Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ambreaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vincere
Am o Dacie 1300, model 1974. Acum o saptamana am apelat la un mester sa imi schimbe discul de ambreaj - dadea semne ca aluneca : in panta motorul isi crestea turatia, dar rotile nu trageau. Mi-a schimbat discul de ambreaj, rulmentul de presiune si cablul de ambreaj. Cand a terminat treaba - pedala de ambreaj parea cam foarte tare. Am facut febra musculara dupa 1 ora de condus, in plus cand am ajuns sa bag masina in garaj nu mai intra in nici o viteza. In plus mi se parea ca cupleaza foarte jos ambreajul!!!!! A doua zi ii spun mesterului simptomele si zice ca e de la "cablu de ambreaj care intra si se freaca de caroserie. A aliniat cu o sarma cablu de ambreaj de una din conductele de la pompa de frana si a zis ca mi-a reglat ca pedala sa fie mai moale. Am plecat cu masina, dar intr-un km iar pedala devine tare si se aude si un hasait cand apas pe ea. Ma dau jos deschid capota si mai trag de cablu, cum vazusem ca facuse mesterul, imi pare ca nu se mai aude hasaitul si zic ca merge. Azi, la doua zile dupa "remediere", dupa 1 ora de mers prin trafic aglomerat cu opriri si schimbat viteze, iarasi nu imi intra in mers in viteze. Raman cu motorul pornit la marginea drumului fara sa pot introduce in nici o viteza. IN SCHIMB DUPA CE OPRESC MOTORUL CONSTAT CA IMI INTRA USOR IN VITEZA ! IN SCHIMB SIMT PEDALA DE AMBREAJ CAM MOALE APASATA PANA LA FUND! .... CAND DAU SA REPORNESC MOTORUL IN TREAPTA 1-A CU PEDALA APASATA LA FUND, MASINA O IA INAINTE FARA SA RIDIC PEDALA. .... DE SCOS DIN VITEZA NICI CHIP NU VREA TRAGAND DE MANETA SI DEBRAIND DE PEDALA PANA LA FUND. ... CA SA O OPRESC TREBUIE SA OPRESC MOTORUL. CA SA POT SA O SCOT DIN VITEZA TREBUIE SA OPRESC MOTORUL.... CA SA POT SA BAJ IN MARSARIER SI IN ORICE TREPTA TREBUIE SA OPREC MOTORUL. De la ce imi face aceste probleme dupa majora "reparatie", UNDE S-A GRESIT DUPA REMONTAREA NOULUI DISC DE AMBREAJ, CABLU DE AMBREAJ SI RULMENT DE PRESIUNE ?
B17XGG
Ti-o fi pus mesteru' discul invers.
MyKe89
Trebuia sa-ti schimbe si placa de presiune, cel mai probabil s-a decalit si la cald nu mai debreiaza complet.
vincere
PLACA DE PRESIUNE , NU E TOT UNA CU DISCUL DE AMBREAJ ?
florin iulian
nu, sant doua piese total diferite.
MyKe89
Nu. Din ansamblul ambreiajului fac parte volantul, discul, placa de presiune, rulmentul de presiune si cablul (daca nu e hidraulic) si axul/priza directa.
La o operatiune normala (odata desfacut acolo) se schimba discul, placa si rulmentul.
sebymesteru
La o operatiune normala,se schimba ce e necesar. Asta cu se schimba totul e scornita tot de mecanicii astia care vor sa schimbe totul ca sa ia mai multi bani. Eu zic ca e din reglajul cablului,daca a fost prea strans la inceput e posibil sa se fi mers cu ambreiajul usor patinand sau cu rulmentul in contact permament cu placa,ceea ce fie a bulit rulmentul si/sau placa si discul in cel mai rau caz,fie se mai poate regla cursa ambreiajului,pentru ca asa cum e acum e clar ca nu ambreiaza si nu poti baga in viteza cu motorul pornit. Eu as incerca un reglaj al cursei prima data,daca nu merge trebuie vazut ce s-a intamplat inauntru. Oricum,bun mecanic a fost si-ala...
MyKe89
De ce sa dai cutia jos ca sa schimbi o piesa, sa cada alta dupa 5000 km, sa dai iar cutia jos sa schimbi doar piesa asta si dupa 7000 km sa cada alta? Cand poti sa dai o data cutia jos, sa schimbi cele 3 piese si sa nu ai treaba minim 100.000 km?
Iesi mai ieftin si la manopera astfel, asta daca nu esti genul care o desface acasa si nu tine cont de timp. smile.gif
vincere
Era cablu de abreaj nou "reglat" la o apasare cred ca la 70-80kg forta. La 120kg cat am nu m-a "derajat" prea tare - in schimb nu putem sa o tin din ambreaj in rampa mai mult de 5 sec. Dupa 2 zile de mers asa, spirele de la cablu au inceput sa se incalece incat "slabirea" pedalei instant si imposibilitatea de a baga si scoate din orice viteza a fost datorata stricarii cablului. A schimbat cablu si acum vad ca nu mai am probleme ... sau macar asa sper ! Craciun fericit !
burlacu marian
Prietene, vinde patentul cu masurat Kg/f . Ce sustii tu e vrajeala pura sau nevoie de a face postari.
PH-06-BOA
Ce ai cu el? Spune corect. Cablul era asa de prost (am intalnit multe, si daca citeam primul postul, tot de cablu ma luam), fara manta de plastic la interior, incat forta lui de apasare a facut sa rupa sarmele din el. Cineva mai destept, baga intai vaselina pe el, si tinea cu 2-3 luni mai mult, dar tot pica. E vrajeala cu facutul pedalei sa mearga mai usor, ca totul se datoreaza unor forte nereglabile (soarele, lungimea bratului la furca si peda, frecarea-n cablu). La 1300, si daca pui discul invers, merge bine, nu atinge butucul de suruburile de la volanta. Eu stiu c-am pus, si n-am avut probleme.
vincere
Mi-a revenit problema "agatatul" la scoaterea din viteza, dificultate de introducere in viteze, pedala foarte jos la ambreiere. M-am lipsit de toti mesterii si m-am apucat sa dau singur jos cablu (dupa cartea lui Mondiru).

1. Prima constatare: Cablu "intra" in caroserie 5-10 mm si capatul ros de tabla. Practic mesterul a montat cablu direct pe caroserie, E o tabla pe care sta pompa de frana si 2 gauri (nu perfect aliniate). Acolo nu trebuie sa fie o bucsa, un suport , un opritor ? Cred ca la inlocuirea vechiului cablu o fi dat-o jos. Cum arata busa de suport in caroserie si unde o pot gasi ?

2. Doua constatare: de tare ce fusese pedala (si sper ca nu mai am replici de b...langii gen: patent de masurare a fortei ) - axul-stift de prindere a cablului pe pedala era ros trei sferturi ca o masea cariata doar pe o parte (mai avea putin si se rupe de "polizat" ce a fost de forta de apasare, iar gaura de pe pedala prin care trecea largita excentric vreo 3 mm. Axul stift ros 2mm intra cu "caria" in gaura largita excentric si mai faceau deci o "alungire" de vreo 5 mm. In plus mesterul "gasise" solutia la intarirea pedalei sectionand cu patentul arcul rapel. Aveti idee se gasesc la undeva pedalier ambreaj sau tot la dezmembrari ?
nikuniku
vincere cablu are pe camasa lui o bucsa care-l bolcheaza pe caroserie
pedaua o poti repara tu acasa,prin bucsarea gaurii unde intra boltu de la cablu de ambreiaj,cu o za de lant(ca cel de bicucleta) pe care sa poti baga un surub de 6 mm diametru,agrafa care se agata de cablu se gaseste la magazin
tinker
e normal daca nu iau piciorul de tot dupa ambreiaj cand accelerez sa se auda niste bocanituri de undeva de la cutia de viteze si sa mearga usor sacadat?se simte mai tare cand schimb 1<2,2<3,planetara nu e ca sunt apropae noi si m am uitat oricum
scuze ca m am bagat,dar am zis sa numai deschid alt subiect
catalinxx
discul de frictiune sau arcurile lamelare sunt uzate

sau poate schimbi in turatie prea mica
alex81
Va salut,sunt nou pe forum dar am urmarit cam toate topicurile. Am avut si eu o problema cu ambreajul si am gasit topicul asta si am spus sa postez si eu aici.
Am schimbat si eu tot chitul de ambreaj (disc,placa si rulment, ).De cand mi'a schimbat domnul mecanic aceste piese,masina nu mai merge ca inainte,nu mai trage ca inainte,iar la plecare cu viteza 1 si a doua imi trepideaza(se scutura),daca fortez plecarea de pe loc se aud zgomote ciudate parca fluiera si huruie. Stie careva sa imi raspunda care ar fi cauzele? Se poate sa fie eroare din partea mecanicului sau din cauza piselor?
In caz ca nu am postat unde trebuie rog un Moderator sa mute postul in topicul corespunzator.
Koffy
O problema cum ambreiajul am si eu la un Pick Up. Mergand intr-o zi cu masina am folosit frana de motor ce-i drept cam sarcastic schimband din a 4- in a 1-a. A venit un miros puternic de ambreiaj. Iar treptele de viteza merg cuplate doar la rece(motorul oprit).Am incercat sa cuplez cu motorul pornit in marche arriere si patineaza in celelalte viteze nici atat.
Ce sa se fi stricat ? Ce-ar trebui verificat ?
ct-03-tvy
discul de cine e fabricat?picupul e benzinar,diesel.? Discul de dacie e un Cenzurat nu rezista daca e de calitate proasta, la unele cedeaza butucu.

data viiitoare cumparati disc de fermit,au distribuitori in tara, cumparand chinezariile alea de la magazinele de piese, le unflati buzunarele strainilor care le fabrica. in loc sa stea banul in tara. sad.gif
Koffy
QUOTE(ct-03-tvy @ 16 Jan 2013, 20:54)
discul de cine e fabricat?picupul e benzinar,diesel.?  Discul de dacie e un Cenzurat  nu rezista daca e de calitate proasta, la unele cedeaza butucu.

data viiitoare cumparati disc de fermit,au distribuitori in tara, cumparand chinezariile alea de la magazinele de piese, le unflati buzunarele  strainilor care le fabrica. in loc sa stea banul in tara. sad.gif
*




Pick-up-ul este un 1.9 tdi. Habar nu am ce origine are discul. Masina este una de serviciu. A fost cumparata de ceva timp cateva lui asa ca nu am de unde sa stiu calitatea pieselor din interior si de cine sunt fabricate.
dacia_geo
Am si eu o intrebare. Ce parere aveti de discul de ambreiaj (180) de origine dacia? E bun de ceva sau am dat bani degeaba pe el? Placa de presiune am gasit Klaxcar. Se merita asa ceva sau nu? Multumesc anticipat.
ct-03-tvy
depinde cum folosesti si masina,daca nu fortezi rezista,
daca vrei sa reziste si mai bine, pe 180 gasesti kit pt R12. valeo,sachs luk.


la picup ..daca era kit original,si avea km multi masina,sa dus discu,feodou,sau arcurile rupte, ori sa crapat placa. tu ce parere ai?

masinile sunt bune,da trebuie sa sti sa conduci.
Koffy
masinile sunt bune,da trebuie sa sti sa conduci.
*

[/quote]

Pentru noi romanii dacia stiu ca inseamna masina. Deh ne multumim si noi cu ce avem si cu ce ne permite buzunarul. Vorbim despre o masina care necesita o investitie destul de mare(pui una si cade cealalta), despre calitate nici numai vorbim.
Este adevarat ce ai obiectat tu mai sus. Dar aceasi metoda am aplicat-o si la alte tipuri de masini gen mercedes, fiat, chiar si reno. Ce oare sa intamplat ? Nu sa intamplat absolut nimic. Sa zicem ca mercedesul are calitate fata de fiat si reno. Dar oare dacioara noastra...
tinker
QUOTE(catalinxx @ 3 Jan 2013, 18:28)
discul de frictiune sau arcurile lamelare sunt uzate

sau poate schimbi in turatie prea mica
*


dupa ce m am uitat mai atent am vazut ca e un suport de motor rup
PH-06-BOA
Pentru gaura ovalizata, ori cum a zis niku, ori incarci electric gaura si apoi gauresti din nou. Piesa din tabla, poti s-o faci si tu, iar in loc de bolt, pui un surub de M6. Toate aste nu s-au alungit ca urmare a efortului mare numai in acel cablu, ci e o uzura firesc, pe care nu prea a vazut-o nimeni pana acum.
La frana de motor violenta, e posibil sa se fi rupt discul, asa cum am dat eu pozele din topicul cu ambreiajul. Nu e calitate chiar proasta, ci exploatare violenta si dura. Baga si alta masina pe unde ai bagat tu Dacia, si va ajunge la fel.
mecanick_maverick
QUOTE(Koffy @ 20 Jan 2013, 12:35)
masinile sunt bune,da trebuie sa sti sa conduci.
... noi romanii dacia stiu ca inseamna masina. Deh ne multumim si noi cu ce avem si cu ce ne permite buzunarul. Vorbim despre o masina care necesita o investitie destul de mare(pui una si cade cealalta), despre calitate nici numai vorbim.
Este adevarat ce ai obiectat tu mai sus. Dar aceasi metoda am aplicat-o si la alte tipuri de masini gen mercedes, fiat, chiar si reno . Ce oare sa intamplat ? Nu sa intamplat absolut nimic. Sa zicem ca mercedesul are calitate fata de fiat si reno. Dar oare dacioara noastra...
*



zici cä ai aplicat aceeasi "metodä" la mercedes, fiat, chiar si reno - si dai vina pe calitatea pieselor blink.gif .
Prietene , tu nu trebuie sä mergi sä te "destäinui" unor mecanici , la medic specialist gäsesti solutia ! ( vizita medicalä avea si o rubricä pentru psihiatrie , cel putin pentru profesionisti )
Frînä de motor din a 4-a în a 1-a n-am întîlnit nici la femei-soferite ( si cumnatä-mea e gafe expert ) radmasa.gif , te mai si lauzi cä ai "verificat-o" pe diverse märci ...
Cine îti dä tie cheile unui mercedes e - sä zicem - neam cu tine , dar cine ti-a dat permisu' nu are scuzä !

P.S. Mie la Sprinter mi-a picat ambreiajul fuliei de alternator si m-au capsat cu 380 euroi sä-mi aducä una de "orijine" cä de , e mercedes de rahat si sunt distribuitori exclusivi , calitate mercedes zice ... picä inventia asta într-o veselie si n-au decenta s-o declare "defect de fabricatie" cum fac alte märci care nu se tin cu nasul pe sus ! Cînd am reclamat aberatia ( m-au tinut färä furgonetä 3 säptämîni ) , m-au invitat la o prezentare de lansare a unui model nou - cu dineu radmasa.gif , fac ceva pe dineul lor si pe marca lor . Ibiza nu mi-a dat nici o problemä în 6 ani si face zilnic 120 km. Opelu' stä pe dreapta cä-i prea lung si greu pentru 2 persoane , dar si äla m-o servit 8 ani färä nici o avarie ( l-o pensionat Ibiza , cä-i mai jucäuse biggrin.gif ).
valex19
salut, imi cer scuze ca imi "bag si eu coada " dar ma confrunt cu o problema de ceva timp , am masina de un an si permis tot de atunci sunt nestiutor in ale mecanicii.
Daca fac un drum cu masina de 100 km dupa primii 50 km imi intra foarte greu in viteza , am schimbat ulei -ul din cutie dar degeaba cum se incalzeste ulei-ul incepe distractia , in schimb la rece cand este uleiul mai gros merge foarte bine intra in viteza si nu caraie asta pana se incalzeste ( " cu ciocanu' sa-i dau in schimbator si nu mai intra in viteza"), multumesc
ct-03-tvy
koffy
esti destept nevoie mare, ai vrea ca o masina uzata sa faca frane de motor din 4-1 , ai stat sa gandesti putin? si anume- faptul ca piesele de circula in piata sunt de ca..t , si ca piesele de uzina pt dacia is facute in turcia, facute cu materiale ieftine, pt a fi cumparate de habarnisti?

pune si la Mercedes piese de rahat, ulei mineral ,care se depune in motor, si pe urma executa frane de motor, majoritatea utilizatorilor nu au nici o treaba cu reviziile schimburile care se fac, operatiile de intretinere la masinile vechi, da vin cu ineptiii dinastea si le discuta pe forum!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.