Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze de SuperNova pe Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Bullix
Salutare tuturor,

Intrucat am avut o deceptie cu ultimul kit de ambreiaj original inlocuit acum un an si jumatate respectiv ~15.000km, in sensul ca recent m-a lasat foarte brusc (cateva zile de la usorul patinaj pana la un patinaj ingrozitor), fara sa-mi fi schimbat stilul de condus fata de perioada anterioara inlocuirii, si totodata motivat de avantajele unei comenzi hidraulice + disc mai mare (210 sau 220 din cate am inteles), doresc sa trec la cutie de SuperNova.

Probleme pe care le-am sesizat ca apar in cazul actionarii pe cablu:

- odata cu imbatranirea cablului (oxidarea firului + franjuirea pe interior a camasii) acesta culiseaza mai greu si pedala este actionata mai greu (efect evident si imediat sesizabil);
- odata cu dezavantajele enumerate mai sus, cu timpul, debraierea fie are loc mai lent (cu intarziere fata de momentul in care ai ridicat complet piciorul) fie (mai rau) nu mai are loc niciodata pana la capat, astfel ca apare un mic patinaj chiar la debraiere completa (efect mai putin evident si sesizabil abia cand devine prea tarziu - mai exact cand deja s-a dus naibii discul).

Argumentez ceea ce scriu mai sus prin remarcile urmatoare:

- prima oara cand a inceput sa patineze, nu patina mereu (mereu = mereu in situatii identice);
- mi-a dat prin cap sa trag pedala in sus cu varful piciorului, dupa debraiere, si sa constat ca atunci patineaza mult mai putin, artificiu care n-a tinut fiindca precum am spus, era deja prea tarziu pentru disc.

De aceea tin mult sa trec la ambreiaj hidraulic, fiindca astfel de efecte ale comenzii nu cred sa apara.

Acum, dupa cunostintele mele modeste de mecanica, banuiesc ca imi trebuie urmatoarele piese:

- cutia propriu-zisa;
- volanta;
- kitul ambreiaj de SuperNova, desigur;
- ansamblu pedala de ambreiaj (care banuiesc ca e similara celei de frana ca principiu);
- conducta pedala - pompa de servofrana - cutie;
- pompa de servofrana cu circuit suplimentar pt ambreiaj.

Am emotii privind urmatoarele potriveli:

- pedala, daca se potriveste la locul ei, ca prindere, ori trebuiesc facute modificari in tabla;
- daca tamponul cutiei este acelasi si daca prinderea de caroserie este in acelasi punct din spatiu;

Totodata, cum stau cu RAR-ul in situatia acestei modicari? Probleme la ITP?
A mai facut cineva aceasta modificare?

Multumesc!
vladut88
Eu in locul tau as pune un cilindru de ambreiaj pe cutia de solenza , in exterior care actioneaza parghia , cauta la sectiunea logan , ca este ceva , am vazut dar nu mai stiu exact topicu si acum nu am timp sa caut
marius80_eugen
Diferenta imediata va fi la pedala ambreiajului , ca va fi moale si o placere sa te joci cu ea , apoi motorul va fi mai turat la aceeasi viteza . Timoneria se simte mai precisa putin , dar depinde cat de uzata este si cea de DSN .
Daca poti face adaptarea decent si bine , fa-o ca merita . Simti alta cuplare si alt cuplu de la motor , iar intre 180 si 200 hidraulic e diferenta si de fiabilitate.
Bullix
Pai, cu putina geometrie in plan, e clar ca o mica modificare a diametrului atrage dupa sine o modificare substantiala a suprafetei de frictiune, de aici si a fiabilitatii (si mai important, a durabilitatii).

Se schimba si timoneria cu totul? E diferita?
marius80_eugen
apoi daca ia cutia , macar sa o ia completa , dar sa se intereseze de locul unde vine levierul schimbatorului de viteze , pentru ca , PARCA nu este chiar la fel , dar poate ma insel de la scaunele de SLZ , dar eu ama vut impresia ca e putin mai in fata , dar asta se poate modifica usor .
Bullix
Ceva impresii legate de schimbarea pompei de servofrana si suplimentarea traseului? Pedala se potriveste la locul ei?
N-a incercat nimeni?
vladut88
din cate stiu eu pedala trebuie schimbata impreuna cu pedala de frana , adica tot pedalieru , pompa de ambreiaj vine in interioru masinii pe , pedalier
Bullix
E clar, am nevoie de un supernovist sa ma intalnesc cu el intr-o zi cu soare ca sa vada si ochiul meu ce e pe-acolo.
vladut88
Cand zic pedalier, ma refer la suportu cu pedalele ,care vin prinse pe , podul pedalier
Leo0608
QUOTE(marius80_eugen @ 26 Feb 2013, 15:49)
apoi daca ia cutia , macar sa o ia completa , dar sa se intereseze de locul unde vine levierul schimbatorului de viteze , pentru ca , PARCA nu este chiar la fel , dar poate ma insel de la scaunele de SLZ , dar eu ama vut impresia ca e putin mai in fata , dar asta se poate modifica usor .
*


a pus useru dsign biggrin.gif cutie de dsn pe al sau logan
a schimbat doar carcasa de ambreiaj smile.gif
Dheaven
volanta este la fel.
am eu cutie de dsn de vanzare.rulata 80 mii km.
george_scala_2004
icon_mrgreen.gif nu este la fel...cea de pe srn este mai mare decit cea de pe slz...
verificati in manualele lor...
Bullix
Dar probleme la ITP nu apar? Bine, ca sunt sanse mari sa nici nu se prinda, daca masina se prezinta impecabil, dar daca incepe sa scotoceasca pe sub ea... s-ar putea sa se si prinda.
Iulikk
Glumesti, nu? huh.gif . Majoritatea ITP-istilor sunt prosti de baune.
Leo0608
QUOTE(Iulikk @ 3 Mar 2013, 17:58)
Majoritatea ITP-istilor sunt prosti de baune.
*


sunt foarte deacord cu aceasta expresie smile.gif . Nu se prinde nea caisa de la ITP ce cutie ai tu pe masina si oricum il cam doare in 14, pe el nu il intereseaza cutia excl.gif
Danut 88
In primul rand, haideti sa nu ne mai jignim pentru ca unii colegi poate sunt inspectori ITP si la un moment dat vom face cunostinta cu ei, iar in al doilea rand, va spun eu ca daca masina functioneaza fara sa dea de banuit ca ar avea vreo modificare facuta pe la actionarea ambreiajului nu se va uita nici dracu acolo. Poate doar daca te duci la cei de la Dacia sa faci ITP, aia poate le stie pe de rost si ar avea motiv de spaga.

4 Mar 2013, 17:41:
Salutare, ma roada curiozitatea si ma gandesc ca poate stie cineva ce tip de cutie de viteze exista pe renault clio. De ce intreb, pentru ca clio au anvelope 175/65R14, iar solenza 165/65r14, diferenta intre cele doua este destul de mare.
Bullix
Legat de ITP, intreb si eu din simtul raspunderii. Stiu ca pe ei ii doare doar de motor (emisii), lumini, directie si... frane. Dar cum acest ambreiaj imparte acelasi lichid cu franele, zic si eu, poate dau peste vreun tipicar care zice ca am modifcat ansamblul original al sistemului de franare.

Una peste alta, pompa de servofrana pare sa fie aceeasi, in manualul ambelor masini este numita Master-Vac 7. Dar trebuie vazut de unde pleaca teava suplimentara catre cilindrul pedalei de ambreiaj.

Comanda hidraulica a ambreiajului (partea de pe cutie) este o anexa propriei cutiei? Adica... cutia se ia cu totul?

<< Pedala de ambreiaj acționează asupra cilindrului emițător care transmite lichidul sub presiune către un receptor concentric hidraulic a cărui parte mobilă acționează direct asupra arcului diafragmă.

Receptorul hidraulic este fixat pe carterul ambreiaj prin intermediul a două șuruburi.>>

La receptorul asta hidraulic ma refer.
Iulikk
QUOTE(Danut 88 @ 3 Mar 2013, 19:34)
In primul rand, haideti sa nu ne mai jignim
*



Nu am jignit pe nimeni.

EDIT: oricum, costurile unei astfel de modificari cred ca ar depasi valoarea masinii... deci nu merita si cu siguranta nu va face nimeni o astfel de modificare.
vladut88
Deci sa o luam pe scurt , tu nu ai treaba cu pompa de frana si servofrana diret , daca te uiti la bifonasu de lichid de frana in fata vei vedea un stut infundet din fabrica , pe ala vine un furtun care pleaca la o pompa de ambreiaj care e fixata pe , "pedala de ambreiaj " si de la acea pompa pleaca o conducta la [/B]receptorul hidraulic[B] adica cilindru cu rulmentu de presiune
fuzzzy
@Bullix: eu zic sa iti faci mai multe griji pentru banii pe care ii vei cheltui pentru proiectul tau decat pentru inspectia ITP. Nu zic ca exista sfanta spaga, insa un inspector ITP se va uita daca turismul de pe bancul de probe franeaza bine, daca are probleme la directie, amortizoare si nu in ultimul rand sa fie noxele in limitele legale. Nu cred ca are rost sa mentionez de buna functionare a motorului (ralanti instabil, rateuri, etc).

Altfel, au trecut altii ITP cu discuri montate pe rotile din spate. Nu dau nume, insa jantele de tabla ascund foarte bine discurile si inspectorii chiar au ramas placut surprinsi cand au vazut rezultatele de la testul de frane. smile.gif

george_scala_2004
QUOTE(Danut 88 @ 3 Mar 2013, 19:34)
In primul rand, haideti sa nu ne mai jignim pentru ca unii colegi poate sunt inspectori ITP si la un moment dat vom face cunostinta cu ei, iar in al doilea rand, va spun eu ca daca masina functioneaza fara sa dea de banuit ca ar avea vreo modificare facuta pe la actionarea ambreiajului nu se va uita nici dracu acolo. Poate doar daca te duci la cei de la Dacia sa faci ITP, aia poate le stie pe de rost si ar avea motiv de spaga.

<span class='edit'>4 Mar 2013, 17:41:</span>
Salutare, ma roada curiozitatea si ma gandesc ca poate stie cineva ce tip de cutie de viteze exista pe renault clio. De ce intreb, pentru ca clio au anvelope 175/65R14, iar solenza 165/65r14, diferenta intre cele doua este destul de mare.
*



conform http://www.scribd.com/doc/56664354/Renault-Manual-Gearboxes
pe clio s-au montat in ordine jb0, jb1, jb3, jb4, jb5 si jc5 iar pe solenza s-a montat jh1 http://ro.scribd.com/doc/58963881/Manual-s...i-Dacia-Solenza pentru varianta diesel si jh3 http://www.scribd.com/doc/127234105/mecanica-solenza-x41 pe variantele cu benzina...

Danut 88
Are dreptate "fuzzy", nu se va uita nimeni ce iti actioneaza tie sistemul de ambreiaj, cumpara-ti piesele necesare modificarii si modific-o daca vrei, si daca nu iti va face nimeni Itp-ul vi la mine si ti-l fac eu. tongue.gif
cosstti
@ Bullix Pune-ti un ambreiaj LUK si renunta la inovatii.
Orice sistem hidraulic va avea pierderi de lichid mai devreme sau mai tarziu, oricare hidraulician iti poate spune acest lucru. Pana la urma este un sistem invechit care nu mai este uzitat de cei de la Dacia.
Ambreiajul de diam 180 mm. face fata cu brio la Logan 1.4 MPI. pentru ce iti trebuie unul de 200 mm?
Deceptii cu kit-uri de ambreiaj am avut si eu. Am pus un LUK si treaba-i buna... am facut Transfagarasanul, Cheile Bicazului si alte trasee dificile fara nici unfel de probleme, nu te scarpina la urechea dreapta cu mana stanga ca nu are nici o ratiune.
Succes!
mcr_razvy
De ce nu ai incercat sa iei ambreajul de pe o solenza diesel? axul din cutie se potriveste cu cel de la benzina, acum nu stiu daca se potriveste "soarele" pe volanta de benzina, dar daca se potriveste cred ca ar fi cel mai rentabil asa.
Bullix
QUOTE(Iulikk @ 5 Mar 2013, 23:16)

EDIT: oricum, costurile unei astfel de modificari cred ca ar depasi valoarea masinii... deci nu merita si cu siguranta nu va face nimeni o astfel de modificare.
*



A naibii treaba, o Solenza costa 10-13 milioane? Si cand ma gandesc ca inca platesc la ea radmasa.gif
Poate n-am mentionat nimic de pretul montajului, mentionez acum: am cine sa ma ajute. Moca.
PS: tocmai mi-am inlocuit ambreiajul - 3 milioane kitul nou + manopera. Mi s-a pus o vorba buna la un service de taxiuri and I took the challenge, si doar din ratiunea acestui pret am acceptat inca un kit original. Altfel stim cu totii ca ar fi insemnat pe la 6-7 milioane totalul intr-un service obisnuit, nu mai vorbesc intr-un service mai rasarit.
Da, vreau ambreiaj hidraulic fiindca orice masina are in ziua de azi asa ceva, e un standard.
Si daca am pierderi (rezonabile), cred ca e mai comod si mai ieftin sa completezi din cand in cand lichid decat sa inlocuiesti cablul de ambreiaj care incepe sa agate si sa alunece greu.
PS2: e o perspectiva si asta - n-am zis ca ma apuc maine sa fac operatiunea.

QUOTE(vladut88 @ 5 Mar 2013, 23:57)
Deci sa o luam pe scurt , tu nu ai treaba cu pompa de frana si servofrana diret , daca te uiti la bifonasu de lichid de frana in fata vei vedea un stut infundet din fabrica , pe ala vine un furtun care pleaca la o pompa de ambreiaj care e fixata pe , "pedala de ambreiaj " si de la acea pompa pleaca o conducta la [/B]receptorul hidraulic[B] adica cilindru cu rulmentu de presiune
*



Super treaba, deci pompa asta e pregatita si pentru extensia hidraulica pentru ambreiaj. M-am gandit si la varianta asta.
vladut88
Cauta un cilindru receptor de alta masina care vine in exterior si punel ala cu o pompa aferenta
Iulikk
QUOTE(Bullix @ 14 Mar 2013, 08:25)

*



Pe cat punem pariu ca nu vei face modificarea asta?
edy99
Din cate stiu are rulmentul de presiune hidraulic. Deci cine vb de cilindru pus in loc de furca spune balarii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.