azi mi-a dat un amic o fulie de pompa de apa model mai vechii aceea cu diametru mai mare.acum pa frigu asta nu prea e timp sa stai cu mana pa cheie schimbat fulii asa ca vreau sa va cer parerea.io pa masina acum am fulie din aceea mica,si ma gandesc ca fiind fulia mai mare scade turatia pompei de apa si prin acest lucru apa circula un pic mai greu prin motor si creste timpul de schimbare a temperaturei cu exterioru.deci o racire mai buna a apei in radiatoru mare si o caldura mai mare in caloriferu din masina.ma gandesc ca pentru economie au facuto mai mica fata de alea de 1300 modele mai vechi.
tinker
10 Jan 2013, 21:41
apa o sa se incalzeasca mai repede si motoru o sa faca mai putin lucru sa roteasca o fulie mai mare,deci nu prea imi trece prin minte vreun motiv sa nu o pui
da mai scapa si motoru de o sarcina in plus pompa de apa mai tine si ea un pic mai mult.si io zic ca merge compensat cu o fulie de tractor la alternator:D
fullhouse
11 Jan 2013, 10:46
Imi poti spune si mie ce diametru are acea fulie mare?
nu am cu ce sa o masor dar revin cu o poza mai incolo.
fullhouse
11 Jan 2013, 12:17
Ma intereseaza pentru ca vreau sa determin de care am montata pe masina, as vrea si eu sa-mi pun una cu diametru mare, asta daca nu am deja montata. Poti masura si cu o ruleta, cu aproximatie.
C a t a l i n
11 Jan 2013, 12:21
O mare prostie asta cu fulia mai mare la pompa de apă... Dacă la alternator se justifică oarecum o fulie mai mică, la pompa de apă n-are niciun sens mărirea diametrului. Cât timp termostatul funcționează, nu e nevoie de așa ceva.
Iar mărirea diametrului fuliei n-ar face decât rău.
QUOTE(C a t a l i n @ 11 Jan 2013, 12:21)
O mare prostie asta cu fulia mai mare la pompa de apă...
Iar la vara o s-o schimbe rapid la loc cu aia mica, dupa ce-o sa se planga ca le fierbe apa.
am incecat azi sa o montez si e prea mica cureaua.pai pa mine ma intereseaza acum iarna sa am cat mai mare caldura in masina. la vara o pun la loc pa cea mica.
C a t a l i n
11 Jan 2013, 14:51
Dacă n-ai căldură caută problema în altă parte. Și învață românește.
ct-03-tvy
11 Jan 2013, 15:02
cauta problema neincalziri habitaclului,in alta parte, pompa de apa nu are nici o treaba, daca vrei sa iti ti timpu ocupat ,cu schimbat de fuli in functie de sezon, afla ca nu e normal asa ceva in secolul 21
.
verifica termostatu sa deschida 80-90 de grade cat da producatorul.
cititi intai owners manual, dat de producator, si nu mai veniti cu improvizati de genul asta, sau cu cartoane mochete in fata radiatorului. , masinile care ar fi avut nevoie, ar fi fost dotate in acest scop!
nu am probleme cu incalzitu,stau destul de bine cu caldura. 1300 fulie mare radiator mic ma gandesc ca francezi cand le-au fabricat n-au facut economie de material nu?
in poza se poate vedea diferenta fuliilor.
C a t a l i n
11 Jan 2013, 16:43
QUOTE(r3d @ 11 Jan 2013, 14:49)
ma intereseaza acum iarna sa am cat mai mare caldura in masina
QUOTE(r3d @ 11 Jan 2013, 16:38)
nu am probleme cu incalzitu,stau destul de bine cu caldura
vad ca nu sunt inteles.am caldura in masina nu ma vait,dar montand fulie de 1300 cu diametru mai mare turatia pompei de apa va scadea.
apa va circula cu o viteza mai mica in circuit si va permite un schimb mai mare de caldura.motoarele frantuzesti aveau fulie mare si radiator mic,de ce francezi nu au montat din prima radiator mare si cu fulie mica?
C a t a l i n
11 Jan 2013, 17:11
Ți-aș sugera să iei o foaie de hârtie, un creion, și să faci un calcul termodinamic. Să vezi că e inutil ce spui. Dar mă tem că...
fullhouse
12 Jan 2013, 19:15
QUOTE(r3d @ 11 Jan 2013, 16:38)
nu am probleme cu incalzitu,stau destul de bine cu caldura. 1300 fulie mare radiator mic ma gandesc ca francezi cand le-au fabricat n-au facut economie de material nu?
in poza se poate vedea diferenta fuliilor.
Totusi, niste diametre nu-mi poti da? Cu aproximatie macar.
Mai acum ceva vreme era un topic unde toata lumea vroia sa isi puna fulie mica si tu vrei mare. Eu la dacie aveam mica din fabrica si electroventilator si iarna umblam in tricou (la propriu), cand mai stateam la semafor se uita lumea la mine ca la circ. Aveam caldura de rupea. La vara o sa te intrebi de ce iti creste apa, parerea mea nu e o alegere buna. Caldura in masina nu tine de fulie
sebymesteru
13 Jan 2013, 03:33
Poate sa tina si de fulie intro masura oarecare,logic la o viteza data si o temperatura de x grade afara daca pompa se invarte mai repede apa calda ajunge si pleaca mai rapid din calorifer rezultand caldura mai buna. E exact fenomenul pentru care se monteaza fulia mica pentru racirea motorului,doar ca in cazul tau caldura disipata de calorifer nu vrei sa o elimini in exterior vrei sa o pastrezi in masina. Ideea e ca daca sistemul e ok mecanic,merge si fulia mare foarte bine. Termostatul sa isi faca treaba ca de la el pleaca toata tarasenia si daca nu ai deja, ELV in fata si uiti de jongleriile cu fuliile. Na ca a iesit si cu rima...
daca pui fulie mare va merge prost si caldura. apa aia calda din motor cine ti-o aduce in calorifer? nu tot pompa de apa?
Black%Snake
14 Jan 2013, 00:03
O treaba tipic romaneasca, atunci cand ceva merge foarte bine romanul trebuie sa desfaca sa vada de ce merge asa de bine. Lasa amice fulia aia acolo ca rau nu face nici la motor si nici tie.
Kanutza_77
14 Jan 2013, 01:38
hm...stati putin ca mie nu imi da ceva bine...
Am citit undeva mai sus ca fulia mare pentru ca roteste pompa de apa mai incet rezulta viteza mai mica de circulatie si racire mai buna. Total fals din punctul meu de vedere. Tocmai invers, avand o viteza de circulare mai mare apa se va raci mai mult, este vorba transferul termic al apei. Deci va rog corectati-ma daca gresesc....
Rezulta ca: fulia mai mare va raci mai putin motorul fata de una mai mica.
Acum sa fim seriosi nu cred ca a avut in minte contructorul sa raceasca mai putin motorul. Oricum in cazul de fata daca termostatul isi face meseria corect trebuie obligatoriu sa existe si caldura in habitaclu dar temperatura optima pentru motor....
Nu stiu care a fost rationamentul pentru fulia mai mica dar tind sa cred ca motoarele respective au fost ceva mai comprimate si de aici nevoia de racire mai buna sau au fost montate pentru a ajuta putin electroventilatorul..
pompa de apa de dacie si asa e prost facuta, in sensul ca palele alea sunt minuscule. daca va uitati la o pompa de logan de exemplu o sa vedeti ca e o mare diferenta. singura solutie ca sa raceasca cum trebuie e o fulie mai mica, deci e un avantaj din toate punctele de vedere.
catalinxx
14 Jan 2013, 11:42
mai da-o dracului de fulie
razvan1985
15 Jan 2013, 19:33
QUOTE(r3d @ 11 Jan 2013, 17:38)
nu am probleme cu incalzitu,stau destul de bine cu caldura. 1300 fulie mare radiator mic ma gandesc ca francezi cand le-au fabricat n-au facut economie de material nu?
in poza se poate vedea diferenta fuliilor.
la motorul de 1,3,s-a considerat a fi suficient un radiator cu suprafata mica si o fulie mare,normal acea fulie(mica),este dedicata motorului de 1,6cm3...
Vlad Blk
3 Feb 2013, 14:25
Va rog sa ma scuzati ca postez si eu aici, caut de ceva timp prin postari si nu gasesc nimic. Daca incurc sau sunt prea departe de topic rog administratorul sa imi stearga mesajul sau sa il mute.
Am o mica problema la Dacia mea din 97 la pompa de apa. De prin Decembrie am observat ca imi dispare apa din vasul de expansiune. Prima data am crezut ca mi-a intrat in baia de ulei, dar azi m-am bagat sub ea si am vazut ca picura destul de tare printr-un orificiu ( inconjurat cu rosu in poza) trebuia sa aiva vre-un surub acolo sau trebuia sa fie astupat in vre-un fel acea gaura?
Tin sa precizez ca masina are doar 13 000 de km reali
Multumesc anticipat
bygy007
3 Feb 2013, 16:03
trebuie schimbata , s-au dus presetupele
Vlad Blk
3 Feb 2013, 16:10
Este vre-o metoda sa o carpesc pentru un drum de vre-o 100 de km? sau sa ii pun mai mult lichid sa las sa curga? este vre-un pericol pentru motor? in afara de cel de a-mi fierbe?
Va rog sa imi spuneti de ce nu e indicat. ( stiu mecanica, dar sunt inca tanar
). Ma gandeam ca pot sa astup gaura cu un dop de pluta pana imi pot lua un capac nou sa il schimb.
bygy007
3 Feb 2013, 17:18
daca pica usor eu zic ca merge dar sa fii atent la temperatura apei eventual sa completezi cu lichid de racire
Vlad Blk
3 Feb 2013, 17:24
Da, picura usor, o sa ii completez lichidul in vas ( pana acuma nu a ramas fara lichid in vasul de expansiune sa traga aer pe instalatie) si o sa merg atent sa nu patesc vre-o ceva, poate o sa ii bun si dopul de pluta de care spuneam, si in cel mai scurt timp o sa schimb capacul si gata.
Multumesc pentru raspunsuri. Ca incepator in ale mecanicii la dacie apreciez.
Orificiul acela este facut ca sa faciliteze scurgerea lichidului de racire atunci can presetupa nu mai realizeaza etansarea. Totodata se realizeaza atentionarea. Daca se astupa, rumentii se vor "unge" cu apa.
Vlad Blk
3 Feb 2013, 19:06
Ok, acum am elucidat si misterul in ceea ce priveste gaura
urmatoarea miscare, capac nou si montaj ca la carte.
Va multumesc pentru raspunsuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.