Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se incarca corect acumulatorul auto pe redresor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
markko
Salut, am observat de cateva zile ca ' ochiul magic' de pe baterie nu mai era verde ci negru complet , din pacate am neglijat sperand ca problema se va remedia de la sine insa de dimineata dupa gerul de noaptea trecuta bateria nu ma mai ajutat si masina a plecat numai cu stanga de nas. Intrebarea mea este cum se reincarca corect bateria pe redresor ? Tin sa precizez ca un redresor mostenit din tata in fiu care e facut dintr-un transformator la 12 V si o punte redresoare, cineva m-a sfatuit sa inseriez un bec de far in circuit si sa o las in cam 24 de ore. De altfel am mai incercat si alta data sa incarc bateria pe redresor fara bec inseriat si cam in 2 ore fierbe deja dar 'ochiul magic' ramane pe negru si bateria nu acumuleaza curent indeajuns.[attachmentid=1627861686]
P-A-C-O
depinde ce tensiune are bateria?....
s-ar putea sa fie "topita" bateria si oricat ai incarca-o sa nu o mai poti readuce la viata sad.gif
sergiu2010
Daca are 4 ani ,cumpara alta.Si daca reusesti sa o resuscitezi ....dupa o noapte de stationare nu va mai merge.
maho
QUOTE(sergiu2010 @ 12 Jan 2013, 17:59)
Daca are 4 ani ,cumpara alta.
*


blink.gif Penultima (Rombat) m-a tinut 8 ani; actuala are 4, si "merge" ca-n prima zi...
markko
QUOTE(sergiu2010 @ 12 Jan 2013, 18:59)
Daca are 4 ani ,cumpara alta.Si daca reusesti sa o resuscitezi ....dupa o noapte de stationare nu va mai merge.
*


Bateria are ceva peste un an, garantia este inca valabila, am fost prin decembrie cu ea la garantie ca aparuse aceiasi problema baietii de acolo au tinut-o o zi si au format-o din nou , avea ochiul acela verde, dar problema a reaparut desi icarcarea la masina este in parametri pt ca a fost masurata ultima oara la garantie.Oricum ceea ce ma interesa eate modul corect de a reinancarca bateria cu redresorul pe care il am la dispozitie, daca e bine sau nu sa inseriez un bec , cam cat timp ar trebui lasata , etc ...
lucifer
Am o baterie idenctica cu a ta fabricata in 2005 si e in posesia mea din 2006 la mana a doua ,dupa ce Solenza pe care era montata a suferit o dauna totala , se vede si in poza ce a patit si bateria (stanga jos) , dar functioneaza perfect si dupa atatia ani . Ochiul acela magic se face verde cand vrea el , iarna asta am hotarat sa o iau in casa pe timpul noptii ,deoarece iarna trecuta pe ger nu pornea decat cu clesti , am reusit sa o resuscitez complectand cu apa distilata primii elementi dinspre + care aveau un nivel mai scazut de electrolit si punand-o la incarcat cu un incarcator asemanator cu cele CTEK pe care le vinde un coleg de forum . Inainte de 2005 , pana sa am bateria asta aveam un redresor home made care avea un bec de semnal de 12 volti inauntru, dar niciodata nu am stiut care e treaba cu el , probabil e exact ceea ce spui tu cu un bec legat in circuitul respectiv . Numai ca atunci bateria mea Delphi a fost incarcata 24 h nu recomand sa ti mai mult ca fierbea si recomand sa scoti capacelele alea pe timpul incarcarii . Bateria aceea nu a mai tinut decat pana in iarna acelui an .
sergiu2010
QUOTE(markko @ 12 Jan 2013, 18:46)
Bateria are ceva peste un an, garantia este inca valabila,  ...
*


Daca bateria este inca in garantie nu e bine sa intervii in nici un fel asupra ei.Te duci cu ea la garantie sa o inlocuiasca mai ales ca ai mai avut probleme cu ea.
Bateria este fara intretinere deci nu sunt necesare incarcari pe timpul folosintei mai ales pe timpul garantiei pe care risti sa o pierzi.
lm
"nu sunt necesare incarcari pe timpul folosintei "

Daca este folosit cum trebuie, adica nu asculti muzica pana ce moare acumulatorul.
Cel mai corect ar fi sa-l incarci cu un curent cat mai mic, ceea ce nu duce la pierderea garantiei.
bygy007
mai multe despre baterie si incatcarea ei
radu76
[quote=lucifer,12 Jan 2013, 19:34]
Ochiul acela magic se face verde cand vrea el

Din cate stiu eu in acumulator este un led plutitor. Astfel in functie de densitatea electrolitului se ridica sau coboara intr-un tub. Nu verifica ledul noaptea ci ziua. Nu este un led care se alimenteaza la curent. Este doar o bucata de plastic care in funtie de adancimea la care se afla reflecta lumina in verde. Cu cat se afla mai la suprafata lumina/culoarea (efectul) este mai intensa.
lucifer
[quote=radu76,13 Jan 2013, 23:01]
[quote=lucifer,12 Jan 2013, 19:34]
Ochiul acela magic se face verde cand vrea el

Din cate stiu eu in acumulator este un led plutitor. Astfel in functie de densitatea electrolitului se ridica sau coboara intr-un tub. Nu verifica ledul noaptea ci ziua. Nu este un led care se alimenteaza la curent. Este doar o bucata de plastic care in funtie de adancimea la care se afla reflecta lumina in verde. Cu cat se afla mai la suprafata lumina/culoarea (efectul) este mai intensa.
*

[/quote]
Acolo e o simpla bila de plastic verde , ce urca pe diagonala pe un plan inclinat , si cand ajunge sus se observa printr-o prisma optica . Parerea mea : e ceva irelevant .
Liviuta
Salut ,
asa am patit si eu in luna decembrie anul trecut , m-a lasat bateria ( dar din vina mea ). Fiin in garantie m-am dus cu ea la service iar supermeseriasul de acolo mi-a zis ca bateria nu are nimic , dar este descarcata . Nu m-am inteles cu el , mi-a cerut 20 lei sa o puna el pe redresor sa-i masoare electrolitul , asa ca am plecat si am pus-o eu acasa pe redresor . Si eu am tot un redresor ca al tau , diferenta ca are un ampermetru pe care vezi curentul de incarcare .
Dupa circa sase ore de incarcare si-a revenit s-a inverzit si "ochiul" si pare sa mearga bine .
Eu iti recomand sa nu o tii sa "fiarba" pt. ca atunci se incalzeste si poata sa cada pasta de pe placi , deci se termina de tot .
Referitor la becul ( de far ) inseriat , acesta ajuta la limitarea curentului de incarcare , un lucru bun dupa parerea mea .
Dar fiind in garantie eu iti recomand sa te duci peste ei sa-ti rezolve ei problema si mai ales sa-ti mentioneze in certificatul de garantie ce-ti fac la ea .
Bafta .
markko
QUOTE(Liviuta @ 14 Jan 2013, 11:08)
Salut ,
asa am patit si eu in luna decembrie anul trecut , m-a lasat bateria ( dar din vina mea ). Fiin in garantie m-am dus cu ea la service iar supermeseriasul de acolo mi-a zis ca bateria nu are nimic , dar este descarcata . Nu m-am inteles cu el , mi-a cerut 20 lei sa o puna el pe redresor sa-i masoare electrolitul , asa ca am plecat si am pus-o eu acasa pe redresor . Si eu am tot un redresor ca al tau , diferenta ca are un ampermetru pe care vezi curentul de incarcare .
Dupa circa sase ore de incarcare si-a revenit s-a inverzit si "ochiul" si pare sa mearga bine  .
Eu iti recomand sa nu o tii sa "fiarba" pt. ca atunci se incalzeste si poata sa cada pasta de pe placi , deci se termina de tot .
Referitor la becul ( de far ) inseriat , acesta ajuta la limitarea curentului de incarcare , un lucru bun dupa parerea mea .
Dar fiind in garantie eu iti recomand sa te duci peste ei sa-ti rezolve ei problema si mai ales sa-ti mentioneze in certificatul de garantie ce-ti fac la ea .
Bafta .
*


Am fost la garantie in decembrie mi-a zis ca bateria nu are nimic masina incarca in parametri normali dar ca as avea un consumator care imi descarca bateria (ei au dat vina pe mememoria de la CD-player si pe memoria de la ceas dupa parerea mea au un consum irelevant) Atunci au oprit bateria la ei si au format-o in baza garantiei .
r3d
salut am si io o problema cu o baterie.cand am puso pa masina nu avea putere sa invarta motoru doar sa auzea bendixu cum il arunca.pornesc masina cu alta baterie.si parcurg cu ea cam 30 de km.am dat la automat a pornit masina.azi dimineata masina a pornit la prima cheie.pana sa pun bateria la incarcat am masurato si avea 12.8.acum cand o pun pe redresor incarca 15 16 volti.pa masina nu o pot incarca pentru ca parcurg distante scurte cu ea. as putea monta un releu de incarcare la redresor ca sa imi incarce corect?
bygy007
nu prea merge daca depaseste 3-4A se poate arde incearca sa faci ceva sa scazi tensiunea , daca este home made mai desfaci spire din secundarul transfiematorului , daca nu ai aceasta posibilitate faci o rezistenta din nichelina in asa fel incit tensiunea la bornele ei sa nu depaseasca 15V o pui intre baterie si redresor
paul_p
Nu are sens sa scoata spire, ca tensiunea de incarcare nu prea conteaza. Doar curentul. Acela trebuie masurat.

Daca tensiunea pe baterie creste atat de mult cum spune (15-16V), ori curentul de incarcare e prea mare, ori bateria e defecta, ori o lasa prea mult la incarcat.
cielo99
Eu am un redresor home made la care i-am pus pe alimentarea de la 220 un variator de turatie de la un aspirator defect. Variaza tensiunea de incarcare intre 10 si 16 V. Daca nu ai asa ceva poti lua de la electrice un variator de tensiune pentru becuri, il legi in serie cu o priza si in acea priza bagi redtesorul. Daca modifici tensiunea de intrare se modifica si cea de iesire.
autom
Eu NU am reusit sa fac chestia asta. Primarul unui trasformator nu am reusit sa il alimentez dintr-un variator de asta banal gen aspirator sau lumina.

Te rog fa o poza montajului tau... rolleyes.gif rolleyes.gif
bygy007
QUOTE(paul_p @ 14 Dec 2014, 18:32)
Nu are sens sa scoata spire, ca tensiunea de incarcare nu prea conteaza. Doar curentul. Acela trebuie masurat.

Daca tensiunea pe baterie creste atat de mult cum spune (15-16V), ori curentul de incarcare e prea mare, ori bateria e defecta, ori o lasa prea mult la incarcat.
*


cit se poate de gresit stii rolul releului de pe alternator?
ce regleaza tensiunea sau curentul
cielo99
QUOTE(autom @ 14 Dec 2014, 22:02)
Eu NU am reusit sa fac chestia asta. Primarul unui trasformator nu am reusit sa il alimentez dintr-un variator de asta banal gen aspirator sau lumina.

Te rog fa o poza montajului tau... rolleyes.gif  rolleyes.gif
*




Din pacate nu te pot ajuta, am bagat tot redresorul in carcasa aspiratorului defect. E simplu, demontezi aspiratorul si in el este o placuta electronica. In ea intra 2 fire de la priza de 220 si ies 2 fire care merg la motor. Firele de la motor se leaga practic la alimentarea transformatorului. Atentie ca prin variator pierzi cam 15V, deci vor intra maxim 205 V.
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 15 Dec 2014, 06:17)
cit se poate de gresit
*

Inainte de a te aventura pe un teren necunoscut tie, ar trebui sa aprofundezi macar chestiile fundamentale, de genul curentului si a tensiunii. smile.gif Am mai avut noi o discutie pe tema lor in topicul cu sigurante, dar faci in continuare confuzii.
Una e tensiunea pe care o scoate transformatorul, alta e tensiunea ce ajunge la bornele acumulatorului. Una e tensiunea in gol a redresorului, alta e tensiunea in sarcina (in timpul incarcarii).

Optim, incarcarea trebuie facuta in prima faza la curent constant, iar dupa ce incarcarea se apropie de maxim se trece pe incarcare la tensiune constanta, pentru protectia acumulatorului.

QUOTE(bygy007 @ 15 Dec 2014, 06:17)
stii rolul releului de pe alternator?
ce regleaza tensiunea sau curentul
*

Tare mi-e teama ca tu nu stii ce si cum regleaza acel releu. Apropo, sa stii ca treburile au mai evoluat de la clasicul releu de incarcare de pe dacia 1300.
bygy007
cu un transformator si o punte nu vei reusi niciciodata sa faci ce zici tu o incarcare la curent constatnt ......si tensiune constanta la terminarea ciclului
si te pomenesti ca s-a reinventat releele de incarcare astea noi lucreaza cu dubla conversie de frecventa si stabilizare curent alternativ pe excitatie
si sa nu-mi spui tu ca releele astea noi regleaza si curentul de incarcare la baterie ...

ps

poate imi spui si mie cum lucreaza releul de dacie
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 15 Dec 2014, 18:28)
stabilizare curent alternativ pe excitatie
*

Amesteci termenii. Destul de rau.
Curent alternativ pe excitatie?! Am trait sa o aud si pe asta smile.gif

QUOTE(bygy007 @ 15 Dec 2014, 18:28)
si sa nu-mi spui tu ca releele astea noi regleaza si curentul de incarcare la baterie ...

ps

poate imi spui si mie cum lucreaza releul de dacie
*

Sistemele astea noi de incarcare regleaza si curentul de incarcare. Dar nu numai ca-l regleaza, ci il regleaza in functie de istoricul utilizarii bateriei. Adica sistemul tine cont de cat a fost incarcata bateria in ultima perioada de timp, cat curent a debitat bateria, masoara consumul din baterie atunci cand motorul este oprit, tine un istoric al temperaturilor la care a fost supusa bateria. In urma analizei acestor informatii sistemul cunoaste cu precizie atat starea de incarcare a bateriei cat si starea tehnica in care se afla si stabileste regimul de incarcare cel mai potrivit.

Mai mult chiar, daca sistemul estimeaza ca in ritmul actual de incarcare/utilizare al bateriei exista riscul ca masina sa nu mai poata porni la urmatoarea incercare, ia decizia de a intrerupe anumiti consumatori neimportanti.

In ceea ce prveste releul de dacie, te las pe tine sa-l analizezi si sa explici cum functioneaza smile.gif. Poti incepe cu cel electro-mecanic, ca e mai simplu.

<span class='edit'>15 Dec 2014, 23:57:</span>
QUOTE(bygy007 @ 15 Dec 2014, 18:28)
cu un transformator si o punte nu vei reusi niciciodata sa faci ce zici tu o incarcare la curent constatnt ......
*


Cum transformi, aproximativ si ieftin, o sursa de tensiune intr-una de curent constant (relativ constant, nu de precizie)? Ce parametru diferentiaza o sursa de tensiune constanta de una de curent constant?
bygy007
poate la avioane ca nici la metrou nu exista asa ceva unde sint o gramada de calculatoare dar nici unul nu face ce zici tu

16 Dec 2014, 11:04:
QUOTE(paul_p @ 15 Dec 2014, 23:32)


In ceea ce prveste releul de dacie, te las pe tine sa-l analizezi si sa explici cum functioneaza smile.gif. Poti incepe cu cel electro-mecanic, ca e mai simplu.


*




daca cauti ai sa gasesti am explicat la un moment dat functionarea releului
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 16 Dec 2014, 11:01)
o gramada de calculatoare
*

Calculatoare sau automate programabile?


QUOTE(bygy007 @ 16 Dec 2014, 11:01)
nici la metrou nu exista asa ceva
*

Metrou? Ai proiectat unul, sau lucrezi pe unul?

QUOTE(bygy007 @ 16 Dec 2014, 11:01)
poate la avioane
*

BMW-urile nu sunt avioane, desi multi spun despre ele ca ar fi. Si totusi au un asemenea sistem inca de prin 2005.
Te las pe tine sa descoperi sistemul, dar o sa-ti dau totusi un hint (ca tot e la moda romengleza): Intelligent Battery Sensor (IBS).

The functions of the intelligent battery sensor (IBS) are:
- To continuously measure battery data in all vehicle operating modes
- To compute battery indicators as basis for battery charge state (SoC: "State of Charge") and battery condition (SoH: "State of Health")
- To balance the charge/discharge current of the battery
- To monitor the battery's charge state (SoC) and to activate the electric energy management and power management for countermeasures if the battery charge state becomes critical (battery's limit of starting capability).
- To identify initial data for calibrating the battery charge state (SoC: "State of Charge")
- To calculate the starting current curve to determine the battery condition (SoH: "State of Health")
- To monitor off-load current
- To transmit data to the higher-order control unit (DME or DDE)
- Self-diagnosis
- To perform fully automatic updates of algorithm parameters and parameters for self-diagnosis via DME / DDE
- To be able to independently "wake up" from sleep mode


[attachmentid=1627973841]

Acest senzor furnizeaza informatia in functie de care se stabileste regimul de incarcare al bateriei.


QUOTE(bygy007 @ 16 Dec 2014, 11:01)
daca cauti ai sa gasesti am explicat la un moment dat functionarea releului
*

Crede-ma ca am cautat. Din tot sufletul am cautat, dar tot nu am reusit sa gasesc. As fi de-a dreptul incantat daca mi-ai furniza tu un link smile.gif
bygy007
QUOTE(paul_p @ 17 Dec 2014, 01:29)
Calculatoare sau automate programabile?
*



sint citeva modele cam asa arata
care sint programabile cu ajutorul softului

QUOTE(paul_p @ 17 Dec 2014, 01:29)
Metrou? Ai proiectat unul, sau lucrezi pe unul?
*


nini una nici alalta , mai le repar din cind in cind

ala doar monitorizeaza temperatura tensiune curent si nu incarca bateria , sint implementate pe masinile hibride sau care au start stop , daca ma chinui imi pot pune si eu dar nu vad rostul ca oricum alternatorul este legat direct la baterie iar consumatorii sint legati tot la baterie (alternator baterie)
QUOTE(paul_p @ 17 Dec 2014, 01:29)
Crede-ma ca am cautat. Din tot sufletul am cautat,  dar tot nu am reusit sa gasesc. As fi de-a dreptul incantat daca mi-ai furniza tu un link smile.gif
*


nu ai cautat destul

ca idee pentru a incarca o baterie pe masina as cum zici tu iti trebuie doua surse de energie total separate una sa incarce bateria si alta sa asigure curent automobilului dar exisata riscul ca la solicitarea unui curent mai mare (de exemplu pornirea) sa defecteze sursa de incarcare a bareriei
bateria este un tampon ea este folosita doar la pornire , dupa pornirea motorului toti consumatorii sint alimentati din alternator , bateria devine un consumator


cred ca am fost destul de clar
r3d
multumesc bygy pentru raspuns.am sa incerc varianta spusa de tine.am incercat si cu un bec de 100 w legat in serie cu plusu redresorului si tot baga peste 15
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 17 Dec 2014, 12:10)
(1) doar monitorizeaza temperatura tensiune curent si nu incarca bateria , sint implementate pe masinile hibride sau care au start stop , daca ma chinui imi pot pune si eu dar nu vad rostul ca oricum alternatorul este legat direct la baterie iar consumatorii sint legati tot la baterie (alternator baterie)

ca idee pentru a incarca o baterie pe masina as cum zici tu (2) iti trebuie doua surse de energie total separate una sa incarce bateria si alta sa asigure curent automobilului dar (3) exisata riscul ca la solicitarea unui curent mai mare (de exemplu pornirea) sa defecteze sursa de incarcare a bareriei
(4) bateria este un tampon ea este folosita doar la pornire , dupa pornirea motorului toti consumatorii sint alimentati din alternator , (5) bateria devine un consumator

cred ca am fost destul de clar
*

Ai fost clar ca o apa cristalina. Singura problema e ca nu e asa smile.gif . Sunt nenumarate erori in ceea ce ai spus. Am marcat eu vreo 5.

In fine, ar trebui sa intelegi macar chestiile fundamentale pentru a putea continua subiectul..
bygy007
bine domnu inginer dar sa stii ca teoria e teorie in schimb practica ne omoara , am mai vazut si eu ingineri de genul asta care stiu teorie dar la practica erau varza si nu stau ca transformatorul este o masina electrica statica
dar asta e sint mai prost poate ma luminezi ........, sint un biet muncitor......fara facultate

si poare imi explci cum funcioneaza disozitivul minune ca sa inteleg si eu
kxz
de ce da lichidul pe afara cand pun bateria pe redresor?
asa ceva inca nu am mai vazut...
bygy007
poate fi defecta bateria , face bule mari?
kxz
ca e pe final de viata o stiu, mai tre sa reziste cel mult pana luni, ca e schimbul ei pe drum spre mine....
ultima data am pus-o pe redresor acum vreo saptamana, totul normal, elementii fierbeau cu bule mici, ca de obicei.
azi ziceai ca e nebuna, ba scadea lichidul, ba urca, de vreo doua ori a trecut si peste margine, de-a inundat in jurul ei. uneori scotea bule mari, de scadea nivelul iar in toti elementii, urca iar, ciudata tare.
oricum, m-am plictisit sa tot sterg in jurul ei, asa ca am pus-o pe masina, si porneste.
dstdan
A cazut pasta de pe elementi, sa acumulat pe fundul bacului, si probabil ,,da in scurt,,, punand-o la incarcat sau pe masina, se produce , sa zic , acel fenomen ca la electroliza, stii fierbatoarele ale de apa, cam asa (acum o mie de ani faceam fierbatoare cu 2 lame de ras, 2 fire lungi si o radiera) rolleyes.gif
kxz
la ceva de genul ma gandeam si io, elementul cu ochiul magic pare cu probleme. ochiul a ramas negru, si in ala nu au aparut deloc bulele alea mici specifice incarcarii.
oricum, si ieri si azi a pornit masina fara probleme, sper doar sa nu iau foc pana ajunge noua baterie.

de curiozitate, daca scot acidul, spal bateria, si pun acidul la loc, as avea ceva sanse sa mai mearga? stiu pe cineva care a facut chestia asta, si a mai mers o iarna. bine, el a cumparat acid nou, io nu am motive sa mai investesc in ea, as lasa acidul vechi la decantat. singurul lucru care ma retine, e ca imi aduc aminte in ce fel arata baia omului.... 052.gif
el a spalat-o cu apa normala, de vreo 20 de ori. ciudat era ca si la ultima spalare, bateria arata 12 volti pe aparatul de masura, cu apa in ea. nu m-am asteptat.
bygy007
nici o sansa las-o asa pina vine noua baterie ii faci mai mult rau
Ov
QUOTE(kxz @ 4 Dec 2015, 09:24)
ciudat era ca si la ultima spalare, bateria arata 12 volti pe aparatul de masura, cu apa in ea. nu m-am asteptat.
*



asta pentru ca mare parte din "acid" ramane depusa pe elementi sub forma de "sare". De aia si completarea in baterie se face numai si numai cu apa (distilata). In orice caz, desi arata 12V pe aparatul de masura, nu prea cred ca era in stare sa aprinda un bec smile.gif
dstdan
Colega, de incercat poti sa incerci sa o golesti intr-un lighean de plastic (corodeaza metalul), in cada o speli cu furtunul dar nu presiune f. mare, fiece element (o sa vezi ca curge o gramada de pasta/depunere gri-neagra).
Apoi filtreaza electrolitul scos, cu o sita plastic sau un tifon pus in mai multe, si reumple-o (daca ai si densimetru si mai bine, masoara electrolitul, trebuie 1,28).
Ulterior pune-o la incarcat cu un aparat ok (2-6A/ h max.) 12-24 ore, functie de cat iti baga, busoanele desfacute.
Rezultat :
1. probabil sa mearga ok, sa ramai surprins, dar nu e sigur! blink.gif
2. probabil sa nu mai mearga deloc, dar macar ai incercat, si esti satisfacut biggrin.gif

Din experienta mea am executat una astfel acum vreo 5 ani (66A Rombat), si am mai dus-o inca 1,5 ani (din care o iarna intreaga). A doua iarna nu m-am mai riscat sa am surprize, in total tinuse 7 ani.
bucatzel
QUOTE(dstdan @ 4 Dec 2015, 12:27)
in cada o speli
*



Vezi numa' sa te pregatesti de renovat pe la vecini, dupa ce se duc dracu' tevile de scurgere.
sorin1983
nu se duce nimic ca am facut eu proba... mai demult(2003-2004) acidul lasa urme si pe asfalt... fierbea facea ca toate alea... acum nu a mai facut asa ca am incercat eu sa resuscitez o baterie... oricum daca o versi in cada si apa curge nu se intampla chiar nimic ca se dilueaza foarte repede chiar daca ar fi cel mai agresiv.
oricum nu recomand ca nu resuscitezi nimic... doar iti faci de lucru si la final tot la fier vechi o dai smile.gif
dstdan
In ,,cada,, speciala de preparat electrolit, cine are cine nu, in orice vas de plastic, mai mare, sa incapa apx. bateria (sa n-o tii in mana, o rastorni invers + manusi de cauciuc, daca tot provocati . Scuze pentru exprimarea comuna (asa-i limba romana polisemantica!!) , credeam ca pricep toti radmasa.gif laugh.gif
bucatzel
QUOTE(sorin1983 @ 4 Dec 2015, 14:21)
nu se duce nimic ca am facut eu proba...
*


Si atunci, si acum concentratia era cam aceeasi (37%, ca sa-i citez pe cei de la rombat). Prinde si-o bucata de teava care nu-i de pvc, sau vreo garnitiura imbatranita, si-o sa ai nevoie de multicica apa ca sa-l diluezi in timp util.

Cat de dstdan, cel putin prin filme, detectivii nu se dau chiar atat de loviti in aripa cand le atrage atentia lumea ca au uitat sa se lege la sireturi. Credeam ca viata bate filmul, vad ca-i invers.

Atata amar de discutie pentru o baterie care mai are de stat pe masina doua zile. Unu' n-ar zice ca-i mai rentabil s-o duca la remat, si sa ia pe ea cat de-o bere si gata. Sensibil mai bine/simplu decat sa te joci cu acid, sa vezi daca reusesti sau nu sa strici ceva prin casa. Daca n-avea alta pe drum, oricum merita mai degraba s-o dea pentru reducerea aia de 10% data la cumpararea unei baterii noi.
torquemada
Până la un punct orice baterie SLA se poate recupera, dar...

-e nevoie de un redresor serios, nu pocnitori;
-un desulfator e necesar;
-densimetru de acid;
-acid de baterie vrac;(nu am mai văzut de vânzare)
-apă distilata;

De obicei o baterie resuscitată ajunge în alte aplicații (ups) nu pe mașină, dar pot exista excepții.


kxz
A ajuns bateria noua. pe aia veche nu am dat-o inapoi la curier, probabil iau mai mult la fier vechi decat aia 15 lei ramasi garantie, si nu mi-am mai batut capul sa fac schimbul atunci.
fabricata anul asta, saptamana 15. asta e...
amuzant e ca vechitura aia de pe masina, dupa ce a fiert de zor, porneste sfert de atunci. si asta noapte a fost ger sanatos cred, ca am avut treaba la greu sa curat gheata de pe geamuri dimineata.

de resuscitat aia veche in casa, nici nu ma gandesc. caut o curte, ceva. imi aduc aminte cu groaza in ce mare fel arata baia amicului la care am mai vazut resuscitare din asta. singurul lucru curat era bateria, dupa 20 de spalari stralucea carcasa, impecabila, ceva nemaivazut.
dstdan
bucatelu, SIE e bunicu, ai vreo probkema?
kxz, probabil s-a speriat acumulatorul, si a trecut la treaba, ca si oamenii de altfel!
eu pun pe roti masini de epoca cu o echipa tanara toti proprietari de masini legendare, cu tot cu acumulatori de epoca, unii chiar, ,antici,, de asta incerc sa ajut cat pot, pe forum fara sa ma dau la colegi, prin stiinta! apropo service nu in spatele blocului. radmasa.gif
n3mo
Ideea e ca am reformatat un acumulator, descarcat la 0 (daca se poate spune asa) a stat cu un bec de far aprins , cuplat non stop. Apoi verificat densitate si incarcat 24 ore cu 2-3 A. Vad ca merge, si-a revenit. Nu stiu, acumulatoarele astea capata vreo memorie remanenta, sa zic ca le tot timen pe masina la o incarcare de apx.60-75%? sau nu au nicio treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.