Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alex81
Va salut,de curand (decembrie 2012) am schimbat si eu tot kitul ambreaj|(placa,disc si rulment),la prima pornire cand am luat-o de la macanic,cand apasam ambreajul parca fluiera asta timp de vreo saptamana dupa care a incetat acest fluierat (cursa ambreajului e foarte jos)am intrebat de ce mi'a lasat asa jos cursa,mecanicu mi'a raspuns ca asa trebuie lasat desi inainte era mult mai sus.Cand turez motorul la schimbare de viteza aproape nu mai pot baga in viteza(caraie),ieri am incercat sa strang cablu cum era inainte de a schimba kitul ambreaj si surpriza nu mai intra in viteza deloc.Stie careva care ar putea fi cauza?
ct-03-tvy
inainte aveai kit-ul de ambreaj uzat, normal ca tinea sus, daca apasai putin pedala aluneca.

acum kitul fiind nou,trebuie mai mult apasat sa decupleze,
mai strange putin cablul , ca experiment, bagi viteza 1, apesi pedala la maxim ambreaj,si dai cheie motorului, daca e decuplat.nu trebuie sa plece inainte.
daca strangi prea tare cablu,o sa ai surpriza sa patineze in mers,

cursa pedalei se regleaza prin strangerea cablului,/slabirea lui. succes la reglaje.
alex81
Inainte nu era kitul uzat,masina are aproape 51000Km,placa de presiune veche sa crapat si am decis sa schimb tot kitul daca se tot umbla acolo,am strans cablu mai mult si cand il apas huruie si nu intra in viteza. Kitul este de 200
La ambreaj huruie
ct-03-tvy
ce kit ai 180. 200? calitatea pieselor e indoielnica, ruen ai pus? rulment de presiune daca a pus de 180 in loc de 200 nu merge, e prea scurt mic, si freaca carcasa rulmentului in diafragma.!

ce huruie, cutia sau ceva la ambreaj?..
mecanicu? poate a pus discu invers spre volant in loc sa puna cu arcurile/partea mai iesita in afara spre cutie, si freaca arcurile in volanta.
radu m
salut! acelasi kit am si eu pe masina am vreo 25000km cu el si inca merge bine. Slabe sanse sa fie piesele de vina.
0
Pentru inceput regleaza iar cursa furcii ambreiajului. Slabeste mult acele piulite, si observa care este cursa furcii ca sa iti faci o idee cam care este "jocul" furcii (adica cam cat trebuie sa se deplaseze rulmentul de presiune pana la placa cand misti de ea). Daca tragi mai tare de ea ai sa auzi si cum loveste rulmentul in acel "soare". Acum ca stii care este cursa, incepi sa strangi prima piulita, mai misti de furca, observi jocul, iar mai stangi pana obtii o cursa de ~3mm.
alex81
Am incercat reglajul din piulita....nici un rezultat,daca il pun cum ar trebui sa fie nu mai intra in viteza,saptamana asta voi lasa masina la mecanic sper sa rezolv asta cumva. Am sa postez aici dupa ce voi reveni de la mecanic,cu masina functionala ca inainte sper.
alex81
Revin la problama ambreiajului meu, dupa vizita facuta azi la mecanic,i'am propus sa conduca si el putin masina sa vada ce simptome are...un raspuns sec din partea lui am primit,ca e de vina cablul de ambreiaj,am schimbat si cablu(cel vechi l'a taiat cu flexu find original nu la putut scoate),dupa 1 ora de reglat cablul...masina merge la fel ca inainte,in mers mai sportiv la schimbare de viteza tot huruie si nu intra in viteza.
Decat sa mai duc masina la mecanici fantoma mai bine o duc la remat.Urmeaza sa vizitez Dacia Service e cel mai bine.Multumesc colegilor pentru sfaturile date.
ct-03-tvy
calitatea pieselor e de vina, placa nu e facuta la cote standard, acum realizez problema, aceasi chestie am intalnit la un picup 1.6 benzinar,2001. doar in anumita pozitie decupla , daca apasai mai mult pedala sau mai putin nu mai intra in viteze, cam ciudat nu?

incearca asta.

am impresia ca e prea comprimata placa cu discu ala stransa pe Volant, si nu mai decuplaza complet., rezolvarea distantier sau luat din placa.putin, sau din suprafa de frictiune a volantei, nu si unde se asaza talpa placi pe Volant.

inspectia asta se poate face visual cred, in zona electromotorului, daca decupleaza au ba.
alex81
Am rezolvat si eu problema ambreiajului azi,am fost intr-un service autorizat care mi'au rezolvat problema. Placa de presiune nu debraia destul,asta o fost una din probleme,dar probleme au fost si la discul de ambreiaj(am sa atasez o poza) acele urechi ce tin cele 6 arcuri,acea buza din interior trebuia sa fie mai jos decat partea exterioara,la mine erau la acelasi nivel si freca in placa de presiune.Am luat o alta placa de presiune,care a fost verificata inainte de a fi montata pe masina daca debraiaza destul sau nu si a fost ok.La discul de ambreaiaj s'a luat putin cu flexu din acele urechiusele interioare.Baieti de la service mi'au rezolvat toata problema cam intr-o ora.Cei care sunt din Timisoara si vor sa apeleze la ei o pot face cu incredere,service-ul se afla pe langa Piata Mehala,am sa dau detali mai multe celor interesati.[attachmentid=1627863209]
PH-06-BOA
Intr-o ora? Doar n-a sarit tot servisul pe masina ta? Ai vazut tu urme de frecare pe acele opritori ale arcurilor, c-ar fi atins de suruburile volantei? Daca da, mi se pare cam ciudat sa atinga, pentru ca daca ai pune discul invers, doar atunci ar apasa pe suruburi cam cu vre-o 5mm. Punandu-l corect, ar atinge numai daca asezarea pe volanta (suprafata de frecare) e destul de adancita, uzata... Pentru asta se umbla la volanta, se rectificau cotele de asezare a discului, si tot nu ajungea discul la suruburi. Un disc aiurea, e posibil, n-am mai auzit, dar poate fi un nou model, cum e si cel care l-am aratat si eu, disc de logan, caruia i s-a rupt dupa 2000 km, toata partea de otel, care sustine ferodoul. Discul fusese pus pe un Renaul 11, identic cu Nova.
Placa nu debreia, spui. Motivul? Ca era prea tare iar nu cred, ci doar sa fie fisurata. Uita-te atent la ea daca o mai ai. Daca era tare, simteai tare la peda, dar tot elibera discul, numai sa nu se iroseasca din cursa utila, prin alte piese mai elastice cum ar fi, bucsa de cauciuc de pe suportul ambreiajului, cablu cu manta intinsa, suport slab sau rupt pe cutie, cursa scurta din cauza presurilor cat mai multe sub peda sau joc mare la axul pedalei... Bine, nu contest faptul ca acum merge, dar pretul unei alte placi si manopere, pentru cine are Dacie, cam ustura. Eu sunt convins, ca si cealata placa e buna, daca nu e fisurata, chiar de e necesara o rectificare, pentru ca, atunci cand se aseaza placa peste disc pe volanta, se urmareste distanta de strangere.
alex81
Au lucrat 2 mecanici la masina si cu sculele necesare au rezolvat problema ca la carte.Discul a fost corespunzator montat.Placa debraia,dar nu suficent (nu e crapata),a fost verificata de catre meserias ieri cand au luat-o jos,am atasat 2 poze cum a frecat acele buze ce tin arcurile discului de ambraiaj,poza discului mentionata in postul anterior.
george 07
@alex81 , colegule poate nu ai intels ce a vrut sa spuna colegul "BOA" discul , daca a frecat soarele in zona prezentata in poza , demonstreaza ca a fost montat invers si acei "mecanici" te-a pus sa cumperi alte piese sa-si justifice si ei manopera (exista cazuri la placile de presiune sa flexeze soarele adica sa nu debraeze bine , dar trebuia sa frece butucul pe partea mai proeminenta nu unde ai aratat tu in poza...)
jarco
Ma poti indruma la service-ul care ti-a remediat ambreiajul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.