Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pierdere ulei - vezi poza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mishuz
salutare,

Imi pierde ulei mai mult - vedeti varful sagetii galbene din poza - si nu stiu cum se poate remedia.
Inteleg sa-mi piarda pe la capacul culbutorilor putin, pe la suruburi de pe capacul asta, pe langa delcou, putin pe la garnitura de la baia de ulei dar asta ce garnitura mai e?
Masina merge foarte bine as putea spune, prind reprize bune de accelerare cu ea de vre-o luna de zile (de cand mi-am pus o solutie de curatat supape in benzina care fara a fi efectul placebo se pare ca a mers si masina se comporta mai bine)

Are 95.000 Km la bord, e Dacia Break 1998 carburator, 1310 cc parca, o am din 2000 cand avea 16.000 fara probleme majore.
compresia era buna acum 3 luni, are GPL pe ea si am mers mai mult pe gaz vara asta.

Se poate opri pierderea daca folosesc ulei mai gros gen 20 W50 ?
Acum are RO 15 W 40 de la rompetrol si completez 1 litru cam la 1000 Km. Anterior aparitiei acestei probleme completam 0.5 l la 1000 Km (approx)

Multumesc de sfaturi.



vslionut
garnitura la chiuloasa.Si consuma cam mult chiar si 0.5 l la 100 km.A mea consuma max. 800 g - 1 l la 5000 km.
mihai1677
De la capacul culbutori uleiul se scurge pe ciuloasa si ajunge pe blocul motor (unde arati tu este imbinrea dintre ciuloasa si bloc motor etansate de garnitura de chiloasa), poate curge si pe langa bujii.
PS spala motorul schimba garnitura capac plus niste silicon, garniturile de la cele 3 suruburi capac /plus silicon, scote bujiile curatele, curata chiuloasa unde vin bujiile, si apoi vezi unde apare prima pata de ulei.
Dyda
Acolo este garnitura de chiulasa. Pierderea de ulei nu este pe acolo. Uleiul de acolo provine de pe capacul culbutori. Dar cantitatea mare de ulei pirduta poate fi cauzata de
- neetanseitate intre bloc motor si baie ulei
- set motor uzat si papa ulei
-buson baie ulei neetans, trebuie inlocuit sau numai garnitura de cupru
-grnitura si simering capac distributie uzate, nu mai asigura etanseitatea
cam atit, revizuie , inlocuie, stringe si totul va fi ok
mishuz
QUOTE(mihai1677 @ 2 Sep 2005, 10:25)
PS ... curata chiuloasa unde vin bujiile, si apoi vezi unde apare prima pata de ulei.
*



Asa deci asta-i vestita garnitura de la chiuloasa care se arde ....
Pe exterior am spalat motorul si uleiul iese prin aceasta garnitura.
Se poate schimba si ea la fel de usor ca cele de la capacul culbutori ?
Adica nu necesita demontare set motor sau alte artificii grele .... ?

Mersi,
Mishu
mihai1677
Nu este acelasi lucru
Nu o poti schimba singur mai ales daca este prima.
mishuz
QUOTE(Dyda @ 2 Sep 2005, 10:34)
Acolo este garnitura de chiulasa. Pierderea de ulei nu este pe acolo. Uleiul de acolo provine de pe capacul culbutori......
cam atit, revizuie , inlocuie, stringe si totul va fi ok
*



Ok deci o mai spal odata si urmaresc de unde apare...

Mersi,
harbulet
eu am aceeasi probleme dar la mine curge pe la delco si de prelinge

apropo delco-ul are ceva gernitura fata de blocul motor
am atasat o imagine

mishuz
Am vazut scurgerea de la delco si la a mea.....
Banuiesc ca se repara si asta cumva...
Dyda
Delcoul nu are garnitura , deoarece se aseaza pe o suprafata plana si din aluminiu.Dar in timp datorita frecusului stg/dr , suprafata de asezare nu mai asigura o minima etanseitate si atunci intervenim cu o garnitura confectionata de noi ( in pravalie nu am vazut dar nici nu am cautat adinc )
driverx
QUOTE(Dyda @ 2 Sep 2005, 12:39)
Delcoul nu are garnitura , deoarece se aseaza pe o suprafata plana si din aluminiu.Dar in timp datorita frecusului stg/dr , suprafata de asezare nu mai asigura o minima etanseitate si atunci intervenim cu o garnitura confectionata de noi ( in pravalie nu am vazut dar nici nu am cautat adinc )
*



Se gaseste...chiar usor. Maxim 0.5 lei. Desi nu imi place idea, la mine e cat de cat etans pe acolo doar cu doua garnituri....suprafetele nu sunt plane la multi din noi si de aia e nevoie de garnitur(i/a).
bertro
haha, daca ne-am aduna aici toti care au scurgeri de ulei pe la diversele "incheieturi" ale batranei dacii.

imi adaug si eu sagetica la poza initiala. la mine se aduna putin ulei (mai mult o umezeala decat o baltuta de ulei) pe buza de jos a blocului motor, undeva sub pompa de benzina si sonda de ulei. am intrebat pe aici, mi-au dat oamenii sfaturi, am schimbat garnituri la pompa, am pus garnitura la sonda, am siliconat in ambele locuri. degeaba. am ajus chiar sa verific cu hartie pe la imbinarile pompei si sondei si e totul uscat si bine. am banuit joja, dar nu cred ca sare pe acolo, are totusi cauciuc pe ea. acum am inceput sa dau vina pe insasi sonda de ulei, dar mi-e lene s-o schimb blush.gif

momentan, avand in vedere ca scurgerea nu e semnificativa, am apelat la principiul stramosesc "las-o, bah, ca merge asa!" biggrin.gif dar ma enervez eu intr-o zi si-i dau de capat.

[attachmentid=14094]
gattoman
Sal.De la capacul la culbutori nu poate sa vian caci se vede ca in sus este curata chiulasa. E posibil ca planeitatea acesteia sa nu fie buna si de aceea sa curga ulei.Daca era de la bujie scapa si compresie pe acolo si curgea mult mai mult.Se scoate se duce la planat si se pune ganitura noua si sigur nu mai curge.Se ovalizeaza daca se incalzeste prea tare.
La delcou este garnitura.Dute in magazin si cere.Este din carton presat si costa maxim 1leu.Orice masina are asa ceva din fabrica.
DodoBird
In cazul capac , pompa benzen si delco merge foarte bine silicon portocaliu la tub ! eu am pus de circa 3 ani si nu mai pica un strop ! Dar pus cu atentie nu in exces !
B-34-SGM
Mai strange o data chiulasa, iti curge pe acolo o parte din ulei. Dupa asta obligatoriu reglezi si tachetii.

Fii antent cum o strangi, dupa ordinea clasica. Desfaci primul surub 90 grade, il strangi la loc la cuplu(6.5). Apoi al doilea, etc...
ydaniel
QUOTE(DodoBird @ 2 Sep 2005, 15:42)
In cazul capac , pompa benzen si delco merge foarte bine silicon portocaliu la tub ! eu am pus de circa 3 ani si nu mai pica un strop ! Dar pus cu atentie nu in exces !
*


da da nici ca mine putin!si la suruburile de la capacul culbutorilor pune niste azbest fire daca ai!a daca stai pe langa mine(militari)vino sa-ti dau niste silicon din asta rosu-red gasket silicone si fire de azbest ca eu nu mai am ce sa fac cu ele!
mishuz
OK OK,
Am inteles care ar fi cauzele....
Deocamdata am strans bujiile bine (dupa ce le-am curatat) si tare ma tem ca de la faptul ca erau slabite se 'improsca' ulei pe acolo.--- >
166.gif

Am spalat motorul si astept sa vad pe unde apare uleiul ... (sper sa nu )

vitrox
QUOTE(mishuz @ 4 Oct 2005, 12:45)
OK OK,
Am inteles care ar fi cauzele....
Deocamdata am strans bujiile bine (dupa ce le-am curatat) si tare ma tem ca de la faptul ca erau slabite se 'improsca' ulei pe acolo.---  >
166.gif

Am spalat motorul si astept sa vad pe unde apare uleiul ... (sper sa nu )
*




am avut aceeasi problema chiar identica si unica rezolvare a fost sa schimb setul motor!! asa ca nu te mai agita sa bagi alti bani ca nu are rost , iar un set motor pe mine m-a costat 3,5mil. si merge super motorul si consuma si mai putin , iar ulei nici o picatura.cauzele intradevar sunt cam toate cele de mai sus la un loc. bafta wink.gif
Flores
QUOTE(vitrox @ 4 Oct 2005, 22:09)
am avut aceeasi problema chiar identica si unica rezolvare a fost sa schimb setul motor!! asa ca nu te mai agita sa bagi alti bani ca nu are rost , iar un set motor pe mine m-a costat 3,5mil. si merge super motorul si consuma si mai putin , iar ulei nici o picatura.cauzele intradevar sunt cam toate cele de mai sus la un loc.  bafta  wink.gif
*



Subscriu si eu! Pierderea e pe la bujii, si oricat le-ai starange tot degeaba, am avut aceeasi problema! Solutia: setul motor!
vick
Nu fiti nebuni! Daca sunteti siguri ca iese ulei pe la bujii desi sunt bine stranse atunci sunt niste simeringuri mici in capetele supapelor care trebuiesc schimbate. E vreo suta de mii tot setul si nu trebuie demontata chiulasa. Vorbiti cu cineva care cunoaste despre ce e vorba sa vi le schimbe... auzi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.