Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: vacum
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
coolio
salut.acum cateva saptamani a inceput dacia mea sa o ia razna.acul de la turometru osciala de la 800 pana la maxim ,murea motorul,am schimbat capsula vacumatica si totul a revenit la normal,in seara asta surpriza turometru iara sarea de nebun ,i-am scos furtunasul dela vacuum si merge perfect.daca il las fara sunt probleme? creste consumul mult? si cam de la ce ar putea fi problema ? pa
cata23
Pai in primul rand verifica ce are turometrul tau, ca poate este doar o simpla coincidenta, logic nu are nici o legatura turometrul cu furtunul de la vacuum.

Edit: Oscilatiile turometrului sunt in concordanta si cu cele ale motorului ? Sau motorul merge bine, numai turometrul indica eronat. Eu la asta ma gandesc.
Korben_Dallas
QUOTE(coolio @ 31 Aug 2005, 21:45)
salut.acum cateva saptamani a inceput dacia mea sa o ia razna.acul de la turometru osciala de la 800 pana la maxim ,murea motorul,am schimbat capsula vacumatica si totul a revenit la normal,in seara asta surpriza turometru iara sarea de nebun ,i-am scos furtunasul dela vacuum si merge perfect.daca il las fara sunt probleme? creste consumul mult? si cam de la ce ar putea fi problema ? pa
*


Hai să ne înțelegem
numai acul de la turometru oscila sau și turația motorului?
în mod normal, când scoți furtunul de la avansul vacuumatic ar cam trbui să ți se deregleze funcționarea motorului, sau chiar să se oprească, pentru că pe acolo va trage aer fals
Concluzia mea e că îți trage aer fals pe altundeva, probabil pe la capacul carburatorului, sau la garniturile dintre corpul carburatorului și galeria de admisie, iar când scoți furtunul de la vacuum se... dereglează defectul biggrin.gif , adică se anulează aerul fals tras pe acolo unde e defecul cu aerul fals tras pe gaura de la avansul vacuumatic
Verifică și mai vedem 053.gif 090.gif
diaconuliviu

@ electromatic
Daca ar trage aer fals si mai si scoti furtunul, inseamna inca ceva aer fals. Asta ar trebui sa faca motorul sa merga si mai prost.

@coolio.
Duza nu e infundata?
Daca nu, incearca asta: scoti capac delco, distribuitorul (luleaua), protectorul - daca-l mai ai - dupa care scoti furtunul de vacuum din carburator si verifici cursa platoului la actiunea capsulei de vacuum (tragi aer pe furtun si observi cum "calca" platina..
Totusi, esti sigur ca nu e coincidenta?
Ai aprindere Tg.Mures sau Malvina? Am mai scris, de la o Malvina care era montata cu mufa in sus si "primea" apa uneori, turometrul oscila brusc pina pe la 6-7000 rpm, evident, cu zguduiturile de rigoare, rateuri..
Daca esti in situatia asta, treci pe "clasic" si verifica o perioada.
florinutzu
De ce merge motorul prost si cum faci sa iti rezolvi problema cu vacuumul nu stiu. Dar la mine turometrul era dat peste cap de catre fistele de la bujii care erau fara deparazitare si trimitea paraziti electrici in turometru care dupa cativa Km se dadea peste cap statea la 7000-8000de turatii de ziceai ca zbori daca te luai dupa el. Motorul nu se orienta dupa el ci mergea in legea lui, adica nu era influentat de turometru.
coolio
QUOTE
Ai aprindere Tg.Mures sau Malvina? Am mai scris, de la o Malvina care era montata cu mufa in sus si "primea" apa uneori, turometrul oscila brusc pina pe la 6-7000 rpm, evident, cu zguduiturile de rigoare, rateuri..

habar nu am ce marca e aprinderea electronica,si nici chef sa merg pana jos sa ma uit ,nu am. blush.gif sunt doua cazuri cand oscila turometrul :motorul mergea normal ,si altadata murea ,da in nici un caz nu se tura pana la 6000 cat arata turometru .turometrul este bun ,diuza de la capsula nu este infundata,aprinderea ,fisele de de la buji sunt in regula.ceva in genul descris in quote face,daca sunt in mers si incepe sa oscileze are tendinta sa ma "puna in nas".o sa merg pe aprinderea clasica sa vedem daca mai face.de coincidenta nu poate fi vorba ,merge perfect daca scot furunasul afara
diaconuliviu
Exact, alea sint simptomele..de dat in nas..chiar de "inainte-inapoi"..apoi de orpit..
Mergi pe clasicsi vezi
Malvina este cam 7x7x3 cm, neagra cu 4 (PATRU) fire; Tg.Mures e rosie cu TREI fire (adica parca un fir si 2 lamele?)
Korben_Dallas
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Sep 2005, 07:47)
@ electromatic
Daca ar trage aer fals si mai si scoti furtunul, inseamna inca ceva aer fals. Asta ar trebui sa  faca motorul sa merga si mai prost.
*


nu te supara, dar la felul in care colegul nostru și-a expus problema, nu cred că se putea da un sfat care să aibă o oarecare logică
Mai ales că nici nu are chef să meargă până jos la mașină să vadă ce fel de aprindere are. Probabil că trebuie să-l rugăm frumos
Și treaba asta cu aerul fals și cu scosul furtunului eu am văzut-o cu ochii mei
Știu că nu e logic, dar așa a fost. Era crăpat distanțierul acela de textolit dintre carburator și galerie și dacă scoteam furtunul de la avansul vacuumatic mergea mai bine (desigur, nu mult mai bine)
Ce nu înțeleg eu e ce are aprinderea electronică cu avansul vacuumatic
Vorbesc serios, nu fac mișto de nimeni, dar aprinderea electronică nu vine în contact în nici un fel cu vacuumul
coolio
tocmai venisem de la servici si de aia nu mai aveam chef de nimic,aprinderea e de tg.mures ,am mers pe clasic si la fel face deci pica aprinderea electronica.
mihai1677
Sustin ideea lui electromatic, la mine tragea aer fals pe langa galeria si chiuloasa (prezon lipsa + suruburi nestranse) si cand scoteam fisa de la cilindrul 3 mergea mai rotund decat cu toate bujiile)
coolio
nu are cum sa traga aer fals pe undeva, logic ar trebui sa faca tot timpul asa daca ar trage aer fals,si la mine face doar cand are chef
diaconuliviu
QUOTE(electromatic @ 1 Sep 2005, 20:10)
[...]
Ce nu înțeleg eu e ce are aprinderea electronică cu avansul vacuumatic

*


Nu au si nici nu afirmasem; acele "zgiltiieli" la mine fusesera de la Malvina; era posibil ca si la el sa fie coincidenta.
Dupa ce spune insa, se pare ca "electronica" nu e.

OK, "coolio", verifica totusi bine de tot delcoul; pe cursa capsulei si lantului cinematic de acolo, nu cumva atinge platina pe la masa? sau nu calca cum trebuie pe "nicolala"? Joc in ax? Contact parazit la masa pe traseul platinii? Poate bobina defecta?
Ia-le pe rind
enemi
Salut coolio!
aceeasi problema am avut-o si eu cu masina mea. avea momente cand mergea bine si apoi momente cand o lua razna turometrul, fara sa corespunda cu turatia motorului. problema era de la firul care lega bobina de inductie (aprinderea electronica) cu distribuitorul: piulita era slabita si contactul era imperfect... n-am reusit sa vad foarte mult timp defectiunea, pana nu am pus mana sa strang piulita respectiva.
andu911
curata jiclorul de ralanti
coolio
Si eu banuiesc ca e din delcou (are joc axu' ,plus alte belele mai mici) ,o sa il schimb cat de curand , la jiglor nu am ce curata - am instalatie gpl .Deocamdata merg fara furtunasul de la vacuum , merge bine ,nu stiu la consum cum o sa fie.Mersi pentru raspunsuri.
diaconuliviu

Poti schimba numai axul, daca nu are uzuri in bucsele corpului; e mult mai ieftin un ax decit un delco.
Dar, mai intii mai verifica si potentialele trasee de scapari parazite de semnal..mase nedorite
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.