Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pedala acceleratie berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
free_fiber
Salut,
O mica problema cu berlina lu' unchimiu: pedala de acceleratie este prea sus (mai inalta decat frana si ambreiajul) + ca este prea tare. Masina este 1.6 dublucarburator.
Va rog spuneti-mi si mie ce este de facut pentru a cobora pedala si de a o face mai moale.
O mare rugamite am la cei care ma pot ajuta: sa-mi raspunda doar pe YM pe neoset_room deoarece eu plec la tara acum si nu am de unde accesa forumul; in schimb voi fi mai mereu online pe YM (intru de pe telefon).

Multumesc pentru intelegere si pentru sfaturile pe care mi le veti da.
MAKRON
Sub capota, capatul cablului de acceleratie este fixat cu un surub pe parghia clapetei de acceleratie. Desfa, surubul si elibereaza cablul pana obtii cursa convenabila. E simplu!
free_fiber
Atasez o poza cu cablul de acceleratie impreuna cu sistemul lui inteligent de prindere pe carburator. Tot ce am rezolvat pana acum a fost sa bag niste ulei pe camasa cablului a.i. sa merga mai lin...

P.S. Multumesc tuturor celor care m-au contactat pe YM pentru sfaturi.
argon
E deosebit de simplu..desfaci piulita ce tine camasa cablului de acceleratie, si o misti(camasa)spre carburator, strangand piulita in pozitia care iti convine, dupa care tai bucata ce ramane in exces(nu e obligatoriu)

PS varianta mea e viabila in caz ca nu poti face cum a zis nenea Dweep, si din poza vad ca nu prea poti..
free_fiber
la asta ma gandeam si eu dar p-orma nu mai sta motorul la relanti, neavand surubel d-ala care sa o tina ambalata.
Slider
Verifica si pozitia arcului ce tine intins cablul acceleratiei. se poate regla si de acolo intinderea sa.
argon
QUOTE(free_fiber @ 10 Sep 2005, 13:54)
la asta ma gandeam si eu dar p-orma nu mai sta motorul la relanti, neavand surubel d-ala care sa o tina ambalata.
*




Daca nu are surubel e nasol, cine a umblat pe acolo nu trebuia sa scoata surubelul, si carburile dublucorp au surubel, pus acolo cu un scop, nu sa fie desfintat
Slider
Oricum cred ca discutam degeaba pe aici....Iote ce a zis omu' mai devreme: ..."O mare rugamite am la cei care ma pot ajuta: sa-mi raspunda doar pe YM pe neoset_room deoarece eu plec la tara acum si nu am de unde accesa forumul; in schimb voi fi mai mereu online pe YM (intru de pe telefon)".

Mda...se pare ca azi sunt cam cu capul in nori! (desi este o vreme splendida pe la noi pe aici)! Scuze!
argon
QUOTE(Slider @ 10 Sep 2005, 14:20)
Oricum cred ca discutam degeaba pe aici....Iote ce a zis omu' mai devreme: ..."O mare rugamite am la cei care ma pot ajuta: sa-mi raspunda doar pe YM pe neoset_room deoarece eu plec la tara acum si nu am de unde accesa forumul; in schimb voi fi mai mereu online pe YM (intru de pe telefon)".
*




Omul a zis asta in 4 septembrie,azi e 10, de atunci a venit de la tara si inca nu a rezolvat probleme..si in plus de asta acum e online pe acest Forum.
MAKRON
[attachmentid=14501]Asa deci ai pus si poza !! Pai asa frate! Acum discutam altfel!
Vezi tu acel reper metalic notat de mine cu "1"? Este fixat de axul clapetei de acceleratie prin piulita "2" care pare sa fie o piulita de zece...
Oare ma insel eu?? sau mi se pare ca daca slabesti acea piulita reperul se poate misca independent de clapeta acceleratiei si daca il vei roti in sens trigonometric se va reduce cursa pedalei....Ei... Nu uita sa il stringi apoi la cuplul initial dupa ce faci operatiunea (daca o fi asa cum zic eu)
free_fiber
Intr-adevar m-am intors de la tara! La piulita aia n-am umblat inca deoarece unchimiu sustine ca piesa aia e dintr-o bucata (tot semicercu ala), desi n-as prea crede. Acum ramane sa fac ceva a.i. sa stea la relanti. Daca tot ziceti ca nu asa arata carbul original si ca a fost umblat in el eliminandu-se surubelul de reglaj al relantiului, va rog sa-mi aratati si mie o poza cu un carb identic ca model avand si acel surubel. Astfel voi stii ce sa-i fac astuia al meu.
Multumesc.

Later Edit: N-as prea crede ca cineva fara cunostinte si-a bagat nasul in masina asta deoarece unchimiu a luat-o de noua si in plus el se pricepe la masini wink.gif
Slider
Mai fratilor...acum imi dau seama ca am vorbit aiurea....Va rog luminati-ma si pe mine...ce draq de carburator ii asta?
argon
Mai, cum sa o ia de noua asa cu carburator deala? se vede clar ca e modificat.
Afla exact ce carburator e ala, ca pare a fi de lada, eu zic sa-i dai un pm la DodoBird ca e meserias la asa ceva si te lamureste el.

Daca zici ca nu are surub pentru relanti, cu se regleaza relantiul? ridici si apesi pedala de acceleratie cu piciorul ?
Trebuie sa aiba, acel surub e esential si pentru reglarea amestecului.
Daca ce zici tu e adevarat, atunci relantiul e stabilit de pedala de acceleratie, deaia e asa ridicata.
dex lada
de lada nu e , o fii de nova
free_fiber
QUOTE(argon @ 10 Sep 2005, 18:04)
Daca ce zici tu e adevarat, atunci relantiul e stabilit de pedala de acceleratie, deaia e asa ridicata.
*


EXACT. Uite cum ma luminez si eu... tongue.gif
Pana la urma ce e de facut? Daca ziceti ca e de nova, aia cum are relantiul.
Masina sigur a luat-o de noua iar unchimiu nu e el maniac de tuning sa se apuce sa modifice la masina. smile.gif
argon
Carburile de Nova sigur au surub de reglaj al clapetei de acceleratie, deci sigur e modificat.De fapt, toate carburile ce le-am vazut eu au acel surub(seat, lancia, opel etc)..e foarte important.
Cineva cu Nova sa puna aici o poza cu clapeta de acc a unui carb dublucorp.
Si eu am avut montat pe Dacie un dublucorp in trecut(pus de mine, nu din fabrica), si avea surub, dar sistemul de prindere al cablului de acc era diferit.

cata23
Aste e ce am, sory nu am cu ce face poze.
argon
a se vedea in poza scanata de cata ca exista surub de reglaj.
DodoBird
Din poze pare un Carfil.
http://www.carfil.ro/carfil.html

Acolo vezi diferentele si exact ce modele. Este fara suruburi de reglare , din nefericire !
Totul e pe menbranute, pompite si electrovalve.
Oricum Chestia aia cilindrica din dreapta jos ul pozei cu un papuc electric p ea (sub capsula OZN) este electrovalva . Ea se ocupa de relanti !!! Probabil poate si data jios si inlocuita cu un surub mecanic de reglare. Daca tu reglezi relantiul din intinderea cablului , respectiv chiar clapeta de acceleratie nu e in regula. Carbul e dereglat.
rtulea
Si in plus nu cred ca desfacand piulita "2" se poate roti acel sector. Se poate observa ca surubul pe care se monteaza sectorul are o aplatisare facuta special ca acel sector sa se poata monta intr-un singur fel. Este cam ca la carbul monocorp, unde clapeta de accerleratie se monteaza doar intr-o singura pozitie.
Asadar doar prin desfacerea piulitei de cap ce fixeaza cablul si din intinderea arcului ce tine clapeta se mai poate umbla la "taria" pedalei.
Buyaka
Domnilor!!! uitati sa-i spuneti omului cel mai esential lucru... parghia pedalei de acceleratie e o bara subtirica din metal, usor deformabil... deci e simplu, poate ca o fi neprofesionist sfatul insa cel mai simplu lucru e sa indoaie pedala catre podea... si se rezolva...Nu?!? blink.gif
argon
blink.gif blink.gif blink.gif

QUOTE(Buyaka @ 12 Sep 2005, 08:33)
Domnilor!!! uitati sa-i spuneti omului cel mai esential lucru... parghia pedalei de acceleratie e o bara subtirica din metal, usor deformabil... deci e simplu, poate ca o fi neprofesionist sfatul insa cel mai simplu lucru e sa indoaie pedala catre podea... si se rezolva...Nu?!? blink.gif
*


blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Recunosc solutia e salvatoare..cum de nu m-am gandit la asta.
Chiar daca e o solutie "romaneasca" cred ca e ok laugh.gif
diaconuliviu
Acel carburator este dublul corp de Nova, papuc, orice motor RO de 1600 cmc ..106.xx
Are suruburi de relanti la clapeta DAR NU SE UMBLA la ele, is reglate din fabrica.
Reglajul se face din alte doua suruburi; exista reglaj pe forum.

Daca la tine relantiul e tinut din cablu inseamna ceva dereglat la carburator.
dsf
Problema cu pedala tare poate fi si de la niste bucse de teflon de pe axu clapetei de acceleratie. Incearca sa le schimi si pe alea, nu tu. Du-te la un service sau la cineva care se pricepe
B31AYZ
Salut ,

Unde vine arcul care tine intins cablu de acceleratie ? Eu am observat la mine ca , cablu de acceleratie nu era bine pus in sensul ca , arcul care este ca capatul cablului unde se prinde de pedala , era in interiorul compartimentului motor cu totul . Adica , erau un fel de 2 opritoare la capetele arcului . Cablul era legat dinspre exterior spre interior. Inauntru intra doar capatul cu dispozitivul de prindere de pedala .Eu l-am pus cum credeam ca e corect si nu prea are cursa pedala . Are cursa mica si nu pot accelera .
Cum se prinde corect cablul de acceleratie de pedala ? Cu o schita daca se poate .

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.