valy1233
20 Dec 2012, 17:34
am schimbat antigelul,odata cu el am ramas fara caldura in masina,tin sa precizez ca inainte cu o zi,pe apa aveam caldura perfecta,seara i-am dat drumu la apa jos ca a2-a zi sa ii pun antigelul(noaptea a fost -6 grade)
apa in bord urca la 90 de grade lejer,termostatul deschide(cred,ca altfel nu mai scadea acul la jumate,aproximativ)
furtunele care duc la aeroterma sunt reci,poate exista vreun dop de gheata pe traseu?,care este turul care duce in aeroterma?cel cu comanda de inchidere/deschidere?sau cel cu aerisitor?
ps,bord cn3 cu aeroterma sub bord
Merced
20 Dec 2012, 17:40
Ai aerisit instalatia dupa ce ai schimbat lichidul de racire?
valy1233
20 Dec 2012, 17:41
QUOTE(Merced @ 20 Dec 2012, 17:40)
Ai aerisit instalatia dupa ce ai schimbat lichidul de racire?
da si normal.
B17XGG
20 Dec 2012, 18:08
Turul este cel cu robinetul. Cred ca ti-a ramas apa in radiatorul aerotermei (care acum este gheata, bineinteles). Trebuia sa bagi antigelul imediat dupa golire, cand masina era inca calda.
Kenji CN4
20 Dec 2012, 22:38
incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul
valy1233
20 Dec 2012, 22:41
QUOTE(Kenji CN4 @ 20 Dec 2012, 22:38)
incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul
am mers cu masina cativa km buni...plus lasata la relanti 30 min,nimic...maine o sa iau un feon industrial sa incalzesc furtunul de la tur
sebymesteru
20 Dec 2012, 22:54
daca ti-a inghetat apa in calorifer,roaga-te sa nu fi pleznit nicaieri,altfel o sa iti curga intro veselie cand se va dezgheta. Nu inteleg de ce nu i-ai bagat pe loc antigelul,dadeai furtunul gros de la retur jos de pe pompa,lasai sa curga apa si dupa ce il montai bagai in radiator antigelul,completai pana la plin cu apa daca el nu ajungea si gata. Pastrai juma de litru sa bagi si in vasul de expansiune si porneai motorul sa isi invarta apa pana deschidea termostatul si cu tot cu aerisire treaba nu dura mai mult de 20-30 de minute. Asa acum ai sa te chinui degeaba....
B17XGG
20 Dec 2012, 23:05
Mai bine pune foenul industrial sa bata pe grila si pornesti ventilatorul aerotermei la tr. a II-a ca sa treaca aer cald prin radiatorul aerotermei. Cand se va dezgheta vei vedea ce a mai ramas din el, cum zice @sebymesteru.
valy1233
20 Dec 2012, 23:08
pai daca nu ajunge apa in el,nu e clar ca e blocat pe traseu?caci furtunul e rece pana in robinet
pais_valenciano
21 Dec 2012, 16:21
QUOTE(valy1233 @ 20 Dec 2012, 18:34)
am schimbat antigelul,odata cu el am ramas fara caldura in masina,tin sa precizez ca inainte cu o zi,pe apa aveam caldura perfecta,seara i-am dat drumu la apa jos ca a2-a zi sa ii pun antigelul(noaptea a fost -6 grade)
apa in bord urca la 90 de grade lejer,termostatul deschide(cred,ca altfel nu mai scadea acul la jumate,aproximativ)
furtunele care duc la aeroterma sunt reci,poate exista vreun dop de gheata pe traseu?,care este turul care duce in aeroterma?cel cu comanda de inchidere/deschidere?sau cel cu aerisitor?
ps,bord cn3 cu aeroterma sub bord
In octombrie am trecut si eu de la apa la antigel. Rezultatul :acul la temperatura nu mai sta fix la jumate (cum statea cu apa) ci a urcat cu 2 mm mai sus, caldura am muult mai putina. Am tot aerisito de multe ori cu acelasi rezultat. Antigelul face transfer termic mai prost decat apa.
B17XGG
21 Dec 2012, 17:08
Printr-un circuit blocat intr-un punct oarecare nu circula fluid. Ca atare nu se va incalzi pe toata lungimea lui. Localizarea dopului poti sa o faci printr-o investigatie bine gandita. Spre ex. sa scoti furtunurile (pe rand) chiar de la aeroterma (sub bord, dupa ce ai demontat cutia torpedoului - ca sa ai acces si vizualizare mai bune). Daca nu ai inteles, ma dau batut.
nikuniku
21 Dec 2012, 22:45
pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*= fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35*
pais_valenciano
22 Dec 2012, 18:42
QUOTE(nikuniku @ 21 Dec 2012, 23:45)
pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*= fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35*
Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are
, problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie
krapcarasu
22 Dec 2012, 19:18
de multe ori nu se tine cont ca sistemul de racire la 1310 asa bicisnic cum e , e 'gandit' sa lucreze cu supapa functionala in capacul vasului de expansiune. Ajuta f mult pt a avea caldura buna iarna si racire buna vara un vas de expansiune cu 2-3 stuturi montat cat mai sus, cu supapa buna; e f ieftin si usor de pus, se scapa complet de grija aerisirii
ghitza
22 Dec 2012, 22:48
aici te referi la alt vas de expansiune cand zici cat mai sus si cu 2-3 stuturi da?adica gen celui de pe straineze sau de la nova in sus
krapcarasu
22 Dec 2012, 23:00
da, e bun de pus in zona unde iese furtunul din calorifer , am sa fac poza
nikuniku
22 Dec 2012, 23:11
adica asa ceva
am pus si nu am mai avut probleme cu caldura iarna era mai sus decat radiatoru de racire si caloriferu
fullhouse
23 Dec 2012, 16:07
Nikule, am si eu o intrebare: Furtunelul ala rosu de pe capac nu anuleaza presiunea in circuitul de racire, fiind permanent conectat cu exteriorul banuiesc? Banuiesc ca acel furtun e legat pentru a evacua lichidul in exces in caz de supraincalzire a motorului, nu? Supapa in capac mai exista?
Furtunul de la baza vasului e legat la furtunul gros de retur al radiatorului printr-un teu, nu? La primavara sigur trec si eu pe sistemul asta.
nikuniku
23 Dec 2012, 16:29
fullhouse furtunu rosu este pus sa arunce apa jos in caz ca se arde garnitura(vezi ca vasu este langa calculator)
supapa este presiune este in capac(obligatoriu)
vasu se leaga pe furtunu de retur de la calorifer,si sus in el intra furtunu care se baga in vasul original al masinii
avantaje--,caldura iarna,nu mai este nevoie de aerisire(vasu este in punctul ce mai sus)apa/antigel este TOT timpu in motor
un singur dezavantaj-cand pornesti motoru apa se ridica 1-1,5 cm in vas in rest nimic
acest sistem lam pus la 3 dacii si la toate se ridica apa asa cum am spus mai sus,si iarna toti erau fericiti ca au caldura,(2cu bord CN 1 cu bord normal)
Cioby92
23 Dec 2012, 16:58
Niku, in timp ce motorul merge, pe furtunul de sus (cel care vine din radiator), curge antigel?
nikuniku
23 Dec 2012, 17:09
Cioby92 doar cand este deschis termostatu vine apa
krapcarasu
23 Dec 2012, 19:06
varianta cu 3 stuturi, curge tot timpul din aerisitor in vas
fullhouse
23 Dec 2012, 19:50
Am vazut la Minel parca varianta de legare la furtunul de iesire din radiator, de aia am intrebat. E acelasi lucru? Furtunul de retur din calorifer e cel cu aerisitorul, legatura ai facut-o dupa aerisitor, spre pompa de apa, nu? Daca ai si o poza cu teul respectiv, ti-as fi si mai recunoscator, mersi.
krapcarasu
23 Dec 2012, 20:16
e un t de cupru pt instalatii , e taiat in jumate furtunul care iese din radiator, in poza asta inca nu era tras al treilea stut
krapcarasu
26 Dec 2012, 21:08
QUOTE(pais_valenciano @ 22 Dec 2012, 19:42)
Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are
, problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie
daca e vorba de antigel normal, de la un punct densimetrul nu mai spune adevarul, solutia de peste 50 % ca protectie antinghet se duce in jos, antigelul (albastru de ex)simplu tip concentrat rezista mai putin decat solutia de 1la 1, care e cea mai rezistenta. In plus transferul termic e prost si vascozitate mai mare, pt concentratii mari, inutile
nikuniku
26 Dec 2012, 21:18
niste poze cu modificarile facute la instalatia de racire
krapcarasu ia zi cum stai cu caldura in masina,este OK?
krapcarasu
26 Dec 2012, 21:33
da, e f buna caldura(bord scoica), fata de sistemul din pozele tale, am tras stutul de jos al vasului in furtunul gros , in varinta cu el tras la retur calorifer crestea nivelul in vas la accelerare, si mai e in plus un stut in partea de sus conectat la aerisitorul superior
nikuniku
26 Dec 2012, 21:37
krapcarasu exact cum am scris mai sus cand porneam masina crestea nivelu cu 1-1,5 cm,dar nu ma deranja atata timp cat se racea motoru OK si aveam caldura iarna in masina
fullhouse
26 Dec 2012, 22:53
Baieti, pana la urma care-i cea mai buna solutie constructia de legare a furtunului de la baza vasului de expansiune? De pe returul radiatorului sau de pe returul caloriferului? Daca sunt avantaje si dezavantaje? In afara de acea urcare a nivelului lichidului. Sincer n-am unde sa studiez varianta aleasa la masinile care au venit de la mama lor cu sistemul lor, daca stiti voi cum e legat la dacia supernova, solenza, logan, va rog sa-mi spuneti si mie, ca sa stiu ce sistem sa aleg, mersi.
Si sarbatori fericite tuturor!!!!!
O poza cat o mie de cuvinte ....
[attachmentid=1627859014]
valy1233
30 Dec 2012, 22:45
intre timp...rezolvat a fost dop de gheta in robinet...am caldura ca la inceput
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.