Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Victor25
La multi ani colegi de pe forum.Am si eu o mica problema:D.Am fost de curand la Cheia la Muntele Rosu etc...iar la coborare in frana de motor in trp 1 imi sare din viteza.e normal sa sara sau nu?multumesc
maho
Treapta 1 ?! Nu te supara, dar ce inclinatie are panta aia ? Eu in viata mea n-am folosit a-ntaia la altceva decat la plecarea de pe loc...oricum nu e normal sa sara.
payty
de obicei nu prea se poate baga in viteza a 1-a daca masina nu sta pe loc. daca ai reusi probabil nici cutia nu e tocmai buna.

aliceman
chestia asta o pateam si io la dacia cealalta , ai mei stateau pe un deal foarte abrupt si iarna pe zapada si gheata pe alocuri, ca se dadeau copii cu sania , cu adoua o lua cam tare la vale , asa ca bagam in viteza 1-a si o tineam cu mana sa nu sara .
Victor25
nu e foarte inclinata ,dar tinat cont ca era zapada si polei pe jos masina se ducea taras;)...cum am si patit daca am apasat frana si asa am preferat sa cobor in treapta 1 si mi a sarit de vreo 3 din viteza.
fullhouse
Si eu mai patesc sa-mi mai sara dintr-a treia in frana de motor, banuiesc ca mecanismul de inzavorare a vitezelor e cam uzat.
PH-06-BOA
Foarte bine, o explicatie corecta!
Party, reformuleaza ce-ai spus mai sus, ca sa fie pe Romaneste. Daca ai vrut sa spui ca, o cutie care primeste a I-a din mers e defecta, cred ca nu ai habar de ce vorbesti. TOATE masinile, fie si Dacia, primesc a I-a din mers, fara doar si poate. Daca era vorba de mers inapoi, da, te credeam. Cutia care NU primeste, are sincronul uzat, si nu mai poate aduce pinionul de pe trenul mobil,la aceeasi viteza cu cel de pe trenul fix, pentru a se putea efectua cuplajul. Pentru ca viteza I-a e cea mai folosita si solicitata treapta, unde diferenta dintre vitezele de rotatie a pinioanelor e foarte mare, unul stand pe loc si altul avand si 3000 de ture, e normal sa se uzeze mai rapid. Cine a plecat de pe loc fara sa tureze exagerat motorul, acum ii primeste si din mers, a I-a.
Ca sare din viteza, ori nu e cursa suficienta la maneta, pentru a se face total zavorarea, ori sistemul e uzat, si aici intra crabotii, arcurile lor, canale rotunjite, dantura de cuplare rotunjita, furci uzate excesiv pe laterala.
Sa ramana inteles pentru toata lumea ca, cutia primeste din mers si nu sare la frana de motor. Daca se intampla, e defecta.
catalinxx
ai arcul cu bila de la furca slab
iulica89
QUOTE(PH-06-BOA @ 4 Jan 2013, 21:05)
Foarte bine, o explicatie corecta!
Party, reformuleaza ce-ai spus mai sus, ca sa fie pe Romaneste. Daca ai vrut sa spui ca, o cutie care primeste a I-a din mers e defecta, cred ca nu ai habar de ce vorbesti. TOATE masinile, fie si Dacia, primesc a I-a din mers, fara doar si poate. Daca era vorba de mers inapoi, da, te credeam.  Cutia care NU primeste, are sincronul uzat, si nu mai poate aduce pinionul de pe trenul mobil,la aceeasi viteza cu cel de pe trenul fix, pentru a se putea efectua cuplajul. Pentru ca viteza I-a e cea mai folosita si solicitata treapta, unde diferenta dintre vitezele de rotatie a pinioanelor e foarte mare, unul stand pe loc si altul avand si 3000 de ture, e normal sa se uzeze mai rapid. Cine a plecat de pe loc fara sa tureze exagerat motorul, acum ii primeste si din mers, a I-a.
Ca sare din viteza, ori nu e cursa suficienta la maneta, pentru a se face total zavorarea, ori sistemul e uzat, si aici intra crabotii, arcurile lor, canale rotunjite, dantura de cuplare rotunjita, furci uzate excesiv pe laterala.
Sa ramana inteles pentru toata lumea ca, cutia primeste din mers si nu sare la frana de motor. Daca se intampla, e defecta.
*




Si daca agata(caraie) pina se face cursa are ceva?
catalinxx
sincronul uzat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.