Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme reglare GPL ATIKER
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DJ-55-AMC
Va salut.
Deschid acest topic in speranta ca ma puteti ajuta cu sfaturi privind reglarea instalatiei mele GPL. Detin o dacia 1310 din '97 de 2 luni. Am cuparat-o fara GPL, montandu-l ulterior. La service-ul unde l-am montat, dupa montare, mecanicii de acolo "cica" mi l-au reglat. Masina fugea la fel ca pe benzina, insa consumul era de 13-14 litri in afara orasului. M-am dus la cineva, mi la reglat cat de cat; si a scazut undeva la 12 in oras ( cu 10-11 litri am facut 104 Km, dintre care mai mult de 70 inafara). Acum o saptama l-am pus de tata sa o regleze si el (a avut si el dacie timp de 10 ani). LA insistentele mele a "gatut-o" cat s-a putut (absolut toate reglajele au fost facute din robinetul de pe furtun). Surpriza a fost ca ma rugam de ea intr-a 3-a.
Azi ma incumetai sa mi-o reglez singur cu ajutorul tutorialelor care le gasi pe acest forum. Mare imi fu murarea cand descoperii ca din cei 3 robineti care ii am pe plaman merge doar unul( cel de langa electrovalva). Efectiv nu stiu ce sa ii fac.
Stiu ca sunt multe topicuri pentru reglat dar efectiv nu stiu ce sa ii fac. Acum iar fuge aproape de benzina.
Tin sa mentionez ca pe benzina merge foarte bine.
B17XGG
Cred ca este copiat (mai putin reusit) dupa Lovato fiindca seamana la aspect izbitor de bine. Suruburile existente sunt: cel pozitionat inclinat sub regulator (plastic negru) este un dop si serveste la purjarea fractiilor lichide - nu ai treaba cu el decat la revizia instalatiei; cel negru situat in pozitia mediana (maltratat cu surubelnita) este cel mai important si serveste la reglarea sensibilitatii membranei pt debitarea GPL-ului; cel din bronz situat deasupra electrovalvei serveste la reglarea ralantiului. Al treilea robinet nu mai este pe regulator ci pe furtun si serveste reglarii debitului in sarcina.
In rest, urmareste tutorialele de reglare postate din belsug de colegi fiindca nu se poate sa nu reusesti.
Daca surubul (negru) pentru sensibilitate este strans la max. si totusi iese gaz din abundenta in atmosfera fara a putea fi inchis (nu permite reglaj), inseamna ca este defect regulatorul (plamanul) si trebuie sa vizitezi service-ul.
ghitza
daca zici ca ai citit topicurile despre GPl imposibil sa nu ii dai de cap,instalatia este noua?ai pe plaman 2 reglaje si al treilea pe furtun(acel robinet),din plaman faci relantiu (mers in gol,surubu cel de alama )adica unde ai turatia cea mai ridicata ,pe urma din din cel de plastic negru maltratat de surubelnita (se vede in poza)reglezi in asa fel incat la accelerare sa nu de-a in nas,strangi de el prima data si accelerezi usor cu mana si o sa vezi ca da sa moara(asta daca in interior este k supapa,scaunu si arcu)din acel punct dai innapoi pana vezi ca se accelereaza lin si constant.Ai terminat la plaman si te duci la cel de pe furtun ,cu mana ti accelerata cam pe 3000rpm si strangi de el pana vezi ca incepe sa nu se mai accelereze .din acel punct dai innapoi o tura jumate si asa moare ,te urci si mergi la drum si ne zici cum merge,la carburator nu ai ce umbla decat sa faci relantiu(surubu cu arc pe le ce impinge clapeta) ,daca zici ca pe benzina merge bine,bafta si sper sa nu fiu luat la suturi ca am raspuns aici cand sunt deja topicuri,bafta si scrie in topicu deja deschis
DJ-55-AMC
QUOTE(ghitza @ 12 Feb 2013, 18:52)
din plaman faci relantiu (mers in gol,surubu cel de alama)
*


Aici intervine problema. Nu se clinteste. Nu pot sa il strang sau sa il desfac. Cel maltratat se invarte usor, daca ma chinui putin nici nu e nevoie de surubelnita. Dar cel de alama iar cel de plastic( cel de sub plamane) sunt de neclintit.

Instalatia este data jos de pe un espero, cel de la care am luat-o a spus ce plamanul este aproape nou. Asa mi-a spus si tata, plamanul arata cam bine.
krapcarasu
Cel de sub el e pt scurs apa din camera membranei (purjare), deblocheaza pe cel de ralanti ca altfel nu va merge corect
DJ-55-AMC
O sa incerc maine sa-l desfac. Imi e sa nu il rup. E vreo sansa sa se rupa acel surub?

Ca sa fiu sigur... Cel de relantiu este de mers in gol iar cel de la membrana este de mers in sarcina? Sau cel de pe furtun este de mers in sarcina? Am citit cateva topicuri azi si m-am cam incurcat putin... biggrin.gif
krapcarasu
incearca sa il deblochezi cand e plamanul fierbinte, da, se poate rupe (daca nu e deja rupt), asa strang multi la maxim cand 'regleaza', ca berbecu .
de sarcina e si cel de pe furtun si membrana, au efect similar
DJ-55-AMC
Bun pontu' cu plamanul fierbinte, la asta nu ma gandi. Multumesc.
Rupt nu cred ca este( nu inca laugh.gif ) ca nu se misca absolut deloc. Daca ii picur in prealabil 1-2 picaturi de lichid de frana are ceva? Asa am desfacut suruburile ruginite de la suspensie.
krapcarasu
nu chiar tare , incearca usor si la rece; decat sa se rupa daca nu merge si nu merge , mai bine desfaci intai plamanul cu totul, oricum sa-l desurubezi de tot sa vezi sa nu fie rupt vf inauntru
DJ-55-AMC
Am inteles. Maine cum termin orele ma apuc de plaman. Revin dupa cu noi informatii smile.gif

<span class='edit'>13 Feb 2013, 13:40:</span>
Am reusit sa il desfac party.gif Urmeaza reglajul.
Mai am o intrebare: inainte sa ma apuc de reglarea plamanului, surubul de pe furtun in ce pozitie trebuie sa fie? Am citit undeva ca trebuie mai intai sa il strang la maxim si sa il slabesc 4 ture complete iar dupa aceea ma apuc de plaman.

Ca metoda de reglaj voi folosii metoda lui krapcarasu din acest post:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2315361
ghitza
ti-am zis clar mai sus,innainte de reglaj desfa din pozitia actuala 1 tura sa zic
era sa uit regajele le faci cu plamanu cald,
DJ-55-AMC
Am reglat relantiul. Trecand la cel de sarcina( in cazul meu cel maltratat) oricat l-as strange cu are nici un efect in mersul motorului ( turat la aprox 2500-3000 de ture, am impresia ca turometrul minte putin). Insa cel de pe furtun are efect, l-am strans pana incepe sa scada turatia motorului dupa care l-am slabit cam 1/2 tura. Ceea ce ma intriga este ca masina fuge bine, cam prea bine dupa mine.
Tind sa cred ca ceva nu e tocmai bine.
Astept pareri si sfaturi, intere timp o sa incerc.
krapcarasu
ai arcul f slab, sau rupt, lipsa. Mergi cu el cat mai strans in caz ca e slab. Se incearca la accelerare, strangi de el de tot, si incerci sa accelerezi , daca ezita mai dai drumul pana nu mai ezita
DJ-55-AMC
QUOTE(krapcarasu @ 13 Feb 2013, 14:58)
ai arcul f slab, sau rupt, lipsa. Mergi cu el cat mai strans in caz ca e slab. Se incearca la accelerare, strangi de el de tot, si incerci sa accelerezi , daca ezita mai dai drumul pana nu mai ezita
*



L-am strans cat am putut ( fara sa exagerez). Reglajul il facui din cel de pe furtun, il stransei pana ce scadea putin turatia(2500-300) dupa care il desfacui jumatate de tura.
De pornit porneste la sfert, nici nu e nevoie sa o accelerez. De tras trage bine, eu sunt foarte multumit smile.gif . Acum sa vedem consumul. Daca vad ca tot consuma mult, nu am altceva de facut decat sa ii mai strang surubul de pe furtun.
Cam ce consum ar fi rezonabil pentru un 1.4? Motorul are in jur de 70000 Km.


Tin sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu aceasta problema worship.gif
Daca treceti prin Craiova dau o bere(cu sau fara alcool, dupa caz).
ghitza
ai vazut ca se poate,consumu,cam 7,5(in masina 4 persoane) extern si 9 oras asa e la mine acuma depinde si de trafic si cum te bagi in ea
DJ-55-AMC
QUOTE(ghitza @ 13 Feb 2013, 15:43)
ai vazut ca se poate,consumu,cam 7,5(in masina 4 persoane) extern si 9 oras  asa e la mine acuma depinde si de trafic si cum te bagi in ea
*



Daca scot 9-10 l/100km in oras la cum trage acum sunt foarte multumit. De bagat nu bag piciorul in ea foarte des, numai la nevoie.

Inca o data tin sa multumesc "la toata lumea". O sa revin cu consumul de indata ce il fac. cheers.gif


13 Feb 2013, 19:48:
Pot sa scot/schimb acel arc de la membrana fara sa desfac plamul? Adica sa desfac surubul de tot incat sa iasa din plaman. Va intreb pentru ca nu vreau sa fac vreo prostie si dupaia sa stau sa ma uit la el( nici nu am unul de rezerva sa fac experimente).
ghitza
nu merge,trebuie sa desfaci plamanu si in interioru acelui arc poti sa bagi un arc de pix sa fie mai tare arcu
DJ-55-AMC
QUOTE(ghitza @ 13 Feb 2013, 20:24)
nu merge,trebuie sa desfaci plamanu si in interioru acelui arc poti sa bagi un arc de pix sa fie mai tare arcu
*



Banuiam... Era prea frumos sa fie adevarat. Poate pe viitor o sa il desfac.
Ar mai fi o mica problema. Uneori cand dau sa schimb viteza si calc ambreiajul motorul da sa moara, in special in viteza I. De vreo 2 ori se opri. Sper sa intelegeti ce vreau eu sa spun. Iau piciorul de pe acceleratie, calc ambreiajul concomitent si da sa moara. Care ar putea fi problema?
Andyno
surubul de relanti
george 07
...daca e vaporizatorul din poza postului 1 e la fel ca la Lovato sau Logas si daca ai sa desfiletezi surubul (maltratat) de plastic , in mijlocul lui trebuie sa gasesti arcul ce contra apasa membrana... spor la treaba!
krapcarasu
incearca sa il desfiletezi de tot sa vezi arcul; problema ca se opreste poate fi tot de la arc , nu revine prompt membrana sa inchida supapa si scapa un moment in plus gaz si inneaca , de asta se opreste
markko
Salut, postez si eu aici tot cu o problema legata de consum, am schimbat pana acuma 4 reductoare, dintre care ultimele doua au fost noi ultimul fiind montat pe 1 februarie, problema e ca indiferent de metodele de reglaj folosite consumul meu se situeaza undeva la 13-14 l la suta de km adica din 10 l de gaz merg pana in 80 de km. Intrebarea mea e daca e posibil ca vina sa fie din alta parte ma refer la carburator sau filtru de aer desi l-am schimbat ultima data in decembrie. Mentionez ca motorul a fost segmentat cam de jumatate de an dar consuma ca si inainte desi porneste la prima che
ie indiferent de frigul de afara si trage bine.
P.S. - este vorba de reductor MARINI.
krapcarasu
vezi intai sa nu ai pierderi , fa consumul exact de la gol la gol(altfel nu iese corect la gpl), nu gatui traseul aerului pana in filtru, regleaza singur numai cu metoda BOA

14 Feb 2013, 13:00:
intrarea in carb sa fie cu stut,preferabil lungimea furtunului cu robinet scurta (sa ai raspuns prompt la acceleratie)si arcul intarit , diuza pe furtunul de apa
DJ-55-AMC
QUOTE(george 07 @ 13 Feb 2013, 21:49)
...daca e vaporizatorul din poza postului 1 e la fel ca la Lovato sau Logas si daca ai sa desfiletezi surubul (maltratat) de plastic , in mijlocul lui trebuie sa gasesti arcul ce contra apasa membrana... spor la treaba!
*



O sa il desfac, sper din tot sufletul sa ai dreptate. Daca apuc si il scot nu il mai pun inapoi, am acasa 2 lazi cu arcuri de toate dimensiunile. Sanatate!
DJ-55-AMC
Am revenit cu noi informatii.
Am facut cam 70 de km si deja cred ca raman fara gaz. Nu mai trece de 2500 de ture, incepe sa se inece. Nici la relanti nu prea mai sta, trebuie sa ii trag socu putin. Deja incepe sa ma enerveze, ar fi culmea ca dupa toate reglajele sa consume 15l/100km.
Ceva pareri/sfaturi?
ghitza
e gatuita de zici ca nu mai trece de 2500,ai schimbat arcu din plaman?
DJ-55-AMC
QUOTE(ghitza @ 18 Feb 2013, 16:40)
e gatuita de zici ca nu mai trece de 2500,ai schimbat arcu din plaman?
*



Acum nu mai trece de 2500 ca nu mai are gaz, cand trece de 2000 nu se mai tureaza si incepe sa moara. Ii desfacui surubul, ii scosei arcul si este intreg. Parghia din plaman se misca, o miscai putin cu surubelnita.

De consumul chiar imi e ciuda, nu trage nici pe departe pentru 15l/suta, plus ca se plafoneaza in jur de 3000.
krapcarasu
intareste arcul si regleaza sa nu se plafoneze nici la 4000, altfel e gatuita
DJ-55-AMC
QUOTE(krapcarasu @ 18 Feb 2013, 17:08)
intareste arcul si regleaza sa nu se plafoneze nici la 4000, altfel e gatuita
*


Bine, bine dar de ce consuma in halul asta? Daca e gatuita nu ar trebuii sa consume mai putin?

O sa schimb si arcul...
ghitza
nu,daca e gatuita consuma la fel de mult ca si cand este dat prea mult gaz,si refa reglajele daca toto nu vrea asta dupa ce schimbi arcu,daca desfaci plamanu verifica si supapa actionata de arc si scaunu de cauciuc sa nu aiba pe el forma de inel data de supapa,daca are urme pe el dai cu smirghel mai fin pana dispare acel inel,la fel faci pe supapa de pe parghia actionata de membrana mare de la gaz,tot ansamblu asta de supapa parghie este actionata din exterioru plamanului de acel surub de plastic din centru plamanului(in foto sus cel maltratat)
krapcarasu
cum am mai spus, exact din cauza gatuirii consumi mai mult, accelerezi mai mult, schimbi viteza mai greu. Trebuie reglat sa urce repede in ture.
DJ-55-AMC
De desfacut nu ma apuc sa-l desfac; nu ma simt in stare. Problema e ca a mers, nu foarte bine dar a mers... Tind sa cred ca e tot din reglaje. O sa il iau iar la mana... Tre' sa bag iar gaz 022.gif

Iar ce e curios este ca reglarea plamanului am facut-o inainte de ultima alimentare cu gaz(10l), am facut-o spre inceputul alimentarii precedente si atunci nu a consumat nici pe departe in halul asta si nu am mai umblat la ea intre timp.
Chiar incepe sa imi dea de cap...

19 Feb 2013, 17:21:
Am rezolvat treaba cu reglatul, am dus-o la mecanic laugh.gif . Am stat si m-am gandit ca e mult mai ieftin asa (omu' imi lua 10lei). Pana la urma ii dadeam eu de cap dar gazul ce trebuia sa il bagam + nervii ca mi-i faceam... Tin sa va multumesc pentru sprijinul acordat. Numai bine!
ghitza
nu ne zici si noua ce a facut minitehnicus,bafta
DJ-55-AMC
Din cate vazui eu mai slabi surubul de mers in sarcina (cel maltratat) si mai umbla putin la cel de pe furtun. Acum sa vedem cu o fi consumul...
ghitza
o sa cresca iti spun sigur,si sigur relantiu ti asigurat si de supapa de sarcina ceea ce nu e bine
DJ-55-AMC
QUOTE(ghitza @ 19 Feb 2013, 20:12)
o sa cresca iti spun sigur,si sigur relantiu ti asigurat si de supapa de sarcina ceea ce nu e bine
*


Daca tot consuma mult ma duc peste ala iar sa mi-o regleze cum trebuie. Da' ceva imi spune ca nu va fi nevoie
DJ-55-AMC
Am reusit sa ii scot un consum cat de cat bun, cam 10 l/100km.
Se pare ca toata treaba ar fi fost cauzata de o bujie slaba. Am ramas in drum fara gaz si am fost nevoit sa o trec pe benzina. Spre surprinderea mea nu mergea la fel de rotund.
Eu unul sunt multumit de acest consum avand in vedere la cum merg eu.
Nu vreau sa spun ca fac raliu prin oras, ci merg pe distante scurte; nu se incalzeste bine motorul bine si il si opresc.
Va multumesc inca o data pentru ajutorul dat. NUMAI BINE!
PH-06-BOA
Daca mergi pe drumuri scurte, si motorul n-ajunge la temperatura optima, consumul e destul de mare.Asa ca 10, e bine.
Zilele trecute, la un tico care consuma si 20%, dupa ce am remediat acea rafinarie de carburator, dupa trei teste (primul cu 5,5 aldoi-lea cu 6,4), la ultimul am scos 3,7% la viteza de 60/h. Deci, numai intelegerea modului de functionare ajuta la un reglaj si consum optim. Faptul ca nu te credeai in stare sa-l demontezi, te face de doua ori mai slab, in a obtine ce-ti trebuie. Odata lipsa curajului, si alta , imposibila reusita.
DJ-55-AMC
Am toata viata inainte sa invat, am 19 ani. P
Puteam sa ma apuc sa fac experimente pe plamane dar nu aveam nici o certitudine ca si reusesc. In plus nici nu prea ma dau banii afara din casa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.