pellyx31
16 Feb 2013, 12:52
am o Dacia 1310 din 99 si am o problema cu prima bujie cea de linga radiator. Motorul merge bine cind schimb bujia asta merge ce merge si iara nu mai merge .Am scos fisa cind o apropii de bujie da sa mearga cind o fixez iara nu merge. Care o fii problema?
val2011
16 Feb 2013, 14:23
fisa
nikuniku
16 Feb 2013, 16:02
compresia la motor
ghitza
16 Feb 2013, 16:06
ce treaba are cu fisa ?daca zice omu ca merge cand aproprie ,si la fixare nu.
schimba fisa cu cea de langa dat si pe capac
nikuniku
16 Feb 2013, 16:34
daca zici ca fisa nu are nimic de ce-i zici so schimbe cu cea de langa??
nu cumva este compresia sau reglaju incorect al tachetilor???
val2011
16 Feb 2013, 18:19
probabil ghita nu a citit ce a scris sau nu stie care este fisa
ghitza
16 Feb 2013, 19:08
eu zica ca nu stiu care este fisa e k?am zis(cine vrea sa inteleaga cine nu face caterinca) sa o schimbe cu cealalta sa vada daca este sigur fisa,ce treaba are compresia su fisa,ori ai compresie buna ori ba fisa tot lucreaza daca este buna
krapcarasu
16 Feb 2013, 20:33
se poate intampla ca sa fie nevoie de o tensiune mai mare pt a lucra corect(de ex compresie mai slaba ) , tinand departat putin fisa se mareste tensiunea de amorsare a scanteii. Masoara fisele , verifica sa nu fie capacul delco zgariat, regleaza culbutorii pe cilindrul ala; daca nu si nu, verifica si compresia
B17XGG
16 Feb 2013, 22:51
Compresia mai slaba favorizeaza descarcarea intre electrozi care poate avea loc si la tensiune mai mica. Ceea ce poate impiedica formarea scanteii este consumul exagerat de ulei (ce se poate interpune la electrozi) care este legat de obicei de uzura peste masura a grupului piston-segmenti-cilindru. Incearca si alta bujie si alta fisa, daca spui ca functioneaza "cu paratraznet". Uita-te si prin capacul delco.
PH-06-BOA
17 Feb 2013, 22:14
Adica , cum a spus niku, tot compresia. Avand segmentii praf, scade si compresia, dar si patrunde ulei in capul pistonului, depunand calamina pe bujie si intrerupand functionarea ei. Mai putin posibil sa nu fie culbutorii rglati bine, de indata ce, cu paratraznet se simte mersul normal. Daca era supapa deschisa, la relanti nu s-ar fi simtit mare diferenta, ci doar turata.
Cel mai simplu, faci o reductie care sa departeze si sa si piteasca electrozii bujiei, si vei merge asa, pana ti s-o albi barba. Am dat si eu p-aici desenul, dar poate intelegi din ce spun. O piesa filetata cu M14X1,25 care sa o montezi in locul bujiei, sa aiba o gaura de 10 pe lungimea filetului (la interior), si in continuare gaura se largeste pana la capatul de afara al piesei, unde se fileteaza cu acelasi pas, pentru a monta bujia in el. Dar cred ca mai bu e un desen:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.