Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sunete ciudate Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alex_aen
Salut,incep prin a ruga pe ceilalti sa imi scuze viitoarele greseli deoarece sunt nou pe forum... si primul pe care il folosesc sad.gif . Am o batranica dacie din 99' (zambet) tin sa mentionez ca masina tocmai este pe cale sa faca 31.000 km , tinuta pana acum un an mai mult in curte. Ceea ce ma omoara... cand motorul se incalzeste... la semafor, cand iau piciorul de pe ambreiaj se aude o bataie din zona cutiei de viteze...ambreiaj... deci,este o bataie f urata,nu inteleg de unde sau de ce, tin sa mentionez ca ambreiajul nu a fost schimbat, iar cutia este una mai noua dupa o dacie cu injectie...Daca ma puteti ajuta cu sfaturi, ramad dator de o bere... la randul meu as putea sa dau un sfat 2 smile.gif
fullhouse
Verifica tampoanele de cauciuc de la cutie si motor, linia de esapament sa nu atinga nicaieri in caroserie si sa aiba prinderile de cauciuc montate.
ghitza
vezi sa nu ai rupt urechea de pe jugu cutiei care tine si traseu de esapament.si loveste teava in jug din trepidatii
Kanutza_77
Rulmentul de presiune sau placa de presiune....
B17XGG
Sau bucsa de Bz din arbore in care se sprijina priza CV (eventual chiar uzura la capul prizei). Valabil pentru ipoteza enuntata (pedala ambreiaj libera, neapasata). Mai poate fi (mult mai rar, dar nu imposibil, fiindca spui ca apare numai cu motorul cald) bataie de la jocul axial exagerat al arborelui motor. Se manifesta aritmic si profund. Nu exclud si alte cauze.
BN64FLO
La mine ,tot la un zambet din 99 in marsarier si treapta 3 scutura schimbatorul extrem de tare(dadea in bord),suna foarte urat,etc,am schimbat placa,rulmentul,discul,dar un mecanic de la atelierul unde am schimbet mi-a spus ca s-au blocat arcurile de pe discul de ambreiaj
alex_aen
Nu stiu ce sa mai cred, ideea e ca, atunci cand duc schimbatoru spre treapta 3 dau un ex,fara a apasa ambreiajul, mai dispare din bataie, dar nu de tot... si, dc oare cand apas ambreiajul nu mai face? Nu stiu ce sa zic, si... macar daca as sti cu siguratna ce e, sa ma apuc direct sa schimb... ( NU mai zic ca atunci cand apas ambreiaju turatia creste cu 100-150 la relanti... ) Si app, ce am patit eu, nu va doresc, la cealalta cutie, cea originala, am luat o curba mai puternica... s-a auzit o trosnitura si a inceput sa scoata sunete ciudate cand apasam ambreiajul in mers sau o lasam ,,pe liber,, a doua zi cand m-am dus in service.... bineinteles ca nu a mai facut, presat de timp... am zis, lasa c si-a revenit... si ce credeti? am plecat cu dacia la bacau, pe drum parca dupa 100 nu mai tragea deloc, nu se mai tura , nu nimic, si dupa cateva zile , am plecat cu un demaraj mai puternic, in cam 500 de m ,s-a produs inevitabilul, in mijlocul drumului pe la o viteza de 50 km/h, s-a blocat cutia si bineinteles si rotiile.... . nu am mai putut misca masina... nici in fata,nici in spate, decat cam 2 m...asa ceva... toti au zis ca e imposibil... am chiar si o poza cu cutia veche... o voi cauta...

Dupa toate astea... este posibil ca ambreiajul, placa de presiune sa aiba probleme si sa dauneze cutiei? Multumesc anticipat!

Asta este poza cutiei vechi ( originale ) mellow.gif
val2011
esti nervos la volan aaa? (scz de off topic)
alex_aen
pfff... cu dacia... rau de tot biggrin.gif
iulica89
Ceva nu a fost prins bine, la locul lui, din fabrica. Sunt persoane care au supus cutia de dacie si la 100+ cai putere si nu au patit asa ceva!
PS: Evenimentu s'a intimplat inainte sau dupa schimbarea ambreiajului? Daca da ar fi posibil ca inginerul de mecanic sa'ti fi schimbat cutia cu una mai obosita (mai ales daca te'ai laudat ca ai doar 31000 km)...
alex_aen
Nu, S-a inteles gresit... cutia originala, a masinii, a cedat ( ce-a din poza ) si avea mai putini km , cei de la service au zis ca posibil sa fi ramas fara ulei, s-a schimbat cu asta ( asta fiind una dp o dacie cu injectie ) dar ambreiajul si restul au ramas aceeleasi, cele originale....ambreiaju e ok , isi face treaba.. dar sunetul asta.... ma inspaimanta rau, aproape ca tremura masina cand o apuca bataia asta .... sad.gif
nikuniku
daca apesi pedaua de ambreiaj zgomotu dispare??
daca dispare zgomotu trebuie inlocuit discu de ambreiaj,si bucsa de centrare a prizei in vibrochen,arcuri slabite la disc si/sau bucsa de centrare uzata/sparta
daca nu dispare acel zgomot trebuiea sa vezi daca nu sunt rupte tampoanele de la motor, sau tampoanele de la cutie sunt deformate si sa lasat cutia pe suportii de tampoane,suruburile de la jugu de cutie,daca sunt stranse,esapamentu daca loveste in bara dintre lonjeroane cam astea ar fi de vazut/verificat
alex_aen
Cred ca mai repede as merge pe partea cu ambreiajul si toate chestiile marunte... are o varsta... , ce marca de piese recomanzi? ( am schimabt la pese in prostie... noi si foarte proaste ) sad.gif
ghitza
eu am pus RUEN si sunt k
alex_aen
La ce pret e?
ghitza
nu mai retin exact dar cred ca 80 roni a fost discu ,si 130 placa de presiune ,si rulmentru a fost 40 roni toate de fi 200
alex_aen
Am inteles, ms frumos
PH-06-BOA
Eu n-as fi convins ca , ambreiajul e de vina. Daca la apasare nu se mai aude, inseamna ca trenul fix nu se mai invarte, deci nu mai antreneaza nimic in cutie. La revenire, priza invarte tot in cutie, si pentru ca unul din rulmenti nu mai este intreg, s-au dezaxat pinioanele care se cupleaza inclinat, de unde si reducerea turatiei la cuplare in gol. Deci, frecare mare in cutie.
Pentru prima cutie, care s-a blocat (si ai si poza), axul satelitilor a iesit din locasul lui, pentru ca splintul ce asigura acest ax, nu este si el asigurat impotriva iesirii intamplatoare. Axul odata iesit, s-a interpus intre pinionul de atac si coroana, blocand brusc rularea. Data inapoi, nu se poate decat pana axul ajunge de partea cealalta a pinionului de atac, adica aproape o rotatie de roata, dupa care iar se blocheaza.
Faza cu arcurile, e aiureala. Arcul e deja blocat, strans, intepenit... Cand acesta se slabeste sau se rupe, incepe sa zarnaie, ca in arc bagat pe o vergea de otel. Din sase, chiar toate daca se rup, tot nu se intampla nimic daca nu ies din locas, ele fiind doar niste amortizoare , la eliberarea brusca a ambreiajului, sau alte socuri primite la patinari pe pietroaie sau asemenea. Daca e bataie de priza, care se distinge usor, e din bucsa de pe arbore, care n-ar trebui sa te ingrijoreze, pentru ca centrarea se face cat de cat, de catre butucul discului, daca si el nu are joc mare.In orice caz, priza nu trebuie sa-ti dea griji mari.
Deplasarea axiala a arborelui, asa e, da bataie internitenta, dar nu prea deranjanta. Se poate proba si din afara, cu o surubelnita sau levier mai mic, pe fereastra de la "punere la punct" .
radu m
am intampinat si eu aceasta problema .Rezolvarea a venit cand am schimbat rurmentul.Acum am 30.000 de cand l-am pus si iar a inceput sa ,,urle". Daca vrei sa il schimbi cauta ceva de calitate, din cate imi aduc aminte eu am pus de alexandria.
alex_aen
Unde gasesc acea fereastra? inca nu ma pot apuca de masina din cauza vremii dar, cu siguranta putin mai cald si ma bag sub ea, in concluzie, ma poate lasa in drum? sad.gif
libarca
Ia uite-o pe gaura! Ala e unul din suruburile de prindere de la electromotor, ca sa-ti faci o idee, e luata cam din aproape!
alex_aen
Ok , cum folosesc aceasta ,,gaura,,? smile.gif) din cate stiu a mea are gauri dalea de senzori din fabrica ( este cutie dp una cu injectie )
libarca
Pai nu conteaza ca tot tre sa o ai si p-asta.Rolul ei principal este de a pune motorul cu cilindrul 1 la PMS adica la sfarsitul compresiei , pentru diferite operatuni, adica de a alinia semnul de pe volant cu cel de pe carcasa, cum e in poza.Dar cel putin acum, tu ar trebui dupa cate citii, sa o folosesti drepta ca o gaura de acces prin care cu ajutorul unei surubelnite sau levier mai mic sa misti axial de arbore sa vezi daca se deplaseaza in fata si in spate!
Nu stiu cat sau daca simti mare lucru la mana dar incearca, oamenii astia stiu ei ce spun!
alex_aen
o sa incerc... ms pt ajutor, de miercuri cica nu mai ploua , am o sumedenie de lucruri de schimbat .... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.