Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ventilator aeroterma!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Kalyselo
Buna ziua,
Are cineva o idee care ar fi problema ventilatorului care baga caldura de nu se invarte nici in treapta 1 nici 2 nici 3? Sau imi poate spune cineva cu se desface? (siguranta am verificato e buna).
nikuniku
firar a naibi de functie de cautare,daca era un forum de nudiste stiati toti sa cautati,uite aici mura-n gura
http://www.daciaclub.ro/aeroterma-SuperNova-t224860.html
http://www.daciaclub.ro/Aeroterma-t89839.html
http://www.daciaclub.ro/Aeroterma-t167319.html
http://www.daciaclub.ro/Probleme-la-aeroterma-t162406.htm
asta la o simpla cautare,daca sapi mai adanc gasesti si rezolvarea
Kalyselo
Motorul (aeroterma) lam pus direct la baterie si merge, din buton nu merge in nici o treapta.
eugenionutz
poti vedea cu un aparat de masura sau cu un bec daca iti ajunge curent pana la butonul aerotermei
nikuniku
ia rascoleste pe aici poate ai rezolvarea
http://www.daciaclub.ro/schema-sigurante-DSN-t54348.html
Kalyselo
Multumesc mult tuturor pentru ajutor! O sa merg maine sa mai verific o data cu sigurantele si releele.
Acum merge dar se opreste iar porneste dupa cum are chef !!!
E foarte dubios misc de buton de sigurante de fire, nimic sa dea semne ca ar fi ceva in neregula acolo.
quick
poate sunt perile de la motor duse....sau un fir care nu face contact bine pe undeva prin aeroterma.
eu mai patesc cateodata sa nu mearga, dar imping de un fir gros care-i acolo sub bord(pe partea soferului) si care am ipresia ca merge la motorul aerotermei si de obicei o lua tot timpul...la mine face destul de rar incat sa nu-m bat capul de ce nu merge si totdeauna l-am pornit rapid cand nu mergea si nici nu mai circul asa mult cu masina.
nikuniku
din firu ala este!da ala gros de la sofer,sa impingi tare poate-i place
Kalyselo
Da multumesc inca o data, e de la un fir de sub bord la sofer cand misc pe acolo isi revine. Acum astept sa se mai incalzeasca un pic sa pot desface. O zi frumoasa tuturor!
quick
imi pare bine ca ti-am dat un hint si ti-ai descoperit problema.....acuma rugamintea mea-i sa revi cu un mesaj cand ai rezolvat problema sa stiu unde nu face contac acel fir sau care-i baiu cu firul ala.....eu suspectez chiar si perile care nu fac contac bine, dar care cand sunt miscate se repozitioneaza pe rotor si fac contac.(zic si eu pt ca nu am investigat problema foarte tare si sper sa nu zic vreo prostie)
alinn28
Salut, legat de motorul aerotermei la o supernova vin si eu cu o situatie foarte ciudata.

Ca sa fiu scurt si precis situatiile sunt urmatoarele:

1) daca verific cu un aparat de masura cablurile care intra in motorul aerotermei vine curentul ok(verificare facuta fara sa conectez cablurile la aeroterma)

2) daca pun motorul aerotermei pe direct de la baterie, functioneaza

3) situatia vodoo: daca leg cablurile asa cum vin ele din fabrica la motorul aerotermei nu mai merge(nu mai am curent).

Intrebarea este ce se intampla de ce se comporta asa?

Multumesc, anticipat!
bygy007
blocul de rezistente pentru turatie , comutatorul , minusul aerotermei

in mod normal pe treapta 4,5 (cea mai mare) motorul trebuie sa fie alimentat pe direct , de acolo trebuie sa incepi
alinn28
din moment ce daca nu leg pirele la motorul aerotermei am curent pe cabluri in functie de viteza pe care o setez din comutator eu zic ca acesta, cat si minusul nu au nici-o peroblema.

Mai ramane blocul de rezistente pentru turatie, asta pe unde este.Daca te referi la rezistentele care sunt langa motoras si in care intra 3 fire, ele sunt ok, am verificat si siguranta si este si ea ok, ce altceva ar mai trebui verificat si nu am facut-o?

Multumesc!
bygy007
in principiu schema arata cam asa[attachmentid=1627949148]
rezistentele pot fi pe minus sau plus
alinn28
Nu mi-ai spus unde sunt rezistentele astea? daca te referi la acestea care sunt incercuite in poza, sunt ok. Ele sunt puse pe minus.

Si inca ceva, din cat am citit pe aici in viteza a 4-a nu tine cont de rezistentele astea iar mie nu-mi merge in nici-o viteza.
bygy007
alea sint periile (carbunii)

rezistenta aia trebuie sa fie bagata undeva prin aeroterma sa fie racita si trebuie sa fie ceva genul
alinn28
nu sunt carbuni, ce am incercuit eu sunt 2 rezistente din sarma elicoidala care sunt prinse in afara motorasului, intrebarea erea daca mai sunt si altele in afara de astea, deci sa inteleg ca nu si totusi nu-mi pot explica dc daca masor firele fara sa fie puse la motoras au curent ok, iar daca le cuplez la el nu mai au.
danciusergiu84
ai undeva contact slab si pierzi tensiunea
bygy007
exact , ai pe undeva o legatura slaba, poti pune un bec de far in locul motorului pina gasesti problema

poate fi si de la mufe, cuple , etc. vezi pe ce ramura ai probleme (+ sau minus)

alea de pe motor sint niste bobine , nu ai treaba cu ele , daca motorul scos functioneaza atunci problema este in alta parte

si cum ai zis la intrebarea 3
fara motor ai tensiune si cind pui motorul dispare , asta inesamna legatura proasta undeva
(rezistenta mare) incepe cu verificarea comutatorului , daca verifici cu aparatul de masura verifici pe rezistenta cea mai mica si trebuie ca rezistenta sa fie 0
alinn28
OK, hai sa o luam altfel ca asa nu ajungem nicaieri. Ai zis sa verific blocul de rezistente intrebarea mea la care inca nu am primit raspuns este unde sunt ele.eu nu am incercuit in poza bobilele acelea de pe motor ci rezistentele in care vin 3 cabluri(albastru, verde si galben si de unde pleaca minusul in motoras).La astea te referi cand zici blocul de rezistente? si daca nu unde ar trebui sa ma uit?

o alta nelamurire este urmatoarea, voi ziceti ca pe pozitia a 4-a a comutatorului curentul tre sa treaca pe direct in motoras(care viteaza a 4-a, eu nu am decat 3 pe super nova).

Altcineva pe aici zicea ceva de niste rezistente de culoare verde ca ar fi pe undeva pe sub volan in partea standa bagate pe undeva prin blocul de climatizare(nu am asa ceva, poate asa o fi la logan).


Acestea fiind spuse ramane intrebarea esentiala, unde sunt rezistentele astea de care vb, si credeti-ma stiu ce e ala carbune, etc.

Contacte slabe nu stiu unde ar putea fi, in comutator stau foarte fixe firele acelea.

Daca are cineva o schema de functioanre a comutatorului ar fi de ajutor ca sa stiu ce testez pe acolo.

Si inca ceva, am incercat sa pun pe direct firele fara sa treaca prin rezistentele acelea si tot nu merge(cablurile, albastru, galben si verde)

Multumesc!
bygy007
da alea incercuite sint rezistentele de turatie , la supernova nu stiu cum este ca nu am bagat nasu

dar in principiu (depinde cum este schema , nu am cum sa stiu) o borna + sa zicem este pe un pin al motorasului , iar celalalt minusul este la unul din pinii de la comutatorul de turatie cel central , poate fi si invers

acuma tu ca sa alimentezi motorul trebuie sa ai 12V intre comutator (comun ) si una din bornele motorului , cea care nu vine legat cu rezistentele alea incercuite cu verde si ar trebui ca un bec de far legat inte aceste 2 conexiuni sa se aprinda normal

daca nu atunci vezi ce lipseste , posibil sa mai fie si vre-un releu in circuit, si ala sa fie defect , nu am reusit sa gasesc o schema electrica , prin calculator am o schema de nova GT, am incercuit partea de aeroterma
alinn28
In concluzie nimeni nu stie dc face asa:)) e vodoo!!! din moment ce nu merge nici daca ocolesc rezistentele alea, fiind ok doar la masuratoare cu cablurile goale nu si in sarcina.
ORIJINAL21
poate faci doua masini(aeroterme) smile.gif))

ce colegi frate... la nevoie toata lumea te ajuta.
dar, trebuie sa te mai ajuti si singur!

cauza principala este butonul(daca ai zis ca ai pus-o pe direct si functioneaza)
daca tot nu rezolvi problema, cauta la mine la bursa ca poate te ajuti singur cu un buton sau cu ce-ti trebuie. :-p
bygy007
daca colegu este dispus sa vina la bucuresti cind eu sint liber il ajut cu cea mai mare placere biggrin.gif
alinn28
ms pt toate sfaturile, nu are rost sa mai umblu acolo, cred ca o sa se duca la fier vechi cat de curand.
.gabriel76.
de cat este siguranta termica de la aeroterma la logan ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.