Gabytza23
11 Feb 2013, 20:18
Buna ziua , am o problema pe care am intalnito la 4 Dacia papuc .... Cand pun frana blocheaza roata dreapta spate .La una dintre masini au fost schimbate , limitator , cilindrii de frana si conductele si tot blocheaza . Va rog sa imi spuneti ce poate fi .....4 masini ....aceeasi defectiune .... aceeasi roata ....
PH-06-BOA
18 Feb 2013, 00:01
S-a umblat la saboti? Adica li s-au schimbat ferodourile? Daca da, sunt puse cu tendinta de rotire inainte, adica sabotul din spate sa aiba ferodoul la capatul de sus al sabotului, iar cel din fata (a directiei de mers), sa fie jos cap la cap cu sabotul. Cauza precisa se poate determina numai studiind in amanunt modul de lucru: sa nu iasa prea mult pistoanele afara din cilindru si sa se incline (uzura mare la tambur si ferodouri, dar si capetele de contact cu pistoanele sa nu aiba tesitura, uzura mare sau prea scurte din fabrica). Tambur cu uzura conica, si inclina sabotul, alunecans catre interior sau exterior. Arcul de la reglajul automat fara joc (daca n-are joc de franare, la fiecare actionare el trage reglajul automat, si ramane franata roata). Nituri ruginite si blocate la parghii, care nu revin dupa franare. Sabotii aluneca de pe suportul de asezare de jos (nu prea ar avea cum, in mod normal). Ar mai fide spus, dar nu ai explicat cum ramane franata, cum o defranezi, poti sa scoti tamburul, cum il scoti daca e franata... Ar fi detalii care ar ajuta la elucidarea infractiunii de a interzice deplasarea libera. Ce este curios si uimitor, ca la toate patru, si la aceeasi roata, e la fel. Ia vezi, nu infractorul de lucraza, e "pornit" pe dreapta?
ct-03-tvy
18 Feb 2013, 00:45
masina mai slaba la frane ca dacia papuc nam intalnit nici eu, ai is uzate placute discuri tamburi saboti, dar sa franeze rotile dezechilibrat e de cacao
la 2 masini de firma am avut aceleasi experiente terifiante, altceva nu poti circula in siguranta cu masina aia fara frana de motor asa de bun si echilibrat ii sistemu de franare.!
problema majora este si va fi in continuare, mecanici fara chef de munca,experienta,cunostinte tehnice! ca sa fi mecanic trebuie sa sti cum functioneaza sistemu respectiv. dar fiecare mecanic cu teoria lui!
nici cu soferi nu mie frica, in loc sa verifice de ce nu mai are frane ,a curs ceva, el pune lichid de frana cu bidonuu ,si roata a plans grav
si distribuirea maselor joaca un rol important, limitatorul/repartiorul trebuie reglat astfel inca, in momentul franari ,masina fiind goala spatele se ridica, aderenta scade dreastic, presiunea pe spate in momentul respective ar trebui sa fie foarte mica sa nu se piarda aderenta dintre roata si calea de rulare.!
Toata problema e de la repartitor el trebue reglat cu masina pe roti sa vezi cit deschide repartitorul
daredan
18 Feb 2013, 19:19
La mine la papuc blocheaza ambele roti spate. Este farmecul ei.... Culmea ca la service mi-a iesit in limite sistemul de franare.
Daca tu ai observat la 4 Dacii ca blocheaza doar o roata pe dreapta spate... este alta poveste. Daca nu erau sabotii imbacsiti cu ulei (se intampla ca semeringurile sa cedeze si sa intre ulei de la planetare in tambur) nu stiu ce ar putea fi.
PH-06-BOA
19 Feb 2013, 21:37
Stati, ca m-ati bagat in ceata. Ce inseamna "blocheaza"? Ca franeaza si merge taras, sau ca ramane blocata, franata, dupa eliberarea pedalei? Blocat inseamna, sa ramana intepenita dupa franare. Eu pentru asta am explicat mai sus. Tu te plangi ca traneaza dreapta, in loc sa te deranjeze cea de stanga care nu franeaza? O tratezi p-aia buna, in loc sa te intrebi de ce nu franeaza si cealalta? Repartitorul n-are nicio treaba aici, iar chestia cu ruptul aderentei, e de domeniul imaginatiei, nu al practicii. Golful 2, are repartitor? Nu. Mai ales ca pe papuc ai pe langa greutatea masinii, mai mereu incarcatura. Ca nu franeaza ca dreapta, fa-i toate remediile necesare unei roti care nu franeaza, si nu o impiedica pe calalta sa franeze (prin repartitor), ca ala are efect la ambele roti in aceeasi masura. Insasi lungimea conductelor , pot avea rol de repartitor, incetinind sau reducand ,intarziind franarea pe spate. Daca repartitorul ala, facea ceva util, de ce s-a mai marit diametrul tamburului pe spate in ultimii ani? Daca la franare, masina se ridica de spate, repartitorul o apasa? Hai, lasati gluma. Nu ca n-as sti rolul lui, dar nu sunt de acord cu el, mai ales ca unele masini nici nu-l au. Nu merg tot la fel? Deci, fa si roata stanga sa franeze (sa blocheze , cu spui tu), si nu va fi rau. De cate ori ai franat taras, in ultima suta de mii de Km?
daredan
22 Feb 2013, 09:39
Eu ma refer ca se blocheaza rotile in momentul in care apas frana. Deh, nu am ABS
Cand dau drumul la pedala de frana totul este in regula. Are de-a face cu greutatea foarte mica a masinii pe puntea spate. Eu m-am dus la service pentru ca nu-mi placea chestia asta insa dupa ce mi-au verificat totul si pe stand au zis ca nu pot face ca frana sa "prinda mai putin"
Probabil tot la acest fenomen s-a referit si colegul de mai sus insa se pare ca are probleme cu una dintre roti (cea stanga) pe care nu prea prinde frana.
PH-06-BOA
22 Feb 2013, 22:01
Daca nu prinde deloc, e o problema. Daca prinde ceva mai putin (masurat la urma ramasa pe asfalt), e corect. Cu cat o conducta e mai lunga, cu atat la capatul ei vom avea o presiune mai mica, ca in oricare alt loc de pe parcursul ei. Deci si la roata stanga spate, presiune e mai mica datorita frecarii, si a repartitorului, care divizeaza si mai mult.
Rotile se pot face cum vrei, dar ala de la servis trebuie sa mai invete mult. Eu le-as lasa asa, si m-as ingrijora daca n-ar frana, nu ca franeaza tare.
Dezgrop problema: CE diametru interior are cilindrul de frana spate de Dacie Papauc?
PH-06-BOA
5 Apr 2013, 10:38
Are 25mm la interior.
Multumesc mult. Deci trebuie cautate garnituri cu diametrul de 25 sau 25 si ceva?
PH-06-BOA
7 Apr 2013, 17:51
Pai, nu sunt din cecime in zecime! Ori 25, ori 22 sau 20. Cum la papuc are 25, vei lua de 25. Ala care le-a facut, stie ca pentru cilindru de 25, garnitura sa aiba strangerea necesara (25 la baza).
Ok, am inteles.
La pompa mea de frana am diametrul de 22 si trebuiau garnituri 22,2.
vladut88
1 Aug 2014, 14:56
Sa dea faliment maine uzina si asamu , saboti asam impachetati in cutie de uzina , pun o frana aud o bocanitura si pedala la fund , rezultatu
val2011
1 Aug 2014, 18:02
si aia de la magazin ii pot impacheta intr-o cutie albastra ..
vladut88
1 Aug 2014, 18:29
asa e , dar oricum uzina ne uzina e bastaie de jos , la asa ceva nu se baga fier mort
Bine ca nu a fost mai rau!
vladut88
1 Aug 2014, 22:14
Cel mai important , din pacate nu mai am bonul , si nici nu iam montat in sevice ca umblam mai departe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.