Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan (prestij) vs Dacia 13xx
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
maho
@ dizzy: dupa cum ti-am zis si dincolo, nu-i relevant: discutam doar pe cartea tehnica (la concret), sau il conving pe MOS-u' sa se suie-n dacia mea sa va confirme ca am frane.
Mos-ule, te-astept.
bucatzel
Dizzy, unde drac prinzi 100 km/h in Bucuresti intre 16 si 16:30?

in fine, nu vin pana la Bucuresti ca sa ne comparam in frane.

Pun citatul asta de pe vremuri aici, cauta si tu ce zice de masina ta.

QUOTE(kalyyyyyy @ 27 Aug 2008, 10:03)
Cum topicul este distanta de frinare la orice masina postez din manualul dacia 1300:

50 km:26.5m din care timpul de reactie al soferului este 16.1m.
100 km:85m din care 21 sunt reactia soferului.
140 km:152 din care 29 sunt reactia soferului.
*



Btw, n-am eu pretentii ca ar fi vrun supercar andarcavar, da' e multa lipsa de bun simt in ce ce sustinea ala cu clio la fel de eligibil pentru rabla...
dizzy
Tehnic, pot sa prind 100 km/h, dar eu merg civilizat. Daca vrei, facem cu 60.

uite, la Focus C-Max , cam aceeasi masina
Ford C-Max 1.6 TDCi: 36 metri de la 100 km/h. Daca adaugi cei 21m de reactie ai soferului ajungi la 57m

Dacia 1310
50 km:26.5m din care timpul de reactie al soferului este 16.1m.
100 km:85m din care 21 sunt reactia soferului.
140 km:152 din care 29 sunt reactia soferului.

Adica atunci cand o masina banala de astazi s-a oprit, 1310 mai parcurge aproximativ 25m, adica distanta dintre doi stalpi.... Sau izbeste cu aproximativ 20 km/h.
Nu iti spune nimic asta?

Siguranta pasiva nu?
Siguranta activa: ABS, ESP, standard, la o masina din 2019?
Aer conditionat? geamuri cu manivele electrice?

Repet, masini 2019 banale, nu-i vreun seria 7 cu franare automata.

Off-topic, aseara am vazut 1300 MILITIA prin oras, mi-a placut masina, se cam grabea.... dupa un POLO, o fi avut vreo interventie.
maho
QUOTE(dizzy @ 4 Apr 2019, 16:01)
Dacia 1310
50 km:26.5m din care timpul de reactie al soferului este 16.1m.
100 km:85m din care 21 sunt reactia soferului.
140 km:152 din care 29 sunt reactia soferului.

Cu prima ocazie o sa fac si eu o proba de curiozitate.
Sa nu fiu gresit inteles, eu am comentat doar afirmatia "toate..." respectiv "niciuna". Mi se-ntampla sa ma deranjeze ocazional in trafic cate-un cazan putrezit, si sa-njur indiferent ca-i dacie 13xx sau plastic "modern".
Colegul cu "Militia" o fi fost probabil "flaviusili", de aici.
marksman
O masina istorica nu e daily driver si invers. Io n-am garaj, ca mi-as lua o Dacia 1100 doar pentru o tura de weekend, sa ma simt ca-n anii 70. Nu as folosi-o zilnic, mi-as lua una contemporana pentru asta. Vad diferenta intre Focusul 2002 si Opelul 2019, care are dotari pe care le avea un Passat in 2008. Chestii ca de ex. climatizare automata pe doua zone si senzori de ploaie si lumini, care acu' 10-15 ani erau apanajele masinilor premium, acum sunt chiar dotari de serie. Nu-i greu de ales.

O rabla poate sa fie si o masina de cateva luni, nu neaparat de cateva zeci de ani.
MuciX
Ce-o mai face dragul de Marius77?
maho
@marksman: corect.
La o adica, starea tehnica nu e neaparat (sau doar) legata de cat o conduci. In cazul meu, e mai des decat mers doar la expozitii si mai rar decat zilnic, undeva la cateva saptamani sau luni. Ma straduiesc insa (si dupa reactiile din trafic se pare ca si reusesc) s-o fac sa arate de expozitie chiar si cand car porcul si zaibarul cu ea. E masina, trebuie sa poata face si sute de km odata, dar vreau sa-i faca in stil. Incapatanarea poate fi si calitate si defect, fiecare vede ce poate.
marksman
Daca nu mergi zilnic cu masina, aia nu e daily driver. Eu fac zilnic cel putin 20 km. Daca tu mergi rar, poti socoti plimbarea aia ca facand parte din intretinerea masinii.
Regret ca n-am garaj si nici nu pot sa-mi fac, fiindca nu pot respecta distantele din PUZ, deci fara masini istorice pentru mine, chiar daca mi-ar placea.
bion
Parca se pornise de la... se merita 1300 comparativ cu zkr. Normal ca nu.
Daca ai pasiuni, nostalgii, merita sa bibilesti orice vechitura. Daca aveam spatiu de cazare aveam acolo(si scoteam la plimbari) 1300 din 1976 cu 600k km la bord. Si slz cu 330k km. Asta e inca in stare buna si fct. f. bine. Dar doarme in strada si viitorul nu e roz.
axabrt
Nea bion și dacă ai avea garaj și ai ține Daciile in garaj cu zero km tot n ai putea sa iei prea mult pe ele. Doar nu devin peste noapte lancia delta integrale Hf...

Uite aici garaj . ...
https://m.olx.ro/oferta/mercedes-w-124-coup...sition=7&page=5

Eu nu am luat în calcul garajul când mi am făcut casa mai costa și ăla vreo 25000 euro.
Doar ușa de garaj e mii de euro. Ce sa i faci sunt sarac...

Și mașinile vor evolua tot mai rapid. Nu se va mai justifică sa tii o mașină mai mult de 10 ani.
Uită-te la Mercedes ăla de sus și la o Honda Civic 2018. As alege honda civic fara sa stau pe gânduri.
Merced
Mie daca-mi dai 25000 de euro imi fac o casa de 60mp din ei. Si tu nu faci un garaj?
axabrt
Ce zice nea bion acolo... E valabil pt oameni care câștigă peste 50000 euro pe an...
Nu cred că sa ajung cu garaj și mașină istorică vreodată...asta i sigur.

Pai da faci un garaj cam de 50 mp. Ceva cu pod ,(sa tii piese de schimb pentru mașină istorică), elevator, bancuri de scule și ușa d aia șmechera, sistem de ventilatie, umiditate controlata, luminatoare naturale, pardoseala d aia epoxidica , iluminat cu led .Crede mă 25000 sunt puțini bani .
Merced
Sau iti faci un garaj obisnuit, ce parere ai? wacko.gif
axabrt
Hmm
Și ai făcut unii prin sat p aci garaj obișnuit. Înghesuit de abia poți să nimerești intrarea fara sa julești mașină , apoi nu pricep unde mai deschid și ușile . Iarna garaj fara ventilare cred că corodează mai rău tabla de mașină decât dacă ai lăsa o afara la minus zece grade.

Și apoi nea bion vorbește de d ăștia pasionați de mașini. Aia care au mașină de colecție își permit și un garaj mai dotat .
Un singur exemplu am cunoscut. .. e pasionat de mașini dar de astea noi. Fan range rover.
Tipul are o casa subsol, parter și doi etaje
El sta la etaj iar tot parterul este făcut dintr o hala mare cum ti am descris mai sus , și niște geamuri mari plus un bar , wc și o bucătărie, camera tehnica , terasa, cămară , camera de zi.
La etaj are dormitoare unde sta și la etajul 2 are ceva sala de sport, televizoare, muzica, console de jocurri, mase de ping-pong și un mic teren de baschet.

Ci necazu casa aluia cam cat o costa . IT ist. Câștigă mii de euro în fiecare lună .
maho
QUOTE(axabrt @ 7 Apr 2019, 19:32)
Hmm
Și ai făcut unii prin sat p aci garaj obișnuit. Înghesuit de abia poți să nimerești intrarea fara sa julești mașină , apoi nu pricep unde mai deschid și ușile .

Da, asta poate fi o problema pt. unii; pe mine ma "costa" garajul cam 250/an, absolut minimalist.
QUOTE(axabrt @ 7 Apr 2019, 19:32)
Iarna garaj fara ventilare cred că corodează mai rău tabla de mașină decât dacă ai lăsa o afara la minus zece grade.

Buba e saramura de pe drumuri, nu temperatura.
QUOTE(axabrt @ 7 Apr 2019, 19:32)
... pasionat de mașini .
Tipul are o casa subsol, parter și doi etaje
...o hala mare ... un bar , wc și o bucătărie, camera tehnica , terasa, cămară , camera de zi.
La etaj are .... și la etajul 2 are ceva sala de sport, televizoare, muzica, console de jocurri, mase de ping-pong și un mic teren de baschet.

Ci necazu casa aluia cam cat o costa . IT ist. Câștigă mii de euro în fiecare lună .
*


Da, si? Are mai multe vieti paralele? Conduce mai multe masini odata? Sau se uita la ele?
Tiriac macar le considera investitie (ma refer la vechituri, ca de ele-i vorba aici), ca nici el la banii lui nu umbla cu toate. Fiecare are niste paserele: timbre, fumei, tablouri, lingouri, masini, bibileala, etc. Cu cat un produs devine mai rar, devine si mai interesant.
bion
Pastrezi rugina si bagi bani in ea ca iti place nu ca sa o vinzi.
Si nu iti trebuie un service acasa. Un garaj decent si ceva scule sa poti mesteri. Cand nu poti face, dai bani la service. O iubesti asta este blush.gif
Dai la service, dar nu ca mucix radmasa.gif
AR-18-MOS
N-ai luat pastila de Prostamol de ești treaz la ora asta? icon_mrgreen.gif
ady77
Asa ai patit tu?
dizzy
Cat timp nu are datorii la tine, ce iti pasa tie pe ce isi cheltuieste omul banii lui?
Eu as calatori sa vad lumea cu 25.000 de EURO si as tine masina in strada.
Dar nu am o problema daca tu vrei 1-2-3 fiare de banii aia.

maho
QUOTE(bion @ 8 Apr 2019, 01:02)
Pastrezi rugina si bagi bani in ea ca iti place nu ca sa o vinzi.
O iubesti asta este blush.gif

Normal, plus incapatanarea. rolleyes.gif Cand vad ca unii se oftica, e o motivatie-n plus.
Sigur ca fiecare face ce vrea cu banii si/sau obiectele lui.
axabrt
Mă oftic da doar un pic
Preferați să conduceți un BMW cu 300.000 km sau un Ford cu 30.000 km ?
MuciX
Depinde de bemveu, depinde de ford.
axabrt
[attachmentid=1628103109] vs[attachmentid=1628103110]


sincer si eu prefer bmw ul , oare de ce am luat ford ?
Ah stai, intretinerea ... adica n-am bani, sunt prost.

acu or sa vina puristii marcii dacia, sa ne explice cum ca bmw ul ala nu e masina, e mai buna dacia 1300,
Fiindca dacia poti sa o repari in garaj, intretinerea e mult mai ieftina si deci ai multi bani sa te plimbi, sa i dai la femei, in loc sa i dai la reprezentanta bmw pe reparatii wacko.gif

Eu va intreb, in caz de doamne fereste, ati prefera sa fiti in BMW, no ?
Nici macar in ford . Asa ca idee. Si totusi unii prefera Dacia.

Ba chiar isi iau dacia duster noua de 17000 de euro. Fiindca intretinerea.
Recunosc ca strugurii sunt acri si sunt invidios.
Si daca as avea 17000 bani jos nu mi as lua BMW x6. Dar sigur as trece la clasa medie. Pentru ca mai multa siguranta.
einstein1984
decat sa dai bani pe masna mai sigura, si multe mii de euro, nu mai bine inveti tu sa conduci? Conducere defensiva e la vreo 200 de euro un curs.

8 Apr 2019, 16:33:
QUOTE(dizzy @ 4 Apr 2019, 16:01)
Tehnic, pot sa prind 100 km/h, dar eu merg civilizat. Daca vrei, facem cu 60.

uite, la Focus C-Max , cam aceeasi masina
Ford C-Max 1.6 TDCi: 36 metri de la 100 km/h. Daca adaugi cei 21m de reactie ai soferului ajungi la 57m

Dacia 1310
50 km:26.5m din care timpul de reactie al soferului este 16.1m.
100 km:85m din care 21 sunt reactia soferului.
140 km:152 din care 29 sunt reactia soferului.

Adica atunci cand o masina banala de astazi s-a oprit,  1310 mai parcurge aproximativ 25m, adica distanta dintre doi stalpi.... Sau izbeste cu aproximativ 20 km/h.
Nu iti spune nimic asta?

Siguranta pasiva nu?
Siguranta activa: ABS, ESP, standard, la o masina din 2019?
Aer conditionat? geamuri cu manivele electrice?

Repet, masini 2019 banale, nu-i vreun seria 7 cu franare automata.

Off-topic, aseara am vazut 1300 MILITIA prin oras, mi-a placut masina, se cam grabea.... dupa un POLO, o fi avut vreo interventie.
*


au mai evoluat si pneurile intre timp.... dar ecart evident o sa fie intre ABS si EBD fata de pompa fara servo si regulator sarcina blocat
axabrt
Einstein , daca masina are si asistenta la franarea de urgenta (EBA) pe langa EBD cred ca e si mai mare diferenta

curs defensiv era valabil odata... acu masina e mai desteapta decat majoritatea soferilor. au aparut atatea sisteme de asistare la condus tocmai ca sa nu facem toti cursuri de condus defensiv.
Totusi nu suntem toti piloti de raliu.
Dupa douaj de ani de condus pe soselele patriei, chiar si eu care mai ma dau nestiutor pe aici, stiu sa identific o situatie periculoasa.
Cum ar fi sa iei de volan ca sa ocolesti o groapa la viteza mare vs sa treci prin groapa. Condusul defensiv ar fi zis sa mergi cu viteza suficient de mica sa poti ocoli groapa, dar nu le putem avea pe toate...
bion
QUOTE(ady77 @ 8 Apr 2019, 07:41)
Asa ai patit tu?
*


El isi incalzeste ceaiul si scrumbia si se spala la cur acuma ca are incalzire electrica si la ora asta e pretul mai mic tongue.gif
Ceaiul il fierbe la job. Acasa decat il incalzeste wink.gif
Adrian Frigo
QUOTE(mircea_aq @ 2 Apr 2019, 22:28)
Vad ca s-au activat cativa fani ai berlinelor obosite.
Oare chiar merita sa investesti atata energie in apararea unei rable ?
La urma urmei amintirile sunt legate de trairi si de oameni, nu de masini, aspiratoare sau frigidere. Cu astea din urma iti faci treaba cat ti-o faci, pe urma le casezi sau le duci la remat, dupa caz.

Eu inteleg foarte bine ca cei mai in varsta au fost traumatizati de comunism si inca au sechele, dar e cazul sa-si depaseasca trauma si sa dea dracului harbul.

Daca ai bani, si ai acest fetis sa te chinui cu 1310, fa-o pe proprietatea personala, nu pe un drum public.

Pentru mine locul daciei 1310 e la muzeul comunismului, alaturi de carpeta cu rapirea din serai si de volumul omagiu. In niciun caz pe strazi. Sa numesti o dacie 1100/1300/1310 vehicul istoric, mi se pare o gluma macabra.

Raspund aici ca dincolo nu putui(desi cu ceva retineri da' na...).

Iote ca eu n-am nici un fel de sechele.Si nu,n-am apucat regimul de trista amintire(ca sa respectam,totusi,convingerile ferme a celor care au trait de pe aici).Si totusi,sunt deja la a 4-a rabla din gama mai sus mentionata pe langa aia daily si tot traiesc.Da' mno,asa-i cand esti hater si viata-i grea,mai ales din spatele unui birou(cel mai probabil).

Si tot ca replica la filmul pus ca exemplu a cum franeaza o dacie,ia uite ce parere aveau nemtii in '70.Abia acolo vezi cum franeaza un R12/D1300 la viteza.Si tot acolo vezi cam pe la ce nivel se situa modelul comparativ cu alte marci.Nu zice nimeni ca e vreun avion de masina dar nici ultima caruta de la coltul campului nu-i.

http://youtu.be/JnK6ZN8rMIg

Atat,continuatz. smile.gif


*vax,nu merge embeded...
YRX
QUOTE(einstein1984 @ 8 Apr 2019, 16:23)
decat sa dai bani pe masna mai sigura, si multe mii de euro, nu mai bine inveti tu sa conduci? Conducere defensiva e la vreo 200 de euro un curs.


Ce zice in manualul de conducere defensiva sa faci cand vine Huidu cu Meleul pe contrasens de dupa colt? ... biggrin.gif
DragosP
QUOTE(bion @ 8 Apr 2019, 22:43)
Ceaiul il fierbe la job.
*


Sugerezi că e bolnav?
axabrt
QUOTE(YRX @ 9 Apr 2019, 06:09)
Ce zice in manualul de conducere defensiva sa faci cand vine Huidu cu Meleul pe contrasens de dupa colt? ...  biggrin.gif
*


n am vrut sa intru in detalii din astea, dar... circuland deja defensiv cu maxim 30 kmh in curba fara vizibilitate ai timp sa parchezi pe dreapta in conditii de siguranta astfel incat Huidu sa treaca fericit pe langa mandrul posesor de automobil clasic restaurat - istoric omologat fabricatie 1900 toamna.
MuciX
Crecă tu vrei iar la bulă.
Merced
Si mai defensiv ar fi sa stai pe loc. Sau sa stai acasa, uber-defensiv.
einstein1984
QUOTE(YRX @ 9 Apr 2019, 07:09)
Ce zice in manualul de conducere defensiva sa faci cand vine YRX cu toaregul pe contrasens de dupa colt? ...  biggrin.gif
*


frana, evitare, ceva. Mi-a venit un tir care depasea alt tir pe cheia asa. Am oprit si a trecut pe langa mine.
kog
Conducerea defensiva are limitele ei. Am evitat cateva evenimente din pura intamplare, evenimente care nu ar fi putut fi evitate nici cu mama conducerii defensive.

De exemplu intamplarea a facut sa evit un accident prin simplul fapt ca urma sa ma incadrez pe o banda la stanga si aveam pana in 40km/h cand din dreapta dintr-o curte mi-a tasnit in fata o tanti. Individa i-a dat blana suv-ului din curte pana in sosea, fara a se asigura sau ceva. Frana in podea si desi incepusem manevra de virare spre banda din stanga am fost nevoit sa trag mult dreapta pentru ca idioata mergea la stanga Daca mergeam pe drum tot inainte cu viteza legala ii dadeam caruta peste cap fara vreo posibilitate de a evita ceva.
YRX
Unde mama ciorilor ai oprit tu pe Cheia sa te triplezi cu 2 TIR-uri? Erai fix in dreptul vreunui popas?Ca altfel nu-mi explic...
Conducerea defensiva e buna bre, dar doar daca o practica toti de pe drum, atata timp cat avem apucaturile astea la volan si infrastructura precara e greu...

La subiectul topic-ului asta:
Masinile clasice (hai sa nu mai folosim totusi termene ca vechituri, rable din 1900 etc. chiar daca e Dacia 1300 sau Trabant) pot sa circule fara probleme daca si ceilalti participanti la trafic le acorda un minim de respect - macar cat pentru alt vehicul de pe drum care are drepturi egale cu noi. Da e tipic pentru romani impartirea vehiculelor in 2 categorii - cei cu mai multa masina ca noi pe care-i respectam si le facem loc si cei cu mai putina masina carora le aratam valoarea cu faza lunga, impins de la spate si alte asemenea.

imi aduc aminte la scoala de soferi aveam un coleg mai la 50+ de ani, Nea Gheorghe ii ziceam, care la o lectie de legislatie l-a intrebat instructorul care masina trece prima in intersectie pe desen. Erau desenate un autoturism cu fata de BMW, o Dacia 1300 si un camion. Raspunsul a fost - "BMW-ul, ca daca baga ala piciorul in el s-a dus...", ce mai contau indicatoarele, era prioritate de Boss.

Si mai trebuie sa constientizeze si babuinii ca intretinerea si mentinerea in circulatie a unei masini clasice poate sa coste mult mai mult ca un DPF off la rabla lor.
radian
QUOTE(einstein1984 @ 9 Apr 2019, 15:29)
frana, evitare, ceva...
*



Asta cu evitarea e buna in teorie...
Caz concret, acum cca. o luna, un camion venea dinspre Petrosani. Circula regulamentar. DN, portiune liniara cu o banda pe sens. Din fata ii vine un autoturism care intra pe contrasens. Se presupune ca soferul de pe autoturism a adormit sau i s-a facut rau. La randul sau era sofer profesionist, mai in varsta. Camionagiul in disperare a intrat la randul sau pe contrasens in incercarea disperata sa evite autoturismul. E vorba de o betoniera incarcata. Urma de franare la camion 14 m inclusiv pe contrasens. In urma impactului autoturismul s-a facut praf. In masina soferul si nepoata raniti si sotia soferului decapitata. Isi condusesera fica la aerport la Timisoara. Ulterior au murit si batranul si nepoata.

Politia considera ca, camionagiul e de vina ca a incercat sa evite intrand pe contrasens. Urmeaza procesul. 3 morti iar camionagiul a innebunit. Pe bune...
BN64FLO
La scoala de soferi te invata ca, daca unu intra pe comtrasens si da semne ca a adormit, nu jntri si tu pe contrasens ca sa il eviti ca daca el se trezeste si incearca sa revina pe banda, va dati bot in bot...tu franezi, il atentionezi si maxim tragi dreapta, nu stanga
axabrt
Îmi place partea cu atenționarea .. îl bati ușor pe umăr : vezi c ai adormit, trezește te.
Și el se trezea, și pe banda lui mergea .

Da sigur. Exact așa trebuie facut. Mai sigur decât să i dai un claxon. Daca se sperie și face infarct ? Pe urmă cum îl trezești?
Merced
Mai nasol e cand te atentioneaza el pe tine, cum a facut asta anu' trecut. Se vede ca in ultima clipa dadea blitzuri sa se dea aia de pe "contrasens". ph34r.gif
psychoo
O blondă conduce pe autostradă când îi sună telefonul.
Răspunde și aude vocea soțului, extrem de speriat:

- Iubito, fii foarte atentă. Am auzit la radio că o mașină circulă pe contrasens pe Autostrada A1!

- Dragule, cei de la radio se înșeală. Nu este doar o mașină, sunt sute de imbecili!
radian
QUOTE(Merced @ 9 Apr 2019, 22:01)
Mai nasol e cand te atentioneaza el pe tine, cum a facut asta anu' trecut. Se vede ca in ultima clipa dadea blitzuri sa se dea aia de pe "contrasens".  ph34r.gif
*



Stiu accidentul. Acolo, soferul a intrat pe autostrada pe contrasens. Ce-o fi fost in mintea lui e greu de explicat. Soferul era pensionar, fost sofer profesionist...
sorin1983
QUOTE(Adrian Frigo @ 9 Apr 2019, 00:15)
...Abia acolo vezi cum franeaza un R12/D1300 la viteza.Si tot acolo vezi cam pe la ce nivel se situa modelul comparativ cu alte marci....

40 de ani mai tarziu mare lucru nu s-a modificat... in afara ca a primit 3 stele la siguranta franarea la cele fara abs e tot cam pe acolo(spatele nu frana din fabrica la logan cu limitator). Daca faci cu loganul ce facea ala in film cu r12 s-ar putea sa ai niste surprize...
Cum era aia.. romanii vor mai mult... clima, led-uri, jante... da-o dreaq de siguranta biggrin.gif
Intr-adevar e diferenta... dar nu se pot compara totusi...
marksman
QUOTE(radian @ 9 Apr 2019, 19:48)
Asta cu evitarea e buna in teorie...
Caz concret, acum cca. o luna, un camion  venea dinspre Petrosani. Circula regulamentar. DN, portiune liniara cu o banda pe sens. Din fata ii vine un autoturism care intra pe contrasens. Se presupune ca soferul de pe autoturism a adormit sau i s-a facut rau. La randul sau era sofer profesionist, mai in varsta. Camionagiul in disperare a intrat la randul sau pe contrasens in incercarea disperata sa evite autoturismul. E vorba de o betoniera incarcata. Urma de franare la camion 14 m inclusiv pe contrasens. In urma impactului autoturismul s-a facut praf. In masina soferul si nepoata raniti si sotia soferului decapitata. Isi condusesera fica la aerport la Timisoara. Ulterior au murit si batranul si nepoata.

Politia considera ca, camionagiul e de vina ca a incercat sa evite intrand pe contrasens. Urmeaza procesul. 3 morti iar camionagiul a innebunit. Pe bune...
*


Am trecut pe acolo la ceva timp dupa ce s-a intamplat. Din autoturism nu mai recunosteai nimic.
dizzy
Accidentele s-au intamplat, se intampla si se vor mai intampla cativa ani, pana cand masinile or sa aiba capacitatea de a opri singure.
Daca mai sunt unii care cred ca Dacia 1300 e inca o masina sigura, imi pare rau pentru ei.
Daca mai sunt unii care se bazeaza pe masina ca sa scape, s-ar putea intr-o zi sa se intalneasca cu un camion, o duba, etc.

Hai sa vedem cu ce masina era contemporana R12

https://www.carfolio.com/specifications/mod...PNh9X6epeH6ubUM

1967 Austin 1300 Saloon 4 door sedan/​saloon FF 4M 1275 cm3/77.8cuin 61 PS 60 bhp 45 kW 776 kg
Ford 12 M-1300, 1970 MY 2 door sedan/​saloon FF 4M 1305 cm3/79.6cuin 64 PS 63 bhp 47 kW 868 kg
1970 Ford Cortina 1300 2 door sedan/​saloon FR 1298 cm3/79.2cuin 58 PS 57 bhp 43 kW 945 kg
1968 Ford Escort 1300 Saloon Ford Escort 1300 Saloon -2 door sedan/​saloon FR 4M 1298 cm3/79.2cuin 58 PS 57 bhp 43 kW 805 kg
1968 Ford Escort 1300 Saloon 2 door sedan/​saloon FR 4M 1298 cm3/79.2cuin 66 PS 65 bhp 48 kW 805 kg 1970
Ford Taunus 2 door sedan/​saloon FR 4M 1293 cm3/78.9cuin 64 PS 63 bhp 47 kW 950 kg 1970
Hillman Avenger 1500 4 door sedan/​saloon FR 4M 1498 cm3/91.4cuin 64 PS 63 bhp 47 kW 840 kg
Mitsubishi Colt 1200, 1970 MY sedan/​saloon FR 4M 1189 cm3/72.6cuin 67 PS 66 bhp 49 kW 801 kg
1971 Morris Marina 1.3 4 door sedan/​saloon FR 4M 1275 cm3/77.8cuin 61 PS 60 bhp 45 kW 880 kg
1967 Otosan Anadol A1 sedan/​saloon FR 4M 1297 cm3/79.1cuin 56 PS 55 bhp 41 kW 800 kg
1967 Simca 1301 Special sedan/​saloon FR 4M 1290 cm3/78.7cuin 67 PS 66 bhp 49 kW 1010 kg
Singer Gazelle, 1967 MY 4 door sedan/​saloon FR 4M 1725 cm3/105.3cuin 60 PS 59 bhp 44 kW 1021 kg
1967 Singer Gazelle Series VII 4 door sedan/​saloon FR 4M 1496 cm3/91.3cuin 61 PS 60 bhp 45 kW 923 kg
Subaru FF-1-A14 Star, 1970 MY 4 door sedan/​saloon FF 4M 1088 cm3/66.4cuin 63 PS 62 bhp 46 kW 717 kg
1967 Triumph Herald 13/60 2 door sedan/​saloon FR 4M 1296 cm3/79.1cuin 59 PS 58 bhp 43 kW 838 kg
1970 Triumph Toledo 4 door sedan/​saloon FR 4M 1296 cm3/79.1cuin 59 PS 58 bhp 43 kW 864 kg
1970 Vauxhall Viva 93000 Viva HC 93111 2 door sedan/​saloon FR 4M 1159 cm3/70.7cuin 60 PS 59 bhp 44 kW 800 kg
1970 Vauxhall Viva De Luxe 93000 Viva HC 93311 2 door sedan/​saloon FR 4M 1159 cm3/70.7cuin 60 PS 59 bhp 44 kW 816 kg
1970 Vauxhall Viva De Luxe 93000 Viva HC 93369 4 door sedan/​saloon FR 4M 1159 cm3/70.7cuin 60 PS

Dacia 1300 e o copie mai proasta a Renault 12; masina gandita in anii 196x.
Ca Dacia Logan a fost la lansare, in varianta fara ABS o masina cu frane slabe, este evident adevarat. In schimb varianta cu ABS frana acceptabil. Dupa ce i-am pus anvelope de calitate, s-a imbunatatit mult franarea.
maho
Cate dacii 1300 vezi implicate in accidente in ziua de azi?
Ca tot vorbeai de siguranta, cu a mea am scapat din toate situatiile potential critice pe care le-am avut pana acum.
In clipu' ala vad un R12 TS, e ceva mai dotat decat o banala dacie veche (1300 sau 1310).

Sbp, ati facut praf si topicu' asta... sad.gif

Pierdeti toti din vedere un lucru elementar (comparand mere cu pere): limitele daciilor vechi sunt mai mici decat ale masinilor mai moderne, iar cei care le conduc sunt constienti de asta. In schimb pe sehasurile "actuale" icon_mrgreen.gif toti se cred Schumacheri.
ady77
QUOTE(maho @ 10 Apr 2019, 10:20)
Cate dacii 1300 vezi?
*


Am corectat eu tongue.gif
marksman
QUOTE(maho @ 10 Apr 2019, 10:20)
[...] pe sehasurile "actuale" icon_mrgreen.gif  toti se cred Schumacheri.
*


Exact. "Da' ce-are frate daca e linie continua si vine din fata unul? Eu am bemveu, stau dupa coaja asta?" desi "coaja" merge deja peste viteza legala.
einstein1984
R12 in anii 70 era masina faina, motiv pentru care s-a si produs pe vreo 3 continente (romania, franta, turcia, argentina). soutie totul fata cand altii erau inca cu solutia clasica, caroserie cu deformare controlata , discuri frana fata.
maho
@ady: corect, iar din alea putine care mai sunt majoritatea apartin colectionarilor si pasionatilor care fac eforturi (inclusiv piese si consumabile de calitate mai buna decat in anii '70-80) sa le tina in stare misto. E valabil si-n cazul meu.
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 10 Apr 2019, 10:41)
R12 in anii 80 era masina faina, motiv pentru care s-a si produs pe vreo 3 continente
*


Daca nu ma insel a fost prima masina cu zone de deformare controlata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.