Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vehiculul tractat are nevoie de rovinieta pe DN ?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
mstaniloiu
Salutare ,

Vreau sa tractez o camioneta la un service , o parte din drum (vreo 15km) ii voi face pe DN1.

In cazul acesta ar trebui sa platesc rovinieta si pentru camioneta ce este tractata cu bara (de tractare) pe rotile ei ?

Mentionez ca autovehiculul tractor are rovinieta.


Multumesc,
gabize
În Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 nu văd să specifice acest lucru.
Poate ar fi mai bine să o duci pe platformă, așa sigur nu ai nevoie de rovinietă.

§ 11. Remorcarea
Art. 153. – (1) Un autovehicul poate tracta pe drumul public o singura remorca. Se excepteaza tractorul rutier care poate tracta doua remorci, precum si autovehiculele amenajate pentru formarea unui autotren de transport persoane în localitatile turistice, cu conditia ca acesta sa nu fie mai lung de 25 m si sa nu circule cu viteza mai mare de 25 km/h.
(2) Motocicleta fara atas, precum si bicicleta pot tracta o remorca usoara având o singura axa.
Art. 154. – Cuplarea unui vehicul cu una sau doua remorci, pentru formarea unui ansamblu de vehicule, se poate efectua numai daca:
a) elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate si compatibile;
b.) ansamblul de vehicule poate realiza raza minima de virare a autovehiculului tragator;
c) dimensiunile ansamblului de vehicule nu depasesc limitele prevazute de lege;
d) elementele de cuplare ale echipamentelor de frânare, de iluminare si semnalizare luminoasa sunt compatibile;
e) vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelari, la efectuarea virajelor sau la schimbarea directiei de mers.
Art. 155. – (1) În cazul ramânerii în pana a unui autovehicul ori a remorcii acestuia, conducatorul ansamblului este obligat sa îl scoata imediat în afara partii carosabile sau, daca nu este posibil, sa îl deplaseze lânga bordura ori acostament, asezându-l paralel cu axa drumului si luând masuri pentru remedierea defectiunilor sau, dupa caz, de remorcare.
(2) Pe timpul noptii sau în conditii de vizibilitate redusa, autovehicul sau remorca acestuia care au defectiuni la sistemul de iluminarea sau semnalizare luminoasa nu pot fi tractate pe drumurile publice fara a avea în functiune, în partea stânga, în fata, o lumina de întâlnire si în spate, una de pozitie.
Art. 156. – (1) Daca un autovehicul sau o remorca a ramas în pana pe partea carosabila a drumului si nu pot fi deplasate în afara acesteia, conducatorul autovehiculului este obligat sa puna în functiune luminile de avarie si sa instaleze triunghiurile reflectorizante.
(2) Triunghiurile reflectorizante se instaleaza în fata si în spatele vehiculului, pe aceeasi banda de circulatie, la o distanta de cel putin 30 m de acesta, astfel încât sa poata fi observate din timp de catre participantii la trafic care se apropie. În localitati, atunci când circulatia este intensa, triunghiurile reflectorizante pot fi asezate la o distanta mai mica sau chiar pe vehicul, astfel încât sa poata fi observate din timp de ceilalti conducatori de vehicule.
(3) Daca vehiculul nu este dotat cu lumini de avarie sau acestea sunt defecte, conducatorul poate folosi, pe timpul noptii ori în conditii de vizibilitate redusa, o lampa portativa cu lumina galbena intermitenta, care se instaleaza la partea din spate a vehiculului.
(4) Se interzice folosirea triunghiurilor reflectorizante sau a luminilor de avarie în mod nejustificat sau pentru a simula o ramânere în pana în locurile unde oprirea ori stationarea sunt interzise.
(5) În cazul caderii din vehicule, pe partea carosabila, a încarcaturii sau a unei parti din aceasta, care constituie un obstacol ce nu poate fi înlaturat imediat, conducatorul este obligat sa-l semnalizeze cu unul din mijloacele prevazute la alin. (1) – (3).
Art. 157. – (1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) conducatorii autovehiculelor tragator si, respectiv, remorcat, trebuie sa posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;
b.) autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu exceptia cazului când remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;
c) remorcarea trebuie sa se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul al carui mecanism de directie si sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata, în lungime de 3 - 5 m. Bara sau legatura flexibila trebuie fixata la elementele de remorcare cu care sunt prevazute autovehiculele;
d) conducatorul autovehiculului remorcat este obligat sa semnalizeze corespunzator semnalelor efectuate de conducatorul autovehiculului tragator. Atunci când sistemul de iluminare si semnalizare nu functioneaza, este interzisa remorcarea acestuia pe timpul noptii si în conditii de vizibilitate redusa, iar ziua poate fi remorcat daca pe partea din spate are aplicata inscriptia „Fara semnalizare”, precum si indicatorul „Alte pericole”.
(2) Daca remorcarea se realizeaza prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platforma de remorcare a partii din fata a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie sa se afle nici o persoana.
(3) Se interzice remorcarea unui autovehicul cu doua roti cu sau fara atas, a autovehiculului al carui sistem de directie nu functioneaza sau care nu este înmatriculat ori înregistrat sau când drumul este acoperit cu polei, gheata sau zapada. Se interzice si remorcarea a doua sau mai multe autovehicule, a carutelor, a vehiculelor care în mod normal sunt trase sau împinse cu mâna ori a utilajelor agricole.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3) se permite remorcarea unui autovehicul al carui sistem de directie nu functioneaza numai în cazul când remorcarea se realizeaza prin suspendarea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platforma de remorcare.
(5) Conducatorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situatii deosebite, pe distante scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în functiune sau pentru a efectua scurte manevre, fara a pune în pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.


Dacă vrei să citești integral legea ce reglementează circulația pe drumurile publice:
Merced
Teoretic da. Practic da-i numerele jos si aia e. Nu cred ca sta nimeni sa te opreasca doar sa-ti arda o amenda pentru asa ceva, iar daca n-are numere si ar fi vreo camera sau vreo masina de la CNADNR cu d-aia de verifica dupa numar cine ce are, nu ar avea ce sa verifice.
gabize
Fără numere e pasibil de amendă și alte probleme din partea poliției rutiere.
Merced
ii zice ca o duce la remat. Hai ma dracu', eu am dus vreo doua masini la Remat vreo 10 kilometri, fara ITP valabil, fara asigurare, trase la sufa, si am trecut pe langa trei echipaje de politie cu fosta Dacie, nu m-a oprit nici dracu'. Si daca ma oprea, oamenii sunt intelegatori in general, nu-s chiar animale.
Sau ca fa impace si capra si varza, sa le manjeasca putin, sau mascheze cu ceva, mai ales p-ala din spate, ca ala din fata oricum nu-l vede nimeni probabil, fiind aproape de spatele masinii cu care tracteaza...
steph
O rovinieta pentru o saptamana e cat un pachet de tigari. Hai ... 2 pachete daca e camioneta.
Merced
Uitasem de ea complet... doh.gif
Marty
QUOTE(Merced @ 20 Mar 2013, 21:20)
Practic da-i numerele jos si aia e.
*

Priceless!

QUOTE(Merced @ 20 Mar 2013, 21:27)
Sau ca fa impace si capra si varza, sa le manjeasca putin, sau mascheze cu ceva, mai ales p-ala din spate, ca ala din fata oricum nu-l vede nimeni probabil, fiind aproape de spatele masinii cu care tracteaza...
*

Si mai priceless!
mstaniloiu
multumesc !
sorin1983
acum ai ajuns cu ea? parca erau doar 15 km biggrin.gif
neumann
a luat-o pe partea cealalta..
gabize
15 km în 13 luni... Ăsta da record!
corbex
Si melcul, tzushti!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.