Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: In 2 zile benzina merge inapoi in rezervor. De ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiopolis
As vrea sa-mi rezolv problema asta intrucat e neplacut sa pleci luni dimineata omorand bateria si dupa vreo 6 chei sa-ti dai seama ca nu scapi fara sa ridici capota si sa dai la pompa de sprit pana nu mai poti.

Dupa aia porneste normal. Insa din nu stiu care motiv, dupa doua zile de stationare mi se duce benzina inapoi in rezervor. Nu stiu ce sa intampla in carburator, am inteles ca ar trebui sa fie destula acolo cat sa-i asigure pornirea. Nu ma pricep sa-l desfac sau sa repar ceva pe acolo in afara de desfundat jicorul de relanti. Pompa de benzina am schimbat-o de 3 ori pana acum. Filtrul de benzina montat dupa pompa se goleste de asemenea. De pierdut benzina nu pierde pe nicaieri, m-am uitat, nici nu miroase, nimic. Nu cred ca e din cauza busonului de benzina infundat pentru ca merg oricat cu ea fara sa am probleme, atata timp cat nu o las sa zaca in parcare mai mult de 2 zile.

As dori sa-mi spuna cineva care ar fi motivul, sa ma duc la un service (daca nu-mi pot rezolva chiar eu problema) si sa le spun exact ce sa-i faca, fara sa ma abureasca cu pompa defecta sau stiu eu ce altceva trebuie schimbat ca dupa aia sa constat aceeasi problema. Am patit-o de prea multe ori. Va multumesc.
SfNeo
Am avut si eu o problema asemanatoare cu berlina...cica se avapora benzina din carburator am schimbat garnitura dar tot cam asa facea dar mai rar dupa care am schimbat si garniturile de sub carburator si curatzat cu sprei special pt el si de atunci tata s-a speriat ca pornea prea la cheie dimineata si frig afara...
Ov
supape corp superior pompa benzina care nu etanseaza bine, altceva nu prea poate fi
Dyda
Plus nivelul mic
rtulea
Ptr "Claudiopolis"

Ca sa nu cumperi iar pompa de benzina si sa verifici daca supapele functioneaza faci urmatoarele lucruri:

Desfaci clopotul pompei de benzina, este prins cu un surub pe care-l desfaci cu o cheie fixa de 9. Atentie cand ridici clopotul, pe surubul acestuia, la interior, este un arc, vezi sa nu-l pierzi. Apoi desfaci celelalte suruburi ce inconjoara pompa de benzina, 6 la numar, cu o surubelnita.
Apoi scoti corpul superior al pompei de benzina. Pe acesta sunt sunt supapele care la tine nu functioneaza, mai precis supapa de retur.
Cumperi un corp superior, daca se gaseste si cred ca se gaseste, si il inlocuiesti. Cu ocazia asta verifici si membrama pompei sa nu fie rupta sau ciupita.

Pentru verificarea supapei de "admisie" ar trebui sa demontezi si corpul inferior al pompei sa o asamblezi la loc .Sufli pe teava de tur tinand astupat returul iar pe teava care merge la carburator trebuie sa iasa aer.
Pentru verificarea supapei de "retur" se sufla pe teava care merge la carburator iar aerul trebuie sa iasa NUMAI pe teava de retur. Altfel supapele sunt stricate.
mihai1677
ambele supape sunt in corpul superior
cata23
Ma bag si eu, spuneti-mi si mie cum poate benzina din CNC sa se intoarca inapoi, chiar daca acele supape ale pompei sunt defecte?
rtulea
De intors nu prea are cum, de fapt ar fi chiar impotriva legilor fizicii. Daca dispare benzina din CNC inseamna ca se evapora iar daca se evapora inseamna ca este undeva o lipsa de etansare.
Radduu
aceeasi problema o am si eu, am dat la cama pana s-a rupt un arculet de acolo wub.gif .Mi-a spus cineva ca daca vreau sa schimb pompa de benzina trebuie sa pun bine pe cama cand o pun la loc. Cum e, se merita sa ma bag eu sau sa las pe cineva care se pricepe bine?

chiar nu stie nimeni???? sad.gif
gamela
am aceeasi problema ca si claudiopolis
e clar ca pompa de benzina se dezamorseaza...poate trage aer pe undeva ?
benzina din carburator nu e suficienta pt pornire ?
ce rol are tabla montata sub carburator ? multumesc
gti98
QUOTE(gamela @ 8 Dec 2005, 07:02)
am aceeasi problema ca si claudiopolis
e clar ca pompa de benzina se dezamorseaza...poate trage aer pe undeva ?
benzina din carburator nu e suficienta pt pornire ?
ce rol are tabla montata sub carburator ? multumesc
*



Chiar daca acum am injectie, m-am luptat si eu cu problemele clasicului sistem pompa mecanica- carburator, vreo 25 de anisori. Din experienta mea: cand motorul e cald, benzina din cnc se evapora, fenomen mai accentuat iarna, cand diferenta de temperatura e mai mare si aerul e mai uscat. Cnc NU e etansa!, altfel functionarea ei ar fi perturbata de supra presiune sau depresiunea care s-ar forma. Pompa de benzina are probleme 99,9% di supapele ei, e posibil sa piarda benzina si prin membrana "ciupita", dar e putin probabil, ca ar curge benzina in ulei sau ar mirosi a benzina puternic. Vezi ca nu e obligatoriu ca supapele sa fie defecte: daca au "prins" vreo scama intre pastila si scaun( de la carpa cu care s-a sters mizeria de prin pompa, cu ocazia demontarilor, sau chiar din benzina, nu mai etanseaza bine. Verificarea a fost descrisa mai sus, dar ar fi bine sa incerci si un control vizual. Scamele se vad cu ochiul liber si daca se observa rizuri pe pastilele din pertinax, sigur nu etanseaza bine. In functionare scade un pic debitul pompei, dar la stationare...) O curatare nu are ce sa-i strice; in principiu s-ar putea schimba numai pastilele sau supapele, dar practic e cam dificil. Decizia iti apartine. Bafta.
gti98
QUOTE(Radduu @ 21 Nov 2005, 05:58)
aceeasi problema o am si eu, am dat la cama pana s-a rupt un arculet de acolo  wub.gif .Mi-a spus cineva ca daca vreau sa schimb pompa de benzina trebuie sa  pun bine pe cama cand  o pun la loc. Cum e, se merita sa ma bag eu sau sa las pe cineva care se pricepe bine?

chiar nu stie nimeni???? sad.gif
*



Cum am mai spus, decizia e a ta! Nu uita ca din greseli se invata, ca a gresi e omeneste si ca daca ai o belea in camp, la 2 noaptea, nu ai nici service, nici mecanic la dispozitie. La fiabilitatea Daciei e muuult mai bine sa stii ce sa-i faci sa pleci mai departe, nu te baza ca ai mobil...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.