Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valex19
Salut,de ceva timp gasesc ulei la bujiille de la pistonele 1sit2,tmentionez ca motorutl a fost segmentat acum un an(uleiul il gasesc in scobitura din chouloasa unde se infileteeaza bujia .
As vrea sa stiu si parerile voastre,multumesc
nikuniku
strange bujiile sau schimba seibile de etansare de la bujii
valex19
Salut niku,sigur nu este nimic mai grav?am mai vb cu un nene me
strica si omu a zis ca este pe moarte motoru:(

6 Jan 2013, 11:20:
imi cer scuze k am mai mancat din litere scriu dp tel si sumt si la servici
krapcarasu
pai fi sigur ca nu ar trebui sa ajunga asa mult ulei in camera de ardere, spune daca consuma si scoate fum albastru,
nikuniku
daca zici ca ai segmentat motoru de un an,nu cred ca este pe moarte motoru, vorba lui krapcarasu consuma ulei,scoate fum ,bujiile sunt ancrasate(depuneri pe electrozi)????atunci da este pe moarte,daca nimic din toate astea atunci seibi bujii
maho
Poate n-ar fi rau sa-i verifici si compresia, e posibil sa ai niste scaune de supapa uzate, care sa necesite rectificare.
Cu schimbarea "seibilor" nu rezolvi nimic.
valex19
Imi curgea ulei p l semeringu d l fulie si mesteru a zis s mai completez,ma gandesc eu s n fi pus
prea mult ulei si a facut presiune si l-a scos afara.
Nu scoate fum
catalinxx
uleiul de la bujie e de la capacul motor.eu tot timpul am avut ulei in acele locuri
valex19
Cand mi-a segmentat motoru mesteru a gasit si o supapa stramba , a frecat-o cu o pasta "cik" asa se face si a indreptat-o , daca te referi de capacu de la culbutori l-am verificat si nu curge peacolo ulei, uleiul vine de undeva di-nauntru camerei de ardere crek are dreptate krapcarasu dar daca 'papa" ulei scotea fum " de afumam carnatii" biggrin.gif:D:D, multumesc pt ajutor mi-am facut o idee cam cat de grava este problema wacko.gif sad.gif
nikuniku
valex19 ,,,meseriasu,,,tia gasit o supapa stramba?? huh.gif a indreptato!!!!!! mad.gif si a slefuito cu solutie,,,de indreptat supape,,, radmasa.gif
nu te supara pe mine dar ai dat niste bani degeaba,,,meseriasului,,, care sia bagat nasu in motoru tau, 052.gif
o supapa stramba/arsa/uzata pe scaunu de etansare se INLOCUIESTE cu una noua,nu se indreapta cu ciocanu 053.gif ,sau prin alte metode,asa ca daca vrei sa scapi de uleiu de la bujii trebuie data chiulasa jos(iar) si verificate TOATE supapele eventual inlocuite cele uzate,rectificat scaunu de etansare,slefuite TOATE supapele si inlocuit simeringurile de la supape
cauta un mecanic care stie cum se repara un motor nu 090.gif ,,,meseriasi de la coltu blocului,,,
valex19
Asa este nikuniku am dat niste bani degeaba asa se intampla cand esti 'duda ' la mecanica ,din cauza asta stau pe aici pe topic si cer informatii ca sa stiu ce ii cer mecanicului cand am o problema sa am habar si eu de ce imi repara la masina , multumesc pt informatii si sper ca deacum inainte sa gasesc un "mesterica ":D priceput , topic inchis
burlacu marian
Si totusi nu pot sa-mi imaginez cum iese uleiul pe la bujie(indiferent de motiv) si nu iese compresia, sau mai exact daca bujia este etansa si supapa nu, de ce uleiul iese pe langa bujie si nu in galertia de evacuare ? doh.gif
nikuniku
burlacu marian e mai complicat de explicat fenomenu,dar se poate
maho
QUOTE(burlacu marian @ 6 Jan 2013, 21:08)
... cum iese uleiul pe la bujie(indiferent de motiv) si nu iese compresia, sau mai exact daca bujia este etansa si supapa nu, de ce uleiul iese pe langa bujie si nu in galertia de evacuare ? doh.gif
*


Da' cine-a zis ca daca iese ulei pe-acolo, nu se pierde si ceva compresie ?
Rolul primordial al bujiei nu e de a etansa, pe cand al supapelor (care, apropo, se afla mai sus decat locasul bujiilor...deci e cam greu sa vezi ulei in galeria de evacuare) da.
Ai avut dreptate cu" doh.gif "
burlacu marian
Si de ce schimbarea saibelor de etansare nu ar fi o solutie?
catalinxx
bre omule, se prelinge uleiul pe la capacul motor. daca nu scoate fum pe toba nu are cum sa vina uleiul din cilindru
ghitza
se schimba garnitura de la capac si gata ,ce toto aveti cu bujiile
uite si un magazin frumos si cu piese de calitate http://www.epiesa.ro/piese-auto/RENAULT/12...2-subcat-10327/ ,bafta
maho
QUOTE(burlacu marian @ 7 Jan 2013, 17:05)
Si de ce schimbarea saibelor de etansare nu ar fi o solutie?
*


Cand ai schimbat vreo bujie, ai gasit vreodata vreo saiba deformata ? Eu nu. Acum sper c-ai inteles.
@ghitza: daca e de la garnitura capacului culbutorilor, ar fi foarte vizibil. Daca e asa, se gasesc si garnituri mai ieftine (3-4 lei), care nu au nici o problema, se pot "suplimenta" cu putin silicon rosu, pt. temperaturi inalte, daca canalul din capac are deformatii.
Poate ne mai tine si initiatorul la curent cu evolutia problemei...(care nici nu-i grava).
tinker
QUOTE(maho @ 7 Jan 2013, 18:45)
Cand ai schimbat vreo bujie, ai gasit vreodata vreo saiba deformata ? Eu nu. Acum sper c-ai inteles.
@ghitza: daca e de la garnitura capacului culbutorilor, ar fi foarte vizibil. Daca e asa, se gasesc si garnituri mai ieftine (3-4 lei), care nu au nici o problema, se pot "suplimenta" cu putin silicon rosu, pt. temperaturi inalte, daca canalul din capac are deformatii.
Poate ne mai tine si initiatorul la curent cu evolutia problemei...(care nici nu-i grava).
*


eu am pus din ala negru si nu da nici un pic pe afara
catalinxx
un pic de ulei poate sa curga, ca na , e vechi si capacul ala, plus ca tu cand il strangi ii mai strambi putin partea de deasupra, iar garnitura se intareste rapid datorita caldurii
ghitza
pai de ce crezi ca am dat link mai sus,iei o garnitura calumea care nu se mai face beton la caldura,acuma daca te zgarcesti la 10 roni treaba ta
catalinxx
cate discutii si cata cearta pentru un amarat de topic! pokey_eye.gif
nikuniku
colegu @valex19@ a primit atatea informatii 090.gif de la noi,incat acum i sa resetat hardu coffee_spitsk.gif si nu mai stie ce sa faca,daia nici nu a mai raspuns taci.gif
valex19
smile.gif))) smile.gif)) adevarat niku niku la cate info am primit sincer nici eu nu mai stiu ce sa fac smile.gif)), nu sa resetat hardu' dar trebuie sa mai merg si la servici.
Am desfacut zilele trecute bujiile unde gaseam ulei am sters locu acela unde gaseam ulei , bujiile au o culoare caramizie si putina depunere pe electrzi , cat despre garnitura capacului de la culbutori am pus una noua acum cateva luni dar nu da ulei peacolo pt ca am studiat bn problemaD:D:.
Deaocamdata nu am mai gasit ulei in scobitura aceea din chiuloasa unde intra bujiile sper sa tina mult fenomenu:))))
r3d
am vazut la un mester batran peste saiba aceea de la bujie a facut inca una de cupru cam de 1 mm grosime.cupru fiind mai moale se muleaza mult mai bine ca saiba acea din fier si asfel a scapat de uleiu care sa prelingea pe la bujie.
sebymesteru
O dam de gard cu uleiul ala... Toata vina acolo,exact cum se spunea si la inceputul topicului o poarta saibele de etansare ale bujiilor. Cand sunt stranse mai ciobaneste se deformeaza prea mult,se aplatizeaza complet si la prima desfacere si restrangere nu ma etanseaza cum trebuie si pe acolo scapa un dram de compresie care antreneaza cu el si vapori de ulei. In timp sub bujie se aduna o mica "baltoaca" si am auzit si eu de faza ca e motorul uzat daca ai ulei acolo si inca de la meseriasi batrani,de ma cruceam de ce ignoranti pot fi. Mai e si chestia ca multi dupa ce scot bujia din locas,nu curata suprafata de etansare conica pe care sta respectiva saiba,iar praful si mizeria adunate acolo nu fac casa buna cu etansarea. E bine sa se curete cu simt de raspundere si locasul si bujia pe cat posibil si strangerea sa nu se faca niciodata peste 90-100 de grade la cheie. Pe la garnitura de la capac daca scapa se vede,se umple toata chiuloasa de ulei,nu numai locasele bujiilor. Fa cum am zis ma sus si fac pariu pe ce vrei ca nu o sa mai ai ulei acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.