Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caut informatii NOVA GTi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Raoul
Vreau sa imi schimb berlina mea din 97 cu o Nova GTi. Am vazut în unele anunțuri că exista Nove GTi cu interior și bord de SuperNova.
Aș fii foarte interesat să aflu dacă toate Novele GTi au interior și bord de SuperNova.
Știe cineva de cand s-a început montarea injecției Bosch pe motoarele de Nova GTi (din ce lună a anului 1999 )?
Am cautat atat pe forum cat si pe net si nu am gasit aceste informatii, sper ca nu mai exista un topic cu acest subiect
Ov
gti inseamna cu injectie, deci toate novele gti au injectie bosch

exista 2 modele: gti cu motor de 1.6 si GLI de 1.4
exista si cu interioare mai vechi, dar f putine, deci probabil primele facute pe injectie (in 99). Eu tot ce am vazut dupa 2000 (inclusiv) avea interior ca la SN.
geti
Am avut ambele modele.Dacia Nova an fab 99 are interior patratos exact ca in cazul GT de la Nova mai exact carburatie sau GLI cele bombate an fab 95-97.Dacia Nova an fab 2000 Interior ext supernova.GTI sunt cele de fab 99-2000 dar difera interiorul insa nu si bordul care este identic chiar si la ceasuri,diferenta fiind remarcata la panourile interioare ale usilor.Succes faci o treaba buna
geti
si pentru OV exista pe langa cele doua modele mentionate si 1,6 gt deci carburator,acestea sunt produse intre 97-98 adica cele GT cele Gli intradevar exista sunt de 1,4 dar au fost produse incepind cu 95 terminind la putin timp, in 97.Cu toata stima, GETI
Raoul
QUOTE(geti @ 9 Sep 2005, 00:19)
Am avut ambele modele.Dacia Nova an fab 99 are interior patratos exact ca in cazul GT de la Nova mai exact carburatie sau GLI cele bombate an fab 95-97.Dacia Nova an fab 2000 Interior ext supernova.GTI sunt cele de fab 99-2000 dar difera interiorul insa nu si bordul care este identic chiar si la ceasuri,diferenta fiind remarcata la panourile interioare ale usilor.Succes faci o treaba buna
*




Avand in vedere ca ai avut ambele modele imi poti spune daca exista o diferenta de consum (bineinteles in favoarea GTi) intre cele 2 modele.
De fapt imi poti spune cat consuma GTi-ul tau. smile.gif excl.gif excl.gif excl.gif
cristidb
GTI au fost produse incepand cu 98, Iar nova incepand cu 96. In 95 nu exista nici nova si nici injenctia monopunct asa ca nu avea cum sa se produca GLI.
Se pare ca au fost facute cateva GLI. Destul de putine totusi.
Ov
QUOTE(geti @ 9 Sep 2005, 00:24)
si pentru OV exista pe langa cele doua modele mentionate si 1,6 gt deci carburator,acestea sunt produse intre 97-98 adica cele GT cele Gli intradevar exista sunt de 1,4 dar au fost produse incepind cu 95  terminind la putin timp, in 97.Cu toata stima, GETI
*


eu vorbeam exclusiv de modelele cu injectie care s-au fabricat incepand cu anul 99. GLI-ul de care vorbesti tu, fabricat intre 95 si 97, te asigur ca era GL (adica fara Injectie).
Sir_Alex
Eu am un GTi din 1999 care are caroserie de SN si bord se SN.
Consum: urban 9-11 (in fucntie de sezon), extraurban 6-7
ador13
Nu stiu de ce considerati ca injectia la Nova a aparut in 1999 , fiindca a mea e fabricata in dec 98 si are injectie (si nu trebuie sa fiu inginer ca sa-mi dau seama)
Ov
QUOTE(ador13 @ 9 Sep 2005, 16:20)
Nu stiu de ce considerati ca injectia la Nova a aparut in 1999 , fiindca a mea e fabricata in dec 98 si are injectie (si nu trebuie sa fiu inginer ca sa-mi dau seama)
*



pt ca nu stim smile.gif

deci, se pare ca injectia a aparut din dec 98 smile.gif
Raoul
Sunt destul de contrariat de ceea ce vad pe forum. Daca s-a adaptat injectia pe Nova inca din 1998, atunci de ce sunt masini fabricate in 1999 care au motor cu carburator. S-au montat pe masini ambele variante in paralel in 1999 (carburatie / injectie)?
Ov
asta pot sa-ti spun sigur ca DA
cristidb
Nova GTI a aparut in vara lui 98. Eu am luat-o in septembrie si se produceau ambele variante.
imbogdan
Confirm, am si eu o Nova din nov 98 si e pe injectie.....
C a t a l i n
Am Nova GTi fabricată în iunie 98, bord identic SN (consola centrală, curbura bordului), ceasurile clasice de Nova (turometru și vitezometru mari, între ele martorii luminoși și celelalte 4 ace). Fețele de uși sunt de Nova...
Sudsemnatu
eu cand imi cumparam masina ...am sunat pe unu de avea nova din 99 ( 99 sfarsitul anului )..si l-am intrebat daca e pe injectie( nu scria)..si mi-a zis ca a lui e pe carburatie.
cica s-a dus special la fabrica de la pitesti si s-a rugat de aia sa ii dea una pe carburatie ( cu comanda speciala si insistenta s-a rezolvat).Omu' nu avea incredere inca in injectie( mai ales ca abia aparuse de 1 an)
C a t a l i n
Dacă face în continuare asemenea prostii, nu e bun de prieten... biggrin.gif
mihai0070
Poate omu era pasionat de carburatoare ...

masinile pe carburatie sunt mult mai usor si mai ieftin de intretinut biggrin.gif
gti98
Scuze, dar nu inteleg cum ar putea fi "mai usor si mai ieftin de intretinut" carburatele!?! Am avut de-a face vreo 25 de ani cu carburate si nu m-as intoarce la asa ceva.
Nova GTi a inceput a fi fabricata in Martie98 (eu am cumparat-o in aprilie) si s-a fabricat in paralel GT cu carburator pana in 2000 (dar din ce in ce mai putine...)
S-au fabricat si cu motor de 1,4, GL, dar si astea mai putine.
Bord si finisaje de SN au spus altii, mai informati de cand s-au produs.
Pentru ce realiza Dacia, masinile au fost destul de bune, doar ca s-au facut in serie mai scurta (mai putine)
Toate cele bune!!
mihai0070
Pai hai sa iti explic ... la carburator dece este usor de intretinut:
-costa ieftin piesele o pompa benzina pa carburator este 50 ron la injectie este 250 ron
-carburtorul nu are catalizator deci nu se strica si nu costa 1000 catalizatorul ...
-carburant mai ieftin nu cu mult
-la carb daca nu tine relantiul sufli in jicloare la injectie cureti schimbi motoras (set jicloare 10 ron / motoras relanti injectie 300 ron)
si mai sunt ...

deasemenea nu neg avantajele injectie care sunt net superioare carburatiei
minny
Nova GTi din 99 are si un coleg de la lucru. O masina buna. Nu a avut probleme majore la ea. Consumul e asa si asa, cutia de viteze e cam proasta dar motorul e bunicel si pentru greutatea masinii puterea e suficienta (53 KW adica 72 CP). A cumparat-o acum 2 ani cu 2200 de euro si o poate vinde si acum tot cu atat. E adevarat ca a mai scazut euro insa in rest masina si-a pastrat bine valoarea si tinuta. Cred ca la 2000-2500 de euro e o solutie foarte buna, mai buna ca vechea berlina.
mihai0070
Nu este diferenta mare intre consumul de GT si GTI ... GT reglat bine haleste cam 11 -12 % oras si GTi ia cam 10 - 11 % in oras ... avantajele sunt cele oferite de injectie ...
ahyle_blue_eyes
11% pe injectie???? Da ce se merge doar cu a I a cu 4000 rpm de consuma asa?
La masina mea scot in oras 9%(maxim) si 6-6,5 in afara
cristidb
In Bucuresti orice masina consuma 2l peste consumul dat de producator. A mea consuma 11 in conditiile in care media de viteza e 10Km/h, si mi se pare un consum bun.
mihai0070
Bre tu compari Iasi cu Bucuresti ... si eu circul cu 8.5 % cand stau in concediu la Slatina ... si in bucuresti cu 12 % ...
ahyle_blue_eyes
Tot ce e posibil!Sincer nu am circulat niciodata prin Bucuresti dar din cate am vazut pe la tv va dau dreptate!Multumesc Doamne ca m-am nascut in Iasi coolspeak.gif ...........
mihai0070
Pai ia sa vii sa ne faci o vizita 04.gif sa vedem consum atunci
gti98
Iasiul e doar mai mic, ca de aglomerat... Daca stai cate 30 de sec la stop, din 150 in 150 de metri si dup-aia demarezi ca la raliu ca sa franezi "tare" la urmatorul stop...

Si in legatura cu costurile injectiei, poate am fost eu baftos, dar nu mi s-a stricat nici o pompa de benzina si nici un actuator de relanti...Dar de suflat jigloare si de "dat la cama" sunt satul (daca nu miscam masina 2-3 zile, filtrul de Oltcit dintre pompa si carburator se golea prin retur si ca sa nu-i omor bateria....Iar jiglorul de relanti se infunda cand mi-era lumea mai draga si neaparat daca aveam camasa si cravata...)
Bafta carburofililor! (Ca astia care nu mai avem carburator....)

PS Deci sughiturile care mi le face ar fi opriri ale aprinderii la cald, din calculator? Ciudat, nu a mai facut asa ceva in nici una din verile de pana acum; eu suspectam debitul de benzina, dar masurarile facute au eliminat pompa si regulatorul de presiune; voi incerca un aditiv de curatare a injectoarelor.
Toate cele bune!!!
Sudsemnatu
prietenii mei ...o vand.

http://www.daciaclub.ro/-VAND-DACIA-NOVA-GTI-t76734.html

daca auziti le cineva..ceva.
Va multumesc
mihai0070
gti98 daca stai 30 de sec la un stop este bine ... si stop din 150 in 150 m
eu am traseu spre casa ... unde pe o portiune de 1 km am 7 semafoare si la o ora de varf sa zicem la ora 11 sau la ora 16 unde acest km il parcurg cam intr-o ora sad.gif
Ai dreptate ca jiclorul ala te prinde cand ti-e lumea mai draga dar eu am GPL tongue.gif am eliminat si jiclorul ... cat si problemele legate de inecat motor si sprit 04.gif

Apropo (asta este o gluma) merge si Injectofil (ca noi astia care avem carburator ) 04.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.