Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Capete de bara si pivoti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Andrey RMA
sall.as dorii sa stiu si eu un pret cat mai mic pentru un set de capete de bara si 2 pivoti...si as mai avea intrebare-cand cumpar pivotii trebuie sa cumpar si basculele?adica nu merg demontati decat pivotii?intelegi voi,astia care stiti despre ce e vorba...un pret cat mai mic! biggrin.gif
Leo0608
vezi intai ce ai nevoie, cu siguranta ca poti lua si doar pivotii wink.gif
Mergi la cineva sa iti diagnosticheze ce probleme ai, si abia dupa aia mergi si ia piesele
Andrey RMA
am fost la mecanicul de la garajul de unde muncesc...am bagat masina pe canal...am facut toate testele de la itp..si asta mi-a zis,specific ca mecanul este prieten cu mine,deci nu ar fi avut nici un rost sa ma minta..smile.gif
RenaultR27
1 x capat bara lemforder ~100 lei
1 x pivot lemforder ~75 lei

Nu-s cele mai ieftine, dimpotriva, cele mai scumpe, dar merita banii!

Sau mai poti sa iei TRW, ceva mai ieftine.
Andrey RMA
Asa auzisem ca e buna firma...cred ca dinacelea am sa cumpar...suta la suta:)numai bine!
Andrey RMA
firma asta lemforder face piese in turcia?am vazut pe majoritatea site-urilor ca scrie fabricat in turcia!astept raspuns urgent,vreau sa schimb capetele si pivotii cat mai repede biggrin.gif
mk2
Unele sunt facute in turcia, altele in germania (cam rare). Pt logan, cred ca majoritatea sunt facute in turcia.
Andrey RMA
mersi colegu..dar au aceeasi calitate nu?adica ma gandesc ca germanii au o calitate mai bune decat turcii..smile.gif
RenaultR27
Din ce stiu eu, lemforder face piese in germania, turcia, italia, romania(sunt aproape sigur ca mai sunt si alte tari).
La o companie care se respecta, calitatea pieselor ar trebui sa fie 100% la fel, fie ca-s produse in germania, turcia, italia, romania etc. Deci, da, ar trebui sa aiba aceeasi calitate.

Daca doresti sa fie produse in germania, este un magazin care vinde si online, pivoti si capete de bara lemforder, made in germany.
ealex
Salut. Am schimbat eu prin toamna, capetele de bara si bieletele de directie cu unele Lemforder facute in Turcia. Am facut ~5k km si pana acum sunt ok, desi e prematur sa ma pronunt. Mai sunt unele facute in Brazilia, am vazut ca au fabrica si acolo. Eu zic ca nu sunt diferente de calitate intre tarile producatoare.
Andrey RMA
la asta ma gandeam si eu...o sa iau de la lemforder made in germany smile.gif
mykissfm
loganul meu merge de 45 000 km cu delphi, capete de bara si bielete directie, dupa ce la 60 000 km m-au lasat cele de origine. biggrin.gif
Andrey RMA
Depinde si pe unde ai facut km astia...adica drum intins sau oras...si eu nu am servo si o cam chinui prin bucuresti...daca tot bag niste bani bag sa ma tine smile.gif sa o strici nu prea curand. smile.gif
Andrey RMA
Mai aveam si eu o intrebare...merge schimbat doar pivotul fara bascula?adica sa schimb doar pivotul fara bascula
sergiu2010
QUOTE(Andrey RMA @ 18 Mar 2013, 17:09)
Mai aveam si eu o intrebare...merge schimbat doar pivotul fara bascula?adica sa schimb doar pivotul fara bascula
*


Daca se gaseste separat inseamna ca se poate schimba wink.gif
RenaultR27
Da, se poate schimba separat dar, numai o data!
mykissfm
QUOTE(Andrey RMA @ 18 Mar 2013, 17:09)
Mai aveam si eu o intrebare...merge schimbat doar pivotul fara bascula?adica sa schimb doar pivotul fara bascula
*




cel mai bine bascula cu totul pentru ca nu stii pe ce mana intra si daca nu fixeaza bine pivotul ajungi sa cheltui banii. sad.gif
corbex
QUOTE(Andrey RMA @ 18 Mar 2013, 17:09)
Mai aveam si eu o intrebare...merge schimbat doar pivotul fara bascula?adica sa schimb doar pivotul fara bascula
*


Moda cu schimbatul basculei e recenta. De cind au aparut masinile si pina cu citiva ani in urma se schimba numai pivotul sau numai bucsile. Poti sa schimbi 5 pivoti pina sa se uzeze bucsile. Va propuneti sa dati bani degeaba de 5 ori? Puteti s-o faceti, nu va poate impiedica nimeni. E o cale de crestere a PIB-ului.

@Ascultatorul de KissFM? Cum ar putea sa nu intre bine? Te-ai uitat de aproape la un pivot, o bascula si la sistemul lor de prindere? Nu poti sa pui pivotul decit corect, oricit te-ai stradui sa n-o faci.
mykissfm
la un mers corect cu masina o bascula completa tine 100 000km , un pivot prins intr-o parte va tine mai putin. nu toti mecanici sunt in stare sa prinda pivotul in bascula.

al meu golan are 110 000 km cu cele de origine asa ca carpaceala nu e buna .

e mai sanatos sa schimbi bascula cu totul, tu poti sa-i pui pivoti cati vrei.
Leo0608
cica si in service dacia mai nou se schimba doar pivotii. Asta daca masina nu mai este in garantie
corbex
@Kiss: nu vrei sa intelegi ca nu se pot pune alfel decit e corect? Nu-ti permit gaurile. Vrei poze cu pivoti si bascule? N-ar fi mai corect ca, atunci cind se duce pivotul, sa schimbi masina? Sa nu dai de vreun mecanic prost.

La un mers in toate felurile cu masina basculele mele au 180.000 de km. Pivoti am schimbat destui. Bucsile de bascula nu vor sa se strice. N-au auzit de tine.
silviu_79
Corbex: la Logan basculele sunt facute din tabla ambutisata inclusiv in zona in care se fixeaza pivotul.
Nu a spus nimeni pana acum la service ca nu se poate schimba doar pivotul ci a spus ca se poate schimba o singura data, apoi tabla aia nu mai e in parametrii optimi si e posibil sa nu mai stea pivotul acolo ca la inceput. Pivotul are niste caneluri in zona de contact cu bratul.
corbex
Ai putea nominaliza parametrii care se schimba? Domnii mecanici, mai mult vinzatori si schimbatori de piese, ar putea? Poate ca in compensatie ca nu stiu mecanica auto stiu metalurgie.
BZN
Asa era la Oltcit, stiu ca am schimbat si eu unul candva. Intr-adevar, pivotul nu intra la locul lui daca nu era perfect centrat.
E normal ca dupa cateva schimburi, poate doua-trei, (functie de priceperea mecanicului si calitatea pieselor) locasul respectiv sa se largeasca.

Din ce imi aduc aminte, otelul din care era facut pivotul era ceva mai moale, bratul ramanea cu canelurile intregi. E clar de ce.
mykissfm
QUOTE(corbex @ 27 Mar 2013, 15:16)
@Kiss: nu vrei sa intelegi ca nu se pot pune alfel decit e corect? Nu-ti permit gaurile. Vrei poze cu pivoti si bascule? N-ar fi mai corect ca, atunci cind se duce pivotul, sa schimbi masina? Sa nu dai de vreun mecanic prost.

La un mers in toate felurile cu masina basculele mele au 180.000 de km. Pivoti am schimbat destui. Bucsile de bascula nu vor sa se strice. N-au auzit de tine.
*




nu pot sa inteleg ce vrei sa spui tu? daca la solnita ta merg pivoti pe banda la logan e carpaceala.
tribunul
QUOTE(silviu_79 @ 27 Mar 2013, 16:46)
Corbex: la Logan basculele sunt facute din tabla ambutisata inclusiv in zona in care se fixeaza pivotul.
Nu a spus nimeni pana acum la service ca nu se poate schimba doar pivotul ci a spus ca se poate schimba o singura data, apoi tabla aia nu mai e in parametrii optimi si e posibil sa nu mai stea pivotul acolo ca la inceput. Pivotul are niste caneluri in zona de contact cu bratul.
*



Trebuie spus pe romaneste sa priceapa toti, se largeste gaura in care intra pivotul si risti sa-ti iasa pivotul in mers.
S-a mai discutat pe topicul aferent, dar este cineva caruia ii place sa deschida topicuri fara numar in loc sa caute informatia in cele existente, ca o improvizatie, o ultima solutie, se prinde pivotul in doua puncte de sudura.

Si nu-i o regula sa-ti cada primul pivotul, se poate sa-ti cada bucsile de la bascula.
corbex
Gaura se largeste daca pivotul n-a fost strins bine si-si face joc. Altfel nu e posibil. Nmai la masinile conduse de mine am schimbat, de cind am carnet, 25-30 de pivoti. In multi ani. Mereu am fost de fata sau am facut-o singur. N-am intilnit situatia cu gaura largita. De fiecare data pivorul a trebuit scos cu presa (de citeva ori cu ciocanul, dar cei care l-ai folosit m-au pierdut de client). Nici o sansa sa se miste.
Despre largitul gaurii am mai auzit, dar nu la masini.

<span class='edit'>27 Mar 2013, 19:54:</span>
Mykiss: nu-s mcanic si nici nu vind piese. Interesul meu e ca baietii sa nu fie usor de fraierit de tot felul de mecanici piriti. Daca intrebati un posesor de dacie veche, birjarita 20 de ani, de schimbatul basculei, va ride in nas.
Adevarul adevarat e ca bascula cu totul se schimba mult mi usor si mai repede decit scchimbatul bucselor. Si cum o bascula echipata (fara pivot) nu mai e asa scumpa, chiar merita. Dar asta e un motiv economic, nu tehnic.
Uite o provocare pentru mecanicii de bascule: pot spune ei care e procedeul de stringere a piulitelor de la bulonul bucsei? Premiul e un set de bucse fara bascula.
mykissfm
in prezent aproape ca e mai scump mecanicul decat piesa in sine, de asta e de preferabil in cazul loganului sa se schimbe cu totul.

la adras mi-au gasit acum 3 ani, un joc in capatul de bara si in bielete pe aceeasi parte, adica dreapta.
ma costa mult la dealer sa o fac pe o parte 600 lei cu tot cu geometrie, am ales sa imi iau piesele si sa merg la un atelier obisnuit, unde cu tot cu manopera, geometrie si cost piese m-a dus fix 500 lei schimband pe ambele parti capetele de bara si bieletele de directie.

o bascula echipata costa intre 80 lei asam si 130 lei trw , un pivot logan intre 20 si 60 lei .

o data la 80 000km sau 130 000km cat o tine o bascula, investitia merita, mai ales pentru siguranta celui sau celor din masina. smile.gif
BZN
QUOTE(corbex @ 27 Mar 2013, 19:51)
Gaura se largeste daca pivotul n-a fost strins bine si-si face joc. Altfel nu e posibil. ...
*


Cu tot respectul, ce e de strans bine aici?
[attachmentid=1627878024]
[attachmentid=1627878025]

Asta daca vorbim de brat, nu de portfuzeta.
corbex
Am ramas in urma. Pivot d'ala n-am mai vazut pina acum. Acum inteleg de ce vrea lumea sa-l schimbe cu totul. Eu il stiu pe asta.
In ala pe care l-ai pus tu imi bag picioarele. Nu te tine nici 10.000 daca iesi de pe asfalt.

Pentru ce masina e ala pus de tine?
BZN
Logan.

Cam asa ceva se monta si pe Oltcit.
mykissfm
off topic la matiz bratul bascula e cu tot cu pivot, am schimbat la unul pe ambele, neexistand posibilitate inlocuirii separat.

la logan am primit indicatia asta de a shimba cu totul cand pica, de la un mecanic din reprezentanta ca mai sunt si oameni cinstiti .

atentie pentru cei care sunteti nevoiti sa schimbati bascula pe sant, iar mecanicul nu e asa priceput, ca tebuie scoasa planetara si o sa fie ceva pierdere de ulei, asta nu e nimic pe linga faptul cand nu e repozitionat corect planetara in cutie.
IRONICK
Nu are nici o treaba planetara cu pivotul, numai un balalau poate sa o scoata aiurea din cutie ...
voicamic
@corbex: Poti sa-ti bagi picioarele, dar ala postat de tine figureaza in catalogul Bestautovest ca fiind pivot de Nova/Supernova/Solenza, aci vorbim de Logan.

pivot nova/sn/slz
corbex
Scuze, m-am ratacit printre masini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.