Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Spumă în carburator și plimbare în service...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
SGN_1310
Azi am fost in service de unde am plecat mai sarac cu peste 1mil.

Ce pb'me am rezolvat cica:

1. schimbat bucse partea dreapta fatza+ manopera=peste 600.000 lei

2. schimbat bujii->sinterom 125.000lei

3. reglat motor, curatat carburator(era plin de spuma), reglat avans iar.

4.completat ulei, nu stiu de ce a papat juma de litru.

De ce m'am dus?!

Pai nu mai tragea rabla...atentie nu sunt modest sad.gif . Se auzeau scartaieli in blocul motor, pornea greu iar relantiul era o aventura cu putine turatii/min.

La acestea s'a adaugat shi parerea unui coleg care dupa ce mi'a spus ca am apa in ulei, lucru negat de profesionisti, mi'a spus ca daca am spuma alba in capacul de la ulei sigur e arsa garnitura. Bineinteles ca asha a fost cum a spus, adica capacul era plin de spuma de parca bagasem detergent in ulei,motiv pt care am crezut ca trebuie schimbata garnitura. Mecanicii insa au preferat sa trateze simptomele, nici macar nu m'au ascultat, deci cu siguranta pb'ma mea nu e rezolvata din pacate, deshi motorul merge mai bine acum.

Sfat daca aveti spuma pe capac scoateti furtunul care intra in carburator pt ca il infunda cu spuma.

P.S

Pe langa spuma am mai vazut ca din esapament se scurgea apa, la care mecanicul mi'a raspuns ca e rezultatul normal al condensului....PUF.
paulp
SGN, imi pare rau pentru problemele tale, dar totusi trebuia sa fii mai insistent la faza cu spuma in capac. Pentru ca daca e dusa garnitura de chiulasa nu e prea placut.

Totusi verifica nivelul apei din vasul de expansiune, daca nu scade, e posibil ca toata alrama sa fi fost de la condens (e anotimpul condensului). De altfel si apa din teava de eshapament tot de la condens e. Ca la cum curge in sezonul asta ai ramine fara antigel in 20 de km.
Marty
SGN, mergi pe mina mecanicilor! N-ai nici o treaba cu garnitura de chiuloasa, a facut misto de tine cine ti-a zis! daca era aia ciupita/arsa/sparta, lasai o dira lunga de fum alb in spate sau gaseai apa in ulei. Si spuma alba si apa de pe teava provin de la condens, intr-adevar! Ca sa protejezi motorul, iti recomand schimburi dese de ulei, pe toata perioada iernii. Eu schimbam lunar (la 2000 km.) si bagam RO 3.
FiveThreeFive
Din proprie experienta:



SPUMA ALBA

Spuma alba este o emulsie (combinatie) de vapori de apa (in mare parte) si vapori de ulei (in mica parte), condensati impreuna pe componentele reci ale motorului.

Cand motorul functioneaza, apa prezenta in carter (in mod normal, din condensul vaporilor din aer ce intra in carter dupa oprirea motorului) se evapora si se condenseaza pe capacul de la culbutori, sau este trasa prin furtunul dintre capacul culbutori si carburator, si ca urmare o gasesti si prin carburator.

Este normal sa vezi PUTINA spuma alba la scurt timp dupa ce ai pornit motorul, sau dupa ce ai parcurs distante scurte. Tot normal este ca, dupa ce motorul a functionat destul (a ajuns la regimul termic normal + alte 20-25 min. de functionare) sa nu mai gasesti pe nicaieri prin motor spuma alba, pentru simplul motiv ca apa care era de evaoprat s-a evaporat si a fost trasa in circuitul de admisie (prin furtunul mentionat mai sus).



Ca urmare, daca gasesti multa spuma alba, cu siguranta iti intra apa in carter (in circuitul de ulei). Cauze probabile:

- garnitura de chiulasa compromisa;

- bloc motor crapat (intrebati-ma de unde stiu).





APA IN EVACUARE

Da, este normal sa-ti picure apa din teava de esapament. Dar, depinde cat de multa iti pica. Incearca sa "mirosi" gazele de esapament: daca simti un miros "dulce" (a antigel, in ideea ca ai asa ceva in motor) atunci iti intra apa in cilindri.



In oricare din situatiile de mai sus, daca ceva nu e in regula, ar trebui sa observi fie:

- scaderea inexplicabila (prin scurgeri exterioare, vizibile) a nivelului lichidului de racire

- fierberea inexplicabila a lichidului de racire.
Marty
old1310, sa nu uiti de fisurile chiluoasei! :?
SGN_1310
Acum cateva zile imi crestea temp pana cand fierbea in radiator-> refulare in vas.

Am schimbat termostatul shi dupa ce am aerisit am reusit sa fac sa mearga caloriferul shi instalatia de racire.

Multumesc pt sfat am sa fac testul cu mirositul, pt ca am antigel care pute rau in stare naturala.

Eu sper sa nu fie crapat nimk, dar daca trebuie schimbata garnitura asta e, oricum am sa pun un mare afis cu numele mecanicului shi eventual am sa fac shi o reclamatie. Si'o merita cu varf.
FiveThreeFive
QUOTE
old1310, sa nu uiti de fisurile chiluoasei!  :?

Corect. Colac peste pupaza.



QUOTE
Acum cateva zile imi crestea temp pana cand fierbea in radiator-> refulare in vas.

E bine sa studiezi atent problema. Cele doua simptome, combinate (apa a fiert + spuma) sugereaza ca nu e in regula.
SGN_1310
Cineva dintre voi care are experienta poate sa ishi dea seama daca sunt pb'me din simpla ascultare a motorului shi pe baza acestor simpltome?!
paulp
L-as asculta eu dar tre sa-l turezi cam tare sa-l aud de la Iasi icon_twisted.gif .



Fara gluma, poate te ajuta DragOn la o intilnire de joia. Roaga-l tu direct, ca dupa aia o sa se supere ca-i dau de treaba :wink: .
SGN_1310
Oki

Daca il zaresc online il intreb daca accepta deranjul!
alex
Da-i mesaj pe privat mai bine
dragOn
Ma scuzati, dormeam! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Dammmmmmmmmm!!!

Sa vedem: spuma: scos furtunul din "T" si lasat in jos, atentie locul de unde ai scos furtunul trebuie astupat cu ceva. fierbe: daca continua sa fiarba este foarte posibil sa ai garnitura de la chiulasa fripta. zgomot ciudat poate fi si din pinionul de atac! Mare atentie la el si uita-te la presiunea la ulei, sa nu fie gripata pompa!
paulp
Da' lung somn ai mai avut!

:wink:
SGN_1310
Calvarul continua.....

Faza e ca am fost a doua zi iar pt ca idoiotul de sef de ....trib uitase sa straga delcoul,, deci aveai avans automat la orice tresarire de motor. Shi acum ma ia omu la plimbare ...un test drive cu bolidul meu.. Baga omu a doua shi 4.000 de ture motorul se tura dar nu f repede, lucru care ma facea sa cred ca am antidemaraj shi nu stiam. Omu mi'a zis sus shi tare ca motorul merge parfum iar discul meu de ambreaj se foutu ori s'a spart nu'ce shi are ulei pe dansul..

Nasol moment am zis. Dar un coleg mi'a zis ca daca nu cupleaza, turatia continua sa creasca cand ambalez motorisca shi daca dau drumul brusc la ambreiaj. Ceea ce nu se intampla. Insa scart am numai in vit I cu ceva 3500 de turatii ceea ce e imens pt ca face zgomot de mitsubarumertzdacia dar merge precum o carutza cu numere de DB plina cu varza(tot e sezon).

Ceva e putred shi pute dar toti expertii din dacia Auto Center zic ca e OK. Adevarul e ca sunt ei KO....

Ma scuzati ca spun chestiile astea dar deja totul mi se pare o gluma proasta care ma are pe mine drept tzinta de data asta.

Legat de ce spunea cineva de pe aici, am verificat apa care se scurge din belsug din espament shi nu are miros dulceag, de gustat n'am gustat'o. Apa din vasul expansionist are nivel constant....in limitele vizibilitatii bineintels.
SGN_1310
DragOn eu nu am martor de presiune in bordul ala, am doar martor pt functionarea pompei de ulei. Am completat in service cu ulei 1/2 litri, acum e la nivel ce sa zic.

Am observat ca zvacneste mai tare cand e motorul incalzit bine, de exemplu merg cu el o vreme ajung acasa parchez shi las cateva minute sa mearga.....shi incepe dansul.

Mecanicul a zis ca e posibil sa fie de la o valva shi de la ambreiaj shi mi'a spus ca e posibil sa ishi revina daca schimb discul.........aici m'a enervat rau.....de ce dreaq nu imi vand o solentza daca tot ma duc acolo...zilnic shi imi vand gogoshi .

Apropo de solenta daca nu's instare de repararea unui motor simplutz, ce mai zic de un dsn de 10 ani? Cred ca nici peste 5 ani de acum incolo nu au sa stie , sunt rupti de realitate rau . Numai uneltele alea sudate cu care agreseaza rultmentii, filtrul de ulei sau motorul, dovedeste ca nu sunt instare sa faca o treaba mai complicata. Reglajele se fac cu mashini speciale(asha scrie in manualul de mecanica), insa ei fac dupa ureche, unii nici macar atat nu fac.
dragOn
uita-te inca o date la ce am scris acolo verifica inca odata cu mare atentie! nu stiu cand pot sa ajung la intalnire pentru ca momentan am ceva probleme de sanatate, dar cand o sa vin te anuntz si poate vi si tu sa ne uitam impreuna la masina!
SGN_1310
M'am uitat, motorul inca mai merge .....ura.

Se pare ca ambreiajul e cam dus, deshi nu sunt convins ca motorul va mere f bine dupa repararea lui.

Inca se tareste , motor porneste greuu shi sunt ofticat ca am vazut dacie mancata de rugina de mai ramasese doar lonjeroanele din ea....asha deci cum spuneam dacia asta pornea la cheie pe vremea asta dupa 3 zile de reapos.....shi S.F.....fara soc....Sa mor de oftica ca la mine deshi bag bani in rabla asta abea porneste motorul.....
FLEX
QUOTE


Sa vedem: spuma: scos furtunul din \"T\" si lasat in jos, atentie locul de unde ai scos furtunul trebuie astupat cu ceva.


SGN_1310, daca ai spuma in capacul culbutorilor ea va ajunge cu siguranta si in carburator prin acel minunat furtunel care intra in T-eul din fata carb-ului, care se umple cu un fel de muci maro-galbui si trebuie curatat, dupa metoda ce ti-o expun mai jos: scoate furtunelul din T-eu si astupa cracul ramas liber cu ceva dop sau manson, nu cu cirpa ca o suge motorul de n-ai timp s-o vezi; desfa galeria de aer care vine de la filtru in capul carb-ului si da-o deoparte; cu motorul pornit, accelereaza-l puternic si astupa carb-ul cu mina in reprize scurte in asa fel incit sa nu se opreasca (fi iute si atent, poarta o manusa ca te murdaresti ca draq); depresiunea din galeria de admisie va suge toti mucii aia si vei avea un carburator mai curat si mai uscat, montezi galeria de la filtru la locul ei in capul carb-ului si motorul ar trebui sa mearga brici; acum, ce facem cu furtunelul de la capacul culbutorilor? iei frumos una bucata furtun potrivit ca diametru si il scoti cit mai jos sub motor, ca altfel spuma aia iti face o mare bucurie in tot compartimentul motor.

CE AM SCRIS MAI SUS E O SOLUTIE TEMPORARA SI CAM DE CACAO, DAR REZOLVA PROBLEMA PE MOMENT!

PROBLEMA MARE!: condens in capacul culbutorilor la motor D1310=spuma, muci=carburator infundat=motor merge f. prost.

Rostul acelui furtun de la capacul culbutorilor la carburator este recircularea vaporilor de benzina nearsi care scapa pe linga supape in timpul ciclului de lucru al motorului, ei se ridica la partea superioara si sint absorbiti in carb, de unde intra iar in motor s.a.m.d. In anumite conditii atmosferice (pe care nu le stiu cu exactitate, poate cineva are o sursa mai bine documentata) - eu am patit-o in noiembrie, spre sfirsit, frig -4 la -6 grade, chiciura si zapada usoara, pe autostrada - acesti vapori de benzina/ulei condenseaza si se produce PROBLEMA. Acest furtunel exista pe toate m.a.s., scopul lui fiind recuperarea unei oarecari cantitati de benzina, dar se pare ca la acest motor se intoarce cumva impotriva bunei lui functionari. Mentionez aici ca fenomenul nu apare doar la motoare facute prastie (la taximetre vezi deseori acel furtunel ce iese prin ochiurile scutului de tip vechi, sau linga baia de ulei la cele cu scut din bare) ci si la motoare relativ noi sau iesite de curind din RK, cu compresie verificata si in parametrii normali (asta o spun din experienta, deoarece atunci cind am patit-o cu D1310-1990~200kkm motor f. bun, nu minca ulei, era un prieten cu mine cu D1310-1999~90kkm, motor proaspat RK, la a mea a inceput pe la km10 pe A1, la el cind am intrat in Pitesti, am suflat in surubul de aer si jigloare de ne-a venit rau pina la TgJ unde am dat telefon la tata si mi-a spus metoda rapida de curatire, partea cu furtunul scos sub motor fiind creatia mea, deoarece mucii intrau in valuri in carb si mi-am adus aminte de TAXI cu evacuare dubla hidoasa fata/spate). Am mers cu hidosenia aia toata iarna lui 2002 ca n-am mai avut curajul sa refac montajul initial, apoi masina "s-a vindut", actualul proprietar a renuntat la ea si D-zeu stie cum o fi acum.

Urmarind acest forum am intilnit si alt topic cu PROBLEMA, cred ca e destul de frecventa si poate ii dam de cap in final cumva; sa nu uitam ca fiecare Dacie e un unicat si ce a mers excelent pe una, pe alta poate sa aiba efecte contrarii.
SGN_1310
Multumesc mult baieti pt ajutor, va sunt recunoscator pt ca va ganditi la problema mea.

Am sa pun cat mai repede in aplicare solutiile astea.

Am ezitat pt ca aveam alta idee care sa nu ma faca sa am o dacie care fumega pe 2 gauri.

Despre ce e vb'a?!

Stiam ca rolul acelui furtunas de la capac colbutori la carburator este de colectare a vaporilor de amestec gaze arse/nearse...dar incalzite ducand astfel la incalzirea urmatorului amestec din carburator. Insa spuma + condensul numai bine nu fac motorului.

Eu m'am gandit ca o idee cu o sticluta de caca cola care sa aiba niste furtune infipte plus o panza pusa in fata furtunului care urca in carburator ar rezolva pb'ma gazelor care in felul asta shi'ar continua drumul spre evacuare dar prin toba in cele din urma. Ideea asta ar face ca spuma sa ramana in sticla iar sub presiunea creata gazul filtrat de panza aia sa intre in carburator, zic eu in felul asta voi impaca shi berlina shi benzina laugh.gif .

Iata o idee de tunning adevarat pt dacia mea! smile.gif
Marty
Mai oameni buni, furtunul ala scos prin ochiurile scutului, numai bine nu va face la carb! Ati incercat pina acum sa accelerati motorul si sa-l lasati sa coboare singur, timp in care voi sa stati cu degetul pe furtunul ala ??? Cind esti in frina de motor, furtunul ala SUGE toate gunoaiele posibile si imposibile!
SGN_1310
Stiu de asta shi am bagat la cap , dar daca asta e pb'ma am shi rezolvarea ei ce naiba.Adica sa se inchida cand, te citez,...suge.
FLEX
QUOTE


Mai oameni buni, furtunul ala scos prin ochiurile scutului, numai bine nu va face la carb! Ati incercat pina acum sa accelerati motorul si sa-l lasati sa coboare singur, timp in care voi sa stati cu degetul pe furtunul ala ??? Cind esti in frina de motor, furtunul ala SUGE toate gunoaiele posibile si imposibile!


Sa ne intelegem: furtunul pe care il lasi in jos e din capacul culbutorilor, nu de la carb; cracul ramas liber de la carb il astupi ca sa nu suntezi filtrul. In capacul culbutorilor nu se produce depresiune, asa ca nu sugi nimic! hihihi!
QUOTE


Eu m'am gandit ca o idee cu o sticluta de caca cola care sa aiba niste furtune infipte plus o panza pusa in fata furtunului care urca in carburator ar rezolva pb'ma gazelor care in felul asta shi'ar continua drumul spre evacuare dar prin toba in cele din urma. Ideea asta ar face ca spuma sa ramana in sticla iar sub presiunea creata gazul filtrat de panza aia sa intre in carburator, zic eu in felul asta voi impaca shi berlina shi benzina  . 

Adica tu vrei sa faci un filtru decantor pentru acei muci...stiu si eu...rezultatul e tot un circuit inchis si la depresiune tot va trage muci in carb...depresiunea e foarte puternica...adevarata rezolvare a PROBLEMEI poate ne -o spune altcineva...poate acel manual celebru de Dacia...daca am sti exact DE CE se produce problema am putea face ceva ca sa taiem raul de la radacina...fiindca dupa parerea mea e o greseala de proiectare ale carei consecinte apar cind se intrunesc o suma de factori climatici, mecanici, etc. Sa vedem cum e facuta treaba si la alte motoare...poate mai vin idei. Oricum pentru moment poti incerca ce am zis eu si dragOn...si poate apare ceva mai interesant pe interval...numai bine!
Marty
Intrebati-l voi pe Shaq (cu mine nu mai vorbeste) daca masina lui face "muci" d-aia ! La 1300-le meu din '72, nu facea, e drept ca faceam maxim 50 de km cu ea iarna, dar totusi, ar fi trebuit sa faca. NU cred ca e o greseala de proiectare, cred mai degraba ca e o greseala de modificare fata de planurile initiale.
dragOn
Marty, eu mă îndoiesc că e o greșală de modificare. Eu din plăcere mă mai bag și pe la alți prieteni să mă uit la mașinile lor și la toate face.

O(-?)m fi toți nenorocoși???
CHE
Si a mea ''raceste ''iarna...totsi mi-ai dat o idee cu filtrul ala decantor...poate conceput altfel....adica ma gandesc ca ar fi pacat sa faci reclama la coca pe D1300 tongue.gif tongue.gif , ar trebui un recipient adecvat...
paulp
QUOTE


ar fi pacat sa faci reclama la coca pe D1300


fa reclama la Extasy icon_twisted.gif
asarban
Sau...viagra!
paulp
Sau si una si alta in functie de necesitati... icon_twisted.gif



Gata, Andrei, ca eu cica sint moderator si nu ar trebui sa bat cimpii icon_mrgreen.gif
FLEX
Marty dixit :" La 1300-le meu din '72, nu facea, e drept ca faceam maxim 50 de km cu ea iarna, dar totusi, ar fi trebuit sa faca. NU cred ca e o greseala de proiectare, cred mai degraba ca e o greseala de modificare fata de planurile initiale."

Deci "frantuzoaicele" nu mucesc in carb!?? Doar verisoarele lor daco-romane? Si inclin sa cred ca asa este!



dragOn dixit:"Marty, eu mă îndoiesc că e o greșală de modificare. Eu din plăcere mă mai bag și pe la alți prieteni să mă uit la mașinile lor și la toate face. "

Iacata! Si daca "la toate face" cum kilu` meu nu s-a gasit o rezolvare normala si "tehnica" la PROBLEMA? Adica in 30 de ani nu a avut nimeni nici o idee ca sa se termine odata cu "guturaiul" lu` Dacia 1300/10? uzina? service-uri? mecanici? ingineri? Paulp, era vorba de un manual Dacia de la E.T., zice ceva acolo?

Scuze daca m-am infierbintat, dar am oprit din 40 in 40 de km cu berlina cale de 350km din cauza "mucului"- sint marcat, ce vreti? am scapat de ea, dar bunul simt tehnic imi spune ca nu trebuia sa faca asa ceva! cu atit mai mult sa "faca la toate"!
paulp
Flex, manualu' e in tipar. Cei de la ET zic ca mai dureaza putin si gata.

Nu fac alte aprecieri ca e tot editura si stiu cum merg lucrurile icon_twisted.gif .
DAMARIUS
PT SGN



Acum "n" ani, cind aveam Oltcit, am cumparat de la o firma mare un ulei cu nume mare: Castrol. Toata lumea zicea ca uleiul asta e traznet...bla-bla-bla.

A facut atita spuma ca m-a scos din sarite; nu cred ca am facut cu el mai mult de 2000 km.

Am uitat sa spun ca Oltcit-ul are racire cu aer.
dragOn
Ideea e că nu trebuie să ajungă "mucii în carb."!
DAMARIUS
<<<Ideea e că nu rebuie să ajungă "mucii în carb."! >>>









??? Ce inseamna asta?
asarban
Sa-i suflii nasu' sau sa-i bagi Bixtonim in rezervor!
dragOn
Păi aici e problema, rebuie să găsim o modalitate să rezolvăm problema!

Am impresia, nu sunt sigur, s-ar putea să fie și de la uleiul prea gros! Io am 20W50 Elf, și kam face muci.
SGN_1310
Eu am rezolvat pb'ma, am dat detalii in alt topic. Rezultatul a fost cel scontat(muci+apa lasati in bidon, intra in carburator doar aer cald)....asta pana a dat inghetul shi mi'au inghetzat supapele de la capacul pompei laugh.gif . Am sa o rezolv mai tarziu,pt ca zilele astea trag din greu shi nu am timp.
BBC
Pana anul acesta foloseam ulei 15W40 romanesc si, normal, aveam "muci". Acum am un 5W40 nemtesc (no name) si am vazut ca tot se mai produce spuma, dar mai putina.

Eu am rezolvat problema prin scoaterea furtunului dintre cpacul culbutorilor si T-ul din carburator+obturarea gaurii din T unde intra furtunul respectiv.
SGN_1310
Ba n'ai rezolvat'o nene.

Hai sa iti zic eu ca astazi m'am blocat in zapada la 1 m distantza de locul unde parchez. Asha ca am forjat crezand ca daca bulanii de la ADP nu cunosc nici macar numele strazii pe unde stau eu, macar eu sa fac ceva shi sa sap cu rotile pana cand m'oi misca shi eu ceva. Insa in tot acest timp sarea capacul meu de la ulei de parca era porumb de floricele, plus ca mi'am shi pictat interiorul capotei.

De ce? Pt ca sistemul meu era umed cand am oprit ultima oara shi a inghetat, asha ca s'a blocat shi la cea mai mica presiune la colbutori sarea ca o broasca dupa fluturi.

Daca ai sa forjezi shi are sa iti creasca presiunea s'ar putea sa ramai fara capac. Bineinteles ca exista shi o solutie, infunzi capacul cu niste carpe(il blochezi).
Marty
N-ai inteles! Din stutul care-ti iese din capac, tragi un furtun care-l "pierzi" pe undeva, eventual intr-o sticla (ca sa nu-ti murdareasca motorul/capota). Infunzi doar T-ul de la carburator, deci n-are de ce sa-ti sara capacul de la ulei....
SGN_1310
Asha e , greu de vazut plusul !
paulp
Mai, BBC are dreptate, eu l-am ascultat (dupa ce prima oara am ris de el :oops: ) si intr-adevar nu mai intra nici un muc in carb. Iar furtunul l-an scos undeva sub masina prin zona lonjeroanelor. Initial il aveam pus intr-o sticla, dar ma enerva sa vad cum iese abur de sub capota, la semafor icon_twisted.gif .
daciaclub-Stef
Imi pare rau sa va dezamagesc insa ideea cu furtunul sub masina e de-a dreptul aiurea.De ce?Am avut si eu la Dacia veche asa ceva si stiti ce se intampla?Mi-am vopsit motorul cu ulei de vreo 4-5 ori.Cum?Furtunul acela miraculos ingheata de-l gasesc dracii.Concluzie:suprapresiune in motor.Mi-a aruncat joja afara(noroc ca n-am pierdut-o) si mi-a vopsit compartimentul motor cu ultimil tip de vopsea-Castrol.

Am observat si la dacia asta mai noua zilele trecute ceva cam multi "muci" insa am curatat si am pus totul la loc...Nu am idee cum se poate rezolva problema dar din cati tovarasi am intrebat ieri(cu dacii mai vechi sau mai noi) cred ca numai vreo 2 mi-au spus ca au vazut asa ceva...Mentionez ca am intrebat cel putin 10 insi.
paulp
Stef, ori ai mai multa apa in ulei decit ulei, ori ai ceva spart de-ti baga atita apa in carter, ori ai pus furtun de stropitor. Cum sa inghete frate furtunul ala, ca e destul de larg si ar trebui sa curga prin el ca prin Niagara?

Ceva nu e in regula :?
satori
Spuma de la mine era verde :roll:

Si era garnitura de chiulasa varza... sau cel putin asa au zis ei.
paulp
Antigelu' sa traiasca, si garnitura de chiulasa duuuuusa :wink:
adumitrachy
Fii atent la ce a zis dragOn. Fa cum iti spune el shi nu vei mai avea probleme. Eu unul, am aflat de furtunul asta un pic mai dramatic: mergeam cu mashina prin viscol shi nu a mai vrut sa porneasca ; am dat la automat shi am tot frecat-o pana a murit shi bateria. Distractia de abia acuma a inceput: am impins prin viscol mashina (mai eram cu un prieten) vre-o 8 km. Am ajuns la un service shi acolo baietii nu s-au deranjat sa ma ajute, pt ca in 10 min urma sa se inchida service-ul. Am mai gasit un nene mecanic apoi printr-un bar, dar acesta nu a vrut sa iasa pt ca avea o bere in fata (chiar daca i-am promis ca ii dau bani de o lada de bere , tot nu a venit). Vazand astea, am parcat mashina intr-un peco shi ma pregateam sa ma duc cu ia-ma nene acasa. Am avut bafta de un alt ofer, care venise sa-si puna benzina. El mi-a curatat carburatorul, mi-a dat bateria lui sa pornesc mashina shi tot el m-a invatat de furtunul asta. :roll:

Asa ca, nu te mai du pe la diferiti mecanici shi pune osul la munca. In 10 min termini treaba shi ai succesul garantat.
paulp
:shock: Adumitrachy, hai sa te invat o smecherie. Cind vrei sa dai un raspuns, ori citezi omu' respectiv, ori i te adresezi pe nume.

Nu de alta da nu vad legatura cu ce am spus eu mai sus nici sa ma fugaresti prin tot Iasu pin' la Ciric icon_twisted.gif



Oricum ai dreptate 017.gif
Zibi
Doar din experienta de amator:

- solutia cu furtunul scos din capacul culbutorilor este eficienta, dar trebuie sa fie folosita ca o solutie temporara. ideea e ca spuma apare mai ales la motoarele mai uzate (la segmenti sau cilindri) si de obicei nu are nici o legatura cu apa de racire din circuitul inchis. Indiciul pentru probleme la garnitura etc. se afla in borcan, indicatorii de temperatura a apei si esapament.

- exista in comert spray-uri de curatat carburatorul de grasimi - 110 mii (aburul de ulei depus in carburator). Urmeaza sa-l testez si poate voi posta rezultatele;

- pentru evitarea condensului in capacul de culbutori, evitati sa mergeti cu benzina pe fundul rezervorului pe timp de iarna (un minim de 10 litri este necesar). Fara doar si poate "mizeria" care infunda carburatorul trece si prin evacuare si infunda tot ce prinde pe esapament, mai ales daca mergeti doar prin oras, pentru perioade scurte. In iarna asta am avut evacuarea infundata de doua ori: o data mi-a umplut viscolul toba mare cu zapada, s-a topit si apoi a inghetat. A doua oara, mizga depusa pe filtrele din toba a inghetat si mi-a obturat-o. A trebuit sa merg cu toba mica desfacuta de intermediar ca sa aiba pe unde sufla. (nu mai zic ca inainte de a o desface motorul imi mergea ca dracul);

- chestia cu "motorul trage greu" poate fi de la o aspirare de aer fals (incearca sa tragi putin soclu si vezi daca merge mai bine). Daca e asa, pot fi probleme pe la bucsele de la clapeta, de la jiclorul de relanti (desfa-l un sfert de tura - si vezi cum merge) sau de la duza de aer din furtunul galerie-carburator. Aer fals mai trage si daca furtunul nu este in regula. Mai verifica si bujiile - vezi daca sunt "incarcate" - in caz afirnativ, sigur ai ceva probleme cu segmentarea, dar nu merita sa te apuci de ceva pana nu vine vara (cei de la service-uri au acelasi chef de munca precum tine pe timp rece, asa ca evita sa-i vizitezi). Verifica daca ai un T suplimentar (tip vechi) care iese din pipa de la filtru si face legatura cu alte doua furtune - este de prisos, asa ca baga-l in "muzeul dacia", in care trebuie sa ai si furtunul de la capacul culbutorilor. Tusbustiul care este in pipa astupa-l.
tyka
sgn.nai nimic la garnitura,daca este ciupita sau arsa an borcan apar bule de aer iesind dupa furtun,semn cati sufla an vas.spuma este dela condens si apa la fel dar atentie,spuma o mai face daca se amesteca uleiurile antre ele adica sa bagi mineral peste sintetic si invers.problema este ca acea spuna cu timpu se transforma an [noroi]anfundand canale de ungere cel mai ades al anfunda pe cel ce unge rampa cu culbutori ,au patito multi,si nu este usor so desfunzi,se da chiulasa jos si daca este anfundata rau se da si axu cu came ca de acolo se unge,asa ca uitate din cang an cand si pe la rampa sa nu te trezesti cu culbutori an [baie] :shock:
SGN_1310
Sufla in borcan+ uleioase asha ca am schimbat'o.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.