Foarte bine, o explicatie corecta!
Party, reformuleaza ce-ai spus mai sus, ca sa fie pe Romaneste. Daca ai vrut sa spui ca, o cutie care primeste a I-a din mers e defecta, cred ca nu ai habar de ce vorbesti. TOATE masinile, fie si Dacia, primesc a I-a din mers, fara doar si poate. Daca era vorba de mers inapoi, da, te credeam. Cutia care NU primeste, are sincronul uzat, si nu mai poate aduce pinionul de pe trenul mobil,la aceeasi viteza cu cel de pe trenul fix, pentru a se putea efectua cuplajul. Pentru ca viteza I-a e cea mai folosita si solicitata treapta, unde diferenta dintre vitezele de rotatie a pinioanelor e foarte mare, unul stand pe loc si altul avand si 3000 de ture, e normal sa se uzeze mai rapid. Cine a plecat de pe loc fara sa tureze exagerat motorul, acum ii primeste si din mers, a I-a.
Ca sare din viteza, ori nu e cursa suficienta la maneta, pentru a se face total zavorarea, ori sistemul e uzat, si aici intra crabotii, arcurile lor, canale rotunjite, dantura de cuplare rotunjita, furci uzate excesiv pe laterala.
Sa ramana inteles pentru toata lumea ca, cutia primeste din mers si nu sare la frana de motor. Daca se intampla, e defecta.