La intoarcerea dintr-un drum in afara Bucurestiului am avut placuta surpriza sa descoper ca la turatii ~3000 motorul trepideaza urat ca si cum alimentarea cu benzina ar fi intrerupta din cand in cand. Am redus viteza, am mai mers ceva vreme OK, dar situatia s-a agravat in sensul ca a inceput sa faca urat si la turatii mai mici.
Situatia devenind extrem de deranjanta, am tras pe dreapta, am curatat jiclorul (suflat + introdus litza), am pornit din nou. O scurta perioada treaba a mers bine, dar distractia a reinceput devenind cu atat mai interesanta cu cat mi se oprea motorul pe Podul Grant. In final am reusit sa ajung acasa dupa vreo 5 opriri de curatare a jiclorului, dar ultima suta de metri + parcarea a fost nevoie sa o fac impins pentru ca nu mai vroia deloc sa mearga. Cred ca deja mamele celor de la Agip (unde facusem ultimele 3 alimentari) se rasuceau in morminte sau sughjitau foarte puternic in urma urarilor mele de sanatate...
Faptul ca dupa ultima curatare a jiclorului pornea foarte greu, iar daca pornea nu reuseam sa o mentin in functiune m-a facut sa banuiesc ca totusi nu e benzina vinovata (sau cel putin nu singura). Datorita orei tarzii la care am ajuns acasa si a cunostintelor mele auto precare nu am facut prea multe investigatii.
Singura chestie ciudata pe care am descoperit-o a fost faptul ca parghia de la pompa de benzina nu revenea in pozitia initiala dupa apasare si nici nu intampinam nici o rezistenta. Tot legat de pompa de benzina, chiar in ziua respectiva am gasit o balta cam maricica sub masina, si la o privire mai atenta am observat ca se prelingea benzina pe la conectarea unui furtun cu o conducta (care banuiesc eu ca vine de la rezervor). E posibil ca atunci cand am scos furtunul si l-am infipt mai bine inapoi sa fi bagat ceva gunoaie in circuit, desi ma cam indoiesc... Cert e ca dupa operatiunea respectiva am facut circa 40 de km, fara nici o problema.
As ruga pe cei cu mai multa experienta sa-si dea cu parerea asupra acestei probleme, deja mi s-a sugerat ca atunci cand ajung acasa sa scot furtunul de la pomba de benzina si sa vad totusi daca la apasarea parghiei iese sau nu ceva. Alte sugestii ?
(Masina este o Dacie 1310 din '90 cu carburator nou, schimbat acum 1 luna)