Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: uzura excesiva la exteriorul anvelopei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
culturism
Pe ambele anvelope din fata sunt tocite excesiv in exterior , ce piese sunt afectate, care ar fi procedeul pentru a rezolva situatia...
sorin1983
daca piesele de la directie sunt ok(Capete de bara, bielete de directie) poti sa te duci sa faci geometria si sa vezi ce probleme sunt ca probabil e dereglata...
de preferat sa te duci la geometrie cu toata fata schimbata ca sa nu ai jocuri pe nicaieri.
pentru geometrie ar fi cred undeva la 70-80 lei.
eu as schimba si pivoti, bucsi bascula cu ocazia asta, daca este cazul
culturism
ar putea fi o defectiune a bucselor elastice ale bratelor oscilante?
cielo99
Daca ar fi uzate bucsile ar trebui sa a auzi troncaneli sau batai pe fata.
PH-06-BOA
Ca sa schimbe tot, sti cat l-ar costa numai piesele? Sti sa-i spui ce risca , daca azi, se duce sa ia piese din magazin? Apoi, "nu repara ce merge, ca sigur le vei strica mai rau".
Pentru toate piese de la puntea fata, ce implica directia, valoarea lor in bani se ridica aproape de 700 lei, la care se adauga manopera, daca nu si le face singur. Piese sunt cat se poate de proaste, si pot sa va si arat cum arata un T-eu de amortizor, facut "la gradinita", si dus la magazin.
Uzura de la rotile tale, daca mai e si egala la ambele, e din cauza unghiului de convergenta, care face ca rotile sa nu fie paralele. Roata din stanga e virata spre dreapta, si cea din dreapta, spre stanga. Deci, inchis in fata. Pentru asta, opresti masina pe un loc putin in rampa, in viteza, fara sa fi dat inapoi la oprire, masoara de la sol 30cm (chiar si 27-26) si in fata si in spatele rotiilor , casa ai distanta egala pana la locul unde se face masurarea, si cu o tija telescopica (o tija bagata intr-o teava), masori cele doua distante intre roti, in fata rotii (unde o sa fie mai mica la tine) si in spatele rotii. Normal e ca, asa inclinata pe rampa, sa fie distanta egala, pentru ca se simuleaza forta de tractiune in mers. In cazul tau, vezi in ce directie e virat volanul, ca sa sti la care bieleta va trebui sa umbli, adica sa o mai scurtezi, pentru a mai deschide roata. Daca la mers drept , volanul e dus spre dreapta, tu va trebui sa strangi din bieleta de dreapta, roata deschizandu-se, va fi nevoie sa dai stanga in mers, de volan, si asa va veni la drept. Daca inchiderea e prea mare, de ordinul centimetrilor, va trebui sa lucrezi din amandoua, putin cate putin, respectand ce-i mai sus.
Pe plan drept, reglazi din bielete, pana distanta din fata rotilor, e mai mare cu maxim 2mm, fata de cea din spatele rotilor. Pentru masina ta, tu esti cel mai destept si direct interesat, la servis doar luandu-ti banii, si lasand loc si altora sa te mai "jumule", adica celui care vinde cauciucuri, aluia de are pivoti, chiar dac nu sunt defecti, uzati... Chiar daca nu e nevoie, te vor trimite sa-i cumperi, ca asa e la noi.
culturism
multumesc pentru sfat
OCEBE
La mine, cand am avut niste probleme asemanatoare, de vina s-au dovedit a fi tirantii de directie; in cazul tau e posibil sa fie "cam stransi".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.