Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema electrica Dacia Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
AntonieV
Salutare,

Se da o Dacia Nova (fab. Dec. 1999), motorizare 1.6 benzina+gpl omologat. Masina are o problema in ceea ce priveste partea electrica. Mai exact bateria nu se incarca asa cum ar trebui. Au fost schimbat 2 relee de incarcare (electronice), dupa care a fost instalat unul mecanic. Acum indicatorul din bord arata aproape ca cel din poza de mai jos, indicand nivelul de incarcare pana in zona hasurata.

user posted image

Cand este pornita, de multe ori nu pot porni caldura deoarce asta ar insemna diminuarea luminii farurilor.

Electricianul care a montat releul a spus ca acestea sunt de proasta calitate, si ca o sa fie nevoie sa le schimb regulat. Este normal asa ceva? Sunt cam planta cand vine vorba de mecanica, insa totusi nu pare veridic ceea ce spune el.

Care ar putea fi problema, si mai mult decat atat, cum se poate rezolva? Multumesc.
bygy007
un aparat de masura (voltmetru) pe bornele bateriei ce indica
AntonieV
Maine o sa fac rost de un voltmetru si voi posta rezultatul. Totusi vreau sa mentionez ca bateria este noua, am cumparat-o acum 2 luni
bygy007
nu are relevanta , aparatul ala este informativ nu pune baza in el daca vrei ceva bun pune un voltmetru digital
nova tuning
salut, nu prea as crede sa fie releul, se poate ori sa ai cureaua slaba(aia care invarte pompa de apa si alternatorul), ori alternatorul nu mai incarca k se poate sa se fi stricat puntea de diode sau cine stie. daca esti din braila zimi si ne intalnim sa ne uitam putin la ea si o rezolvam. stima
AntonieV
QUOTE(nova tuning @ 1 Jan 2013, 20:41)
...


Salut,

Sunt din Prahova (din pacate pentru situatia actuala).
nova tuning
aha, pai atunci uitete la ce tiam zis eu, adica cureaua si alternatorul, dar si la unele cabluri, si alea de la borna, porneste masina si scoatei borna + cateva secunde daca da sa se opreasca inseamna k nu iti incarca, daca nu se opreste incarca.
AntonieV
QUOTE(nova tuning @ 2 Jan 2013, 09:40)
aha, pai atunci uitete la ce tiam zis eu, adica cureaua si alternatorul, dar si la unele cabluri, si alea de la borna, porneste masina si scoatei borna + cateva secunde daca da sa se opreasca inseamna k nu iti incarca, daca nu se opreste incarca.
*



Nu ard calculatorul de bord daca scot borna cu masina pornita? unsure.gif
bygy007
ba da NU FACE ASTA
claudiu_iosip
care calculator de bord fratilor la nova gt? e carburatie da-o-n masa de masina, imi tai ouale daca se arde ce nu ai.
LA MULTI ANI!!!
nova tuning
este cam destept colegu care a zis k arde calculatorul de bord. radmasa.gif nu frate nu arzi apsolut nimik, eu asa verific daca incarca masina cate o data daca am probleme si nam ars nimik.
AntonieV
N-am reusit inca sa fac rost de un voltmetru digital ca sa masor tensiunea la borne. Ce am observat acum este ca a inceput sa incarce prea mult (sau mai bine zis, mai mult decat pana acum), ceea ce s-a intamplat datile anterioare cand se "ducea" releul.

QUOTE(claudiu_iosip @ 2 Jan 2013, 20:35)
care calculator de bord fratilor la nova gt? e carburatie da-o-n masa de masina, imi tai ouale daca se arde ce nu ai.
LA MULTI ANI!!!
*



Este GTI.
variable_dynamics
QUOTE(AntonieV @ 2 Jan 2013, 11:19)
Nu ard calculatorul de bord daca scot borna cu masina pornita?  unsure.gif
*



Calculatorul de INJECTIE!(Nova n-are calculator de bord!). Si DA, risti sa il deteriorezi daca scoti bornele de pe baterie in timp ce merge motorul.

Trebie sa faci mai multe masuratori, dupa cum urmeaza:

- direct pe bornele bateriei(ar trebui sa ai intre 14 si 14,7 V.c.c., in functie de cat de "bun" este releul de incarcare(ai zis ca e mecanic, deci il poti regla!);

- intre MASA masinii si borna "+" a alternatorului(teoretic trebuie sa ai aceeasi tensiune ca cea de la bornele bateriei;

- Caderea de tensiune pe firul de MASA(cel care duce de la masa masinii la borna "-" a bateriei) O cadere de tensiune mai mare de 0,3 V indica un contact imperfect intre masa masinii si "-"ul bateriei.

Spor(t) la treaba!
claudiu_iosip
pai nu ai specificat Antonie v ca e GTI. in fine fa cum a zis colegul de mai sus.
bygy007
poti arde si altceva in afara de calculatoare , becuri relee (incarcare sau stergatoare ) indicatoare si altele , eu cind am facut asta acum multi ani am ars si statorul de la alternator
AntonieV
Multumesc de sugestii. O sa revin cu un raspuns indata ce pun mana pe un aparat de masura.
cris06
Mareste sectiunea cablului de masa dintre baterie si caroserie respectiv alternator si caroserie. Deasemenea contactul intre partile metalice trebuie sa fie foarte bun. Un voltmetru digital iti descopera problema.
ORIJINAL21
AntonieV - Referitor la problema ta de incarcare:

1. verifica toate sigurantele din bord sa fie bune.
2.strange bine cablul de MASA ( - ) DE SUB BATERIE si cel de pe ELECTROMOTOR (Cablurile masive)
3. verifica sa nu ai fire stranse slab.

4. Verifica firele ( + ) si ( - ) sa fie stranse bine si vezi ca tot acolo pe alternator ai firul de excitatie / cel care face incarcarea bateriei. vezi sa fie la locul lui.
5.[attachmentid=1627860688] daca iti sta tot acolo fara nici o imbunatatire, inseamba ca este puntea de diode care nu ajuta la incarcarea bateriei ori nu ai carbuni.. ori ceva nu face contact cum trebuie...
6. demontezi/ verifici/repari/inlocuiesti piesele suspecte.

Spor la treaba.
AntonieV
Sigurantele sunt bune. Ramane sa verific celelalte elemente, si sa vad cum naiba fac rost de un aparat de masura electronic, caci nimeni nu e binevoitor sa-mi imprumute, nici macar contra-cost.
ORIJINAL21
1. poti verifica cu voltmetru daca te pricepi.
2. te poti duce cu bani in buzunar la un service auto si vorbesti cu un inginer - electrician de acolo, el iti remediaza problema si iti ofera garantia iar tu ii oferi banii din buzunar. smile.gif)

succes.
claudiu_iosip
sau te poti duce la magazine cu obiecte chinezesti sau marfa de aia la 3,8 lei si gasesti acolo aparat. e vreo 14 lei.
nova tuning
eu stiu ca daca se arde releul de incarcare nuti mai incarca deloc, doar daca pui releul pe direct, si iti incarca ce da alternatorul, si la turatie iti scoate si 17-18v asta o stiu de la mn ca mi sa intamplat sa se arda releul si numi mai incarca. pana acasa lam pus pe direct adica imi incarca ce scotea alternatorul. des asa nu se ard releele cum a zis electronistul tau k nau dc. si vad k toata lumea spune k strici multe pe masina inclusiv calculatorul daca scoti borna + cateva secunde. eu iam scos borna cateva sec la masina cand am avut problema si nu am ars nimik, nu am patit nimik, nu am schimbat nimik. daca o lasi mai mult fara borna, da se poate, dar ptr cateva secunde nu, in nici un caz. daca iti incarca prea mult inseamna ca releul nu isi mai face trb, si ar trebui daca mergi cu masina asa sa tii si consumatori sa nu patesti ceva pe instalatie. eu asta as spune ca este la tn, releul. puneo pe direct daca stii si vezi daca incarca la fel, daca da inseamna ca releul nu mai face nimik acolo.
bygy007
QUOTE(nova tuning @ 8 Jan 2013, 13:50)
eu iam scos borna cateva sec la masina cand am avut problema si nu am ars nimik, nu am patit nimik, nu am schimbat nimik. daca o lasi mai mult fara borna, da se poate, dar ptr cateva secunde nu, in nici un caz.
*


si la mine a mers prima data ......
in locul releului se poate pune cu succes un bec de far....decit pe direct
nova tuning
da e bine si un bec de far, ai dreptate, dar cand am patito eu nu eram in oras sa cumpar eram pe drum si pe langa mn numai sosea si camp smile.gif si daia am puso pe derect, dar normal un bec este mult mai bun. stima.
AntonieV
Intr-adevar, asa cum colegul nova tunning a spus, releul este de vina, si trebuie sa tin alti consumatori porniti (faruri, incalzire pe treapta 2) ca sa evit supra-incarcarea.

Mi s-a spus ca releurile "de pe la noi" sunt proaste de fel. Are cineva idee unde pot cumpara un releu electronic de calitate, daca exista asa ceva?
bygy007
io totusi zic sa pui un aparat de masura sa vezi tensiunea pe baterie , tu ai incredere irtr-un reseu decit aparat de masura?

ca idee
13,5-14,4V la relanti fara consumatori , cu consumatori la relanti si in turatie e bine , ce nu se incadreaza e nasol releul sau diodele
nova tuning
eu am pe a mea tot releu desta care se gaseste prin magazine, deocamdata nu am probleme dar oricum nam mare baza in el. ceva bun chiar nu stiu, poate au astia la reprezentanta la dacia. daca stie cineva ceva sa posteze. stima.
Razvan_Ionut
eu unu m-am saturat de releele care se gasesc prin comert .. am schimbat 3 intr-un an . pana la urma mi-am bagat bip si mi-am facut un releu de incarcare reglabil pe baza unei scheme gasita pe forum . nu mai am probleme de atunci cu incarcarea , imi baga constant 14,5 indiferent ca e turatie sau relanti (fara consumatori) si de la 13,8 relanti si 14,5 turatie* (cu consumatori).

* turatie insemnand de la 1200 in sus , de acolo imi baga numai 14,5.
AntonieV
12.6V fara contact pus, deci bateria e ok.
14.8V la ralanti, fara consumatori
14.6V ralanti cu consumatori (faza lunga + incalzire treapta 1)
bygy007
atunci e ok eu zic sa nu iti faci probleme
AntonieV
Am un cd-player care vreau sa il conectez, alaturi si de 2 difuzoare; e posibil sa-mi faca vreo bucurie la valorile astea de incarcare?
nikuniku
AntonieV punel fara teama de regula ele,,,rezista,,,cam pana la 16-18 volti
nova tuning
nuti face probleme, oricum orice cd-player are siguranta de protectie.
AntonieV
Mai am o nelamurire (sunt cam pe langa cu electronica din cate vedeti), daca am un mp3-player/cd-player cu 4x50W iar difuzoarele sunt astea, de 35W, presupun ca nu e o problema, nu?
bygy007
merg daca nu dai la maxim , oricum depinde de final , sa nu dai mai tare in momentul cind incepe sa gijiie , mare atentie cum legi alimentarea si difuzoarele , vezi ca si alea au + si - , sa nu dai din greseala sau intentionat firele de iesire difuzoare la masa (carcasa lui) ca arzi finalii
AntonieV
Deci sa inteleg ca ar fi bine ca difuzoarele sa aiba o valoare apropiata (sau putin mai mare) decat cea ce scoate cd-playerul pe fiecare canal.
bygy007
de obicei puterea difuzoului se alege cu 30-50% mai mare decit cea a statiei pentru a nu avea distorsiuni si a distruge difuzoarele

11 Jan 2013, 00:55:
dar sigur nu vei avea 50W , ar insemna cam 14A ceea ce nu cred ca se va reamiza , avund in vedere grosimea firelor de alimentare ale aparatelor , eu zic ca maxim 20-30W
nova tuning
pai nu au 50w, asa scrie pe ele dar au maxim 30 pe iesire. la un difuzor de 30-40 de w nuti faci probleme, se aude perfect chiar si aproape de maxim.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.