Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Miroase a benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sobolanu
Ce pot sa fac pentru a face mai buna izolatia dintre rezervor si capacul pompei de benzina(injectie).
Am incercat sa pun 2 garnituri dar nu se poate.
Daca nu e de acolo de unde poate fi?
Multumesc pentru ajutor.
Ov
la mine, pana sa aplic o taietura in garnitura de la busonul NEVENTILAT de benzina (ca sa-l fac ventilat), rezervorul se spargea intr-o veselie acolo unde zici tu. E boala astora. Se face presiune in rezervor (ar trebui sa fie un circuit de recuperare al vaporilor care la unele berline nu exista) si crapa sus, basca pute a benzina, basca se opreste motorul cateodata (vara in general).
danelu
QUOTE(sobolanu @ 6 Sep 2005, 22:25)
Ce pot sa fac pentru a face mai buna izolatia dintre rezervor si capacul pompei de benzina(injectie).
Am incercat sa pun 2 garnituri dar nu se poate.
Daca nu e de acolo de unde poate fi?
Multumesc pentru ajutor.
*




Incearca sa pui silicon rosu, nu stiu cum este la cele pe injectie dar la a mea 1300 a etanseizat destul de bine.
mariusCYP
QUOTE(danelu @ 7 Sep 2005, 07:56)
Incearca sa pui silicon rosu, nu stiu cum este la cele pe injectie dar la a mea 1300 a etanseizat destul de bine.
*


Am incercat si eu am pus silicon rosu dar degeaba iar puti de benzina!
florinutzu
La mine miroase a benzina in rezervor, desi nu am nici o fisura, spartura. Sau cel putin nu e vizibila.
Nu am injectie si nici de recuperarea vaporilor nu am auzit nimic pana acum. Cred ca rezervorul e ca un bidon de tabla, ceva mai mare. Pot verifica cumva daca e spart?
rtulea
Ptr "florinutzu": - Si nu ti se pare ciudat faptul ca iti miroase a benzina in rezervor? blink.gif Banuiesc, ca in radiator iti miroase a antigel iar in borcanul cu lichid de frana iti miroase, evident, a lichid de frana. Vezi ca cel mai toxic si urat miros o sa il ai la teava de esapamant, dar nu am gasit nici o metoda de a scapa de el. mad.gif

Ptr "sobolanu"

Repara capacul de la pompa de benzina cu silicon rosu. Apoi, ca sa eviti spargerile pe viitor fa cum a spus "ov" adica sa faci busonul cu aerisire si o sa scapi de probleme.
Stefan.A
si la mine pute a benzina de stinge. (e mai bine decat sa aprinda, da oricum e naspa).
sub capacul metalc din portbagaj a gasit furtunul de recuperare al vaporilor (ala care vine inapoi in gatul de alimentare) sectionat.
Am reparat asta scurtand putin furtunul dar desi are o supapa de sens poti sa si sufli sa si tragi benzina de pe el.

Alta idee: nu stiu daca vacuumul merge bine( rezervorul ala negru de langa acumulator).
La intrarea in el dinspre carburator am o supapa de vacum. Catre ea vine permanent aer insa dupa ea nu vine mai deloc.
Am inteles ca asta nu deschide mereu si ca nu poti vedea daca merge corect decat pe tester. Asa e??

Pana una-alta am facut ceva gaurele in buson si sper sa se fi rezolvat cu mirosul de benzina. Mai vedem

Multumesc pt eventualele comentarii
Ov
inseamna ca tu ai circuit de recuperare al vaporilor, deci NU taia/gauri busonul de benzina. Verifica traseul de vapori. Electro-valva aia e comandata de calculator in anumite conditii (regimuri de turatie/temperatura). Poti sa-i tragi 2 sarme pe ea si sa vezi daca actioneaza, mai mult nu poti face. Daca ai facut vre-o data plinul pana in buza, atunci ti-a intrat benzina pe circuitul de recuperare si ti-a inundat canistra cu carbon activ (o gasesti tot pe contra-aripa din dreapta, intra in ea furtunul de la vapori).
Slider
..."Alta idee: nu stiu daca vacuumul merge bine( rezervorul ala negru de langa acumulator).
La intrarea in el dinspre carburator am o supapa de vacum. Catre ea vine permanent aer insa dupa ea nu vine mai deloc.
Am inteles ca asta nu deschide mereu si ca nu poti vedea daca merge corect decat pe tester. Asa e??

Despre ce masina vorbiti voi aici?
Ov care calculator? Berlinele pe carburator au calculator? eu cred ca voi va ginditi la tipuri diferite de masini. (dacii).
Ov
scuze, n-am fost atent si am batut campii smile.gif

EDIT: nu mai inteleg nimic. Din ce descrie stefan.a acolo io inteleg ca are injectie desi vorbeste de carburator. Poate asa ii place sa-i spuna smile.gif
Stefan.A
ov: nu, n-ai batut campii
ai dreptate. e injectie de berlina.
injectoru' ala nu pulverizeaza benzina tot intr-un fel de carburator?
da, eu asa ii spun.

electrovalva merge ca se aude cand pun contactul cum lucreaza. 'Da nu stiu daca lucreaza cum trebuie.

Da, am facut plinul "ochi" de cateva ori. Si daca a inundat canistra cu carbon activ cam ce-ar trebui sa-i fac?

Mecanicul de aseara mi-a zic ca oricum gaurirea busonului e o varianta universal valabila in cazul asta, chiar daca are ea recuperare de vapori.
Mi-ar placea insa sa stiu ca-i functioneaza recuperarea.
Cum pot verifica? Presiune nu cred ca face sa nu se "depresurizeaza" cand deschid busonul.(asta si inainte de a-i gauri busonul).
Ov
e un turorial (la tutoriale evident) facut de klaus despre recuperarea vaporilor de benzina. Citeste acolo. Canistra aia daca s-a inundat cu benzina cred ca trebuie schimbata (din pacate eu n-am recuperare de vapori dar daca as avea as incerca s-o fac functionala).



"Circuitul de recirculare al vaporilor de combustibil (Fig. 24) are drept scop reducerea poluarii mediului cu vapori de benzina si se compune din:

1. Rezervor combustibil etans;

2. Canistra cu carbon activ;

3. Electroventil recirculare vapori benzina;


4. Priza aer curat.


Vaporii de benzina sunt absorbiti din rezervorul (1) in canistra (2) cu granule de carbon activ si apoi ajung la electroventilul (3). Deschiderea electroventilului este comandata de unitatea de control electronica (pinul 29), in anumite conditii de functionare a motorului.

Se va verifica acest circuit in privinta etansarii lui, a functionarii electroventilului cat si a circulatiei libere a vaporilor de benzina intre rezervor si canistra de carbon.

La montarea electroventilului se va tine cont de sensul de circulatie al vaporilor de benzina, conform cu sageata inscriptionata pe corpul acestuia, de la canistra la galeria de admisie.

"

din pacate mai mult de ce am citat mai sus nu gasesc in descrierea sumara a manualului de injectie (http://www.google.ro/search?hl=ro&q=bosch+m.a.+1.7+tico&meta= -> primul link, fa click pe versiunea html ca doc-ul nu mai merge)
Stefan.A
Ok, merci mult.
O sa incerc sa sap pe tema asta.
Ca idee, daca nu merge recuperarea de vapori afecteaza per total functionarea motorului? Pana acum nu am vazut efecte negative, dar poate sunt ascunse.
Ov
din moment ce eu NU am avut niciodata recuperare, nu pot sa-ti raspund. Teoretic singura diferenta este in poluare. Acum e posibil ca prin recuperarea aia sa scada nitel si consumul dar cred ca este absolut nesemnificativ ca ligheanu' oricum consuma in draci !
Stefan.A
QUOTE(Ov @ 7 Sep 2005, 16:36)
din moment ce eu NU am avut niciodata recuperare, nu pot sa-ti raspund. Teoretic singura diferenta este in poluare. Acum e posibil ca prin recuperarea aia sa scada nitel si consumul dar cred ca este absolut nesemnificativ ca ligheanu' oricum consuma in draci !
*



e putin off topic aici, da eu intreb ca o am pe-asta pe injectie de 2 sapt.
'da cat iti consuma??

mie imi cam ia un 7-8 rezonabil in oras, traversand centru.
in afara am mers cu un plin 520km pana s-a aprins martorul de benzina.

in comparatie cu carburatia pe care o aveam inainte sunt chiar multumit.

sa ma astept la schimbari majore odata cu cresterea nr de km facuti?? n-ar trebui.

iarna va mai creste consumul putin dar una peste alta n-ar trebui sa sar de 10% in oras. cu carburator depaseam 10% asta iarna
Ov
a mea jumuleste 10% in oras in cele mai bune conditii de mers !
iarna mi-e frica sa fac consumul (estimez 12-13)
in afara orasului consuma exagerat de putin, am fost la munte in concediu (masina neincarcata, adica doar eu, prietena si niscaiva bagaje) si mi-a luat 5,5

oricum diferenta intre carburatie si injectie (la cum merge masina) compenseaza consumul !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.