sobolanu
6 Sep 2005, 22:28
Cand apas amberiajul nu se mai aude zgomotul. Cand ajung la 1900 - 2000 turatii incepe sa huruie cutia. Se mai intampla si la turatii mai mici cand intra in vibratii.
De la service cand eram in garantie mi-au zis ca asa fac toate. Eu am avut o berlina din 91 cu 5 trepte si nu a facut pana in 2000 nici un zgomot.
Ce au stricatastia la CV din 91 in 2000?
gattoman
7 Sep 2005, 00:02
Deci se aude huruit.Ori nu ai ulei in ea, desi cred ca asta ai verifcat prima data, ori e rulmentul de presiune, ori vreun rulment din cutie de la trenul mobil sau de la cel fix(ca de la altele nu poate fi)
a mea huruie (putin zis) la relanti. Tot asa, daca apas ambreiajul, tace. La mine e de la priza de ambreiaj (o bucsa de 50 de bani) si rar aud o dacie mai noua care sa nu faca asa. Parca n-as da jos motorul doar pt bucsa aia. Bonus, imi fluiera si rulmentul de presiune pe care il ignor cu nesimtire.
Stefan.A
7 Sep 2005, 08:55
La mine intra toata masina intr-o rezonatie tampita pe la 2900-300ture, in orice viteza mai putin a 5-a.
Daca e de evacuare ar trebui sa faca si intr-a 5-a.
Iar de cutie ce pana mea poate fi, ca are 25k km? E noua.
diaconuliviu
7 Sep 2005, 13:51
QUOTE(Ov @ 7 Sep 2005, 07:48)
a mea huruie (putin zis) la relanti. Tot asa, daca apas ambreiajul, tace. La mine e de la priza de ambreiaj (o bucsa de 50 de bani) si rar aud o dacie mai noua care sa nu faca asa. [...]
O explicatie aproximativ plauzibila care mi-a fost data:
De cind s-au montat ambreiajele de fi=200 fac asa zgomot la relanti, deci din cauza maselor in miscare-orice dezechilibru este amplificat cu urmarile stiute.
Sau, poate tehnologia in sine lasa un dezechilibru undeva..
Adica "asa face toate"
torvalds
7 Sep 2005, 21:57
si a mea huruie , las-o asa ca poate-i trece , si io m-am agitat o vreme dar acu' mi-a trecut... e totusi dacie
Alex2k4
7 Sep 2005, 22:23
Stefan a mea intra in aceeasi rezonanta dar la mine si in a 5 a. Si am schimbat toata evacuarea, mai putin saxofonul cu catalizatorul, asa ca ori e de acolo ori are ea bube
Si imi mai flueira si electromotorul...cred ca a intrat ceva apa la el si a inceput sa-mi cante cu ocazia asta
QUOTE(Alex2k4 @ 7 Sep 2005, 23:23)
Si imi mai flueira si electromotorul...cred ca a intrat ceva apa la el si a inceput sa-mi cante cu ocazia asta
cum adica iti fluiera?
dupa ce dai la cheie si porneste motorul se aude un fluierat scurt ?
daca da, asa face si a mea (tot injectie) si papucu' de la serv. (tot injectie). Desi n-are nici o legatura cu injectia n-am mai auzit fluierat d'ala din electromotor
drakool21
8 Sep 2005, 08:28
cred ca asta e din categoria "asa face toate"...si a mea uruie cand e cuplat ambreiajul si fluiera cand porneste...da a mea e pe carburatie deci n-are legatura cu injectia...cineva mi-a spus ca e posibil sa patineze cureaua de transmisie cand porneste motoru...oricum, nu cred ca se intampla nimic, face dintotdeauna...
Alex2k4
8 Sep 2005, 09:05
Cureaua e cu diniti deci nu patineaza . La mine zgomotul ala incepe sa se auda cam la cateva minute dupa pornire, cand e totul cald. Cred ca o sa-l desfac in curand sa-l curat desi merge cu acel fluierat de mult timp. Cat despre huruit de la ambreiaj...asa face toate
pai fluieratul tau n-are cum sa vina de la electromotor ci poate de la alternator sau capacul pompei de apa. Dar ia spune-mi mie, nu cumva face doar cand e ambreiajul apasat ?
Ptr "drakool":
Daca iti patina cureaua de transmisie atunci ar fi fost ultima data cand mai porneai motorul, ii spuneai noapte buna si adio.
Cred ca exista 2 posibilitati:
1. ptr "uruit" - daca se aude doar cand e apasata pedala atunci cel mai probabil este rulmentul de presiune si mai greu cuplajul la motor
2.ptr fluierat: - posibil sa-ti patineze la pornire cureaua de la alternator, verifica intinderea ei;
- rulmentul de la alternator si cel mai sigur rulmentul de la pompa de apa.
flashnews (sau cum e scris in manualul de la tv-ul meu "noutati palpaitoare") : dacia berlina nu a avut NICIODATA curea de distributie. Distributia la motorul asta se face pe LANT
In primul rand nu incurcati electromotorul cu alternatorul!!! Primul nu se mai invarte dupa ce porneste motorul ( in mod normal...
), deci nu prea are cum sa fluiere. Rulmentii de la alternator si de la pompa de apa in schimb se nasc cu un talent inascut ....
la asa ceva. De obicei daca strangeti cureaua dispare sau se reduce cateodata (depinde de jocul pe care-l au), dar asta pe termen scurt. In general trebuie identificat cantaretul si inlocuit.
Cat despre "huruit"... stiu multi cu dacii mai noi se lauda cat de sus tine ambreiajul la ei, si restul ori sunt prosti ori au harburi.... Eu stiu ca trebuie un joc la conexiunea cablului de ambreiaj cu levierul de cca. 1.5mm , ca sa nu frece ambreiajul putin si in gol. In cazul asta s-ar invarti si rulmentul de presiune si asta se aude ... Asta la ralanti! Pentru cei care zic ca vibreaza in mers....asta e rezonanta...(aviz marilor fizicieni de pe forum
). Verificati si voi tampoanele cutiei de viteze, ale motorului, strangerea suruburilor etc. Sau luati alta masina
.
Bafta!
salut,la dacia mea din 89 in urcare cand trage motoru din greu se aude ca un rontait ca un rulment dus.o fi ceva din cutia de viteze? face asa numai in urcare pe panta accentuata
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.