Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trecere de la 1.4 la 1.6 injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
ghitza
injectia de pe dacia cu motor de 1,6 difera fata de cea cu motor de 1,4?si daca da ce anume difera sa stiu ,am sansa la un motor de 1,6

intreb aici sa nu mai deschid alt topic.
Moderator edit: Totusi, merita topic separat
nikuniku
difera doar calculatoru si injectoru atat,toti senzorii sunt la fel,ca si are multi
ghitza
QUOTE(nikuniku @ 26 Jan 2013, 18:01)
difera doar calculatoru si injectoru atat,toti senzorii sunt la fel,ca si are multi
*



k mssOk, merci. Si daca ramane sa zic asa injectoru si ecu de 1,4 nu merge cum trebuie?

Moderator edit: Fara scris IRC!
bv-08-fgm
Cred ca nu baga destul injectorul pentru 1.6
Kiraly
merge foarte bine si asa..mai ales pe gaz nu se observa nimic
C a t a l i n
QUOTE(ghitza @ 26 Jan 2013, 18:35)
k mssOk, merci. Si daca ramane sa zic asa injectoru si ecu de 1,4 nu  merge cum trebuie?

Moderator edit: Fara scris IRC!
*




Atunci ce rost are să treci la 1.6?
payty
sunteti siguri ca injectoarele difera?

Pt 150 de cmc in plus cred ca e suficient alt soft, adica alt calculator in cazul de fata pt ca din cate stiu nu se poate resofta.


Vreau sa fac si eu treaba asta, pt ca la motorul de 1.4 se simte diferenta, ca e mai slab. M-am obisnuit cu dacia veche, cu motor de 1.6 care e chiar ok.

Am sa ma uit pe corpul injectorului sa vad ce cod are, dar nu il am la indemana acum.
ghitza
uita-te si sa imi zici daca difera ceva la cod,deci in mare doar ECU sa il schimbam la trecerea de la 1.4 la 1.6
radu_
Deci: sigur calculatoru trebuie schimbat ca 1.6 are alta harta de avans fata de 1.4, care la mono motronicu de dacie ii gestionat din calculator
Aia cu "injectoru nu baga destul" ii abureala, injectoru dozeaza benzina in functie de semnalu sondei lambda, si daca aia ii stricata si indica inspre 0V (amestec sarac) sa vezi frate cata benzina scuipa
Nu cred ca la asa mica diferenta de cm3, nu o sa faca fata injectoru
aditza579
Debitul maxim al injectorului este muuuult peste cat are nevoie motorul. Pentru ca presiunea e controlata din calculator. Injectorul fiind controlat electro-magnetic, el injecteaza cata binezina ii zice calculatorul sa injecteze iar pompa de benzina stabileste presiunea, care si aia variaza in functie de sarina si de alti parametrii si este stabilita de calculator. Injectorul este ca un robinet care permite sa treaca mai multa sau mai putina benzina si toate astea in functie de semnalele primite de la calculator.
C a t a l i n
Vorbești prostii... Presiunea carburantului, asigurată de pompa de benzină electrică, e constantă, nu variază deloc. Variază doar cantitatea ce revine în rezervor.
ghitza
am inteles ,deci trebuie doar ECU care are alta harta fata de cel de 1.4
doctorasul
Nu se rezolva doar din soft,mai sunt ceva diferente.
ghitza
pai am zis ca schiumb motoru si pe langa motor mai trebuie si ECU de 1,6
doctorasul
Calculatorul este acelasi,se schimba doar softul.
BN64FLO
Scuzati off-ul dar daca ai nevoie de piese da motor de 1.6 injectie contacteaza-ma(aprinderea nu o am)pe PM
aditza579
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Jan 2013, 16:58)
Vorbești prostii... Presiunea carburantului, asigurată de pompa de benzină electrică, e constantă, nu variază deloc. Variază doar cantitatea ce revine în rezervor.
*


Corect. Ma gandeam la Multi-punct cand am scris asta. Acolo exista un regulator de presiune. Nu stiu daca si la Monomotronic exsita.
nikuniku
ba da are si injectoru de 14-16 regulator de presiune
C a t a l i n
Normal că are...
bucatzel
QUOTE(doctorasul @ 29 Jan 2013, 17:45)
Nu se rezolva doar din soft,mai sunt ceva diferente.
*



Eu traiesc cu parerea ca ghitza vrea sa schimbe motorul la o berlina, nu la un logan.
Habar n-am care-s diferentele de abordare, dar sa nu ajungem la discutii paralele care sa duca la confuzii.
ghitza
la berlina vrea smile.gif u ,nu la nush ce avioane,atat doar am vrut sa stiu sigur daca pe langa motor sau set in blocu de 1,4 mai trebuie ceva in afara de ECU de la 1,6
danciusergiu84
aia e flansa de sub corpu clapeta in care intra teava de la EGR (Exhaust gas recirculation)

parca intra si furtunul de la electro-ventilul EVAP (al canistrei de carbon)
C a t a l i n
Meștere, nici Nova, nici Berlina pe injecție n-au EGR. EGR este o electrovalvă ce face legătura între galeriile de evacuare și admisie, la mașinile care se supun unor norme de poluare superioare.

Sub flanșa aia din poze este clapeta de accelerație, acționată de cablu și corectată de motorașul ce reglează ralantiul.
iuliano_smile
Deci ca sa o luam de la capat.
Softul difera datorita schimbarii a hartilor de injectie si de avans. Bun toate bune si frumoase. Astai doar inceputul. Dupa care mai sunt si harti gen amestec de imbogatire in functie de temperatura motorului si asa mai departe.
Teoria ne spune ca calculatorul este autoadaptabil dar in anumite marge de eroare. Practic nu prea te ajuta treaba asta datorita faptului ca motronicul acesta nare senzor de detonatie. Deci harta de injectie se va schimba, cea de avans ba. Nui ce trebuie. Ca sa faci soft aip utea sa schimbi memoria eprom, dar e complicat sa desfaci ecu:)).

Injectorul are o presiune constanta de benzina datorita pompei de benzina electrice care baga un 1.5 bari si a regulatorului care tine fix 1 bar. Deci Daca ai depresiune intradevar scade presiunea pe pompa, dar regulatorul tot un bar tine.
Intradevar injectorul e electric, practic un electromagnet. Dar atentie ca si acesta este calcualt pentru motor, facandui o marja de eroare. Cel de 1.6 mananca mai multa benzina in accelerare.
Aici nu stiu sigur dak are si alt injetor de la 1.4 la 1.6

Restul senzorilor e la fel.
albert_md2004
corpul complet de injectie de la dacie 13xx i este identic cu cel de pe motorul de golf 3 1,8 8v 55kw / 66kw, acum nu stiu daca si iinjectorul este acelasi.
dar ecu-ul? la golf avem aprindere pe delcou, ceea ce la injectata noastra nu gasim.

spunea cineva ca ar avea coduri pt injector si ecu......
bv-08-fgm
De la 1.4 la 1.6 difera calculatorul care are alt soft.La golf 3 stiu ca nu merge resoftat ca e tehnologie veche la dacie insa nu stiu daca poti sa-l resoftezi.In rest totul trebuie sa mearga.
ghitza
corpu/clapeta la golf3 este identic dar mai mic ,adica nu ii poti monta gatu de lebada de la 1310,e prea mare,poti monta de le g3 daca ai si gatu de lebada de g3
danciusergiu84
QUOTE(C a t a l i n @ 30 Jan 2013, 19:51)
Meștere, nici Nova, nici Berlina pe injecție n-au EGR. EGR este o electrovalvă ce face legătura între galeriile de evacuare și admisie, la mașinile care se supun unor norme de poluare superioare.

Sub flanșa aia din poze este clapeta de accelerație, acționată de cablu și corectată de motorașul ce reglează ralantiul.
*



mestere s-a bagat alt mester sa vanda o flansa de corp clapeta de polo: [attachmentid=1627866355]

amu cred ca a fost sters postul... nu cred ca am incurcat topicul...
radu_
Fratica, flansa aia ce o vand eu ii un mixer pt GPL adica gaz petrol lichefiat, nu are nici o treaba cu EGR, monopunctu nu are asa ceva, voiam sa stiu daca s-ar potrivii pe dacie sa stiu cum ii fac reclama la vanzare da daca mi-au sters postu, nu voi ma afla smile.gif
Aaaa.... si vezi ca ce ai pus tu acolo cu poza aia ii injectiea multipunct de polo smile.gif
ghitza
radu ,ce ai tu e mixer de GPL pentru monopunct, si merge fara probleme la 1310 LI,si alte motorare cu monopunct,astra,G3 si altele,eu asa am
Iulikk
QUOTE(ghitza @ 1 Feb 2013, 18:59)
corpu/clapeta la golf3 este identic dar mai mic
*



Deci e identic, dar mai mic spui, nu? unsure.gif
ghitza
e identic ca si componente,dar mai micut in diametru si nu merge sa montezi gatu de lebada de la 1310 pe el si nici invers adica gatu de lebada de la g3 la 1310,spun din experienta
danciusergiu84
fratica u ai zis de flansa de polo, nu ai specificat de care, dar poate se potriveste la prezoane si asta de multipunct si se poate folosi ca mixer daca "insisti"

u vrei sa vinzi ceva, dar nu sti ce e si nu postezi unde trebuie sau macar o poza daca detalii nu cunosti despre flansa respectiva si acum ma persiflezi pe mine ca ti-au sters postul...
radu_
Tu chiar ai citit ce am scris io? am vazut o poza cu corpu clapeta-injector si am scris ceva de genu:
"Poti sa imi zici si mie ce distanta ii intre suruburile de asamblare la corpu clapeta-injector? ca am un MIXER GPL de pe un polo si vreau sa stiu daca s-ar potrivii pe dacia. Deci inseamna ca stiu ce am da nu stiu daca ii buna pt dacia pe injectie
Nu am zis nimic de flansa, si da ai dreptate, si ce ai pus tu s-ar putea adapta da numa POATE, da ce am io ii facuta special pt alimentarea cu gpl
No, acuma ai inteles care ii traba? smile.gif
ghitza
pune o poza cu piesa
radu_
Salut, am facut anunt la bursa http://www.daciaclub.ro/-VAND-MIXER-GPL-t258343.html
ghitza
merge la dacia fara probleme,asa am si eu ,si alte modele cu injectie monopunct
Kenji CN4
Mai si cati caluti are motorul de 1.6 fata de cel 1.4 ? chiar ai nevoie sa schimbi motorul pentru 5-10 CP ca nu cred ca e mai maire de atat diferenta de putere si daca e scoateti-ma si pe mine din intuneric ...cati CP dezvolta motorul de 1.4 I fata de cel 1.6 I stiu ca cel pe carburatie 1.4 dezvolta 63 CP (cand e nou ) huh.gif
ghitza
ala de 1,6 vre-o 70-75CP
vladut88
72 cai 1,6 le
tynn
Si mai e treaba si de cuplu motor, mai mare cu 15 Nm, care la o masina de nici o tona se simt...
Dupa cum se vede in semnatura mea, am o Dacie 1310 Li 1.4 si un Renault 19 din 1994, 1721 cm3, de doar 73 CP si 128 Nm, injectie monopunct. Masina are doar 990 kg, deci putin mai grea decat Dacia, dar mananca pamantul...Dupa datele tehnice, sunt doar 11 CP in plus si vreo 20 Nm cuplu. Motorul asta nu da in nas niciodata, indiferent de turatie. Si cutia de viteze este mai lung etajata fata de cea de la Dacie.
Cilindreea va face totdeauna diferenta, nu degeaba americanii fac motoarele alea de 4-5 litrii...
E adevarat ca intre motorul de 1.4 si cel de 1.6 de Dacie, diferenta e de doar 150 cm3, dar eu sunt sigur ca se simte.
albert_md2004
am nevoie de diametrul clapetei din corpul de injectie de dacia...stiti cumva cat e?
aditza579
QUOTE(tynn @ 27 Mar 2013, 12:32)

Cilindreea va face totdeauna diferenta, nu degeaba americanii fac motoarele alea de 4-5 litrii...

*


Ain't no replacement for displacement!
payty
QUOTE(albert_md2004 @ 16 May 2013, 16:01)
am nevoie de diametrul clapetei din corpul de injectie de dacia...stiti cumva cat e?
*


parca am masurat eu si era de 42.
Ackhe
s-a reusit trecerea?...ceva detalii?...s-a schimbat ecu?
vecinuu
Am facut eu din 1.4, 1.6 injectie. Trebuie schimbat ecu cu unu de papuc sau nova fiindca nu merge corect motorul, nu are o acceleratie constanta si motorul este mai zgomotos decat normal. In rest, se schimba set motor, arbore cotit si l-ai facut 1.6. Chiulasa ramane aceeasi deoarece are aceleasi supape ca la 1.6,e umpic mai comprimat motorul, nu detoneaza nici cu benzina de 95.Corpul clapeta si restul componentelor sunt identice. Motorul de 1.6 este net superior celui de 1.4 la un mers normal, te poti baga in depasiri lejer cu a 4 a de pe la 1800 turatii, nu tremura la turatie mica si in special la deal vei simtii diferenta. Motorul de 1.6 o face o masina confortabila, fara sa-ti faci nervi cu ea pe strada, este foarte fasneata pentru puterea ce-o dezvolta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.