Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
baxter19
am si eu o problema am un sandero 1.4 mpi din 2008 am fost la reprezentanta de numarate ori si din cate vad nu prea ii da de cap .Nu mi baga caldura cand sta la relanti cand o accelerez incepe sa bage .
klaus
daca mergi 5 km si apoi te opresti la semafor incepe sa bage aer rece?
baxter19
sta cam 30 secunde si dupa aia baga aer rece
klaus
Daca stai la relanti si baga aer rece, daca apesi acceleratia si o tii turata (fara sa pleci de pe loc) incepe sa bage aer cald?
baxter19
da incepe sa bage aer cald dupa ce o accelerez
klaus
Interesant.
Eu as verifica instalatia de racire (sa nu fie infundata), pompa de apa si fluiditatea antigelului.

Daca baga doar in mers ar fi putut fi si de la clapeta de cald/rece (sa fie slabita) din aeroterma.
baxter19
mersi frumos o sa incerc sa vad daca rezolv ceva
nikuniku
pompa de apa defecta
roland
In ce sens pompa de apa defecta? Daca baga aer rece inseamna ca se raceste antigelul. La o pompa de apa defecta, mai degraba apare supraincalzirea motorului, alte probleme...

Baxter19, cand baga aer rece cate liniute apar pe bord la indicatorul de lichid de racire? Daca simti aer rece inseamna ca apa trebuie sa aiba undeva sub 30 de grade, care inseamna nicio liniuta in bord.

Astfel, ce spune Klaus, o infundare partiala a furtunelor care duc spre bord sau a radiatorului din bord pare destul de plauzibila. Cand accelerezi, antigelul circula mai repede si forteaza intrarea in radiatorul din bord.

Inca o data, consider ca o pompa de apa defecta se lasa de obicei cu probleme de supraincalzire.
klaus
Nu trebuie uitat ca afara e cam rece. Motorul nu prea apuca sa se supraincalzeasca acum.
roland
Ai dreptate Klaus, dar ma bazez pe afirmatia initiatorului cum ca a fost de "nenumarate" ori in service cu aceasta problema.
Nenumarate ori inseamna, zic eu, ca problema are oarece vechime, cateva luni poate, macar una doua, cand nu a fost mereu asa de rece.
neacsugabrie
Daca atunci cand accelereaza baga caldura,as banui o problema la garnitura de chiuloasa.
cielo99
QUOTE(roland @ 11 Jan 2013, 10:36)
In ce sens pompa de apa defecta? Daca baga aer rece inseamna ca se raceste antigelul. La o pompa de apa defecta, mai degraba apare supraincalzirea motorului, alte probleme...

*


Daca baga aer rece inseamna ca se raceste antigelul in calorifer, in rest poate fi cald. In calorifer se raceste pentru ca nu circula antigelul prin el cand sta la relanti. Antigelul cald din chiulasa sau blocul motor nu da caldura in masina, doar ala din calorifer.
Trebuie verificat de ce nu circula prin calorifer, ori furun strangulat/infundat sau chiar caloriferul infundat partial, ori pompa de apa defecta care are un debit insuficient la relanti. Daca e pompa cu defect nu se supraincalzeste ca nu sta suficient timp la relanti. Si la relanti oricum caldura degajata de motor e mai putina, lichidul de racire circula dar nu la debitul normal.
nikuniku
roland,colegu cielo99 tia dat un raspuns de nota 10 pentru intrebarea ta,banuiesc ca stie destule despre motoare
am schimbat cateva pompe de apa facute pe vapor care erau ambalate in cutii frumos colorate,dar pe masina aveau aceleasi simptome ca si initoatoru topicului,rezolvarea,schimbat pompa cu una de origine si totu a revenit la normal,sunt pompe care au paletii drepti,astea nu au debit la relantii,cele cu paleti inclinati au debit si la relantii,mai trebuie tinut cont si de distanta dintre paletii pompei si conicitatea blocului motor,unde intra pompa,daca este mare distanta intre paleti si conicitatea blocului ne se va putea crea acel debit/presiune ca sa se plimbe apa prin bloc,normal ar fi sa fie o distanta intre cele 2 piese de cam 1,5 mm max 2mm
deaia am zis<pompa defecta>
roland
Multumesc.
roland
nikuniku, o intrebare te rog, pentru cultura mea generala smile.gif E perfect plauzibil ce spui, e doar un mic detaliu care ma face curios.

Spuneai de aceste pompe de apa cu paleti drepti, care nu au debit la relanti.

Acuma, eu stiu ca la un motor lasat la relanti creste temperatura apei in asa fel incat porneste GMV, deci deschide termostatul, etc...

Daca aceste pompe nu au debit la relanti sau cel putin nu au suficient debit sa trimita apa in radiatorul de incalzire, intrebarea este cum au ele totusi putere sa trimita apa in radiatorul de racire? Altfel, cu aceste pompe, nu ar trebui sa apara o supraincalzire daca masina sta la relanti ceva mai mult timp?

De fapt, mi se pare oarecum normal sa apara si supraincalzirea, cielo99 zicea ca nu sta destul la relanti dar, cu un motor cald bine, daca stai la relanti doar cateva minute si ai o astfel de pompa, ar trebui sa apara probleme. Si no, initiatorul nu zicea de astfel de simptome.

In aceasta intrebare am exclus varianta infundarii partiale a traseului spre radiatorul de incalzire.
malcic
Traseul spre radiatorul mare de racire e mai gros si mai scurt,astfel ca o pompa cu debit insuficient va reusi sa circule lichidul pe acel circuit,fara sa supraincalzeasca motorul(cel putin nu iarna).Daca la asta se mai adauga si colmatarea radiatorului de incalzire,deci reducerea debitului de lichid circulat,ai imaginea completa a inconvenientului reclamat...incalzire insuficienta la turatie mica a motorului.
Normal ca nu trebuie exclus din discutie si restul componentelor de pe traseu,inclusiv un furtun strangulat,iar verificarea as face-o in ordinea cea mai comoda,ca sa nu te apuci de dihocat juma' de masina si sa vezi ca de fapt un furtun nu mai sta erect. smile.gif
2012
Baxter, mai ai pompa originala, sau ai schimbat-o?
Si cu cea originala, daca e frig, se simte cum la relanti scade temperatura aerului bagat in cabina, mai ales pe treptele mari de turatie. Daca mai adaugam in ecuatie o pompa cu distanta mare intre "rotor" si "stator", deja ramanem fara caldura.
P-A-C-O
QUOTE(baxter19 @ 9 Jan 2013, 22:22)
Nu mi baga caldura cand sta la relanti cand o accelerez incepe sa bage .

eu as banui o legare incorecta la instalatia de incalzire
klaus
si cum ar arata aceasta "legare incorecta la instalatia de incalzire "?
neacsugabrie
Inca nu s-a rezolvat?! Mai e un pic si trece iarna.Baxter,asteptam rezolvarea!
PowerBogdan
Cel mai probabil caloriferul sau un furtun este infundat si la ralanti nu are depbit sa treaca cum trebuie apa prin el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.