Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacie clasica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bothaistvan
Buna tuturor ma poate ajuta cineva am o problema cu dacia se tureaza singura apoi scade turatia merge parca ar fi obosita saraca parca cu trei pistoane am spalat carburatorul am schimbat delcoul am reglat destul de bine am schimbat pastila vacum am curatat bujiile am curatat la bobina de inductie contactele ,fisele numai stiu ce sa fac dry.gif am mai avut o problema deaia am curatat carburatorul ca mergeam si cind dadeam viteza 3 incepea sa mearga in suturi cineva mia reglat prima oatr delcoul se pricepe dar cum se incalzea motorul se tura de traznea am tras umpic relantiul mai mic am probat sa vad ce face in viteza 3 dar tot asa am schimbat condensatorul dar in zadar,buji am bosch datimi varog un sfat nu sunt meserias ma pricep doar foarte putin
nikuniku
bothaistvan aer fals sau axu de la acceleratie uzat
si nu mai deschide aiurea topicuri,asta este al-3-lea
bothaistvan
DA mersi mult am observat ca curge unpic benzina peacolo se poate,revin miine dupace incerc so rezolv
bothaistvan
numai stiu ce sa cred ca daca apas acceleratiase deschide clapeta,se deschide in functie cum apesi
maho
QUOTE(bothaistvan @ 15 Feb 2013, 09:54)
.. mergeam si cind dadeam viteza 3 incepea sa mearga in suturi cineva mia reglat prima oatr delcoul se pricepe dar cum se incalzea motorul se tura de traznea  am tras umpic relantiul mai mic am probat sa vad ce face in viteza 3 
*


N-am inteles foarte clar daca, atunci cand e motorul cald, se schimba turatia si la ralanti, sau doar cand bagi a 3-a ? Sau (ca sa fiu mai explicit), cand bagi a 3-a cu motorul rece, merge tot in suturi ? Si doar intr-a 3-a ?
Incearca sa schimbi bobina.
bothaistvan
dau viteza 1,ok.dau 2 .ok. dau 3 merge citiva metri si apoi merge in suturi apoi daca continui sa merg in 3 moare motorul.in relanti sa spun : daca e rece motorul merge ca o fata batrina si cind incepe sa se incalzeasca urca relantiu singur foarte tare turat nu mam uitat la turometru dar cred ca 3000-4000aprocsimativ dar nu pot sa umblu la relanti ca daca reduc pica turatia deodata si moare motorul am incercat sa reglez foarte finut dar inposibil sa reglezi si la limita de relanti dar si atunci odata e sus relantul apoi citeva secunde e jos ca doar daca apas incontinu pedala de acceleratie doar asa merge cind urca relantiul las pedala apoi pica trebuie sa tin ca daca nu tin pedala moare,binenteles turometrul oscileaza,si motorul unpic se zguduie
cielo99
Aer fals, pe undeva. Verifica la axul clapetei de acceleratie, garnitura de sub carburator si furtunul de vacum de la servofrana sa nu traga aer. Sa fie toate etanse, sa nu traga aer. La rece probabil sta bine ca e socul tras si ii mai inchide aerul.
sebymesteru
@bothaistvan,esti sigur ca nu-ti ramane clapeta agatata si nu se inchide la loc? Nu ai cum sa se tureze la 3-4000 cu clapeta inchisa nici cu mama aerului fals decat eventual daca carburatorul joaca pe prezoanele de fixare pe galerie de mama focului. Verifica strangerea lui,apoi cu laba de urs de la filtrul de aer scoasa,accelereaza si da-i drumul sa vezi cum lucreaza clapeta. Fa accelasi lucru si din pedala de acceleratie,sa vezi daca nu agata cablul in manson sau in alta parte. Daca totul e in regula,cu clapeta complet inchisa,reglezi ralantiul la 800-900rpm si accelerezi din nou si decelerezi. Daca moare la decelerare,ai orificiile de progresiune de sub clapeta infundate,daca moare la accelerare,membrana pompei de spritz e dusa,ciocul de spritz infundat sau jiclerul cu bila din carburator infundat sau blocat. Daca nu sta in ralanti,jiclerul de ralanti infundat sau aer fals pe langa talpa sau prin alta parte(desi nu prea are pe unde). Sper ca te-am lamurit....
bothaistvan
sebymesteru sa vezi ca azitazi nam facut ce ai spus tu ca nam intrat pe forum,dar sa vezi am luat 2 bujii mai vechi am inlocuit cu cele care erau puse pe masina namai murit in relantin dar mai oscila turatia am mers sa fac o tura si dau 1 nimic dau 2 nimic (nimic=nicio problema ,sa fiu pe inteles)dau 3 merge dar daca accelerez nu mam uitat la turometru dar cred ca era la 1500-2000 poate unpic mai mult insa iar a murit motorul ,am stat vreo 5 minute na vrut nici la dracu sa plece inplus ca am si incurcat circulatia apoi citeva minute aproxsimativ 5 minute a pornit si am probat sa vad viteza unu ok 2 ok si dau viteza trei si maduc cam acu la turometru sa fie pela 1000 si asa merge finut,dar nu pot sa maduc tot asa incet miine ma uit cum miai spus multumesc mult sunteti minunati ma bucur pentru acest forum si pentru asa oameni minunati ca tine si alti.Spun asta ca tot pela bdjocoritori am picat toate cele bune
cielo99
Daca esti din Cluj, dupa numere, hai sa arunc un ochi pe ea, constatarea e gratis. Si reparatia daca nu implica multa manopera (maxim 30 de min de munca) e tot gratis. Ce ma nedumereste este ca face doar i ntreapta a3-a.
bothaistvan
Da sunt din cluj stau in zorilor incerc acuma sa mai vad daca nu reusesc va contactez oricum multumesc mult
cielo99
Incearca sa dai viteza 1 apoi 2 si o turezi mai mult pana pe la 50-55km/h si treci direct in a4-a, fara sa mai dai a3-a. E suspect ca doar in a3-a face.
bothaistvan
cielo99,am facut cum miai spus dar degeaba si in apatra moare motorul mergeam si am vazut ca scade viteza in loc sa creasca, am am accelerat un pic dar degeaba.apoi am aduso acasa in viteza 2 asa merge,am schimbat bobina crezind ca asta poate fi am mai schimbat pompa de benzina na nici gind sa se schimbe comportamentul am stat intro intersectie vreo 3-4 minute apoi a plecat cind pornesc cu cheia dupa ce a murit motoru aud ca face crrrr mai incerc odata crrrr apoi a pornit dupa ce a stat unpic va zic ca condensatorul am schimbat ca am mai avut asa probleme si se oprea dar se oprea in orice viteza atunci ca re infierbanta dupa ce se racea .va mai spun daca observ ceva in zilele astea vine cineva si sa vad poate stie el cre are toate cele bune
cielo99
Clar nu are legatura cu treapta de viteza atunci. Moare doar in sarcina.
bothaistvan
cielo99,asta ce inseamna,am scos delcoul si rotita aia din inauntru dar e bine dupa parerea mea nui uzat are dinti mari cind rotesti se invirte ar putea sa sara peste cap la viteza mare sa nu mai deie delcoul curent?ca interesant dai cheie si nu vrea sa mai porneasca doar dupa citeva minute si inca o intrebare.
maneta aia de urs dela carburator,tragi de ea cu motorul oprit sau pornit da sprit dar intrbarea e ca daca tragi de maneta si te opresti la un moment dat, nar trebui sa curga benzina constant pina ce lasi maneta inapoi.(tragi de maneta si te opresti lasi asa sa zicem si un minut ,dar benzina doar o cantitate iese vreau sa zic ca nu curge ca apa la robinet)insa spritul iese destul de fumos apoi daca mai ti numai curge,dar cu motoru pornit se tureaza
cielo99
E normal sa curga asa, doar un sprit si gata cu motorul oprit.
maho
N-o fi dusa pompa de ºpriş (de acceleraşie)? Membrana exfoliata, sau ceva in genul asta..
bothaistvan
maho,NU pentru ca lam schimbat am pus nou,nu mai siu ce sa mai cred dar imi vine sa ma inebunesc,am schimbat 3 condensatoare,dupa ce moare motorul dece nu vrea sa porneaca cel putin in relanti am pus alta bobina crezind ca aiai problema acuma nu mai oscileaza tare in relanti merge am schimbat 2 bujii am pus 2 mai vechi la 2 si 3 am vazut niste filmulete cu buji la turati mai mari trebe sa dea scinteie una dupa alta ,dar daca intreb se poate sanu functioneze bujia numa pe juatate?
cielo99
Doar o idee, nu sunt sigur dar merita verificat. Cand se opreste nu mai incerca sa o pornesti. Desfa capacul la larburator si vezi dac ai benzina in CNC. In sarcina mai mare ai si consumul mai mare, daca e moarta pompa de benzina e posibil sa nu aiba debit suficient sa sustina consumul mare. La relanti poate face fata.
La pompa de benzina sunt mai multe defecte din cauza carora sa ai un debit insuficient.
Varifica si plutitorul si cuiul pontou, e si aici o posibilitate mica sa ramana partial inchis si sa nu permita accesul benzinei in carburator.
maho
Eu m-am referit la pompa de ºpriş (cea mica, patrata, de pe carburator - la asta n-a zis c-ar fi umblat), nu la pompa de benzina, pe care a zis c-a schimbat-o, fara efect.
Ar mai fi si varianta ca tubul emulsor sa aiba vreo gaura din cele 3, infundata...
Deci daca e de la vreo componenta de carburator, uite aici un tutorial (si mai gasesti si pe forum) bun.
bothaistvan
Buna tuturor in sfirsit ma bucur ca am gasit buba,multumesc tuturor celor care mau invatat si au dat un sfat exceptional.
am luat jos carburatorul si la surprinderea mea garniturile sub carburator erau ude cu benzina ,miam dat seama ca daca e ud intra si aer fals dar e interesant erau suruburile bine strinse.apoi am avut dela cineva un carburator si cu ala merge problema e ca a venit tipu ala si sa tot uitat la masina si a inceput sa strige in gura mare ca ori rain cu netu ori cu el.
am spus domnule varog vorbiti mai incet ca aud vecini, el avrut sa iau jos filtru de benzina ca ea si benzina si trage si aer am mai intrebat una alta (ca si unul curios)tot ce vorbea fiecare cuvint era :ma tu nutebagi aica tu nu trebuie sa sti aia tu nu ai ce cauta acolo
-domnule intreb numa sa nu mor prost,am mai spus ca masina cind am cumparat a fost cu filtru de benzina ala na fost prost pus acolo,infine a spus ca aia de pe net sunt prosti am spus: dece ca aduce fiecare argument si iti dai seama daca va spune cineva adevarul.
infine acuma trebuie sa fac carburatorul meu ca alui maninca benzina foarte multa,cu al meu prindea viteza in timp el a vrut sa prinda viteza imediat da da asa consuma mult,totusi cred ca nivelu e dus in carburator .cum poate sa se distruga nivelul asa simplu ca nam umblat acolo?da am spus ca pe net sunt oameni minunati care explica foarte clar unde sa te uiti ,apoi iam spus sa se care acasa ca nam nevoie de sarlatani.multumesc de sfaturi si sper sa mai vorbim sunteti MINUNATI
bothaistvan
ma poate ajuta cineva cu un raspuns,e vorba de carburator am vrut sa reglez consumul si cind inchid de tot surubul de aer nu se intimpla nimic altadata murea motorul, ce poate fi?aer fals?
cielo99
Sau poate clapeta de acceleratie nu inchide bine.
bothaistvan
revin :am pus un alt carburator da asta daca insurubez de la surubul de aer se tureaza si mai tare ,am dat relantiul mai mic si e ok
DAR merge 1 minut poate si mai mult si incepe sa mearga ca tractorul iar daca nu accelerezi moare ,bujii noi (bosch)bobina de inductie nou german,am mai schimbat si contactul ca nu dadea schinteie bobina ,lulea nou capac delcou nou pompa de benzina nou avans reglat acolo unde de scinteie,condensator nou garnituri noi la carb.la prindere doar garnitura la capac nam schimb...ca e bun,na si uite ca de ogramada de timp nam mai umblat cu iea nici nu mai stie cum arata centrul clujului tongue.gif
cielo99
Din cate imi dau seama asta e al 3-lea carburator. Pai asta nu te duce cu gandul la faptul ca poate problema ta nu e de la carburator? Ia verifica tubul de vacum ce vine de la avansul vacumatic la carburator ( ala transparent care merge de pe delcou pe carburator) sa nu fie crapat, rupt, spart.
Babaq139QMB2
La vacum , e negru , asa e la mine , am dat benzina aia de kkt afara din dacie , si toarce ca o pisica , PISI , PISI , schimba benzina aia vreau sa zic . smile.gif
bothaistvan
si tubul ala lam schimbat ,daca trag aer pe iel imi ramine limba pe iel,si pe furtunul de vacum ala cu diuza (nu stiu daca vam zis)dupa ce incepe sa mearga un pic da pe iel cred ca e ulei si curge in carburator da nu foarte tare dar in timp se aduna curge ca si o lava nu mi se pare ca a curs asa mai demult si da in continu fara pauza
sebymesteru
Mie imi face impresia ca motorul tau e cam uzat,daca spui ca iti baga atata ulei pe la recircularea gazelor(furtunul cu diuza). Fa o proba si scoate-i acel furtun si vezi cum merge,asa se facea pe vremuri la motoarele uzate,se scotea acel furtun undeva sub masina ca sa nu ajunga gazele in mers in habitaclu. In alta ordine de idei,ce ulei ai in motor,cati km are? Ai putea sa-i pui unul mai gros,un 20w50 si un aditiv ca sa-ti tina compresia mai bine o idee si sa nu mai dea atatea gaze in carter. Jocul la culbutori sa fie reglat bine, 0,20 admisie cu 0,25 evacuare am eu si cu toata aprinderea schimbata ar trebui sa mearga,da-l in masa,e motor de dacie nu de avion... smile.gif
bothaistvan
Sebymesteru sa spun in 2010 am dat masina la un servis niste gunoieri nu pot spune altcuiva mia facut motorul si mia tat peste un an masina ,asaca masina merge din 2011 .
cu masina nu cred ca fac anual sa zicem intre 2ooo km-si-4000 poate ecsagerez
cei drept acolo la supape de reglat nu sa reglat am inteles ca tr sa se regleze la ns... citi km
Da daca scot furtunul de vacum merge mai bine isi revine dar nam lasat mult asa se aude motorul bine parca isi rev turatia
am pus inapoi dupa un timp moare ,desfac bujiile si sunt negre de tot
apoi curat bujiile si dau cheie iar merge desfac relantiul aproape doar atit sa tina si insurubez surubul de aer cind il insurubez creste turatia am insurubat de tot si nu moare motorul si merge binenteles pina se inegresc iar bujiile asta nu dureaza decit 1-3 minute aprox...

21 Mar 2013, 19:09:
am uitat sa spun uleiul 20/40 +un aditiv am pus in decembrie
-am luat capacul jos dela motor admisia si evacuarea nu toate sunt la fel unele au joc altele nu chiar deloc da nus. daca daca a fost desc,sau inchisacert e ca era la la alt piston luleaua
bothaistvan
Am masurat distanta intre supapa si clema aia nustiu daca am facut bine?
dar sa va zic si sa ma corectati daca e asa
ordinea supapelor dela volanta :cititi dela dreapta la stinga ca asa e dela volanta
ps.1-A-E
2 E-A
3 A-E
4 E-A
E BINE?
am bagat intre supapa si clema o lera care sa intre cit decit lejer
ps 1-A 0,45- E 0,45 avea
ps 2-E 0,50 -A o,80
ps 3-A 0,70 -E 0,60
ps 4-E 0,70-A 0,60asa aveau toate cred ca deasta facea atitea figuri
sebymesteru
smile.gif) Iti cloncanea ca la forja. Regleaza-i cumsecade si revino sa ne spui ce-a iesit.
bothaistvan
salutare
am reglat, e ok reglaju acuma, merge foarte frumos, DAR ,sa stiti ca dracia asta iar dupa un timp scurt iar a apucat poala aia
Cind am observat ca face: bam bam bam ,am scos repede furtunu dela galerie ce merge la carburator si iata merge ,dar nici sa nui areti macar furtunu ca incepe sa se bilbiie daca introduc de tot moare dupa citeva sec.asa ca iam mai dat drumul si am lasat fara furtun si na mai murit si se aude foarte frumos si am putut regla si carburatoru cit de cit
Ce mama lui are?nui mai place furtunul ? smile.gif mai demult stiu ca daca iesa furtunu nu vroia sa mearga fara el offfffffffff
sebymesteru
Nu mai ai diuza pe furtun,daca e vorba de furtunul care intra in T-ul de la carburator.
bothaistvan
am diuza ce poate fi ca fara furtun nare nimic
maho
Probabil se infunda diuza cu "muci" de ulei; ar trebui sa verifici uzura setului motor (segmentii, in special) si calitatea uleiului. Nu cumva ai si o spuma alb-maronie sub busonul capacului culbutorilor ?
bothaistvan
bada am si spuma

25 Mar 2013, 19:16:
si cei de facut in acest caz? segmentat
maho
In functie de ce ulei (poate e unul prost, sau nepotrivit cu gradul de uzura) ai in motor, ai putea intai sa incerci doar cu schimbarea uleiului. Apoi, daca nu e suficient, faci si o segmentare. Cauta ("search") dupa "muci carburator", s-a discutat mult problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.