Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frig in masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Kenji CN4
Salutare am cautat pe forum ceva legat de problema mea dar nimic.... si am sa va intreb daca a mai patit cineva ca mine ...Aseara am parcurs 80 km afara erau in jur de -15 grade si nu imi mai facea fata aeroterma era ff frig in masina indiferent de viteza 100 km/h sau 60 km/h mi-au inghetat geamurile pe interior avand in vedere ca sistemul de climatizare functioneaza perfect daca ar fii sa ma plimb cu masina prin oras si la - 30 fac o caldura frumusica in ea. Care credeti ca e problema ? m-am gandit ca e de la chedere (Dacia izolatie aproape inexistenta ) Ati mai patit careva asa ceva si daca da cum ati rezolvat daca ati rezolvat??
catalinxx
in afara de carton nu prea ai ce sa-i faci. Mai e o solutie extrema se numeste, REMAT charge.gif
maho
QUOTE(Kenji CN4 @ 10 Jan 2013, 13:06)
am parcurs 80 km afara erau in jur de -15 grade si nu imi mai facea fata aeroterma era ff frig in masina indiferent de viteza 100 km/h sau 60 km/h mi-au inghetat geamurile pe interior avand in vedere ca sistemul de climatizare functioneaza perfect daca ar fii sa ma plimb cu masina prin oras si la - 30 fac o caldura frumusica in ea. Care credeti ca e problema ? m-am gandit ca e de la chedere (Dacia izolatie aproape inexistenta )
*


Hai s-o luam sistematic:
Aeroterma se foloseste la viteze mici, la ce-ti trebuie la 100 /h ?
Si la 60 (apropo, prin oras n-o urci la 60 ?) ar fi valabil, dar hai, sa zicem, pana se incalzeste putin inauntru.
Chederele sunt lipsa, sau doar turtite ? Se pot schimba.
Vezi si situatia termostatului, poate ai facut si vreun dop de gheațã...
In ultima instanta, daca toate-s functionale, la viteze "extraurbane" si temperaturi asa scazute, pui un carton in fata radiatorului, pe 2/3 din el.
nikuniku
pe Dacie am avut asa ceva si nu am avut probleme iarna cu caldura in masina,fara sa pun carton in fata radiatorului,stiu ca nu ma veti crede
la drum lung mergeam cu aeroterma pe viteza 2
Kenji CN4
carton este in fata radiatorului chederele sunt in regula , sistemul de climatizare este functional deci baga caldura dar nu facea pur si simplu fata frigului parca intra mai mult frig pe undeva decat baga climatizarea am sa incerc partea cu 2/3 din radiator carton eu am acuma pe mai putin de jumatate aproximativ 1.2/3
P.S niku ms de poze dar vroiam ceva provizoriu la vara imi iau o straineza si scap de cosmarul numit Dacia nu am sa o vand o tin doar de frumusete wink.gif
r3d
uite 2 imbunatatiri care ti le recomand cu placere daca vrei ca la viteza sa mergi cu maxim treapta a 2 de turatie la ventilator,iar la relanti mai dai drumu la geam din cand in cand.termostat de 83 plus termocupla de 89.i maxim 3 km apa sa ridica la 80.asta cu plecare de pe loc fara incalzit fara nimic.
Kenji CN4
aham si cat ma costa distractia asta?
adriano2br
Mie nu imi merg capsulele vacuumatice..sau cum se numesc, si baga caldura doar pe la parbriz si picioare(la picioare nu prea se simte). Am scos carcasa cu aerisitoarele alea din mijloc , de pe bord, si este un fel de clapeta acolo in spate, actionata de ceva arc. Daca dau drumul la ventilator , nu baga nimic pe acolo , pe centru, daca imping de acea clapeta, aerul bagat de ventilator intra cu putere in masina. Am stat si m-am gandit cum sa fac sa stea clapeta aia de tabla deschisa..si dupa niste nervi facuti aiurea, am taiat o spita de bicicleta in doua..am luat jumatate si am facut un fel de clema/agrafa, care sa tina acea clapeta deschisa non-stop(nu sta deschisa la maxim,doar pe jumatate, altfel nu mai iese aerul cu putere pe la dezaburire parbriz). cand am nevoie de dezaburire la parbriz, dau rotita de la aerisitor pe off, si aerul iese pe la parbriz, daca vreau caldura in masina..dau pe on de rotita aerisitorului. Aseara am facut si eu un drum in exterior de 50km..n-am avut probleme cu caldura..maxim treapta 2 sau pe 0..la viteza baga caldura si cu ventilatorul oprit smile.gif). Am termostat dacia de 89 si carton pe aproape juma' de radiator. Un alt prieten a blocat acea clapeta de tabla de care am zis mai sus cu o cutie de chibrit..acum are caldura.
Kenji CN4
QUOTE(adriano2br @ 10 Jan 2013, 21:53)
Mie nu imi merg capsulele vacuumatice..sau cum se numesc, si baga caldura doar pe la parbriz si picioare(la picioare nu prea se simte).  Am scos carcasa cu aerisitoarele alea din mijloc , de pe bord, si este un fel de clapeta acolo in spate, actionata de ceva arc. Daca dau drumul la ventilator , nu baga nimic pe acolo , pe centru, daca imping de acea clapeta, aerul bagat de ventilator intra cu putere in masina. Am stat si m-am gandit cum sa fac sa stea clapeta aia de tabla deschisa..si dupa niste nervi facuti aiurea, am taiat o spita de bicicleta in doua..am luat jumatate si am facut un fel de clema/agrafa, care sa tina acea clapeta deschisa non-stop(nu sta deschisa la maxim,doar pe jumatate, altfel nu mai iese aerul cu putere pe la dezaburire parbriz).  cand am nevoie de dezaburire la parbriz, dau rotita de la aerisitor pe off, si aerul iese pe la parbriz, daca vreau caldura in masina..dau pe on de rotita aerisitorului. Aseara am facut si eu un drum in exterior de 50km..n-am avut probleme cu caldura..maxim treapta 2 sau pe 0..la viteza baga caldura si cu ventilatorul oprit smile.gif). Am termostat dacia de 89 si carton pe aproape juma' de radiator.  Un alt prieten a blocat acea clapeta de tabla de care am zis mai sus cu o cutie de chibrit..acum are caldura.
*


Am avut si eu probleme cu directionarea aerului dar l-eam rezolvat am reparat capsulele vacuumatice cu punga de gunoi trebuie sa fie un post si despre asta nu asta e problema mea se pare ca dupa ce am gandit bine problema am elucidat misterul la -20 de grade + 100km/h viteza de deplasare masina isi face recire prea bine rolleyes.gif data viitoare cand mai plec inafara localitatii maschez 3 sferturi din radiator ca nu am bani acuma sa pun termocupla cu termostat si oricum iarna e pe terminate ...la vara imi iau o straineza si sper sa nu mai am probleme de genul
P.S imi iau ceva de peste 100 HP sa imi fie hazna sa ii dau un pic in gura asta numa pentru ce am indurat cu dacia asta de rahat care nu vrea mai mult de 140-150 /h nici cum 022.gif cand mi-oi lua un polo de 125 HP sa vazi atunci sofer5.gif
maho
QUOTE(Kenji CN4 @ 10 Jan 2013, 21:16)
pur si simplu simt cum intra frigul in masina si nu stiu pe unde
*


Pai fa si tu un "extraurban" (80-100/h) cu cineva in masina (si cu aeroterma oprita), care sa se lamureasca exact pe unde vine frigul (curentul), si actionezi in consecinta. Am avut si eu problema asta, simteam curent pe la urechea stanga, chederul era aplatizat in zona aia si era un mic "luft", vizibil; am adaugat (ca sa nu schimb tot chederul usii) niste cheder autocolant mai gros (~ 10 mm) doar in zona aia, si-am scapat.
Kenji CN4
In fine ... pana la urma lamuriti-ma si pe mine cu ELV-ul ala si cu termocupla de care sa cumpar? si temocupla aia sau senzor care il ai tu bagat in slotul ala special din radiator si pe care eu sigur nu il am unde il pun? am mai vazut la cineva bagat intr-un teu dar de care teu sa imi cumpar ca nu as vrea sa fac improvizatii prea multe chiar a inceput sa ma enerveze caldura nu se ridica mai mult de sfert acul 022.gif si baga caldura ....nah in functie de temperatura lichidului de racire si ELV (electroventilator) merge de pe orice masina sau trebe unu care sa fie in functie de termocupla? si inca ceva termostatul unde il gasesc? adica unde se monteaza ca as vrea sa imi pun unu mai bun ceva sfaturi?


11 Jan 2013, 19:11:
QUOTE(nikuniku @ 11 Jan 2013, 17:05)
Kenji CN4--un pic de off topic--prima masina a fost o berlina(nu conteaza numele/marca) a doua un break Dacia(nu prea voiam break,dar cum mergea motoru ma facut so cumpar)si am devenit fan break,foarte utila masina break,asta tot break este,dar mai mare si imi place cum merge
*


E opel zafira sunt masini foarte bune nu e break e monovolum si recomand un diesel de 1.7 in rest sa o folosesti sanatos
tinker
QUOTE(Kenji CN4 @ 10 Jan 2013, 21:23)
aham si cat ma costa distractia asta?
*


de la remat 1 elv e vreo 50 de lei,termocupla noua parca vreo 20 si un releu numai stiu cat,iesi undeva sub 100 lei
termocupla poti sa o bagi daca tai un furtun de apa,faci o bucata de teava care sa intre in mijlocu celor 2 bucati si termocupla infiletata in teava,cel putin asa am vazut ca are cineva pe forum
Kenji CN4
si merge orice ELV? adica nu are importanta? si temocupla de dacia merge ca am vazut vreo cateva pe la magazine si de cate grade trebe sa fie?
ghitza
degeaba cumperi toate cele de mai sus daca intra frigu pe la usi,si mie imi intra frig printre usa si cheder si am toate cele de mai sus ,eu sper sa scap cu cheder schimbat daca nu o schimb si trec la altceva
Kenji CN4
Nu e vorba doar de intrarea frigului dar nici nu se ridica temperatura peste sfert deci la bord CN nu trece de primul dreptunghi cel mare si negru in interior deci nu trece de sfert temperatura chederele le rezolv maine cu autocolat special pt izolatii usi si ferestre si ca sa le inchid gura celor care spun ca nu este nevoie de carton in fata radiatorului ia priviti ce am gasit in manualul daciutei hm ce ziceti?

P.S unde este montat mai concret termostatul ca as vrea sa il schimb ala sa bag unu de 89 de grade dar habar nu am unde il gasesc adica unde se monteaza??? si care sunt cele mai bune vernet? walher? si mai era ceva cu k nu mai stiu exact cum se chiama
ghitza
termostatu il montez in furtunu cel gros de deasupra pompei de apa ,desfaci futunu de pe pompa si o sa il vezi acolo,neaparat sa ii montez colier pentru etansarea de furtun,adica trebuie sa ai 2 coliere pe acel furtun gros,acuma ca si marca iti recomand walher,vernetu ii deja pocnitoare
uite :http://www.epiesa.ro/piese-auto/RENAULT/12-limuzina/benzina/1978/1.40-49/1.4-197608-197905/sistem-de-racire-motor/termostat-renault-12-subcat-10195/
vladut88
cel mai bun e wahler , ceri la un magazin piese auto straine termostat wahler de 89 grade pt renault 12 sa nu zici ca pt dacie ca nu iti va da te trimite de acolo sau renault 18 1,4 , termostatu il gasesti chiar la capatul furtunului de sus de la radiator la intrarea in pompa de apa
tinker
QUOTE(Kenji CN4 @ 11 Jan 2013, 19:19)
si merge orice ELV? adica nu are importanta? si temocupla de dacia merge ca am vazut vreo cateva pe la magazine si de cate grade trebe sa fie?
*


cam orice elv numai sa fie bun daca iei de dacie ia dina ala cu 4 pale, si termocula sa deschida undeva pe la 90 de grade sau mai jos daca ti e frica sa nu ti fiarba motoru,nici la mine nu trece apa pan la a2a linie dar eu am caldura si la 90 km/h
bucatzel
Am curatat ceva off-topic pe-aici. Sper sa nu se mai repete.

QUOTE(Kenji CN4 @ 10 Jan 2013, 13:06)
Salutare am cautat pe forum ceva legat de problema mea dar nimic....
*



Ma indoiesc, sincer.

Raspunsul simplu la problema se numeste carton.
Asta e, masina asta a fost proiectata intr-o vreme in care sa pui si sa scoti cartonul ala nu era o tragedie.

Nota: Dupa ce intri in oras, sa tii un ochi pe ceasul de temperatura, ca s-ar putea sa trebuiasca sa scoti cartonul ala de acolo ca sa nu se supraincalzeasca motorul.

Raspunsul care implica ceva munca este ELV. Daca nu se parleste, nu mai ai griji.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.