in cauza. Am izolat capacul de o sticla de antigel taiata in fund si voila, fara nici un cost am confectionat o palnie. Metoda descrisa de domnul de mai sus a fost productiva, am caldura acum in masina.cu bord de scoica....va multumesc din suflet pentru ajutor.
deceneu32
Felicitari!!! smile.gif
mariusmoraru
salut, am si eu o problema cu caldura, cand dau drumu la ventilatorchiar si la 4, caldura baga numai pe la parbiz, prin centru pe la aeroterma nu baga, daca i-au o surubelnita mai lunga si imping clapeta aia intra cadura, dar nu mai vine caldura pe la parbriz, ce este de facut?
adriano2br
Solutia rapida ar fi: Modelezi un cablu sau o sarma..si o fixezi in asa fel incat sa iti tina clapeta aia deschisa. O sa bage caldura numai pe acolo. Daca vrei dezaburire la parbriz..dai de rotita aia pe off , ca sa inchizi aerisitoarele de pe mijloc si o sa iasa aerul pe la parbriz. Asa am mers toata iarna si n-am avut probleme, mai mult de treapta 2 nici nu am dat drumul la aeroterma.Cu carton la radiator bineinteles.
nikuniku
mariusmoraru ai ce citii toata noaptea,tiam spus ca ar fi bine sa cauti,dar la tine lenea sau comoditatea este foarte mare,asta pana vei calca pe nervi vreun moderator si sa vezi ce te conformezi regulilor forumului
functia <search>nu va dispare in veci de acolo
http://www.daciaclub.ro/Caldura-aproape-in...ta-t253913.html


adriano2br lasal colegu cu sarme si alte improvizatii colegu respectiv este total pe langa,nu-l mai invata si tu cu sarme si butoane,
colegii incepatori/nestiutori trebuiesc invatati sa-si faca singuri masina asa cum este din fabrica,cu improvizatii sigur o va strica mai rau
sunt unii ca care le merge beculetu din materia cenusie si altii care nu au gasit intrerupatoru
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.