DJ-55-AMC
10 Mar 2013, 15:11
Buna ziua.
Deschid acest topic deoarece nu stiu ce sa mai fac... Am urmatoarea problema, ceasul de temperatura la apa nu imi indica. Sonda este noua, este a 2-a defapt, am schimbat-o in speranta ca nu era buna. Ceea ce ma dispera pe mine este faptul ca in momentul cand pun firul ce se leaga la sonda la masa, ceasul imi indica valoarea maxima.
In ultima instanta m-am gandit ca nu este masa pe bloc. Am "legat" un fir intre saiba de la sonda si corpul sondei si l-am legat de firul ce se duce la ceas. Culmea, ceasul indica.
Mi-a dat de cap. Nu stiu ce sa ii mai fac...
pavel_daniel
10 Mar 2013, 16:49
Salut
Dupa cate povestesti se pare ca sonda de apa nu este cea corespunzatoare.La motoarelecu ceas de temperatura ai doua sonde,una pentru bec pe care scrie temperatura la care se aprinde becul,respectiv 108 grade,si o sonda pentru aparat.Pe sonda de aparat nu scrie numai 12v.Mai e posibil sa fi inversat firele din greseala.Succes
10 Mar 2013, 16:50:
Poti identifica care fir unde duce foarte usor: cu contactul pus iei un fir si il pui la masa,daca se aprinde becul e pentru sonda de bec,daca se duce aparatul in maxim e pentru aparat.Simplu.Succes.
DJ-55-AMC
10 Mar 2013, 17:58
Sonda pe care am cumparat-o eu de la magazin specializat dacia este un model mai nou daca se poate spune asa. Nu are acel cod specific 5521 pe care le aveau toate. A doua oara am intrebat vanzatoarea daca este sigur pentru ac si ea mi-a spus ca da. Firele nu sunt inversate, am verificat. Daca va ajuta o sa pun o poza cu sonda.
sebymesteru
10 Mar 2013, 18:16
Pai ia aparatul de masura si vezi ce indica la borne. Termocontactul,ala pentru bec, e un contact normal-deschis,legat in serie cu becul din bord,la 105 sau 115 grade se inchide si aprinde becul. Daca e de-ala cu multimetrul pus pe ohmi n-ar trebui sa ai continuitate intre borne. Daca e sonda,ar trebui sa ai o rezistenta n data de termistorul din interiorul sau si care sa se modifice daca incalzesti de exemplu cu o bricheta sonda si urmaresti indicatia aparatului. Restul ceasurilor functioneaza normal?
DJ-55-AMC
10 Mar 2013, 18:23
O sa iau sa cumpar un multimetru si o sa masor, am unul dar nu mai am incredere in el. Restul ceasurilor merg bine.
Am dat sonda jos de pe masina si pe ea scrie asa: KX 163102Z 0.6 BAR AF012.
deceneu32
10 Mar 2013, 20:32
Ti-a dat sonda pentru indicator luminos(''bec'').
Tie iti trebuie pentru termometru(''ceas'').
Sigur firele nu sunt inversate?
bygy007
10 Mar 2013, 20:42
sonda ta trebuie sa arate asa
http://images8.okr.ro/auctions.v3/1000_100...2-1000_1000.jpgtrebuie sa aibe in jur de 120-150 ohmi si cind o incalzesti rezistenta sa scada , pune o poza cu ea dar daca e in model cu mai mult de 1 pin ca cea din poza posibil sa fie de la alta masina , si sa iti dea eronat
pune o poza cu ea sa ne lamurim
DJ-55-AMC
11 Mar 2013, 12:48
Sonda este identica cu cea veche a masinii, numai codurile difera. Am sa ma duc la alt magazin specializat dacia sa vad ce au si ei. Se poate sa fie sonda de bec si cretinii aia sa nu stiu...
11 Mar 2013, 14:37:Situatia asta e din ce in mai fara sens. Tocmai ce am fost la un alt magazin de piese auto( tot dacia). Am cerut o sonda de temperatura de apa pentru ac ( am rugat-o pe doamna respectiva sa imi permita sa o probez mai intai). Nici cu asta nu merge.
CULMEA cand pun firul la masa indica. Sonda pe care o probai este de electroprecizia, e de rasa, ar trebuii sa mearga. Este sigur pentru ac deoarece are codul 5521.
bygy007
12 Mar 2013, 01:25
posibil sa fie de bec masoara cu aparatul de masura , daca nu da nimic e de bec daca da ceva vezi si cit da , poate este de injectie si aia are rezistenta mai mare
DJ-55-AMC
12 Mar 2013, 15:07
O sa iau sa masor. Deja incep sa cred ca are ceasul ceva. E imposibil ca din 3 sonde sa nu merga cu nici una.
bygy007
13 Mar 2013, 01:05
o poti proba si pe masina scoasa , pui un fir la masa de pe filetul ei , pui contactu si o incalzesti
nu trebuie sa aibe mai mult de o suta si ceva de ohmi
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 17:07
Curand cred ca clachez, deja e prea mult pentru mine...
Este imposibil ce mi se intampla.
Am masurat azi cele 2 sonde, amabele sunt bune (si cea noua si cea veche). Am incercat cu alte 2 seturi de ceasuri, sunt bune si acestea. Insa tot nu vrea sa imi indice. Cand pun firul la masa acul se duce la maxim, cand il pun la sonda nu se clinteste.
L-am chemat si pe vecinu' am zis ca poate nu fac eu ceva bine, poate fac o greseala si nu imi dau seamna. Nici la el nu vrea sa mearga.
Am luat fir separat de la sonda si l-am pus direct la ceas (am zis ca poate e ceva de la instalatia electrica) tot nu vrea.
Nu stiu ce sa ii mai fac...
sebymesteru
23 Mar 2013, 17:39
Schimba ceasul din bord sau da-l jos,desfal si curata cablajul sub piulitele de prindere.
Andyno
23 Mar 2013, 17:41
ptr asta iubim dacia
:x
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 17:43
Cel care este pe masina este reconditionat de 2 luni, l-am facut cu LED-uri. Nici celelalte 2 nu sunt asa murdare.
23 Mar 2013, 17:44:QUOTE(Andyno @ 23 Mar 2013, 17:41)
ptr asta iubim dacia
:x
Aici asa este
sebymesteru
23 Mar 2013, 18:05
Zici ca e de doua luni,dar daca cu un ceas montat in compartimentul motor cu +,- si sonda indica bine si cu fir suplimentar tras direct de la sonda la ceasul din bord e clar ca ceva nu-i in regula ori cu ceasul ori cu cablajul ceasului. E simplu.
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 18:37
QUOTE(sebymesteru @ 23 Mar 2013, 18:05)
Zici ca e de doua luni,dar daca cu un ceas montat in compartimentul motor cu +,- si sonda indica bine si cu fir suplimentar tras direct de la sonda la ceasul din bord e clar ca ceva nu-i in regula ori cu ceasul ori cu cablajul ceasului. E simplu.
Ceasul nu a indicat niciodata de cand am luat masina. M-am gandit si la varianta asta, sa fie ceva pe cablul care vine de la sonda spre ceas, dar de ce nu merge cu firul tras separat?
Hai sa fie un ceas defect, hai sa fie doua dar trei... Asta chiar e culmea.
bygy007
23 Mar 2013, 20:47
eu zic sa studiezi bine problema la bord poate ai o legatura oxidata cum zicea sebymesteru , sau cablajul bordului defect , desfa bordul si uita-te atent la prinderile ceasului de temoeratura , , o schema ar fi cam asa
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 21:09
Toate 3 ceasurile de bord (am 3 ceasuri de bord complete, nu numai indicatorul de apa) le-am incercat pe rand, am inceput sa le schimb fara sa ma mai uit la ele.
La absolut toate 3 cand pun firul de la sonda la masa acul se duce la maxim. E imposibil sa fie toate 3 stricate.
La un moment dat am crezut ca nu este minus pe bloc. Am pus fir intre saiba dfe la sonda si sonda si este curent. Chiar nu mai stiu care ar putea fi problema.
Voodoo.
Dacia_47_akm.2
23 Mar 2013, 21:42
sallutare baieti, imi cer scuze ca nu am citit tot topicul, dar decat sa deschizi bord-ul, nu ar fi mai usor sa cauti un ceas de temperatura al apei cum erau pe modele mai vechi si gasesti tu unde sa il montezi, apoi il legi la sonda, la masa si la plus pe regleta parca... nu mai stiu exact parca avea 3 sau 4 fire, ca avea unu si pentru bec, iar apoi pe cel din bord sa il anulezi, ceas gasesti la magazin sau la remat, postez si o poza ca sa intelegi mai bine la ce ma refer
Sper ca ti-am fost de ajutor
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 22:05
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 23 Mar 2013, 21:42)
sallutare baieti, imi cer scuze ca nu am citit tot topicul, dar decat sa deschizi bord-ul, nu ar fi mai usor sa cauti un ceas de temperatura al apei cum erau pe modele mai vechi si gasesti tu unde sa il montezi, apoi il legi la sonda, la masa si la plus pe regleta parca... nu mai stiu exact parca avea 3 sau 4 fire, ca avea unu si pentru bec, iar apoi pe cel din bord sa il anulezi, ceas gasesti la magazin sau la remat, postez si o poza ca sa intelegi mai bine la ce ma refer
Sper ca ti-am fost de ajutor
Ce te face sa crezi ca va merge cu asta, e practic cam acelasi ceas numai ca in alta carcasa. Eu unul nu inteleg care poate fi problema, am eliminat cam toate posibilitatile.
Dacia_47_akm.2
23 Mar 2013, 22:23
Daca ii pui alt ceas si ii schimbi toate cablurile plus sonda, nu are cum sa nu mearga si ii iei plus-ul si masa din alta parte.
ia un ces dinasta de la cineva cu inprumut daca ai cum sa faci rost, si leaga-l temporar in zona motorului la bornele bateriei si la sonda si vezi daca merge.
contolul ceasului, lai facut cu motorul cald sau rece?
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 22:34
QUOTE(Dacia_47_akm.2 @ 23 Mar 2013, 22:23)
Daca ii pui alt ceas si ii schimbi toate cablurile plus sonda, nu are cum sa nu mearga si ii iei plus-ul si masa din alta parte.
ia un ces dinasta de la cineva cu inprumut daca ai cum sa faci rost, si leaga-l temporar in zona motorului la bornele bateriei si la sonda si vezi daca merge.
contolul ceasului, lai facut cu motorul cald sau rece?
L-am facut si cu motorul cald si cu motorul rece de n ori. O sa incerc si cu ceas separat din acela rotund model vechi, stiu ca am prin pod.
Insa tot nu ma las pana nu il fac si pe cel din bord, deja devine o problema personala si de orgoliu
Dacia_47_akm.2
23 Mar 2013, 22:43
asa, ii dai tu de cap, iti postez o poza cu pinii de la ceas, din pacate nu mai stiu care cum vine, poate te ajuta bygy sau altcineva care cunoaste sau mai tine minte, stiu decat ca unu, cel inalt, care e de la bec si merge la blocul de lumini, celelate 3 nu mai stiu care cum sunt, oricum unu este plus-ul, altul este masa, iar cel deal 3 lea merge la sonda.
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 22:47
Ii dau eu de cap pana la urma, nu asta e problema cea mare.
Mersi de pont!
<span class='edit'>23 Mar 2013, 22:49:</span>
O sa va anunt maine ce rezolv.
In continuare va rog sa ma spuneti opinia despre aceasta problema, poate ii dam de cap...
nikuniku
23 Mar 2013, 22:54
DJ-55-AMC daca nu stiai,dar eu cred ca stii,sunt 2 tipuri de sonde de apa,unele au pe hexagonu de strangere o gaura astupata cu o pastila,astea sunt pentru becu din bord,si cele cu hexagonu intreg sunt pentru ceasu de bord,deci mare atentie la conectarea firelor in sonde
Dacia_47_akm.2
23 Mar 2013, 22:59
da asa e
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 23:02
QUOTE(nikuniku @ 23 Mar 2013, 22:54)
DJ-55-AMC daca nu stiai,dar eu cred ca stii,sunt 2 tipuri de sonde de apa,unele au pe hexagonu de strangere o gaura astupata cu o pastila,astea sunt pentru becu din bord,si cele cu hexagonu intreg sunt pentru ceasu de bord,deci mare atentie la conectarea firelor in sonde
Stiu ca sunt 2 sonde de apa care culmea cam seamana. Insa (din fericire
) nu au si aceleasi coduri. Una are 5520 (e pentru bec) iar cealalalta are 5521 (e pentru ac).
Am masurat ambele sonde cu un aparat de masura si merg, au continuitate, pe cablul de sonda vine curent in bord, ceasurile merg (toate 3). CE **** MEA SA AIBA?
nikuniku
23 Mar 2013, 23:09
lasa codurile si verifica daca ai sondele ca cele din poze,la cate SRL-uri fac piese nici nu mai stii ce cumperi
DJ-55-AMC
23 Mar 2013, 23:13
Da, este sonda cea buna. Bucata aia in prelungirea filetului are diametrul mai mic la sonda de ac decat la temperatura.
24 Mar 2013, 14:35:Am incercat un ceas de apa rotund model de pe vechile dacii, cu acesta merge. Se cam plimba putin acul dar important este ca indica( e si ceasul vechi).
Asta inseamna ca este din instalatia electrica a masinii.
Foarte curios.
Am sa ma duc zilele astea la un electrician auto sa vad ce zice.
Dacia_47_akm.2
24 Mar 2013, 14:59
Ma bucur ca ti-am fost de ajutor cu ideea mea, te rezolva un meserias dar cam cere bani multi, le e cam urat cand vine vorba de umblat pe la bord, de aceea cer bani multi, dar vezi ce faci, te rezolva el
DJ-55-AMC
24 Mar 2013, 15:32
Cat o sa ceara, mai mult de cateva sute de mii nu ia ca nu e avion. M-ar incanta si sa imi spuna doar care e buba ca o rezolv eu. Mersi de idee.
24 Mar 2013, 18:37:Cred ca i-am gasit buba. Cand am facut ceasurile de bord stiu ca am schimbat indicatorul de apa pentru ca era ars. Avand biroul plin cu ceasuri si indicatoare se poate sa fi incurcat indicatorul de apa cu cel de ulei (uleiul imi sta la maxim permanent). Cele 2 ceasuri au rezistente diferite?
bygy007
24 Mar 2013, 20:20
posibil , ca sondele sa fie diferite , masoara-l pala care zici ca merge si compari cu alea pe care le ai tu
DJ-55-AMC
24 Mar 2013, 20:30
O sa iau sa inversez firele de la cele 2 indicatoare poate am noroc si sunt puse una in locul celeilalte.
DÃ DOAMNE!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.