Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglaj frane / cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ddnessi
Salut . Am o Dacie 1305 [papuc] cu care am cateva probleme , probabil reglaje pe care nu stiu sa le fac ...

1. Franele ... Povestea a inceput in primavara lui 2012 , undeva prin martie , nu mai pornisem masina in iarna ce trecuse , iar odata cu sosirea primaverii , am pornit-o si... surpriza , frane , zero , am inlocuit pompa , urmand astfel sfatul unui mecanic celebru de cartier , tin sa precizez ca pana sa inlocuiesc pompa, franele tineu ... dupa inlocuire si aerisirea propriu-zisa , nimic , am frana sa intepeneasca rotile , abia la a2-3a peda . nu stiu ce se intampla . ceva sfaturi ?

2. Marsarier ... aici sigur e o problema de reglaj ... masina intra perfect in viteze , doar ca in marsarier ma cam chinui , pana la urma intra , dar e neplacut ... stie cineva are e problema si cum o pot rezolva ?
Iuli
La frane in primul rand trebuia sa umbli la saboti pe spate sa faci reglaje si aerisit frana ,daca nu aveai frana atunci umblai la pompa centrala
La marsalier ,prima operatiune e de inlocuit bucsile de plastic ca sa ei jocul la maneta si apoi reglajul
razvan32
fa aerisirea bine si nu o sa mai ai probleme.
PH-06-BOA
Pentru frane, sigur nu ai doua lucruri facute: aerisire corecta, si apropierea sabotilor de tambur, ceea ce ar trebui s-o faca reglajul automat. Daca aerisirea ai facut-o prin pedalare rapida si repetata, ai facut numai clabuci in instalatie. Corect aerisita, e sa lasi deschis aerisitorul si sa astepti sa vina lichidul din fata, la aerisitorul din spate. Numai atunci aerul e iesit. La fel si pentru calalta roata de spate, apoi pentru cele din fata. Daca nu ai rabdare, pui pe cineva sa apese pedala si s-o tina apasata, deschizi aerisitorul, iese se iese, inchizi si apoi se elibereaza pedala.Repeti asta pana ajunge lichidul din fata de la pompa, dupa ce a iesit aerul. La cea de-a doua roata de spate, nu mai astepti sa vina din fata, ci doar de la ramificatie. Pentru fata, la fel, pana vine de la pompa. Se mai poate si altfel, mai ales cand nu se amorseaza pompa, sa pui un dop pe gura vasului de la pompa, in care sa ai montata o teava ca o valva de roata, si cu pompa bagi presiune in vas, asteptand sa iasa lichidul si aerul in spate (dar tot doi oameni). Prima e sfanta cand esti singur.
Cealalta cu sabotii, tragi frana de mana si, daca e diferenta intre a frana cu frana trasa si cu frana lasata, inseamna ca la prima peda se apropie sabotii, si abia la adoua ai frana tare (cand e lasata frana de mana). Trebuie reglat manual din clichetul de la frana automata, dinte cu dinte, pana tamburul intra fix pe saboti, ca atunci cand l-oi strange cu piulitele (centrat), sa nu frece, sa fie franat. Atentie la pozitia lui, sa-l pui pe pozitia de a-i monta surubul lui de fixare, chiar dac anu i-l pui. Rugina umflata pe flansa sau tambur, face sa-l descentreze in alta pozitie.
La maneta, baga-te sub masina, ca-i destul de inalta, si misca de levier spre pozitia de marsarier, urmarind sa vezi cine are joc sau cine se opune cursei necesare. Se poate sa fie si din colierele de pe timona, care au alunecat, lasand-o sa se torsioneze in sensul in care se iriseste cursa spre marsarier.
crizarachetelordincuba
salutare tutror ! si eu am o problema cu franele. mai exact am schimbat si repartitorul si conductele si franeaza doar cand vrea ea. adica sunt situatii cand tine la prima pedala foarte bine ,dar si situatii cand trebuie vreo 3-4-5 pedale sa opreasca. am aerisit-o pana iese doar lichid curat fara aer dar degeaba. poate fi de la conductele pe spate (tur-retur)???? mai exact cum trebuie bagate in repartitor? in x sau normal pe fiecare roata????. prostia mea a fost ca nu m-am uitat clar cand le-am taiat pe cele vechi unsure.gif astept un raspuns sau eventual o schema de la cineva care are asa ceva. multumesc smile.gif
sebymesteru
Cum sa le pui in X? Le pui normal stanga in stanga si dreapta in dreapta repartitorului. Merg si in X dar te chinui degeaba,rezultatul va fi acelasi. Daca franeaza numai cand vrea ea,eu zic ca ceva e in neregula cu pompa probabil daca ai aerisit corect si nu ai scapari de lichid pe nicaieri. Ma mai gandesc si la limitator corelat cu distanta mare la saboti fata de tambur. Cand faci pedale iti da drumul limitatorul la lichid si in spate si pana iti apropie sabotii faci pedale. Cand da mai putin,franeaza fata mai mult si prinde mai sus... e o presupunere,nu zic ca ar putea fi si corecta...
crizarachetelordincuba
salutare. am facut din nou aerisiri la frane si in timpul asta am scos sonda de la pompa centrala si se pare ca e mult mai bine. am montat la loc si pedala nu s-a mai dus la fund.am bagat si o placuta la repartitor si am frane pe toate rotile chiar si fara greutate pe spate. multumesc celor ce au raspuns intrebarilor mele in special lui sebymesteru - ai dreptate conductele nu trebuie puse in x . multumesc !
ghitza
treaba cu placuta la limitator ai facut o prostie ,practic l-ai pus pe deschis tot timpu simuland masina incarcata,vezi sa nu derapezi si mai departe doamne fereste
crizarachetelordincuba
pai daca nu ii bag placuta la repartitor spatele nu franeaza deloc. am reglat si "cantarul" pe spate si daca las greutatea(piulita) jos, franeaza doar spatele, iar daca o ridic doar fata. practic pana acum nu am reusit sa reglez in asa fel incat sa franeze "ca lumea".e adevarat ca la o frana brusca cand e ud carosabilul risc sa-mi "fuga" masina usor intr-o parte,dar franeaza. smile.gif inca ceva. e indicat sa "trag" frana de mana din cand in cand de cateva ori in mod repetat cand stationez pentru a se crea presiune mai mare pe conducte si a avea o pedala care "tine" mai sus? multumesc
maho
Trasul repetat al franei de mana poate ajuta doar la usurarea eventual a frecarii dintre cablu si camasa lui, frana aia fiind mecanica, nu hidraulica.
Incearca sa cauti un repartitor mai bun, pe la dezmembrari.
ChrisSs
Buna seara!
Am si eu o curiozitate... Acuma seara am vrut sa schimb furtunul de vacum de la servo frana ca tot era copt, dupa ce l-am scos am vazut o "țâțã„ pe el la vreo 10 cm de servo frana si as vrea sa stiu care e rolul ei si daca o sa pun pe furtunul cel nou sau nu?
Nu are capacel nimic, nu e valva unisens sau ceva, intra si iese aerul pe ea dupa bunul plac.
ct-03-tvy
vacumul de actionare al capsulelor din bord?
ChrisSs
Nuu, furtunul e de la galeria de admisie direct la servo frana.
Acesta e furtunul in cauza . Poza e luata de pe net.
Costy2000
QUOTE(ct-03-tvy @ 12 Apr 2013, 20:24)
vacumul de actionare al capsulelor din bord?
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.