Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pierdere lichid servodirectie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
Ake
Pentru ca e posibil sa se mai loveasca si altii de aceeasi problema, descriu mai jos "simptomele" si posibila cauza (conform mecanicilor).

Ce simptome avea: la pornire, se auzea un zgomot ca de motoras electric, mie initial mi s-a parut ca e similar cu zgomotul facut de un polizor sau flex dar foarte slab. Zgomotul se amplifica odata cu rotirea volanului. Dupa cateva secunde, zgomotul disparea si masina se comporta absolut normal din toate punctele de vedere. Desi mi s-a intamplat sa aud respectivul zgomot doar aseara de doua ori si astazi dimineata, am decis sa ma uit totusi sub capota sa vad daca se vede ceva in neregula. Suspectam o frunza sau poate o punga de plastic intrata pe undeva pe linga vreo piesa in miscare. Am constatat ca mai era lichid de servo doar vreo 4 cm pe fundul borcanului, si destul de multe pete de jur imprejurul conductelor respective.

Fuga cu ea la AMG, destul de rapid s-a gasit un mecanic care sa o urce pe rampa. A desfacut scutul, si cum se pare ca era prima masina cu problema asta venita acolo, au chemat un guru de la uzina care a inceput sa le dea lor diverse explicatii, si pe mine sa ma intrebe de toate cele (data fabricatie, km, alte probleme..ma rog, ca la doctor la anamneza). Dupa mai mult de o ora in care s-au invartit o multime in jurul masinii, n-au reusit sa afle locul pe unde se scurge lichidul. Tipul de la Dacia a spus ca fiind vorba de 80 atmosfere, e suficient si un por microscopic.

PRIMA INTREBARE: In caz ca a mai patit cineva asa ceva, il rog sa dea o idee pe unde sunt locurile cele mai delicate din traseu, si unde ar putea mai lesne crapa circuitul

Intr-un tarziu un tip probabil mai cu imaginatie, a presupus ca e de la un senzor (sonda?) , ma rog, o piesa care li s-a parut lor mai umeda. Cum in magazie aveau piesa respectiva doar ca era pentru Clio, mecanicul a zis ca o schimba. Numai ca a venit guru si a decretat ca trebuie de Logan, ca asta de Clio e mai scumpa si nu pot face inlocuirea. (piesa fiind totusi acceasi). Cum de Logan nu aveau, am zis ca bine, Pa! vin altadata. Guru cam ingrijorat asa la fata zice Ntz! Masina ramane aici. Nu va putem lasa sa plecati cu ea. Daca plecati, pierdeti garantia.

A DOUA INTREBARE: Chestia cu arestatul masinii e regulamentara? Ca mie mi se pare ca e exces de zel. Lasand la o parte grija lor pentru integritatea mea de care ma cam indoiesc, ma gandesc ca oricum puteam sa vin in service dupa doua trei zile de la defectare.
ghc
Naspa, inca o problema pe lista.
Referitor la arest, ma gandesc ca o mica problema intr-o instalatie sub presiune se poate dezvolta foarte rapid. Nu cred ca le pasa de sanatatea ta, dar in caz de accident (bataie in lemn poc, poc, poc) ar deveni responsabilitatea lor, probata prin vizita in service si printr-o eventuala expertiza tehnica.
Oricum, un telefon la VC nu ar strica.
Ti-au dat vreun termen? Sau o sa suni in fiecare zi sa vezi daca a venit piesa?
anpop
Grija lor pentru tine e egala cu 0! grija lor e sa nu cumva sa golesti intentionat (asta plecat de la ei cu caruta....) rezervorul de lichid de servo, si sa faci manevre in parcare pana nu mai ai directie, dupa care sa intri intr-un pom....mertan, etc. si sa dai fabrica in judecata ca sa-ti poti lua golf nou tongue.gif
nik1965
Parerea mea este ca nu ai pierdut lichidul doar in doua zile, deci arestarea masinii este exagerata pentru ca nu pierzi instantaneu lichidul. Nu inteleg de ce nu au sters totul foarte bine, completat cu lichid, pornit motorul si sa se vada pe unde curge si cit curge. In mod normal asa se face nu se da cu presupusul.
Maf
Eu am Solenza...si am avut probleme cu servo rezolvate in garatie.
Curgea lichid pe la senzorul aflat pe conducta de inalta presiune,care a fost inlocuit, precum si pe la fulia de la pompa de servo, care a fost si ea inlocuita. Dupa inlocuire nu au mai fost probleme.
ICET

Senzorul ala,este presostatul.Presiunea de lucru in circuit nu trebuie sa depaseasca 7 bari cu volanul drept si maxim 86 bari cu directia bracata stinga sau dreapta.Daca e un por mic,e normal sa piarda lichid pe acolo dar locul se vede imediat,fiind unsuros(urme de lichid).Daca puneau la dispozitie o alta masina in momentul in care a ta a ramas in service,erau intradevar pe drumul cel bun,dar asa..........rusinica!
Ake
QUOTE(ICET @ 6 Sep 2005, 15:17)
Senzorul ala,este presostatul.Presiunea de lucru in circuit nu trebuie sa depaseasca 7 bari cu volanul drept si maxim 86 bari cu directia  bracata

Bun. Si cui foloseste?
Adica cine citeste informatia respectiva? Ca masina mergea normal, nu se aprinsese nici un beculet pe nicaieri, nu piuia, nu striga la mine.... "-ba dobi, curgeeee... "
Acu serios, daca curgea lichid, (si eu cred ca a curs tot in doua zile) nu ar fi trebuit ca respectivul senzor sa citeasca valori eronate?

edit:. ce masina de schimb spui? M-au pus sa cumpar eu lichidul - 24 lei. Lichid care sigur ar fi trebuit pus de catre ei pentru diagnosticare, dar care nu se gasea in magazie, ci la MAGAZIN - aka pe bani nene.... basca faptul ca nu le mergea POS-ul si m-am scobit prin buzunare un sfert de ora dupa maruntis...
klaus
Presostatul de la DA este citit de UCE injectie in regimuri joase de turatie (relanti de ex) cand se trage de volan maxim si creste efortul pe motor datorita pompei de servo. Cu aceasta ocazie, daca este necesar, uce injectie creste un pic turatia de relanti
ICET
QUOTE(Ake @ 6 Sep 2005, 17:03)
edit:. ce masina de schimb spui? M-au pus sa cumpar eu lichidul  - 24 lei. Lichid care sigur ar fi trebuit pus de catre ei pentru diagnosticare, dar care nu se gasea in magazie, ci la MAGAZIN - aka pe bani nene.... basca faptul ca nu le mergea POS-ul si m-am scobit prin buzunare un sfert de ora dupa maruntis...
*


Mda.Nasol moment,dar ar fi trebuit sa mai incerci si in alte service-uri,poate aveau pe stoc presostatul!Asta daca tot zici ca ai cumparat singur lichidul.....
inconturnabil
QUOTE(Ake @ 6 Sep 2005, 13:19)
Cum de Logan nu aveau, am zis ca bine, Pa! vin altadata. Guru cam ingrijorat asa la fata zice Ntz! Masina ramane aici. Nu va putem lasa sa plecati cu ea. Daca plecati, pierdeti garantia.

A DOUA INTREBARE: Chestia cu arestatul masinii e regulamentara? Ca mie mi se pare ca e exces de zel. Lasand la o parte grija lor pentru integritatea mea de care ma cam indoiesc, ma gandesc ca oricum puteam sa vin in service dupa doua trei zile de la defectare.
*


Masina poate fi retinuta in service numai cu acordul proprietarului. Daca defectul respectiv afecteaza sigurant
paul-cristian
Am avut aceleasi probleme si eu cu Loganul, sonda de la servodirectie care "fasaia" si care a trebuit aproape doua luni sa mi-o schimbe dupa ce am apelat la VC. dar nu mi-a fost sechestrata masina in service (tot la AMG) Sondele nu se potrivesc,nici de la solenta la logan si nici de la "frantuzesti" la logan. Dupa ce mi-au schimbato nu am mai avut probleme.
sorin1234
Am si eu aceeasi problema la pornire. Se aude un zgomot ca de flex - slab, un fel de motoros. Vine din zona pompei de servodirectie. Sa fie vreun rulment de la pompa? Dispare dupa ce motorul se incalzeste (dupa cateva minute). Nu pierd lichid de la servodirectie.
Daca aveti vreo idee va rog sa-mi spuneti.
E nasol ca atunci cand ajung la service motorul e cald si nu mai face.
Multumesc.
Apropo: puteti sa-mi ziceti de un service autorizat Dacia din Arad unde se lucreaza bine?
prody
Pana la urma voi ce ati mai rezolvat cu pierderile de lichid, ca de vreo doua zile aud si eu un tiuit nasol in zona alternator/pompa servo, si azi m-am uitat, am gasit ulei pe presostat, nivelul uleiului din bidon este o.k., oricum nu tin minte, la milimetru, cat era inainte.
Intrebarea este : daca scapa ulei din circuit, atunci obligatoriu tiuie?
Ake
Daca nu pierzi ulei nu vad de ce ar trebui sa tiuie. Nu ma pricep eu extraordinar la treburile astea, dar banuiesc ca simptomele pe care le avea masina atunci se datorau pierderilor de presiune din circuit si nu cred ca e posibil sa pierzi presiune fara sa pierzi si o cantitate apreciabila (vizibila) de ulei de la servo.

Pe de alta parte, sunt un milion de alte motive din care ti s-ar fi putut pata presostatul. Ar trebui sa-l cureti si sa urmaresti daca se mai intampla. In plus, uleiul asta pateaza cam tot prin zona pe unde iese, nu cred ca se limiteaza doar la o arie restransa in jurul unui por.
prody
De vreme ce presostatul este murdar de ulei, iar pana mai alaltaieri nu era, inseamna ca pierd ulei pe acolo, insa momentan foarte putin, doar nu oi vrea sa curga ca la robinet.
Ceea ce doresc sa aflu este urmatorul lucru : chiar si o scapare mica de lichid duce la o pierdere de presiune in circuit suficenta ca sa declanseze tiuitul ala?
DragosP
QUOTE(prody @ 2 Sep 2006, 16:38)
Intrebarea este : daca scapa ulei din circuit, atunci obligatoriu tiuie?

Nu. Probabil că țiuie doar în momentul în care ai nivel suficient de mic, brachezi roțile și atunci pompa începe să caviteze nemaifiind suficient ulei în instalație. În rest, n-are nici un motiv să țiuie.
prody
Am iesit la o plimbare de proba, cu masina, vreo 25 km.,un lucru e clar : se pare ca nu pierd lichid, am curatat presostatul si nu a mai aparut nimic pe el, am mai adus vreo cativa si ne-am dat cu presupusul, pana la urma se pare ca tiuitul a fost localizat, este din interiorulul capaclui de distributie sad.gif , zgomot de galet uzat care fluiera or something...
Ca sa nu mai deschid alt topic: ce e are Loganul sub capac care poate fluiera/scartai? Pompa de apa? Ceva galeti intinzatori?
L.E. Am discutat, ma duc maine in Service, va anunt maine seara ce s-a intamplat, cel cu care am vorbit zicea ca,mai degraba, cureaua de accesorii scartaie.
prody
S-a rezolvat, cureaua de accesorii scartaia asa,dintr-un motiv ciudat scapase in lateral si nu mai calca cum trebuie pe fulii. Oricum, mie mi se pare ca fulia de la arborele cotit nu merge prea rotund, parca fuleaza.
Am dat in sala de asteptare din Service peste un nene care in 25 000 km schimbase 4 casete mecanice, iar a 5-a , pe care o avea din iulie, deja troncanea dupa 3000 km! ohmy.gif .Din fericire fusese inspirat sa ia garantie extinsa! biggrin.gif A zis ca a vorbit cu un avocat, cu OPC-ul, cu Dacia,se pare ca e o lege, daca un reper se defecteaza de 3 ori in garantie trebuie sa-ti dea alta masina. Cica trebuie sa se duca la tratative cu ei, s-a intrunit o comisie speciala pentru el. Ciudat, eu stiam ca problemele cu casetele mecanice se cam rezolvasera. O avea intr-adevar altceva pe la masina care ii termina casetele ca prea e de oaie. Acum ii schimbau blocul de lumini care nu mai avea decat faza lunga si o flansa la telescop care troncanea. I-o fi facut cineva vraji la masina! biggrin.gif
klaus
Parerea mea personala, la curelele de accesorii e o problema pe la una din fulii, care nu este centrata cum trebuie. Din ce am intalnit eu, nu mi se pare ca ar fi niste incidente asa de rare astea cu sarirea curelei de accesorii, asa ca va sfatuiesc sa ii puneti pe aia din service sa se uite cu atentia la alinierea fuliilor
calin.c
QUOTE(paul-cristian @ 14 May 2006, 16:25)
Am avut aceleasi probleme si eu cu Loganul, sonda de la servodirectie care "fasaia" si care a trebuit aproape doua luni sa mi-o schimbe  dupa ce am apelat la VC. dar nu mi-a fost sechestrata masina in service (tot la AMG) Sondele nu se potrivesc,nici de la solenta la logan si nici de la "frantuzesti" la logan. Dupa ce mi-au schimbato nu am mai avut probleme.
*


se potriveste de solenta
mely
salutare! am si eu un logan din 2005 decembrie, 30 k , tocmai iesit din garantie, pierde ulei pe la pompa servo, asa au zis mecanicii, si ca se remediaza doar cu schimbarea pompei,. sa-i cred?
yO_
Pe unde pierde pe la pompa servo?

Postez aici pentru ca si eu am scurgeri la servodirectie, tot cu masina iesita din garantie. E naclait la presostat. Clar ca tre schimbat.
Reed
Pe la pompa poate pierde pe la simering sau pe la coliere. In general se pierde pe la cutia de directie (acolo sunt mai multe garnituri ce etanseaza pe niste brate ce se pot neclai de murdarie) sau pe la sertizarile tub cauciuc-tub metal.
yO_
Ma dusei in service sa intreb de presostatul ala amarat. Ii explic "sefului" de pe acolo problema cu pierderea de lichid, la care ala ma ia ca nu se numeste "Presostat" ci "Captor PMH" (huh.gif sper ca am retinut bine). Vad ca s-au documentat in limbi straine, capteur (fr) = senzor (ro).

Ma rog, la intrebarile mele imi spune ca piesa costa in jur de 230 RON. ohmy.gif Pai atunci pompa sau caseta de directie costa cat casa??
Reed
caseta costa.... 14-1600RON smile.gif
yO_
..numai atat? Eftin, si buun.

Revenind la problema mea, am vorbit cu un nene avizat care fara sa il demonteze mi-a spus ca nu e presostatul de vina, ci ca trebuie marit "bergul". Din cate am inteles eu, "bergul" este conicitatea de la capatul conductei, care se poate rectifica, sau ma rog, "bercui". Aceeasi problema banuiesc eu ca ar putea cauza scurgeri si la alte extremitati ale conductei.

rooster
Pentru cei ce au schimbat presostatul: era in stoc la magazinul dealerului sau nu? La mine, in Tulcea, au constatat defectiunea pe 19 Iulie si mi-au spus ca nu-l au pe stoc si ma suna dupa 20 August daca vine. sad.gif
yO_
La Mavexim Targoviste era pe stoc.
MiticaLGN
Am si eu o problema sad.gif Azi a inceput sa miroasa in interior a ulei incins.. am desfacut capota si am constatat ca pe recipientul care tine uleiul de servo (sper ca ala e ca are desenat un volan pe el si e pozitionat langa radiator) au aparul urme de ulei care pare sa se scurga chiar din capacul recipientului care are o mica gaura pe mijloc
M-am uitat la nivel si e peste maxim.
E posibil ca gaura aia din capac sa functioneze pe post de supapa ?? Stiu sigur ca la SN capacul la vasul unde era lichidul de racire avea o asemenea supapa
O sa revin maine cu niste poze
razvanamza
La mine pierde pe jos (pe langa bratele directiei), de cand am fost lovit in roata. Cei de la RCA nu au vrut sa despagubeasca, afirmand ca nu a fost indoita janta sau vreun element al directiei....

din ce mi-au spus baietii din service, sunt largite doaua simeringuri, de pe "axul" servodirectiei, si pe acolo scapa.
Se poate rezolva fara sa schimb toata caseta? Nu ma dau banii afara din casa...si completez cam 1 L la o luna..
EUGEN2008
iti trebuie caseta , e foarte sumpa cea de origine , undeva peste 20 milioane, alternativa e una SH dar risti sa repeti problema de acum daca si aia a fost lovita in roata. Altfel singurii in tara de care am auzit ca reconditioneaza casete cu cea veche la schimb sau vanzare directa alta caseta sunt undeva in targoviste, dau si garantie serioasa , incearca niste google-uri daca chiar nu - i gasesti ma interesez de un nr de tel de la un prieten ce a ajuns cu un ford la ei . Bafta
crising
La ultima revizie cei din service au constatat ca sonda servodirectie este umezita de ulei. Nivelul in borcan nu a scazut, pierderile nu sunt de genul scurgeri abundente ci doar vapori de ulei, aceasta lucrand la presiuni foarte mari. Mi s-a recomandat urmarirea atenta a pierderilor de ulei pana la inlocuirea acesteia in perioada urmatoare. Pretul in service fiind foarte mare m-am hotarat sa cumpar una de aici de la bursa urmand sa o schimb eu. Ceva recomandari la schimbarea acesteia? Am vazut ca in ea intra o mufa, are oare legatura cu vre-un calculator al masinii urmand ca dupa schimbare aceata sa nu fie recunoscuta? Cam cat ulei pot pierde in momentul inlocuirii?
floru77
aceeasi problema o am si eu,pierde lichidul de servodirectie.daca a rezolvat cineva problema sa ne spuna si noua cum si la ce pret.
gastorro
Am un Sandero Hi-Flex 1.6 8v din 2009/05 cu 120kKm care a inceput sa scape ulei prin cateva locuri..
De exemplu, uleiul din coducta de high pressure ( 8200849680 ) a servodirectiei a inceput initial sa curga prin senzorul
de presiune ( Switch Pressure Sensor 7700413763 ) direct peste alternator ( 0124415041 ), motiv pentru care s-a stricat:
user posted image prin membrana rupta a acestui senzor, pic pic pe alternator.. user posted image
Cand am inlocuit acest alternator, am remarcat ca din aceeasi conducta mai scapa ulei si prin cusatura asta a cauciucului
user posted image
Vreau sa stiu ce se intampla cu pompa servo daca scot tot uleiul din circuitul servodirectiei ?
Ma gandesc ca pana fac rost de furtunul/conducta asta, sa curat toate petele de ulei si eventual sa circul cu ea cat-de-cat ..
jelly
Salutare! Am un Logan Laureate din 2005 si doresc sa schimb pompa servo, deoarece curge ulei pe la fulie. Doresc sa schimb pompa servo cu modelul pus pe ph2 1.2 16V. Intrebarea mea e daca a montat careva acest model de pompa pe logan ph1? Se potriveste bine pe suport, trebuie modificat ceva? Multumesc!
jelly
Hai ca raspund tot eu pana la urma. biggrin.gif Deci pompa de servodirectie de ph2 1.2 16 v, se monteaza si functioneaza foarte bine pe ph1 1.4 si 1.6, cele cu aer conditionat. Spun asta deoarece la cele fara aer conditionat nu stiu cum este prinderea pompei.
Si cu aceasta ocazie am mai schimbat si chitul de accesorii.
YRX
Da de ce ai folosit-o pe asta?
jelly
Pentru ca am gasit-o la un pret accesibil (300 lei) si am vrut ceva bun si de origine. Modelul avut anterior la Autokarma era 754 lei si din dezmembrari nu am vrut sa iau.
andreig1982
cu tot cu fulie?
eu am luat de la colegul cu nume de piesa, pompa de pe 1.4, 1.6 mpi cu 400 cu tot cu fulie in 2015
YRX
Aha, credeam ca din motive tehnice.
jelly
QUOTE(andreig1982 @ 12 Mar 2018, 08:36)
cu tot cu fulie?
eu am luat de la colegul cu nume de piesa, pompa de pe 1.4, 1.6 mpi cu 400 cu tot cu fulie in 2015
*



Da, cu fulie. Il stiu pe colegu' , are preturi maricele.
Pe pompa scrie ca e facuta in Germania pentru Renault, sper sa fie buna si sa ma tina, dar asta o voi vedea in timp.
DAJ
Salut, a aparut si la mine pierderea de ulei pe langa senzorul de presiune care va trebui inlocuit. Cu ocazia asta vreau sa schimb tot uleiul din servodirectie ca are totusi aproape 14 ani (1.4MPI din 06.2005) si 60.000 km in plus e la minim in borcan. Ulei am gasit dar nu stiu cat intra la un plin complet al instalatiei.
Kojak
Mai mult de 800 - 850ml n-o sa-ti intre, oricat te-ai chinui, asa ca ia 1L, e mai mult decat suficient.
Poti lua orice marca (Elf, Castrol etc), important e sa fie Dexron / Dex 2 (D2).
mcNelu
Exista un aditiv ATF pentru ulei servo sau cutie de viteze automata. Daca nivelul in rezervorul servodirectie este minim, aratat de joja de sub capac, puneti din aditiv in loc de ulei. Revigoreaza garniturile, opreste scurgerile mici.
Proportia permisa este aratata pe tubul ATF.
Agrig
Azi m`am trezit ca la un viraj la maxim incepe sa gilgiie ceva la masina, gilgiitul cunoscut si de la alta dar care a facut-o la cuca macaii-n virf de deal!
Verificat lichidul, bine sub minim, curgea pe la manocontact, dat jos, avea o crapatura in portiunea filetata.
[attachmentid=1628119587]
Facut o bucsa cu stringere de 0,02mm pus ceva Loctite si presat si spatele senzorului.
[attachmentid=1628119588]
[attachmentid=1628119589]
Este sus si nu curge nimic.
[attachmentid=1628119590]
Flansa folosita la stringere
[attachmentid=1628119591]
additivcalciumvitd3
Buna ziua,

Vreau sa schimb senzorul de presiune de la servodirectie (am deja piesa noua luata - cu acelasi cod ca originalul), de aici 4 intrebari:
- pot desface singur cu o cheie fixa sau risc sa rup teava de inalta presiune?
- in circuit (cu motorul oprit) e presiune mare acolo? Risc sa-mi tasneasca uleiul de servo cand scot piesa defecta, care curge, sau o rezolv cu o carpa pusa dedesubt si infiletez repede piesa noua?
- mufa care vine bagata in senzor pare ca merge pusa la loc in ambele sensuri. E adevarat?
- cam cat de tare strang noul senzor?

Multumesc anticipat de ajutor.

Masina e un logan din 2010 cu 130k... reali smile.gif)
Agrig
Aveti nevoie de inca o cheie fixa pentu contra si nu se rupe nimic.
Va miscati repede si nu curge aproape deloc uleiul, presiune este doar cind se invirte servopompa.
Vreti sa fiti sigur, coboriti vasul cu ulei sub nivelul pompei si nu e nici o sansa sa curga.
Se stringe "la mina", cit sa simti ca se pune pe sacun si inca ceva.
Puneti o cirpa pe alternator si e suficient ca protectie contra curgerii de ulei.
Este un contact deci nu conteaza cum se nimereste la cupla.
additivcalciumvitd3
Multumesc, acum vin de la schimbat. Am aflat dupa ce am desfacut ca are niste canaluri ca sa intre intr-un singur sens. Imposibil de fortat/gresit. Sper sa reusesc sa atasez poza. In rest am facut exact cum mi-ati spus. Am pus un servetel "martor" sa vad maine daca mai curge.

L.E.: am pornit motorul si am facut stanga/dreapta 1min ca sa ridic presiunea in senzor. Inca nu "plange".
CGDBZ
Salut,
Acelasi senzor se umezeste si la un Logan 1.4 2009, 35.000km. Lichidul in vas era aproape la minim. Probleme cu servo-directia nu sunt.
Daca se urmareste sa nu scada lichidul sub nivelul minim afecteaza cu ceva daca "plange" pe la senzor ?
Agrig
Alternatorul, daca este varianta in care ajunge uleiul direct pe el.
Se intepenesc periile...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.