Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trebuie sa schimb servofrana?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi74
Se aude un fasait pe la servo (nu pe la supapa unde intra furtunul, supapa este buna -verificata prin suflare in ea). Am fost la un meserias si a zis ca trebuie schimbata toata servofrana pentru ca scapa pe la o garnitura care nu se poate schimba. Chiar asa o fi?
bog_cip
Mda cam asa e. Cum iti mrege relatinul ? frina cum tine ?
RIon
cum adica nu se poate schimba???
cristi74
Intre timp m-am mai documentat prin manual Dacia 1310 si am vazut ca servofrana nu este un element care se repara. Singurele lucruri care se schimba la ea sunt supapa si filtrul de aer.
Frana tine f. jos. Relantiu e reglat la 900.
rtulea
Pai in cartea aceea scrie si ca nu ai voie sa schimbi tu platinile si ca trebuie sa o faci intr-un atelier dacia. Daca este sa crezi tot ce scrie acolo ar trebui sa te duci in service si pentru o pana. Servofrana se desface si se repara, trebuie cineva care cunoaste cum se face si piesa care este stricata, iar la tine banuiesc o garnitura de la pistonas.
Dyda
QUOTE(rtulea @ 12 Sep 2005, 07:03)
Pai in cartea aceea scrie si ca nu ai voie sa schimbi tu platinile si ca trebuie sa o faci intr-un atelier dacia. Daca este sa crezi tot ce scrie acolo ar trebui sa te duci in service si pentru o pana. Servofrana se desface si se repara, trebuie cineva care cunoaste cum se face si piesa care este stricata, iar la tine banuiesc o garnitura de la pistonas.
*



Membrana sau simeringul de la tija actionare pompa frina. Recomandarea este inlocuirea servomecanismului daca acesta a fost gasit defect. Pentru a o demonta trebuie un dispozitiv destul de mare si multa pricepere + cunostinte
ViperRS
nu imi trimite cineva va rog o schema cu partea de servofrana la o dacie 1410 1997 cu pompa de frana de icp ca am impresia ca nu functioneaza deloc servofrana si as vrea sa vad cum o pot demonta si eventual sa vad componentele acesteia
mail: raducu_vss@yahoo.com
fnp
QUOTE(cristi74 @ 9 Sep 2005, 14:17)
Se aude un fasait pe la servo (nu pe la supapa unde intra furtunul, supapa este buna -verificata prin suflare in ea). Am fost la un meserias si a zis ca trebuie schimbata toata servofrana pentru ca scapa pe la o garnitura care nu se poate schimba. Chiar asa o fi?
*



Am scimbat-o din motive de apasare grea si nu s-a schimbat nimic (adica tb. sa ai muschi ca sa pui frana). In plus asta noua fasaie pana pe la jumatatea cursei concomitent cu cresterea turatiei (cu 1 liniuta pe turometru) apoi de la jumatate in jos scade turatia la loc si nu mai fasaie.

Concluzia este ca daca functioneaza franele si motorul OK las-o asa. Piesele astea noi sunt de cacao!
vierme_ha
am gasit la un magazin membrana de la servo-frana la vreo 40.000 ROL
stie cineva daca se poate schimba acasa?a mai facut cineva asa ceva de plictiseala? smile.gif

motivul?imi fasaie cand franez doar cu motorul pornit si imi afecteaza si turatia(scade).

diaconuliviu
QUOTE(vierme_ha @ 2 Nov 2005, 10:48)
[...]motivul?imi fasaie cand franez doar cu motorul pornit si imi afecteaza si turatia(scade).
*


Daca numai cind frinezi, as zice ca nu e membrana ci mai degraba ceva prin interior, parca supapa-disc ii spune (!?).
Dyda
QUOTE(vierme_ha @ 2 Nov 2005, 09:48)
am gasit la un magazin membrana de la servo-frana la vreo 40.000 ROL
stie cineva daca se poate schimba acasa?a mai facut cineva asa ceva de plictiseala? smile.gif

motivul?imi fasaie cand franez doar cu motorul pornit si imi afecteaza si turatia(scade).
*



Acasa nu se poate inlocuii membrana, iti trebuie un dispozitiv special si destul de greoi ptr aceasta, plus ca demontarea ( si remontarea ) se face gen piulita de la rezervorul de bevzina, stringere pe plan inclinat, unde se foloseste o pirghie destul de mare ptr a realiza forta necesara.
AC
QUOTE(Dyda @ 2 Nov 2005, 12:40)
Acasa nu se poate inlocuii membrana, iti trebuie un dispozitiv special si destul de greoi ptr aceasta, plus ca demontarea  ( si remontarea ) se face gen piulita de la rezervorul de bevzina, stringere pe plan inclinat, unde se foloseste o pirghie destul de mare ptr a realiza forta necesara.
*


Si eu am deschis un topic despre modalitatea repararii acestei servo dar nu a stiut nimeni sa raspunda. Poti sa dai mai multe amanunte? E posibil daca desfac serva sa n-o mai pot monta la loc? Am vazut de cumparat seturi de garnituri si ma gandeam sa ma apuc de treaba.
Dyda
QUOTE(AC @ 3 Nov 2005, 12:58)
Si eu am deschis un topic despre modalitatea repararii acestei servo dar nu a stiut nimeni sa raspunda. Poti sa dai mai multe amanunte? E posibil daca desfac serva sa n-o mai pot monta la loc? Am vazut de cumparat seturi de garnituri si ma gandeam sa ma apuc de treaba.
*



Ma intreb cum o poti desface. Dispozitivul pe care am lucrat folosea ca fixare a servomecanismului, cele 2 suruburi unde prinzi pompa de frina. Daca te uiti atent la o servo', vei constata ca are un capac cu amprente ce vin fixate intr-un fel de alveole pe oala, iar fixarea este elastica si-ti trebuie forta destul de mare ptr a desface acest capac. Alta imobilizare a servomecanismului nu ai, daca inceri sa-l imobiliozezi de acea "oala" , o vei deforma si adio fixare capac inferior; Plus ca la remontare va trebuii sa tii cont si de forta arcului ce va trebuii sa o invingi.
In concluzie cam orice se poate demonta , dar nu si remonta. Fara un dispozitiv special eu zic sa nu incepi lucrarea.
Si inca un amanunt deloc neglijabil. Cite membrane a vindut acel magazin, de cind sta acea membrana in magazin, cu timpul cauciucul imbatrineste, pirde din elasticitate si te vei intreba la un momendat de ce a crapat servo. Eu am avut garnituri frantuzesti tip DBA pentru pompa dar sunt de 4 ani si pe cuvint iti spun ca am renuntat la ele.
AC
Dyda, merci mult pt info! Deci e cam nasol s-o desfac, ma pot pregati apoi sa-mi cumpar alta. blush.gif
Daca as avea una defecta, poate as exersa pe ea, dar altfel nu ma risc.
Problema mea e destul de complexa: sunt momente in care motorul trage de rupe dar de multe ori este foarte puturoasa. Totul este reglat ca la carte. Cum mi-am dat seama ca e de la servo: atunci cand e in toane bune si trage, e mai tare pedala de acceleratie (depresiunea de sub clapeta e mare). Cand e puturoasa, pedala de acceleratie e moale, nu am demaraj, etc. A, si inca ceva: cand pedala de acceleratie e tare si motorul e sprinten, si pedala de frana e mult mai tare.
Am schimbat usor doar 2 garnituri a servofranei: aia de pe axul care actioneaza pompa de frana si aia in care vine diuza. Cred ca inauntrul mecanismului servo mai sunt de schimbat si altele. Ai vreun sfat? (in afara de a schimba mecanismul servo?)
Dyda
Sa inteleg ca tu ai inlocuit simeringul tija actionare pompa si clapeta unisesn. Bon. Incearca sa faci urmatoarea miscare, scoti furtunul de vacuum de la servo si-l obturezi, dupa care incearca motorul la drum, adica forjeaza-l un pic in limita bunului simt. Observa ce se intimpla. Daca motorul functioneaza competitiv fara servo , concluzia este ca trebuie sa -o inlocuiesti. ( la acest test trebuie sa ai in vedere ca efortul la pedala este mult mai mare - neavind servo demultiplicarea efortului este 0.
Am avut ceva asemanator cu momente de demaraj bun si momente de puturosenie. Am inlocuit filtru aer, am mai bibilit pe la reglaje si am adus-o la stadiu de multumitor.
AC
Ca sa nu mai deschid alt topic: poate careva sa-mi explice cum se scoate servofrana de pe masina? Ce chei mai speciale trebuie pt a scoate piulitele in care-i prinsa de caroserie, ceva prelungitor, crichet?
Cine a mai facut aceasta operatiune e rugat sa ajute putin wink.gif
bog_cip
Eu am incercat sa string acele piulite. Am folosit cu succes o tubulare de 11 + prelungire + crighet. A mers foarte bine. Deci eu zic ca cele de mai sus iti sunt suficiente. Trebuie sa mai ai grija la arcurile care vin acolo si cind pui servo la loc sa stringi , cit de bine poti piulitele astea ca in timp se pot slabi si se misca pompa cu totul.
AC
QUOTE(bog_cip @ 29 Nov 2005, 14:31)
Eu am incercat sa string acele piulite. Am folosit cu succes o tubulare de 11 + prelungire + crighet. A mers foarte bine. Deci eu zic ca cele de mai sus iti sunt suficiente. Trebuie sa mai ai grija la arcurile care vin acolo si cind pui servo la loc sa stringi , cit de bine poti piulitele astea ca in timp se pot slabi si se misca pompa cu totul.
*


Despre ce arcuri vorbesti?
diaconuliviu
QUOTE(AC @ 29 Nov 2005, 14:26)
Ca sa nu mai deschid alt topic: poate careva sa-mi explice cum se scoate servofrana de pe masina? Ce chei mai speciale trebuie pt a scoate piulitele in care-i prinsa de caroserie, ceva prelungitor, crichet?
Cine a mai facut aceasta operatiune e rugat sa ajute putin  wink.gif
*


Eu cu inelara; e drept ca datorita inghesuielii de acolo cursa e destul de mica, o sa muncesti destul, dar merge.
Mai intii scoti pompa de pe servo din cele 2 piulite si scoti boltul de la pedala.
O sa te chinuie putin operatia. Daca vrei sa scapi mai simplu, mai "aerisit" scoti conductele de pe pompa pentru a elibera spatiul de pompa. Dupa va trebui sa faci aerisirea specifica pompelor ("pedala" la 3 conducte, cadere libera la 4 conducte-cauta posturile lui Dyda unde explica asta)
AC
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Nov 2005, 14:42)
Eu cu inelara; e drept ca datorita inghesuielii de acolo cursa e destul de mica, o sa muncesti destul, dar merge.
Mai intii scoti pompa de pe servo din cele 2 piulite si scoti boltul de la pedala.
O sa te chinuie putin operatia. Daca vrei sa scapi mai simplu, mai "aerisit" scoti conductele de pe pompa pentru a elibera spatiul de pompa. Dupa va trebui sa faci aerisirea specifica pompelor ("pedala" la 3 conducte, cadere libera la 4 conducte-cauta posturile lui Dyda unde explica asta)
*


Multumesc pt info! Inca ceva: e posibil sa scot serva fara sa mai dau jos conductele de pe pompa de frana? (sa indoi conductele pt o pozitionare optima a pompei/0
B-38-NFS
se pot schimba toate garniturile din interiorul pompei de servo ,cam greu cei drept
dar merg schimbate.am schimbat eu.
sunt 3 la nr.
nu trebuie nici un fel de dispozitiv,tre macar sa mai fi facut asa ceva vreodata sau macar sa ai ceva cunostinte de mecanica.asta nu inseamna ca e super usor ,mie mia luat cam 6 ore cu un ajutor linga mine .demontat + montat + juma de ora pt a schimba o garnitura ,vanduta gresit adica pt D 1300 la nova e mai mare .la papuk si mai mare .
Dyda
QUOTE(AC @ 29 Nov 2005, 19:24)
Multumesc pt info! Inca ceva: e posibil sa scot serva fara sa mai dau jos conductele de pe pompa de frana? (sa indoi conductele pt o pozitionare optima a pompei/0
*



Este posibil dar vei avea de tras la conducte atit la desfacut cit si la remontarea pompei pe servo, dar merge.

QUOTE(B-38-NFS @ 29 Nov 2005, 22:13)
se pot schimba toate garniturile din interiorul pompei de servo ,cam greu cei drept
dar merg schimbate.am schimbat eu.
sunt 3 la nr.
nu trebuie nici un fel de dispozitiv,tre macar sa mai fi facut asa ceva vreodata sau macar sa ai ceva cunostinte de mecanica.asta nu inseamna ca e super  usor ,mie mia luat cam 6 ore cu un ajutor linga mine .demontat + montat + juma de ora pt a schimba o garnitura ,vanduta gresit adica pt D 1300 la nova e mai mare .la papuk si mai mare .
*




Fecior draga , aici este vorba de servofrina nu de pompa de frina.Ptr informarea ta si la montarea garniturilor pe pistonase exista un dispozitiv, altminteri risti sa ciupesti sau sa rupi garniturile.
De ceva timp in coace pe Dacia s-au montat pompe frina ce folosesc 4 garnituri, numai in pompa de simplu circuit gasesti 3. Si ultima chestie, atit nova cit si papucul sun echipate cu aceiasi pompa ce au garnituri de 20,6 mm
AC
QUOTE(Dyda @ 30 Nov 2005, 07:38)
........
Fecior draga , aici este vorba de servofrina nu de pompa de frina.Ptr informarea ta si la montarea garniturilor pe pistonase exista un dispozitiv, altminteri risti sa ciupesti sau sa rupi garniturile.
De ceva timp in coace pe Dacia s-au montat  pompe frina ce folosesc 4 garnituri, numai in pompa de simplu circuit gasesti 3. Si ultima chestie, atit nova cit si papucul sun echipate cu aceiasi pompa ce au garnituri de 20,6 mm
*


Dyda, B-38-NFS are dreptate, se referea la servo cred si nu la pompa de frana. Si eu stiu ca au diametre diferite (de exemplu la papuc e mai mare).
B-38-NFS
QUOTE(Dyda @ 30 Nov 2005, 07:38)
Este posibil dar vei avea de tras la conducte atit la desfacut cit si la remontarea pompei pe servo, dar merge.
Fecior draga , aici este vorba de servofrina nu de pompa de frina.Ptr informarea ta si la montarea garniturilor pe pistonase exista un dispozitiv, altminteri risti sa ciupesti sau sa rupi garniturile.
De ceva timp in coace pe Dacia s-au montat  pompe frina ce folosesc 4 garnituri, numai in pompa de simplu circuit gasesti 3. Si ultima chestie, atit nova cit si papucul sun echipate cu aceiasi pompa ce au garnituri de 20,6 mm
*



prietene io vorbesc de servo frana ,nu stiu tu la ce te referi la pompa de frana cumva ??? gresesc .am desfacut acu 2 sapt de fapt chiar de ziua mea pe 8 noiembrie(zi de nume ) ,fara nici un fel de aparat ,asa ca ......eu nu am spus nimic de pistonas de frana daca ai citit bine .
aceea tulumba mare si neagra care e prinsa cu 4 suruburi dispuse cate 2 in partea din stanga a pedalei si 2 in dreapta .sunt in spatele pedalei mai exact daca mai tin minte tubulara de 11 cu prelungitor am folosit atunci.
pedalei de frana !!
ca sa nu se mai inteleaga altceva .. multa bafta .

ma refeream la garnitura adika membrana de fapt cea mai mare garnitura ,cost aprox 40.000,mai sunt 2 garnituri nu mai tin minte cat costa ,si membrana servo la 1300 e mai mica decat cea de nova cea mai mare e cea de papuc.
iar pt 950.000 cat e o servo-frana , noua nu prea merita efortul ,cu schimbarea garniturilor.
B-38-NFS
QUOTE(Dyda @ 30 Nov 2005, 07:38)
Este posibil dar vei avea de tras la conducte atit la desfacut cit si la remontarea pompei pe servo, dar merge.
Fecior draga , aici este vorba de servofrina nu de pompa de frina.Ptr informarea ta si la montarea garniturilor pe pistonase exista un dispozitiv, altminteri risti sa ciupesti sau sa rupi garniturile.
De ceva timp in coace pe Dacia s-au montat  pompe frina ce folosesc 4 garnituri, numai in pompa de simplu circuit gasesti 3. Si ultima chestie, atit nova cit si papucul sun echipate cu aceiasi pompa ce au garnituri de 20,6 mm
*




a mai aparut 1 data raspuns nu stiu de ce .oricum era la fel.
AC
Cred ca m-am hotarat: weekendul asta cumpar serva si o montez.
Ultima intrebare:
CE FIRMA STITI CA E MAI BUNA? sau e doar un singur producator de servofrane in tara noastra?
B-38-NFS
nu stiu sa fie mai multi producatori de servo .
AC
QUOTE(AC @ 1 Dec 2005, 15:26)
Cred ca m-am hotarat: weekendul asta cumpar serva si o montez.
Ultima intrebare:
CE FIRMA STITI CA E MAI BUNA? sau e doar un singur producator de servofrane in tara noastra?
*


Am fost ieri prin vreo 5 magazine. Exista un singur fel de servo, fabricat de COMEFIN (tot aia care fac si pompele de frana). Pt cei interesati: pret in jur de 800.000.
Radduu
si vei avea aceleasi probleme care sunt si la servo veche,,,bani aruncati pe geam
AC
QUOTE(Radduu @ 2 Dec 2005, 12:51)
si vei avea aceleasi probleme care sunt si la servo veche,,,bani aruncati pe geam
*


de ce crezi asta? de noua sa traga aer fals oare? ai patit-o?
Radduu
da. am servofrana noua pe masina, si cand stau la relanti si fac pedale la frana scade turatia si trepideaza asa cand e motorul rece. am schimbat si supapa aia si tot la fel face. Si practic intre servofrana care era pe masina si avea 20 de ani si asta noua nu am observat nici o diferenta de imbunatatire a franelor.
AC
QUOTE(Radduu @ 2 Dec 2005, 15:17)
da. am servofrana noua pe masina, si cand stau la relanti si fac pedale la frana scade turatia si trepideaza asa cand e motorul rece. am schimbat si supapa aia si tot la fel face. Si practic intre servofrana care era pe masina si avea 20 de ani si asta noua nu am observat nici o diferenta de imbunatatire a franelor.
*


anul asta ai schimbat-o? am auzit ca in ultimul timp le fac astia mai bune (inclusiv pompele de frana).
cand apesi pe pedala se aude fasait cu serva noua?
Radduu
am schimbat-o anul trecut , nu se aude nici un fasait. si pompe de frana am schimbat 3 sad.gif . Nu cred ca se face nimic bun pt daciile astea vechi . SI nu am nici masina care sa zici ca e obosita mai ales ca o misc cam rar.
AC
QUOTE(Radduu @ 2 Dec 2005, 15:28)
am schimbat-o anul trecut , nu se aude nici un fasait. si pompe de frana am schimbat 3  sad.gif . Nu cred ca se face nimic bun pt daciile astea vechi . SI nu am nici masina care sa zici ca e obosita mai ales ca o misc cam rar.
*


pai daca se "dezechilibreaza" mersul la relanti cand calci frana, inseamna ca trage aer fals => ar trebui sa se auda si fasaitul aferent...
Radduu
uite am sa fiu atent cand ma duc la masina, eu pana acum nu am auzit nici un fasait.
Am fost si nu fasaie nimic smile.gif
gti98
QUOTE(Radduu @ 3 Dec 2005, 01:53)
uite am sa fiu atent cand ma duc la masina, eu pana acum nu am auzit nici un fasait.
Am fost si nu fasaie nimic smile.gif
*


Parca am citit " cand stau la stop si fac pedala" La fiecare apasare, servo trimite o portie de aer spre depresiunea din galerie, alterand functionarea motorului (variaza turatia) Cand se franeaza normal, apasind o singura data, alterarea asta e de scurta durata, si nu prea conteaza, oricum masina isi reduce viteza si nu are nevoie de tractiune. Apasarea repetata altereaza in mod prelungit - si inutil, dupa parerea mea - functionarea motorului. Testul de functionare al servofranei e simplu: la o panta, la coborare, taiati contactul (Atentie la blocarea volanului!!)si apasati pedala de frana de 2-3-4 ori. De obicei se simte o diferenta mare: lipseste contributia servo plus ca trebuie comprimat si arcul ala mare dinauntru...
stefan_punk
si eu am aceeasi problema masina cateodata se misca bine iar cateodata foarte rau in sensul ca nu am demaraj si frana e mai greu de apasat . Se intampla aleatoriu .Tomai mi-a venit o idee in legatura cu aerul fals.O sa ma uit la garnitura dintre galerie si motor poate e dusa si trage aer fals pe undeva. unsure.gif
E ciudat ca nu se intapla de fiecare data si e cam enervant
bog_cip
Prima si prima data verifica furtunul de aer care vine la servo. Il schoti de la servo te uit cum arata si partea care e prinsa in bloc motor. Sa nu fie fisurat sau crapat ca si astra iti face fenomenul "citeodata" de intrare a aerului fals. Eu ma facut chiar un sport din asta schimb fruntul , dupa un timp ajustez pun altul si asa mai departe. E similar cu schimbarul uleilui si al filtrului. Nu inteleg de ce nu au facut ( inventat ) un cauziuc mai tapan la servo frina, sau nu stiu eu ...
vierme_ha
filtrul de aer la servofrana e rahatul ala mic de plastic in care intra furtunul de la galerie?
ca daca e...nu prea imi pare a filtru de aer.Are niste gauri cam mari pt a filtra aerul...
Dyda
QUOTE(vierme_ha @ 12 Dec 2005, 13:36)
filtrul de aer la servofrana e rahatul ala mic de plastic in care intra furtunul de la galerie?
ca daca e...nu prea imi pare a filtru de aer.Are niste gauri cam mari pt a filtra aerul...
*



Nu este filtru, se numeste clapeta unisens avind rol de a nu permite vaporilor de benzina cind 'tuseste 'motorul sa patrunda in servomecanism. Cauciucul din aceasta se deterioreaza in contact cu benzina si alte produse asemanatoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.