Buna dimineata!
Este vorba despre o Dacia 1310, 1998, berlina, frana cu dublu circuit.
Ieri am vazut ca pierduse din lichidul de frana din rezervorul de la pompa. Am completat, m-am uitat astazi pe la rotile din fata, totul ok...
Insa cand am scos masina din parcare, am vazut o pata mica de lichid de frana in partea din spate.
Si dupa cum era pozitionata, pata, se deduce ca era cam de pe la repartitor.
As avea cateva intrebari pentru ca trebuie sa il schimb urgent... si cum nu sunt fan service pentru ca mereu imi provoaca tampenii suplimentare...
Se poate schimba singur? ce chei imi trebuiesc?
Pierd lichid de frana mult atunci cand scot repartitorul?
Stiu ca trebuie sa fac si aerisirea pe spate, insa are si el nevoie de ceva reglaje? daca da, cum se fac si care sunt.
Cam cat costa si ce marca?
Multumesc! Sarut mana!
adriano2br
4 Mar 2013, 09:54
Se poate schimba usor..daca te pricepi cat de cat. Eu l-am schimbat in prima saptamana cand am luat masina, prima masina..cam aproape un an de atunci. Am gasit doar repartitor de ASAM, vreo 40 ron parca, si inca nu am probleme cu el. Trebuie sa mai iei si racordul de cauciuc (Furtunul ) care face legatura de la repartitor la acel distribuitor fixat pe puntea spate. Si sa cumperi si un litru de lichid de frana, dot3 sau dot4..depinde de care ai , numai sa nu le amesteci. Si eu am tot cu dublu circuit, nu imi mai amintesc exact.dar mi se pare ca repartitorul se prinde in cele doua conducte care vin de la pompa de frana din fata, iar in cealalta parte se infileteaza furtunul de care am zis mai sus ca trebuie sa-l cumperi. Aerisirea se face la fiecare roata, incepand cu cele din spate. Eu am bagat un furtunas pe aerisotor si cand il slabeam si dadeam pedala , lichidul se ducea intr-un borcat, si puteam sa il refolosesc. Ai grija sa nu ramai fara lichid in vas in timp ce aerisesti, ca va trebui sa o iei de la capat.
sorin1983
4 Mar 2013, 10:05
de preferat sa inspectezi tot sistemul de franare, inclusiv cilindrii de pe spate si cu ocazia asta schimbi ce e defect si tot lichidul de frana.
dot3 se amesteca cu dot 4 si dot 5.1
dot 5 nu se amesteca.
Am totul nou, doar repartitorul era cel de acum 15 ani...
sebymesteru
5 Mar 2013, 10:51
Grija mare la furtunul dintre repartitor si limitator,am gasit 2 modele aparent identice dar la unul filetul care intra in repartitor era mai scurt si nu se strangea furtunul pe repartitor ca sa etanseze. La 3 magazine mi s-a spus ca furtunul e identic cu cele din fata,dar nu-i chiar asa. Preferabil sa-l dai pe cel vechi jos si cu el in mana te duci la magazin impreuna cu surubul care il strange si probezi ca la cel nou surubul sa se infileteze tot pe aceeasi lungime,altfel e posibil sa cobori niste sfinti.
Interesanta asta cu furtunul. Bun de stiut.
Deci daca-mi zice ca e tot ala de pe fata, sa-i spun ca nu e asa...
Mersi!
the fast and furious
15 Apr 2013, 22:53
Ai rezolvat cu repartitorul ?
Trebuie sa schimb si eu racordul ata de pe spate intre repartitor si punte si ma interesa ce ai gasit / montat si care sunt dimensiunile ca sa stiu si eu ce sa caut.
fullhouse
17 Apr 2013, 10:08
Eu cand l-am schimbat anul trecut am pus furtun normal de fata si s-a potrivit la fix, nu cred ca exista 2 dimensiuni de furtune.
the fast and furious
18 Apr 2013, 00:06
Cine mai fabrica furtune de astea de calitate ?
QUOTE(fullhouse @ 17 Apr 2013, 11:08)
Eu cand l-am schimbat anul trecut am pus furtun normal de fata si s-a potrivit la fix, nu cred ca exista 2 dimensiuni de furtune.
Te asigur eu ca exista .. doar ca ... probabil nu se mai fabrica ... ( in rezerva mea .. inca am lungimi diferite la furtune ) ..
QUOTE(the fast and furious @ 18 Apr 2013, 01:06)
Cine mai fabrica furtune de astea de calitate ?
Acum vreo saptamana mi-am schimbat furtunele (faža) cu niste Adriauto (Italia), 21 lei/buc. Par a fi bune, iar pe eticheta scria "faža/spate". Cred ca sertizarea din capat (care imbraca furtunul) trebuie sa fie ceva mai lunga la faža, decat la spate.
Furtunele originale m-au žinut 28 de ani, acum 2 ani le-am schimbat cu niste Autospeed, care acum deja erau coapte (crapate - noroc ca inca nu incepusera sa piarda lichid).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.