Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: revizie capitala sistem franare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
totaldeacord
buna ziua. problema sta in felul urmator. La solenza mea cand pun frana, pe spate se aude un sunet de frecare fier pe fier.Pe fata, am joc la placute...zornaie ingrozitor. As vrea sa fac o revizie completa a sistemului de franare. Garniturile de la un etrier sunt mancate...un aerisitor de la acelasi etrier rupt, ultima data am facut aerisirea pe la furtun.

Daca am mers, si o sa mai merg 300 km pana cand fac rost de bani cu frecarea fier/fier se detelioreaza tamburul?

As vrea sa cumpar de la lichid de frana pana la pistonas, orice poate pune siguranta mea in pericol. Pistoanele daca nu sunt blocate sa le schimb?
furtunele care intra in etrier sunt cam crapate, care ar fi un pret aproximativ pentru ele?

Repartitorul de frana e ruginit. se poate gresa sau este periculos sa merg cu el asa?
Maskatu
furtun etrier original 30 lei buc
garnituri etrier 3 lei setul
placute frana intre 30 si 50 setul
saboti intre 120 si 250 setul
garnituri pistonas spate 3 lei setul
Lichid frana 20-50 lei litrul. dot 4!!

Si la mine freca fier pe fier in spate. Erau tociti sabotii. Asta la 93 mii km. A ta cat are? Pistonasele daca sunt blocate se scot, li se schimba garniturile si aia e.

Nu mai circula cu ea asa ca s-ar putea sa iti cada placutele pe jos. Verifica si rulmentii. Daca masina are peste 70-80 mii poti sa ii schimbi macar pe spate.

Repartitorul se greseaza si se deblocheaza cu cateva ciocane. Oricum tu nu ai cum sa sti daca este blocat sau nu. Asta se vede la itp pe rampa.
totaldeacord
masina are 101.000 km si simte nevoia de mai multe piese: frane, caseta directie, planetare. Pana in vara o sa primeasca tot ce vrea, pt ca la vara trebuie sa faca serviciu la mare/munte...

-pe spate pistoanele au garnituri? ca etrierul pe fata l-am desfacut dar tamburii niciodata si nu stiu. Adica se pot reconditiona?

-Placutele au zornait de cand le-am pus(am mai dat si 90 de lei pe ele ca fiind "de origine"), pana mi-am dat seama ca e de la placute am schimbat bucse brate, bielete, pipe bielete, pivoti...aveam totul nou si tot zornaia. Stiu ca exista niste sigurante pentru palcute(nu pentru penele etrierului). la magazin mi-au spus ca asigura impotriva caderii placutelor. asa e?
-cati litri de lichid de frana imi trebuie pentru o schimbare completa? duc masina la un mecanic si nu vreau sa-mi spuna sa iau 2 litri daca e nevoie doar de unul singur.
-Aerisirea trebuie facuta sub presiune sau la pedala? ultima data am facut-o singur la pedala si am frane bune, nu ma pot plange.
-avand aerisitorul rupt, de poate face aerisirea in conditii decente sau am cele doua variante?(1. cumparare etrier ; 2. scoatere aerisitor rupt).
toata operatiunea o sa o fac la un nene care a lucrat la multe service-uri si la pensie si-a deschis atelier, echipat cat de cat binisor. E migalos dar cam ghiolban la bani, pana acum am fost multumit de lucrarile lui
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.